Laukinių vakarų aukso laikotarpis jau seniai baigėsi. Filmų kūrimas šia tema stovi vietoje ir nejuda, Matyt žmonėms nebeįdomu matyti apdulkėjusius vyrus su skrybėlėm bei šautuvais, pritaisytais prie diržų. Kaip ne keista, tačiau pastaruoju metu galime išgirsti naujienų apie tai, kad žaidimų pasaulis ima atsigręžti į senuosius kaubojų laikus ir bando sugrąžinti žaidėjus į šį nepaprastą metą. O kodėl gi ne? Gabios kompanijos gali bet kurį laikotarpį paversti patraukliu. Prisiminkime „Rockstar“ ir jų grįžimą į , regis, nieko įdomaus neturintį aštuntą dešimtmetį su žaidimu „GTA: Vice city“. Taigi, ką mums gali pasiūlyti „Tony Hawk“ kompiuterinių žaidimų kūrėja, kompanija „Neversoft“ su naujuoju žaidimu, kurio pavadinimas, kaip ir „GTA“ prasideda ta pačia raide ir susideda iš tiek pat simbolių ? Tuojau viską papasakosiu. Įsitaisykite patogiai savo kėdėje, pasiimkite lūpinę armonikėlę ir skaitykite toliau.
Laukiniai vakarai, gražūs ir šilti orai, elniai bei kiti gamtos sutvėrimai laksto po miškus. Jums atitenka pagrindinio veikėjo Colton‘o White vaidmuo. Nuo pat mažens šis vyrukas užaugo Montanoje su savo tėvu Nedu. Augdamas su šiuo indėnu, Colton‘as išmoko išgyventi gamtoje, laikytis etikos normų, kurios visada sako: „Būk teisingas ir visiems lygus“. Veiksmas prasideda, kai jūs išsileidžiate su Nedu į medžioklę. Čia jūs išmokomas taikliai šaudyti, selinti bei kitų gudrybių. Galop vieną dieną, savo tėvo palieptas, kartu išplaukiate į kelionę laivu. Savaime suprantama, ne gamta pasigrožėti, o su svarbiais reikalais. Egzistuoja svarbus senovės artefaktas, kuris turi neregėtą galią ir dėl kurio jau senai žudoma ir kariaujama. Bėda tame, kad šio artefakto trokšta blogio jėgos ,kurios gali padaryti bet ką, kad tik visa galia atsidurtų jų rankose.
Plaukiant, laivas yra užpuolamas. Jūs ir Nedas kovojate , tačiau visos jūsų pastangos nueina niekais. Laivas grimzta į dugną, kartu su svarbiu artefaktu, o tėvas yra per senas, kad šoktų iš skęstančio laivo. Prieš mirdamas Nedas jums pasako, kad jis ne jūsų tėvas ir įbruka į rankas žetoną liepia keliauti į „Dodge city“ ir viename bare surasti moterį, kuri pagelbės. Šokate iš laivo ir matote kaip jūsų tėvas paskutinėmis pastangomis bando išlikti gyvas. Galop paaiškėja, kad vienintelis gyvas liekate jūs.
Atsiduriate krante, kur jus nuneša upė. Pagrindinį veikėją randa kažkoks eilinis banditėlis, kuris vos nepavagia brangaus žetono. Šis, iš pirmo žvilgsnio, malonus kaimietis jus išmoko jodinėti bei šaudyti atsisėdus ant arklio. Šioje vietoje kyla klausymas, ką Colton‘as veikė kai augo kartu su Nedu? Juk užaugti laukiniuose vakaruose ir nemokėti joti…tai kažkas absurdiško. Kūrėjai šiuo atveju galėjo sukurti Colton‘o vaikystę, kuri puikiai tiktų visiems apmokymams. Na, bet nebesikabinėkim prie siužeto klaidelių. Kelias iki „Dodge city“ yra tolimas ir mūsų veikėjui verkiant reikia arklio. Jus atradęs žmogelis ,atrodo, yra gerai nusiteikęs ir pasiūlo lenktyniauti, laimėjimo atveju pasiimti arklį dykai ir laimingai keliauti. Viskas apsiverčia aukštyn kojomis, kai jūs nugalite. Paaiškėja, kad tas banditėlis nebuvo toks jau geras žmogus.
Pasikvietęs keletą savo sėbrų, jis paliepia atimti iš Colton‘o žetoną. Laukinių vakarų ypatumas yra tas, kad čia negali pasitikėti pirmu sutiktu žmogumi. Eilinis pašlemėkas tik ir bandys jus apmulkinti. Net ir teisėsauga nėra kilni. Bet kuris tvarkos sergėtojas gali nužudyti nevietoje pasirodžiusį civilį ir nejausti jokios sąžinės graužaties. Kartais yra sunku suvokti, kas yra blogai, o kas gerai. Matote, žaisdami už Coltoną, jūs atstovausite tiek gėriui, tiek blogiui ( jei taip būtų galimas sakyti ). Tapsite tiek šerifo padėjėju, tiek banditu ar net indėnu ir už viską galime dėkoti ganėtinai puikiam siužetui, kuris nestokoja netikėtų vingių, heroizmo, veiksmo ir viską apjungia į visumą. Kas vyko toliau nebepasakosiu, paliksiu visas paslaptis patirti patiems. Tikiuosi supratote, kokie žaidime egzistuoja laukiniai vakarai ir susidarėte įspūdį, ko galima tikėtis.
Pereikime prie šio to rimtesnio. Laukiniai vakarai žaidime atsiveria visomis savo platybėmis. „GUN“, kaip ir žaidimas „GTA“, jums leidžia laisvu nuo misijų metu bastytis po apylinkes ir grožėtis vaizdais. Jei tik turite noro, galite vykdyti šalutines misijas, pavyzdžiui, padėti šerifui sukrauti parako statines ir t.t. Vykdydamas užduotis, jūsų herojus tobulėja: auga jo sveikata, greitėja šaudymo bei ginklo užsitaisymo greičiai. Šie RPG elementai, nors ir praturtina žaidimą, tačiau pačio veiksmo per daug neįtakoja.
Colton‘as turi keletą ypatybių, kurios padeda jam išlikti gyvam. Žaidime egzistuoja jau savotišku mados klyksmu tapęs veiksmo sulėtinimo rėžimas, kuris leidžia išpyškinti priešus labai tiksliai ir efektyviai. Savaime suprantama, šis rėžimas yra ribotas, tačiau po mažu pildosi veiksmo metu. Colton‘as taip pat nešiojasi savo nesibaigiančių kulkų revolverius, kurie nors ir mažai efektyvūs, tačiau, kai nebėra kitų pasirinkimų, jie tampa vieninteliu išsigelbėjimu. Na, o kai jūsų gyvybė pradeda kabėti ant plauko, mūsų kaubojus atsigeria iš savo gertuvės, kuri kaip mat atstato sveikatą. Kalbant apie misijas, reikėtų pasakyti, kad jos yra pakankamai smagios, nors jų duodami tikslai, laikui bėgant, tampa panašūs. Dažniausiai teks nuvykti ten, nušauti tą ir pan. Bus keletas tikrai prikaustančių užduočių, pavyzdžiui, kai teks bėgti iš kalėjimo, išgelbėti kariamą draugą, padėti indėnams pabėgti iš priešų stovyklos ir dar daug visko.
Misijų įdomumą kartais gadina priešų DI. Žaidime bus sėlinimo misijų, tačiau tie, kas nors truputį žaidė „Thief“ arba „Splinter Cell“ žaidimus, tiesiog pasijuoks iš užduočių paprastumo. Priešams visiškai tas pats, kad neseniai vaikščiojęs jų draugas, už 10 metrų guli negyvas. Jie jo netik nepastebi, bet ir neina patikrinti, kas atsitiko, todėl sėlinti, kartais net nebūtina. Pasiimate lanką, kurio šūvių priešai negirdi, ir sėkmingai „prasiskinate“ kelią link tikslo. Dažnai oponentai susišaudymo metu juda ta pačia trajektorija, t.y ratais arba pirmyn, atgal. Daugelyje veiksmo žaidimų priešai elgiasi panašiai, skirtumas tik tas, kad kituose žaidimuose to taip akivaizdžiai nesimato. Tačiau tai nėra vienintelis pastebėtas minusas, kuris kartais gadina smagumą. Kadangi žaidimas yra kurtas ir konsolėms, išlenda taikymosi problemos. Kai nusitaikome į priešą, taikiklis tampa raudonas – tai reiškia, kad šūvis tikrai pasieks tikslą. Bėda tame, kad toli gražu ne visada tas taikiklis tampa raudonu. Kai oponentas tupi pasislėpęs ir akivaizdžiai matosi išlindusi jo nugara, taikiklis kartais net nesiruošia paraudonuoti ir galite šaudyti, kiek tik širdis geidžia – tikslo nepasieksite, todėl kartais tenka tiesiog bėgti tiesiai į oponentą, kad jį pribaigtum. Tokia sistema akivaizdžiai pritaikyta konsolėms, tačiau mes juk žaidžiame PC žaidimą, kur yra įprasta naudotis pele ir klaviatūra. Štai tokie nesklandumai kartais gadina malonumą. Jei jų nebūtų buvę, tuomet „GUN“ būtų tikrai puikus žaidimas, kurį norėtųsi žaisti dar ir dar, bet turime tai, ką turime ir nieko jau nepakeisi.
Garsas ir grafika – stipriausios žaidimo savybės. Vertėtų išgirsti, kaip tikroviškai skamba arklio kanopos. Vien dėl šių garsų yra velniškai malonu joti laukais. Veikėjai kalba ne ką blogiau. Juos įgarsino keletas antro plano aktorių iš tokių filmų kaip: „Kaimas“ ar „Keršytojas“. Puikus herojų akcentas netūrėtų palikti abejingų ir tikiu, kad niekas netūrėtų nusivilti tradicinio stiliaus vesternų melodijomis. Tad jei kartais jus sunervina, kurie nors žaidimo aspektai, puikus garsinis apipavidalinimas jus šiek tiek tūrėtų pralinksminti. Grafika atrodo pakankamai gražiai, nors ir nieko neišsiskiriančiai šiomis dienomis. Pagrindinių veikėjų veidai ryškūs ir dailūs, ko nepasakysi apie priešus, kurių veidai galėjo atrodyti ir gražiau. Neblogai yra atlikti video intarpai, pasakojantys istoriją. Juose herojai juda labai plastiškai, todėl stebėti vaizdus būna išties smagu. Vienareikšmiškai galima teigti, kad geras garsas ir grafika puikiai formuoja laukinių vakarų atmosferą ir padeda geriau įsijausti į žaidimą.
Ir ką būtų galima pasakyti apie „Gun“ pabaigoje? Žaidimas yra gan vidutiniškas. Jis turi ir dar vieną blogą savybę – JIS LABAI TRUMPAS! Per porą trumpų vakarų, perėjau pusę viso žaidimo, o tai nėra gerai. Tačiau jei jūs norite optimistinės pabaigos, tuomet taip, žaisti „GUN“ yra smagu, juolab, kad žaidimų, laukinių vakarų tema, šiuo metu nėra daug. Tad jei esate pasiruošę praleisti nenuobodų, nors ir trumpą laiką, laukiniuose vakaruose bei pamatyti intriguojančią vesternų istoriją, žaidimas kaip tik jums.
Rimvydas, Games.lt
45 Komentarai
d_e_v_i_l
Prasau kas nors imeskit sita zaidima i si puslapi (!)(!)busiu dekingas
IsHbLuKeS
Gal norejai pasyti demo versijos 🙂
d_e_v_i_l
joa demo gal kas galit demo imest gal tu gali imest ?:)
Asabas
pabadyk demo parsisusti ish
rapboy
tai demo gali ir is zaidimo interneto puslapio atsisiut:)
Kentokas
Gal ir geras geimas;)
pc34
as jį turiu pilna:P
CyberMania
Reiks ir man ji isbandyt 🙂
CyberMania
Nu ir kaip ar perejei patiko??
Princeofpersia
man labai opatiko su arkliu pajodinet apskritai trumpas bet labai oatiko geras zaidimelis
Drakerr
jo krc bukit zmones ymeskit kas nors GUN gejma(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)
d_e_v_i_l
gamershell ten kazkaip nerandu jo bukit zmones i games.lt imeskit demo:)
ValkyroN
Būtinai išbandysiu, o tai jau bus greitu laiku..
Thing
Demo versijos, deja, nera
Karoliux
Ar si zaidima paleis ant mano kompo:
GeForce MX440, 246 ramu, 2,4GHz ??
BOOOOM
pastrigau ant misijos kur stora seni su sarwais reik nusaut,ka ten reik daryt?
SimplX
Kokie reikalavimai sistemai????????
Karoliux
Minimalus:
256 MB of RAM
2.8 GB of hard disk space
3D hardware accelerator card required
Direct X 9.0
NVIDIA 3 GeForce 3 or ATI Radeon 8500
Kebaba
Gal ir nieko zaidimas (nedaug dabar apie laukinius bakarus)
Deluxo
Ant 4MX eina isbandziau.:-)