2007-aisiais metais, pasirodžius pirmiesiems pranešimams apie „Dead Space“, EA pažadėjo, jog žaidimas, kurio veiksmas vyks kažkur giliai giliai kosmose, žaidėjams leis patirti maksimalų baimės bei jaudulio pojūtį. Žaidimo prodiuseris Glen Schofield tada teigė, jog visa kūrėjų komanda yra mokslinės fantastikos bei siaubo žanrų fanai, todėl jie panoro sukurti kiek įmanoma siaubingesnį žaidimą, kuris išlaikytų žaidėjus prilipusius prie savo kėdžių visą tą laiką, kurį jie skirtų būsimam naujam kūriniui. Ką gi, užmojai buvo iš ties nemenki. Ir jau dabar galiu išduoti, kad jiems tai puikiai pavyko. Bet apie viską nuo pradžių.
„Dead Space“ veiksmas vyksta tolimoje ateityje. Žemėje nebelikus jokiems resursams bei iškilus dideliam žmonijos egzistavimo pavojui, buvo pradėtos vykdyti misijos į kosmosą. Didelių kosminių laivų pagalba žmonės ieškodavo įvairių resursų iš kitų planetų. Praradus komunikacijos ryšį su didžiausiu iš laivų, inžinierius Isaacas Clarke‘as su įgula buvo išsiųsti pažiūrėti, kokios problemos ištiko „Ishimura“ kosminio erdvėlaivio bei pataisyti jame atsiradusius nesklandumus. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios Isaacas išvyko į „Ishimurą“. Prieš kurį laiką, iš ten atkeliavo nepilnas ir daug klaustukų iškėlęs holografinis video pranešimas nuo labai jam artimo žmogaus – Nicolės Brennan, dirbusios tame laive.
Prieš pat nusileidimą, įgulos laivas tapo nebekontroliuojamas ir netrukus nukrenta į „Ishimura“. Visiems atsipeikėjus, vyriausiasis apsaugos pareigūnas išdėstė nurodymus ir … ir nuo tada prasideda visa virtinė įvykių, kurias teks mums išgyventi Isaaco kailyje. Praktiškai iš karto atskirtas nuo savo komandos, ne be įvairių mutavusių gyvių, kurie transformavosi iš jau buvusių šio didelio kosminio laivo narių, pagalbos – jis liko vienas kovoti už savo gyvybę.
Vos pradėjus žaisti, viduje pradeda kirbždėti mintis – o kur man tai matyta? Ilgai negalvojus, atsakymas pats išlenda – iš „Doom 3“. Taip, panašumu atrasti galima (kaip kad įvairūs tekstiniai garso įrašai išmėtyti po visus lygius, vis atskleidžiantys tai, kas vyko „Ishimura“ kosminiame laive ar tamsūs koridoriai iš kurių netikėtai išdygsta mutavę gyviai), tačiau vis daugiau gilinantis į žaidimą – tie panašumai pranyksta bendrame plane ir viskas atrodo it nauja. Tęsiant kalbą apie visus tuos gyvius, būtų galima pasakyti taip: jie dideli, kraupūs ir jų įvairovė tikrai paskatins tavo plaukelius piestu stotis nuo išgąsčio. Manau, nesuklysiu pasakydamas, kad tai bene geriausiai grafiškai realizuotos išsigimėliškos pabaisos iš siaubo žaidimų terpės. Norint užmušti, tenka šaudyti į galūnes (kojas, rankas, snukius ir pan.), nes tik taip galima jas greitai pribaigti, to pasėkoje išsaugojant dalį amunicijos, kurios stygius visada kvėpuoja į nugarą.
„Dead space“ didele ginklų įvairove nepasižymi. Iš viso jų bus septyni. Tačiau, kad ir kaip bebūtų keista, žaidimą galima pereiti ir su vienu vieninteliu, kurį rasime dar pačioje pradžioje. Intriguoja? Taip. Labai. Plazminis pjovėjas („Plasma Cutter“) – štai šis mažylis yra pagrindinis angelas sargas, kurio pagalba įmanoma paskersti kone visus padariūkščius. Tiek ugniasvaidis, tiek „ripper“ – šaudantis mažais apvaliais pjūkliukais (kaip kad „Unreal Tournament“ vienas iš ginklų), tiek taip vadinamas kontaktinis spindulys (Contact Beam), kuris yra be galo galingas ir vienu šūviu gali suplėšyti daugelį gyvių į skutelius, bei kiti ginklai, taip pat turintys savo išskirtinio žavesio, yra verti dėmesio. Vienu metu galima turėti daugiausiai keturis iš visų ginklų. O štai su jų valdymų kils problemų, mat labai jau neintuityviai juda žymeklis, kai nori į ką nors nusitaikyti. Prie to tiesiog reikia priprasti.
Amunicijos galima rasti trim būdais: randant įvairiose elektroninėse spintelėse bei ant žemės, iš nudėtų gyvių ar nusiperkant iš kosminiame laive esančios elektroninės parduotuvės-keityklos, kuri prekes pristato iš karto, vos tik už jas sumokami kreditai (t.y. atitinkama pinigų sumą). Praktiškai kiekvieną daiktą, kurio prireiks pereiti misijoms –galima įsigyti iš štai šios parduotuvės. Prisirinkus nereikalingų daiktų, juos galima parduoti už atitinkamą kreditų sumą arba padėti į saugyklą, kuri bus prieinama kiekvieną kartą užėjus į parduotuvę. Norint nusipirkti naujų ginklų, apsauginių kostiumų, amunicijos ir t.t. – reikia rasti po laivą išmėtytas jų schemas, todėl reiktų iššniukštinėti visas prieinamas vietas, kad vėliau netektų gailėtis.
Be ginklų, Issacas savo dispozicijoje turi ir du gebėjimus, kurie pagelbėja ne vienoje situacijoje. Tai – telekinezės bei sąstingio gebėjimai. Kaip ir dauguma naujausių šaudyklių, taip ir „Dead Space“ neišsiverčia be telekinezės. Žaidime tai iš ties puikiai realizuota. Galimybė prisitraukti prie savęs daiktus bei juos panaudoti prieš priešus (pvz. sviedžiant didelę metalinę dėžę ar kitų nudvėsusių gyvių kūno atplaišas) – suteikia kovoms daugiau įvairumo bei galimybę kartkartėmis išgelbėti nemažą kiekį gyvybės taškų. O štai sąstingio gebėjimas leidžia sukurti laiko sustabdymo burbulą, kuris trunka apie keletą sekundžių. Jis geba sustabdyti viską, kas patenka į jo ribas, o tai gali būti ir keletas mutavusių gyvių besiveržiančiu nuplėšti jums galvą ar kokie nors mechanizmai, kaip kad didžiulis, greitai besisukantis ventiliatorius, pro kurį trūkt plyšt reikia praeiti. Tačiau jo panaudojimo galimybės yra ribotos, mat nuolatos reikia pripildyti jo atsargas. Tai galima padaryti, arba panaudojant sąstingio baterijas, kurias galima rasti ar nusipirkti, arba iš visame laive esančių pakrovimo stočių. Deguonies atsargos, kurios būtinos išėjus į vakuumą, papildomos tokiais pačiais būdais, kaip ir sąstingio.
Vienas įdomesnių dalykėlių šiame žaidime yra taip vadinamas – nano-grandinių taisymo suolas. Jo pagalba galima pagerinti savo ginklų galingumą, talpumą, užtaisymo bei šaudymo greitį, padidinti savo telekinezės bei sąstingio galimybes, deguonies talpumą ar gyvybių taškus apsauginiame kostiume. Kiekvienas daiktas turi tik jam būdingą nano-grandinę, kurioje galima panaudoti rastus ar nusipirktus „power node‘us“ ((jėgos mazgus) tai pagrindinis ingredientas, norint kažką patobulinti iš savo reikmenų), taip pagerinant vienus ar kitus pasirinkto daikto elementus.
Grafiškai žaidimas yra mažu mažiausiai stulbinantis. Vaizdai žavės net ir labiausiai išlepusią akį. Pagalvojus, kas gi kosminiame laive gali būti gražaus? Dažnai, be įvairių tamsių koridorių kaip ir nieko neišskirsi, bet tik ne „Dead Space“ žaidime. Čia akį traukia viskas. Tiek šlykšti mutantų išvaizda bei jų nepriekaištinga animacija, tiek įvairiausi vaizdai į kosmosą, kai pro langą gali stebėti saulę, savo spinduliais glostančią šalia skriejančius meteoritus. Tiek artimos kovos su mutantais, kartais pasibaigsiančios žiauria jų pergale. Tiek gulintys kūnai, gluminantys netikėtais krustelėjimais. Tiek suzombėję mokslininkai nusižudantys prieš pat tavas akis, ir tikrai ne pačiu švelniausiu būdu. Galėčiau minėti ir minėti iki nualpimo… ai, tiesa, pamiršau užsiminti apie kraują. Kaip gi be jo, ar ne? Taigi, kraujo tikrai tikrai nestigs. Laive tūno daugybė žuvusių žmonių/mutantų lavonų ar suniokotų kūno dalių, groteskiškai gulinčių kraujo pelkėse. Jei to per maža, kraujo kiekį erdvėje galima padidinti nutraukiant vienam ar kitam gyviui galūnes bei galvą… mielai kraupu.
Ir! Pagrindinis koziris – erdvės be gravitacijos. Štai čia pasireiškia “Dead Space” unikalumas. Būnant negravitacinėje erdvėje, gali sklandant nušokti ant bet kurios sienos, ar tiesiog vaikščioti lubomis, šoninėmis sienomis – pasirinkimo laisvė. Įvairūs daiktai, nudėtų gyvių kūno atplaišos – be krypties skries ore it kosmose, o mutantai užpuldinės praktiškai iš bet kur, nes ir jie gebės pasinaudoti antigravitacinėmis aplinkos savybėmis. Pats gražiausias vaizdas – kai įjungiama gravitacija ir viskas, kas kybojo ore, nukrenta žemėn. Nepakartojama.
Apšvietimas bendrai atmosferai suteikia dar daugiau savitumo. Labai gražu, kai eini kokiu gleivėtu koridoriumi ir lemputės užsidega tik ten, kur tu pats esi, tačiau nei užnugaryje, nei priekyje nesimato jokio šviesos šaltinio… tik bauginantys garsai. Garsai, kurie žaidžia su tavimi, kaip ir „Thief“ serijoje. Net nebepamenu kokiam žaidime paskutinį kartą buvo taip gerai išnaudojamas garsinis faktorius, t.y. įsijautimo į aplinką pojūtis. Veikiausiai pati įspūdingiausia garsinė aplinka tvyros vakuume. Išėjus į atvirą kosmosą išorinis garsas pasidaro labai duslus ir neaiškiai girdimas, o štai Isaaco kvėpavimas bei niurnėjimas dėl skausmo – išryškėja dar labiau.
„Dead Space“ sudarytas iš 12-os lygių, kuriems įveikti prireiks maždaug 12-13 valandų. Per žaidimo lygius keliaujama „Ishimura“ erdvėlaivio traukinių sistema. Nors pati istorija yra intriguojanti ir nenuspėjama, tačiau didelis kiekis misijų yra mažai kuo tesiskiriančios viena nuo kitos. Trumpai apibūdinant: nueik-rask/atidaryk-nueik-įjunk ir panašaus pobūdžio. Tačiau, kad ir kaip būtų keista – nėra juntama jokios monotonijos. Deja, žaidimas yra gana linijinis ir galimybės misiją ar kokią kitą užduotį įvykdyti skirtingais būdais yra praktiškai neįmanoma. O Issaco kostiume įmontuota navigacinė sistema (iššaukiama pasirinkto mygtuko paspaudimu) visada parodo kur reikia eiti atliekant pasirinktą užduotį, todėl pasiklysti gana sudėtinga.
Nors „Dead Space“ neturi jokio daugeliui žaidėjų skirto režimo – jis yra vertas kiekvieno jam išleisto cento. Tai yra vienas iš tų retų žaidimų, kai visu savimi įsijauti į veikėjo vaidmenį. Jį užbaigus – norisi dar… todėl, visiems norintiems dar kartą išgyventi „Ishimura“ kosminiame laive vykusius nuotykius, kūrėjai pasiūlo „impossible mode“ lygį. Rekomenduoju.
51 Komentarai
THaNDeR
|-|
PXS
pagaliau 🙂 pagaliau 🙂 pagaliau 🙂
hexeris029
Labai baisus žaidimas :N
Paladinaz
EA pažadėjo, jog žaidimas, kurio veiksmas vyks kažkur giliai giliai kosmose, žaidėjams leis patirti maksimalų baimės bei jaudulio pojūtį.
Sulosęs Siren’ą į Dead Space žiūrėsi kaip vaikams bauginti skirtą. Maximalus baimės pojūtis XD Buvo vietu kaip iš niekur nieko išlenda pabaisos bet tai ne baimė o refleksas… Tiesiog išgasdina, tai nėra tikra baimė. Baimė būna tada kai bijai eiti toliau… Tobulas Surviving Horror žaidimas yra Siren: Blood Curse. Verta visiems išbandyti, jei iš tikrųjų norite pamatyti kas yra Horror žaidimas…
Norm16
O and dead space tjp nebuwo? kad bijai eiti pirmyn?? man si zaidima perejus 3kartus ant Impossible ir surinkus visus kostiumus,visus ginklus ir dar viska uztobulinus – jis vis dar yra ziauriai baisus… duociau zaidimui 9/10- jis to vertas…o grafika tiesiog stulbinanti… Aciu dievui Dead Space 2 taip pat bus=] achh. O kas nebande ir nori palosti „HARDCORE“ stiliumi tj pameginkit – Impossible Mode, LVL1 Suit, ir tik Plasma Cutter.. WA CIA TJ JEGA 😀
FanTaz
galiu tik teik pasakyti
…
Diax
Netoks ir baisus, kokį ea iškėlė ir prižadėjo..
Norm16
Speju esi zaides demo ar vos kelis lygius kad tokia nuomone persi… bet whatever – juk kiekvienam savo arne? man tj awesome ziadas buwo, ziauriai laukiu tesinio =](smart), ir beto zaidimas nebutinai turi buti ZIAURIAI baisus kad butu idomus, svarbiausia siuzetas ir gameplayus
ULUMULU
Uzuojauta ….
zizlyz
man sitas zaidimas visai nebuvo baisus, par HL tokiu baisybiu neka maziau, bet jo nieks nepriskiria prie horo action 😉
ULUMULU
Jis man primena ne kiek Doom3 O kiek System Shock 2. Grynai. Nei per daug nei per mazai RPG elementu. Siaubiakas. Kosminiam laive. Plius dar psi galios. Primetus kad visa istorija pasakojama per logus. NU Dead Space labiau primena system shock 2 nei pats bioshockas 🙂
IMO 10/10 😀 Ir kas is to kad kai kas matyta jau 10 kartu. Bet tai padarkyta tobulai o nesuxalturinta kaip siais laikais iprasta :N
FanTaz
man ar jam ? gy labai gerai pastebejo , jai esi senas zaidimu vilkas tas Dead Space yra grynas kitu zaidimu mixas, plius tas isgastis nuo netiketimo po 5 min pabosta, as per d3 ziovaudavau nes zaidimas nobodus o ne baisus , iskart zynai i kuruos kampus saudyti , o jai isoka kas tai paspaudi saudymko migtuka ir tiek, atsiranda toks primytivus cs lygio reflekas , pamatei – sauk o jau i ka nesvarbu 🙂
ULUMULU
(u) Tai zinoma kad monstrai atsiras ten ir ten. O kur tu tikiesi pvz begdamas siauru karidoriumi. Kad tau unt peties (in real) uzkris koks kumpis. Gi ziadimu industrija gyvuoja ilgai ir pateikti 100% kazka tokio nebeimanoma. Tiesiog reikia myleti tam tikro zanro bei posukio zaidimus ir tokie klausimai nekils. Nes pvz kad ir paimkim iseinancius RPG (anuos as irgi megstu bet vistiek). Zinau kad reikes pirkti parduoti, tikrai givybes bus buteliukuose, ginklus pirksi 2x 3x kaina ju tikros vertes ir t.t.t. Visi jau tai zino. O jei sitokius nuansus atmesi, ir izuresi i zaidima kaip i kurini (suo metu ju praktiskai nebera, vien xalturos), tai ir nekils kvailoku minciu. Tai tiek ponai 😉
ULUMULU
Tiesa mixas kitu zaidimu. Ti jo, gal geriau isrinkti geru zaidimu savybes ir jas realizuoti, nei prigalvoti bet ko ir sugadinti geru zaidimu ala (Fallout 3, Gothic 3, Tes 4……..) vardus.:N
Norm16
(u) bet ant kie ktu nusisneki…. „zizlyz“ … ciuju net neloses esi, o dar sako neprieskiramas horror zaidimams :DDd sitas zaidas yra „SURVIVAL-HORROR“ zanro jei isvis zn kas tj yra… tu geriau sedek ir tylek, cia dauguma zmoniu yra kurie yra sio zanro fanai, tarp ju ir as, kurie geriau apioe tawe tj ismano. O jei jau taip ismanai viska tj pavardyk bent 7 kokius survival horror zanro zaidimus. buk malonus.
Meshqis
zhaidimo ideja kazhkur matyta… nejaugi EA norejo nukopijuoti resident evil sekme? vaizdas kaip ir ketvirtojoje RE dalyje, tik kad truputuka (mano manymu) blogiau padarytas. ta pati ideja su store… velgi RE4 merchant, arba saugojimo dezhes…
ash asmenishkai zhaidima vertinchiau tik vidutinishkai. kazhko jam truksta… nedadirbimu tikrai yra… na kagi, belieka pareiti ji ant impossible lygio ir gauti platinini trofeju. o tada zhaidimas bus numestas i shali.
P.S. ir jeigu tai siaubo zhaidimas, tai kodel negalima akimirksniu pabegti nuo prieshu ju ishvis nezhudant? ta metroid prime lygiu krovimo sistema chia tikrai netinka, bei yra tikrai leta (vietomis). beje, ir sunkumo lygis nesureguliuotas…
Norm16
Leta krovimo sistema? Tj kad pakrauna ktia lygi per 3sek manm ka tu veplini, nebent tawo console kazko nepavezam beto su metro perkelimais dar idomiau, nera jokios vartotojo sasajos – o tai dar labiau itraukia i zaidiam … O del sunkumo lygio – tj kad jie puikus.. Tiesiog priprask prie valdymo ir pradek normaliai saudyti..
Meshqis
matosi, kad esi pamishes del tokiu vidutinishku zhaidimu. tu nors suvoki ka per tas 3sek galima padaryti? o kai uzh nugaros atbega orda prieshu ir durys neatsidaro del krovimo laiko, tai tikrai apmaudu vel ish naujo lygi pereidineti (kambari).
del konsoles… suprantu, vel fanbojizmas. reikia ishaukshtinti savo turima zhaidimu agregata. bet turiu nuliudinti… shitas zhaidimas visose platfrmose yra vienodas. 😀
nera vartotojo sasajos? tu gal ICO, ar shadow of the collosus nezhaides matau. o pasakant zhodi apie sunkuma, tai kur matyta, kad bosus gali galabyti vos ne viena ranka laikydamas pulta, o paprasto zombelio kartais ir nepavyksta uzhmushti.
ech…
Paladinaz
Norm16 – nesveikas tu kazkoks…
Jeigu tu sita zaidima dievini tai dievink bet jeigu kiti mano kad zaidimas nera geras tai patylek…
Matosi nezinai ka reiskia seni surviving horror zaidimai. Nesi loses nei sirenos, nei seno resident evil. Sitie vadinami dabartiniai sakyciau yra surviving zaidimai. Prichologinio siaubo isvis nera… Nezinau ka sakytum suloses Sirena. Turbut pasigestum simtu priesu kuriuos reikia nudobt…
Meshqis
reikia prisiminti netgi filmus… siren serija yra kazhkas panashaus i filma pagiezha (tiek holivudinis, tiek originalus variantas). visdelto tai yra kazhkas antgamtishka. tas pats ir silent hill.
kalbant apie ta pati resident evil, tai jau nuo antros serijos yra geriau vengti zombiu- juos apibegti… taupyti shovinius. manau survival horror esme ir yra ta, kad geriau nesivelti i kovas o ju ishvengti.
P.S. beje norm16, jei esi toks kietas, tai manau anglishkai skaityti moki -> Fanboy is a term used to describe any individual who is devoted to a single subject in an emotional or fanatical manner, or to a single point of view within that subject, often to the point where it is considered an obsession. 8-|