Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2010/09. Teksto autorius: raw

Pirmasis papildymas Pirates Of The High Seas pasirodė praėjus metams nuo tada, kai buvo išleistas originalusis žaidimas, ir kritikų buvo įvertintas tik šiek tiek prasčiau nei The Guild 2. Antrasis, skambiu pavadinimu Venice, nuvylė daugelį ir, atrodė, istorija tuo baigsis, tačiau po kurio laiko pasirodė Renaissance. Turbūt jo tikslas susigrąžinti populiarumą, kuris, tiesą sakant, ir taip nebuvo beribis.
The Guild 2, įskaitant visus papildymus, „sužibėjo“ daugybe problemų žaidimo procese, todėl periodiškai pasirodydavo pataisos. Deja, net prabėgus ketveriems metams ir išėjus jau trečiajam žaidimo papildymui, vis dar yra ką taisyti. Be to, papildymai neduoda labai didelių naujovių.
Štai ir Renaissance siūlomas pluoštelis naujų scenarijų, aštuonios naujos karjeros, padidinti žemėlapiai bei viena kita papildoma savybė ar veiksmas žaidimo metu, tačiau tai vis tas pats The Guild 2. Tiesa, yra naujų pastatų, perkurtos kai kurios sistemos, bet tai greičiau pastebima kūrėjams (na, gal vienam kitam maniakui, jau beveik penktus metus vis dar sėdinčiam prie to paties žaidimo). Sako, garso takelis sukurtas specialiai paskutiniajam papildymui. Galbūt, tačiau jis vis tiek toks pat neįsimenantis kaip ir pirmieji. Nesakau, kad netinkamas.
Kad ir ką rašyčiau toliau, tai didžiąja dalimi atitiks pagrindinio žaidimo aprašymą.

Turtai ir palikimas
Pagrindinis Renaissance tikslas — likviduoti kitas dinastijas ir neapleisti savosios. Likviduoti — nebūtinai brutalia tiesiogine prasme, nors tikslas tas pats. Herojus turi tapti turtingas, įtakingas, tituluotas. Reikia plėtoti verslą, megzti ryšius, užsitarnauti arba nusipirkti titulą, paskirstyti pelnytus patirties taškus ir t. t. Vedybų planavimas ir keliai link jų užima nemažai laiko, todėl savo verslą geriau (šiaip išvis geriau) atiduoti į DI rankas. Jis galbūt nepasieks maksimalaus pelno, tačiau duos laiko flirtui. Be antrosios pusės nieko gero nebus: jei neliks palikuonių, kurie perimtų šeimos verslą, žaidimas pralaimėtas. Čia kaip gyvenime. Nauji patirties taškai ir titulai, veikėjo laipsnis atriša rankas: galima statyti brangesnius pastatus, įsigyti dar vieną verslą, lengviau įkalbėti pašnekovus, ištobulintas karo menas leis nugalėti užpuolikus arba virsti neblogu užpuoliku pačiam.
Atrodo, viską žaidimas turi, tačiau tos gyslelės, kuri buvo The Settlers 7 arba Anno 1404, nėra…
Jei dar iš tikrųjų užsiliko The Guild 2 maniakų, tai šis papildymas kaip tik jiems. Iš mėgstamo žaidimo daug reikalauti nereikia. O visiems kitiems, net ir ekonominių strategijų mėgėjams, rekomenduoju pasiieškoti ko nors geresnio.