Iš žurnalo PC Klubas 2007/11. Autorius: NPC

Kirsdamas gausius Ep1 pietus Gordonas Frymanas visiškai nesuko galvos dėl mandagaus elgesio prie stalo. Tai… …Sukėlė… …Nenumatytų…

Pa–sek–mių…

Jis, švelniai tariant, vemtelėjo, tad mums atsivėrė puiki proga įvertinti jo skrandžio turinį. Taaaaaaip…

Mėsa!

Gordonai!

Tikiuos, pa–si–mo–kei?..

Pasiruoškite…

Visi tie, kurie žaidėte „Half–Life 2: Episode One“, pasiruoškite nenumatytoms pasekmėms. Tie, kurie nežaidėte, bet girdėjote… Pasiruoškite. Ir tie, kurie savo akyse „Half–Life 2“ regi pirmą sykį… Pasiruoškite. Pasiruoškite ir stebėkite trumpą pirmojo epizodo apžvalgą ir supraskite. Joks kitas žaidimas į tokią trumpą santrauką netilptų. Tai dar syki įrodo, kad „Half–Life“ buvo pasukęs klystkeliu. Tačiau niekas negalėjo numatyti reabilitacijos procese sukeltų pasekmių. Pasiruoškite…

Išties „Half–Life 2: Episode Two“ (toliau — paprasčiausiai HLEP2) prasideda trumpu pirmąjį epizodą pristatančiu filmuku. Tiesą sakant, jis labai trumpas. Ir labai puikiai atkartoja visą pirmojo epizodo istoriją. Man būtų įdomu pažiūrėti, kaip į tokį filmuką pavyktų sukišti visą „Half–Life 2“ ar kad ir naujojo HLEP2 istoriją. Antra vertus, man malonu, kad išvados padarytos. HLEP2 paprasčiausiai verčia iš koto, rauna stogą, sužadina apetitą ir sukelia azartą. Visa tai, leiskite pastebėti, palaipsniui iki pat kulminacijos, kai norisi šaukti… Dar! Dar!!! DAR!

Taip. Supratote teisingai. HLEP2 siužeto linija „nukirsta“ super stilingai. Pačiu tuo momentu, kai norisi labiausiai, žaidimas pasibaigia. Taip, kaip baigėsi pirmoji „Žiedų valdovo“ dalis ar nuostabusis „Lap Dance“ tarantiniškajame „Mirties Įrodyme“. Tik skirtingai nei du paminėti filmai, žaidimas ir vėl išėjo trumpas. Šį kartą ne per trumpas kaip aną sykį. Tačiau vis viena pakankamai trumpas. Už pirmąjį epizodą antrasis ilgėlesnis 2–3 valandom grynojo žaidimo laiko. Tačiau pasiruoškite… Galvosūkiai ir nuostabūs dialogai grį–žta. HLEP2 galite už–truk–ti…

Vien dėl to, kad naujojo epizodo siužetas išties įspūdingas ir su trenksmu grąžina mūsų mintis nuo zombainų šaudymo prie epinės sagos apie žmonijos kovą dėl išlikimo, pasakoti jo negaliu. Vėl pasipils laiškai ir ICQ pranešimai su kaltinimais neva aš kažką „nuspoilinau“. Galiu tepasakyti tiek. Laukti buvo verta ir jau šiame epizode mes pradėsime dėlioti taškus ant „i“. Galų gale į žaidimą įsilies ir trečioji kontora. Jos buvimą jutome kone visada, tačiau neturėjome nė žalio supratimo, kas tai. Akylesni supras, apie ką kalbu, vien užmetę akį į Borealį, mažiau pastabiems teks pažaisti „Portal“. Faktas tas, kad trečioji šalis turi įrenginį… Ko–lo–sa–lų įrenginį, su kuriuo palyginus, mūsų mėgiamas nulinio taško energetinio lauko manipuliatorius atrodo lyg vaikiškas žaislas. Ar Gordonas gaus naujų žaisliukų trečiame epizode, atsakys tik laikas, tuo tarpu antrajame epizode teks pasitenkinti vadinamosiomis lipniomis bombomis. Kažkieno nuomone, tai irgi genialus išradimas… Mano nuomone, tas kažkas savo nuomonę galėtų susikišti ten pat, kur mums teko kaišioti bombikes…

Nenumatytoms…

Kažkas iš HLEP2 galbūt tikėjosi daug naujovių. Aš, pavyzdžiui, nesitikėjau jų iš viso. Tai, ką pamačiau žaidime, buvo… …labai ne–ti–kė–ta? Ir… …be jokios… a–be–jo–nės… nenuma–ty… …ta.

Pradėkime nuo grafikos. Žaidimas, kaip žinia, sukasi ant senojo varikliuko ir iš pirmo žvilgsnio yra toks pats, kaip ir originalusis HL2, kuriam jau kiek? Treji metukai? Tačiau, mano didžiulei nuostabai, pirmas žvilgsnis buvo apgaulingas. Visai netrukus teko įsitikinti, kad buvo dalinai arba visiškai perkurti kai kurie vizualieji efektai. Pamenate, sakiau, kad MOHA dūmai iš koto verčia? Pamirškite tai ir palaukite, kol išvysite dūmus čia. Rupūs miltai, vien nuo vaizdo visas kambarys prasmirdo smalkėm.

Antroji šoko terapija įvyko stebint dialogus. Personažų veidai nors ir liko tie patys, buvo praturtinti naujomis emocijomis ir preciziškai tikslia lupų sinchronizacija. Po paraliais! Jie iš tiesų kalba. Rūpestingai taria kiekvieną žodį ir kiekvieną žodį lydi emocija. Jausmas… Regis, gali net matyti, kada tas netikras iš bitų sudėliotas žmogėkas meluoja! Jei prie to dar pridėtume tiesiog pasakišką balso donorų darbą… Man jau dabar norisi atsistoti ir skambant fanfaroms įteikti HLEP2 „Metų garso“ apdovanojimą. Nesu girdėjęs ar regėjęs nieko panašaus. Žinoma. Ieškokit ir galbūt (GALBÛT) rasite geresnį „voice over“. Tačiau tokios animacijos ir garso sintezės nėra ir nebuvo niekur. Ir niekada.

Ir tai dar ne viskas. Akivaizdu, kad tam tikrose žaidimo vietose buvo padirbėta su fizika. Aš nesiryžčiau teigti, kad buvo perkurtas žaidimo fizikos variklis, nes momentų, kai kažkas labai labai efektingai išsidrasko į skutus, buvo vos keli ir tai galėjo būti (galėjo ir nebūti) „scriptintos“ scenos. Kad ir kaip ten būtų. Žaidime vėl kovosime ganėtinai atvirose erdvėse, daug laiko leisime miške ir jame esančiose vilose, smuklėse, dirbtuvėse… Vadinasi, bus daug stiklo, medžio ir molinių plytų. Visa tai į susišaudymus reaguos labai adekvačiai. Patikė–ki–te, bus… …sma–gu. Kai kombainai į kovą pasitelks sunkiąją kavaleriją, Hanterius ir Straiderius, išvysite, ką realiai sugeba HLEP2 fizikos variklis. Skiedros, žiežirbos, stiklo šukės ir baldų liekanos lėks pro jus neišpasakytu greičiu šluodamos viską savo kelyje ir sukeldamos tokią vaizdo fiestą, kad laikykis. Juokingiausia yra tai, kad norint išvysti ateities žaidimų fiziką šiandien, jums nereikia SLI technologijos, jums nereikia aštuntos kartos gėforso, jums nereikia papildomų fizikos plokščių po 500 žaliųjų. Jums pakaks prieš porą metų pirkto vidutinio kompiuterio. Bah… Aš ką tik pavadinau trejų metų senumo technologiją ateities žaidimu. Ha–HA!

Kur ri–ta–si… pA–sau–lis?…

Ir, o, bet, tačiau! Tai dar ne viskas. Atskiros pastraipos nusipelno ir naujieji žaidime sutinkami monstrai. Hunters! Mūsiškai medžioklei. Realiai tai kažkokia nesveika grobuonies, žvėries ir naujausiųjų technologijų sintezė. Vikrūs, nepaprastai galingi, pavojingi nuo pat tos akimirkos, kai juos išvydote, iki tol, kol vienas iš jūsų mirė. Vienodai efektyvus tiek artimoje, tiek tolimoje kovoje, žiauriai pavojingi pavieniai ir mirtinai pavojingi būryje… Super prieraišūs Straiderių palydovai, ištikimai saugantys juos nuo mūsų mėtomų smirdančios kojinės atmainų (sticky bomb, stinky bomb ;). Žodžiu, tai kažkas tokio. Jei žaidime valdyčiau ne tokią išsilavinusią asmenybę kaip Gordonas, greičiausiai vien pamatęs Hanterį sudėčiau ginklus ir pulčiau melstis. Tai tikrų tikriausia visų medžiotojų dievybė.

Pasekmėms…

O pa–sek–mės… Tik–rai… …ne–nu–ma–ty–tos.

Kažkaip jau antrą dieną iš eilės jaučiu nerimą. Norisi dar. Užsirašiau į reabilitacijos kursus ir nuolankiai peržaidžiu „Half–Life 2“ bei „Half–Life 2: Episode One“. Rankioju informacijos nuotrupas ir bandau suvesti siužeto vingius savo galvoje į vientisą daiktą. Jau šiandien visa širdimi trokštu žaisti „Episode Three“ taip, kaip mūsų šalies regionuose gyvenančios nepilnametės laukia rytdienos kelio į žvaigždes. „Episode Two“ buvo kažkas tokio patenkinusio visus pirmapradžius žaidėjo poreikius. Pamatyti, išgirsti, sužinoti, pajusti, užsikabinti ir… norėti dar.

Bijau, kad dauguma pažaidusių „Episode Two“ jausis taip pat. Belieka tik pasveikinti tuos, kurie įsigis visą „Orange Box“. Kaip žinia, dėžutėje rasite visą komplektą medikamentų, padėsiančių laukti trečiojo, esminio ir, tikėkimės, epinio epizodo.

Teisin–gas žmo–gus blo–go–je vieto–je ga–li visiškai pa–keisss–ti pa–saulį. Tad kelkitės, pone Frymanai. Kelkitės ir už–uos–kite pe–le–nus.

Pirmas įspūdis

Dūmai! Nuostabūs dūmai! 9.7

Įdomumas

Paprasčiausiai žaidimas, kurio negalima praleisti. Unikali veiksmo, galvosūkių, prašmatnių aplinkų, nuostabių dialogų ir mokslinės fantastikos sintezė. 9.9

Grafika

Dabar pamąsčiau… Ką „Valve“ sukūrė prieš trejus metus, kad tai tebeveža iki dabar. 9.7

Garsas

Metų garsas, be abejonės. 9.9

Valdymas

Puikus. Nežiūrint į tai, kad vėl gavome pavairuoti. Šį kartą vairuoti labai smagu. 9.9

Išvada

Kodėl ne daugiau? Turėkite sąžinės. Tai juk žaidimas, pakurtas ant jau pagyvenusio varikliuko. Negi norite, kad visi super kitos kartos žaidimų kūrėjai pasijaustų visiškai sužlugdyti. Nuostabus. Tiesiog nuostabus žaidimas. Jei pirksite kartu su „Orange Box“, greičiausiai įsigysite geriausią pirkinį, kokį žaidimų pramonė gali pasiūlyti Kalėdoms. Tai neabejotina sėkmė! 9.7