Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2008/10

Autorius: RAW

Trumpai drūtai pasakius, tai — geras žaidimas su keliais dideliais BET.

Nuo pirmų kadrų Romance sužavi grafika. Animaciniai intarpai ir paveiksliukai išlaiko senosios, klasikinės kinų piešimo technikos bruožus ir yra tokie neįprasti prie Vakarų dailininkų darbų pripratusiai akiai… Net priminė olimpinių žaidynių atidarymą. Žaidimo grafika ir animacija nebloga, leidžiamas gana didelis kameros priartinimas. Sumaniai sukurta būrių kovos technika, specialieji būrių kovos metodai suteikia dar daugiau vaizdingumo.

Žaidimas vaizduoja III mūsų eros amžių, kai Kinija suskilo į tris karalystes, kurias ir reikia pasistengti sujungti. Kiek tai romantiška, spręsk pats. Pavadinimas greičiausiai kilo iš garsios kinų knygos , kurioje aprašomas minėtas laikotarpis. Nors atkurti pagrindiniai Kinijos istorijos momentai ir istorinės figūros (galima naudoti vietoj kinų istorijos vadovėlio), siužetas žaidime ne toks svarbus kaip ankstesnėje serijos dalyje.

Šioje ėjimų strategijoje įvykiai išskirti į tris sritis. Pagrindinėje kuriami miestai, samdomi vadai, buriamos armijos, rengiami žygiai. Kartais susirėmus armijoms į dvikovas stoja vadai – žaidėjas patenka į antrąją sritį. Kova rodoma stambiu planu. Du ant žirgų šuoliuojantys kovotojai žaloja vienas kitą, o kai prirenka pakankamai taškų, gali panaudoti specialiuosius smūgius. Paskutinė kategorija — debatai, t. y. pokalbiai piešinių fone, kur retkarčiais reikia pasirinkti vieną iš kelių galimų pasisakymų. Be nuolatinių istorinių priešininkų, kartais miestus puola banditų gaujos — budrumui patikrinti.

Įdomesnis žaidimo momentas — kiekvienas karo vadas turi tik jam būdingas savybes. Vienas geriau ves į kovą laivus, kitas — raitelius, todėl reikia pagalvoti, kuris bus naudingesnis konkrečioje situacijoje. Sudarytos armijos turi pradinį žmonių, pinigų ir maisto kiekį. Pinigai leidžia pakeliui statyti spąstus. Jiems pasibaigus būrys sėkmingai kovos toliau, tačiau išsekus maisto atsargoms gali kilti neramumų. Būriai turi nemažai savybių, susijusių su judėjimu, atakos būdais. Deja, žaidimo meniu, kuriame tos savybės valdomos, labai sudėtingas ir painus. Kartais gaunamas pranešimas, kad suimtas karo vadas, ir klausiama, ką su juo daryti. Kadangi dažniausiai jis atsisako pereiti į Tavo pusę, tai tenka arba laikyti jį nelaisvėje, arba nužudyti. Žaidime taip pat galima tyrinėti karines technologijas — tai pravers mūšiuose. Įvairių scenarijų paruošta daugiau nei 20, tad prie žaidimo galima praleisti nemažai laiko.

O dabar apie tuos didelius BET. Pirmiausia, žaidimas yra labai sudėtingas naujokams ir beveik naujokams. Jiems tiesiog būtina išbandyti apmokymą (nors Romance to nereikalauja), o tai užtruks apie 6 valandas! Kai kuriuos žaidimus per tiek laiko galima bent jau įpusėti. Apmokymas dar negarantuos, kad iškart susitvarkysi žaidime. Tai žaidimas seniems vilkams. Tie, kurių nuomonė apie žaidimus yra „įdiegiau, pažiūrėjau 10 ir išmečiau“, geriau tegu net nebando.

Ir kitas BET. Jeigu vietoj Liu Bei ir Landžou būtų Vytautas ir kokia Perloja arba bent Ričardas ir Anglijos gabaliukas, į žaidimą žiūrėtume visai kitaip. Kinijos istorija ir jos valdovai mums tamsus miškas. Žinoma, kai kuriems iš mūsų net Lietuvos istorija tamsus miškas.

Taigi žaidimą rekomenduočiau tik kietiems TBS žaidėjams, o dar geriau — žaidusiems Romance seriją anksčiau.