„Quake“ yra neabejotinai viena iš populiariausių FPS žanro serijų. Pirmasis žaidimas pasirodė 1996 metais ir iškart tapo hitu. Sunku patikėti, tačiau net ir šiomis dienomis, daugelis žaidėjų vis dar žaidžia ir mėgaujasi šiuo senoku žaidimu. Ko gero nevienas sutiks, jog „Quake IV“ yra vienas iš pačių laukiamų žaidimų. Neveltui jis tapo viena ryškiausių E3 parodos žvaigždžių. Laukti liko nedaug , o iki tol, apžvelkime, kas mūsų laukia

„Raven software“ bendradarbiavo su „ID software“ nemažai laiko, todėl nenuostabu, jog šiai kompanijai konsultuojantis su „ID“ ir buvo paskirtas labai sudėtingas uždavinys. Tokių hitų kaip: „Soldier of fortune“ ; „Heretic“ ; Jedi Knight 2: Jedi Outcasr“ žaidimų kūrėjai teko sukurti toki Quake, kuris atitiktų šių dienų standartus, išlaikytų savąjį stilių ir visą tai, kas žavėjo ir traukė „geimerius“ žaisti „Quake“ valandų valandas. Reikalavimai ir prognozės yra labai aukštos, todėl bus įdomu sužinoti ir patiems prikišti nagus prie naujojo „Quake IV“ bei pažiūrėti kaip „Raven software“ pavyko susidoroti su tokiu sunkiu uždaviniu

Daugelio fanų prašymai ir maldavimai sugražinti vieno žaidėjo veiksmą į žaidimą buvo išgirsti. Žaidimas turės ir „Single player“ ir „Multiplayer“ rėžimus. Kampanijos veiksmas prasidės erdvėlaivyje. Jums atiteks eilinio Matthew Kane vaidmuo. Jūsų padalinys, pavadinimu „Rhino squad“, skris į „Stroggos“ planetą su specialia misija. Deją, įvykiai pakryps į blogą pusę ir kosminis laivas bus numuštas vietinių ateivių „stroggosų“. Jūs nukrisite tiesiai jiems į rankas. Jūsų dalinys kovos, tačiau neatsilaikys ir jūs būsite paimtas ateivių nelaisvėn. „Stroggosai“ jus stengsis paversti vienu iš jų, tačiau proceso eigoje jūs būsite išlaisvinti savos komandos draugų, kuriems pavyko išgyventi. Po šio įvykio Matthew tapo nepaprastu eiliniu, o pusiau žmogumi, pusiau ateiviu. Jis taps greitesnis, šoklesnis ir taiklesnis už kitus kareivius, taigi, jums ir jūsų draugams liks viltis sunaikinti visą ateivių rasę ir sėkmingai išsinešdinti iš planetos. Apie tolesnius siužeto vingius ir paslaptis mums teks aiškintis patiems. Pats veiksmas tikrai netūrėtų skirtis nuo „Quake 2“ laikų. Greitas lakstymas ir staigūs šokinėjimai prasidės jau pirmomis žaidimo minutėmis ir tūrėtų tęstis iki pat pabaigos.

Patobulintas „Doom 3“ variklis savo darbą atlieka puikiai. Žvelgiant į žaidimo paveikslėlius ir internete rastus filmus, išsprogsta akys, todėl žaidėjams, turintiems senesnius kompiuterius, jau dabar galima pradėti galvoti apie sistemos atsinaujinimą, kadangi tokią grafiką norisi matyti savo monitoriaus ekrane nestriginėjančią, o švariai ir gražiai rodančią įspūdingus vaizdus. Apie atliktus patobulinimus kūrėjai šneka mažai, tačiau rezultatai yra matomi: detalesni veikėjų veidai, ryškesnės tekstūros, detalesni ginklų modeliai ir dar daug įvairių dalykėlių. Priešingai nei „Doom 3“, „Quake IV“ veiksmas vyks labiau atvirose vietovėse, kuriose galėsite išbandyti transporto priemones ir jomis „kepti“ kiekvieną išsigimėlį, kuris pasimaišys kelyje. Be abejo, jums teks kovoti ir uždarose patalpose. Tamsūs užkampiai, vėl gali priminti „Doom 3“. Vėl nežinosime, kada koks nors „stroggosas“ išlys iš pakampio ar ventiliacijos šachtos ir mėgins jus nudobti. Ir vėl tūrėtų gąsdinti šiurpūs garsai, tamsa ir marios oponentų ,prieš kuriuos kovosite ne vienas, o su kompiuterio valdomais kareiviais, todėl vienatvėje tiek daug laiko praleisti neteks. Kad „Quake IV“ nepavirstų į taktinę šaudyklę, kūrėjai stengėsi sugalvoti kuo paprastesnę būrio valdymo sistemą, kuri neverčia daug galvoti ir pasinerti į būrio valdymo subtilybes, todėl galite nesibaiminti, jog žaisite „Swat“ kosminėje aplinkoje. Garsas žada būti aukščiausio lygio. Ginklų skleidžiami garsai skambės daug geriau nei „Doom 3“, o monstrai ir aplinkos skleis šiurpinančius efektus.

Kovoti su priešais plikomis rankomis nereikės. Jau yra žinoma daugelis ginklų, kuriuos naudosite. Galime padėkoti kūrėjams, kurie mokosi iš klaidų ir dabar prie kiekvieno ginklo bus pritaisytas žibintuvėlis, ko taip trūko „Doom 3“ žaidime. Jums teks išbadyti ir keletą ateivių ginklų prototipų, todėl arsenalas bus gana didelis. Kol kas yra žinoma, jog jį sudarys apie 10 standartinių ginklų. Tarp jų yra tokie žaisliukai kaip: railgun, shotgun, machinegun, granade launcher ir daug kitų. Tikslaus skaičiaus dar nėra žinoma. Žaidime tūrėtumėte rasti stacionariai išdėstytų ginklų, transporto priemonės taip pat tūrės patrankas, lazerius ir kitus privalumus. Dar nėra atskleidžiama, koks bus galingiausias žaidimo ginklas, o kadangi apie mūsų senąjį ir mylimąjį BFG nieko nėra atskleidžiama, manoma, jog jį pakeis kitas, galbūt stipresnis ginklas. Yra tikimybė, jog sulauksime kažko neįprasto, kaip sielų kubas iš „Doom 3“.

Tinklo kovos išliks nepakitusios. Žvelgiant į daugelio žaidėjų skerdynes, negalima pamatyti nieko neįprasto ar naujo, viskas likę po senovei.Tiesiog tai bus tarsi Q3, įvilktas į naująjį „Doom 3“ variklį. Bus sukurta daug įvairių žemėlapių, kuriais galėsite mėgautis kartu su draugais. Tiesa, vienas nuviliantis faktas yra tai, jog tinklo kovose nebus transporto priemonių. Galbūt jos atsiras vėliau.

„Quake IV“ pasirodys jau visai netrūkus. JAV žaidėjai galės mėgautis žaidimu jau Spalio 18 dieną. Europos išleidimo data dar nėra paskelbta, tačiau ekspertai spėja, jog tai tūrėtų būti Spalio pabaiga. Būtent tuomet galėsime pažvelgti į žaidimą iš arčiau ir pasakyti visus minusus ir pliusus.

Rimvydas, Games.lt