Jeigu pasakyčiau, jog Lietuvoje šiuo metu yra kuriami pasaulinio garso kompiuteriniai žaidimai, kuriuos išbandys daugybę įvairiausių tautų žaidėjų visame pasaulyje, daugelis pultų ginčytis ir neigti tai. Tačiau palaukite ir neskubėkite su išankstinėmis išvadomis, kadangi dar nieko negirdėjusiems skubu pristatyti ne visai naują, bet beveik niekur negirdėtą kompaniją – „Koei Baltija“.
Bent kiek su žaidimais susijusiam žmogui tikrai turėtų būti girdėtas „Koei“ kompanijos pavadinimas. Tai japonų bendrovė, įkurtą dar 1978 metų liepos 25 dieną, kurios pagrindinis darbas – kompiuterinių žaidimų kūrimas. Šiuo metu tai yra pasaulinė kompanija, kurios 2005 metų pajamos siekė 223 milijonus dolerių (apie 580 milijonų litų). Koei per paskutinįjį dešimtmetį nepaprastai išsiplėtė ir šiuo metu turi savo atstovybes Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Kanadoje, Kinijoje, Korėjoje, Taivane, Singapūre ir Lietuvoje.

Taip, būtent Vilniuje yra įkurta „Koei Baltija“ būstinė, kurioje dirbantys žmonės kuria pasaulinio lygio žaidimus. Nors ši kompanija Lietuvoje įsikūrė jau senokai, tačiau tik pastaruoju metu ėmė skleisti ir leido skleisti kiek daugiau žinių apie save. Ta proga mes ėmėme ir pasikalbėjome su jais.
Sveiki,
“Koei” – žinoma žaidimų rinkos dalyvė. Kaip atsitiko, jog kompanija turinti biurus Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Hon Konge ir t.t., sumanė atidaryti vieną savo padalinių Lietuvoje?

Pasak KOEI prezidento, iki šiol KOEI žaidimai buvo skirti Japonijos rinkai, tik apie 20% visų KOEI produktų buvo skirti kitoms šalims (pagrinde Amerikai). Kadangi buvo nutarta šią proporciją apversti ir pradėti kurti žaidimus skirtus nei tik Amerikos bet ir Europos rinkai, buvo įkurtas UAB KOEI Baltijos padalinys. Šiuo metu KOEI Baltijos dizaineriai dirba tiek prie Amerikos, tiek prie Japonijos rinkai skirtų žaidimų.
Papasakokite, kaip sekėsi įsikūrimo darbai? Kada pradėjote darbą? Kokios kliūtis iškilo?
UAB „KOEI Baltija“ įsikūrė 2003 metais. Pirmiausiai visi (šeši) dizaineriai buvo išsiųsti į Japoniją 6-12 mėnesių apmokymams. Pirmiesiems sugrįžus, buvo priimta daugiau žmonių, pabuvoję Japonijoje dizaineriai apmokė naujai priimtuosius, ir dabar mus jau dirba 16 kompiuterinės grafikos dizainerių.

Ką tiksliai veikiate Lietuvoje ir koks būtent yra jūsų indėlis į kitus „Koei“ žaidimus?
Kuriame dizainą, modeliuojame objektus/characterius kompiuteriams žaidimams. Didžiausias mūsų indėlis įdėtas į jau kitais metais išeinantį PS3 žaidimą „Fatal Inertia“. Daug prisidėjome prie žaidimo skirto Nintendo DS (taip pat bus išleistas kitais metais, pavadinimo dar nėra). Lietuvos dizaineriai prisidėjo ir prie Japonijoje labai populiaraus Shin Sangoku Musou (Dynasty Warriors) žaidimo kūrimo.
Jūs nekuriate pilnų žaidimų. Taigi, kaip sekasi bendradarbiauti su tais padaliniais, į kuriuos nukeliauja jūsų darbas? Ar nesijaučia jokių kultūrinių skirtumų?
Darbas pas mus vyksta įdomiai, bendraujant su KOEI Canada ir Japonija. Atėję į darbą pirmiausiai iki pietų bendraujame su Japonija, gauname iš jų užduotis ir komentarus, o į mūsų darbo pabaigą dirbti pradeda KOEI Canada dizaineriai, taigi prasideda bendravimas su jais. Žinoma, visos kultūros labai skirtingos, skirtingi darbo tempai, požiūriai, pagaliau kalbos, bet galbūt tai padės sukurti unikalių produktų.
Kokie žaidimai jau gali pasigirti turintys lietuviškų šaknų ir patyrę Lietuvos dailininkų prisilietimus?
PS3 „Fatal Inertia“, PS2 „Shin Sangoku Musou (Dynasty warriors)“, PS2 „Zill O‘ll“

Kokie jūsų ateities planai? Galbūt galvojate plėstis ir gal net patys kurti pilnus žaidimus?
Plėstis planuojame, japonai norėtų priimti dar 10 dizainerių. Kiekvieną pavasarį yra daroma atranka ir priimami nauji žmonės. Dizainerių ieškome dailės akademijose, nes priimdami žmogų pirmiausiai patikriname piešimo sugebėjimus. KOEI Baltijoje, bent jau artimoje ateityje, žaidimai pilnai kuriami nebus, nes kol kas tai daroma tik Japonijoje, visose kitose šalyse yra išsibarstę dizainerių-piešėjų, modeliuotojų, programuotojų, animatorių komandos, ir kol žaidimas yra sukuriamas, jis pereina per daug rankų keliose šalyse. Kandagi KOEI labai svarbu greitis, prie žaidimo vienu metu turi dirbti daug žmonių, taigi kad viskas butų daroma vienoje Lietuvoje – sunkiai įmanoma. Tačiau, visai gali būti, kad kada nors bus sukurtas lietuvių sugalvotas žaidimas – japonai visada laukia gerų idėjų, ir jeigu mūsų darbuotojų parašytas scenarijus japonams pasirodytų geras, galėtume nuo pat pradžių kurti savo žaidimą (tik suprogramuotas jis būtų kitur).
24 Komentarai
MoXito
Hmm, atrodo zaidimu kurimas Lietuvoje igauna pagreiti. Gal tautieciai jau laikas pradet pirkti originalius zaidimus? Asmeniskai as, tai jau senei nusprendziau… Sekmes „KOEI Baltija“!
Triple_D
Ash taip pat.. Po bishki legalizuojuosi..
BlackGuard
Na , šie metai bus prisimenami kaip Lietuvos kompiuterinių žaidimų pradžia ;)/
Foxiz_CCCP
as irgi i legalius kazkaip linkstu net nezinau kas man darosi
skateris
Sprendziant ish straipsnio „KOEI Baltija“ atrodo gan rimtai 😉
xcoolxlt
Siaip dziaugiuosi kad lietuviai kuria ar bent kiek prisiliecia prie pasaulinio lygio zaidimu 🙂 , bet reikia nepamirsti savo principu koncolems ne (!) (!) (!)
GI-I0ST
Nu va jau zinau kur jeskoti darbo :-]:-]:-]
persis
na orginalus ma ir pradeda labiau patikti.tik blogai kad zaidimu orginaliu kainos dideles… bet lietuvius reikia pagirti tures bent 1 normale leideju grupe…….:D:P;):)
Xanthus
Na japoshkes tikrai neblogai sugalvojo, kulturu kokteilis :). Aisku gaila kad lietuviam atiteko „sestu“ vaidmuo, nors is kitos puses console trashas vis tiek niekam neidomus.
Xomass
lt vis pleciasi ant game rinkos.. 😉 gal ir po kelesdesimt metu sukurs kaska kaip l2 ar netgi wow 🙂
diablodeath
l2 ir wow yra grandioziniai projektai
sukurt ką nors tokio gali bet kuri šalis paprasčiausiai tam reikia ypatingai daug talentingų žmonių pradedant programuotojais, dizaineriais, 3d kūrėjais, baigiant rašytojais, ekonomistais ir pan. Manai wow vien amerikonai kūrė? 😉
Atsirastų gera idėja, atsirastų lėšų, atsirastų ir žaidimas 🙂
PS fanas
Zinau yra tokia japonu kompanija ‘KOEI’,kuri kuria zaidimus PS2.Cia dar viena
tokia firma tik su priedu ‘Baltija’:|
Mariufas
Man atrodo – lieva !-)
solid_snake
Galų gale, nors kas nors ryžosi kažką daryti… 😀
solid_snake
anub!s
gers ..liuks 🙂 jega , turiu ko siekti db 🙂
:XPION:
zinot man konsoles liewos tad ka jie kuria man nei silta nei salta!-)
anub!s
Ar tu skaytiti nemoka ar as kazko nesupratau.. tavo zodziuose. Sioje temoje
‘KOEI Baltija’ yra korporacijos ‘KOEI’, padalinys . taigi neklaidink sakydamas kaip „dar tokia firma… „.. tai dar tokia shell degalines firma… tai keik lietuvoje shell firmu priviso..kazkaip idomiai.. 🙂 as zianu tik viena ..
anub!s
neitiketina.. kelintais metais tiksliai pradejo veikla ?
xPolitikas
2003. O šiaip smagu, kad yra tokių lietuvių, bet būtų dar smagiau jei būtų ne tik dizainerių, bet ir programuotojų, kurių kaip supratau dabar nėra. (s)
Splitas
Zaidimu kurimas Lietuvoje ? Skamba juokingai :-]