Tarp gerų nuotykių žaidimų nešiojamoms konsolėms dažniausiai nerandame to kas išsiskirtų iš kitų. Na, o jei ieškome tikrai gero galvosūkių žaidimo, dažniausiai pasiliekame su paprastais ir bejausmiais „Big Brain Academy“ stiliaus žaidimais, kurie yra tiesiog eilinių užduočių rinkinys. Vis dėlto, yra viena dėmesio verta serija DS konsolei kuri puikiai sugeba išlaikyti nuotykių, galvosūkių ir istorijos elementus, tai – „Professor Layton“ žaidimų serija. 2007 metais šios serijos žaidimas „Professor Layton and the Curious Village“ susilaukė gausybės apdovanojimų tarp kurių buvo ir geriausio 2007 metų DS žaidimo titulas, ir geriausio nešiojamos konsolės 2007 metų žaidimo titulas. Taigi, tiek apdovanojimų, įvertinimų ir serijos fanų, bet ar tai žaidimas vaikams ir ar Lietuviška auditorija priims jį tokį koks jis yra? Skaitykite toliau.

Žaidimas pasakoja apie profesorių Hershel’į Layton’ą ir jo bendražygį berniuką Luką, kurie atvyksta į St. Mystere miestelį, pakviesti barono Augusto Reinhold’o našlės, ponios Dahlia’os. Čia jums teks išsiaiškinti barono „Auksinio obuolio“ mįslę kurios niekas iki šiol neperkando, o visi bandžiusieji tiesiog dingo. Kadangi Layton’as yra pakvaišęs dėl galvosūkių jis su malonumų imasi šio darbo ir su savo asistentu Luku mėgina atskleisti paslaptį.

Istorija įdomi ir intriguojanti, tačiau daugumos mįslių kurias rasite dažniausiai iškart neišspręsite. Tai šiek tiek erzina, nes visus atsakymus sužinosite tik pabaigoje, vadinasi tik tada pilnai suprasite ir žaidimo istorija. Tai nėra pats blogiausias dalykas žaidime, bet palyginus žaidimo pradžia su pabaiga, tiek įvykiu, tiek vaizdo intarpų prasme. Nepaisant to, tai tik mažytė problema žaidime, kurią atperka herojai, aplinkos, žaidimo stilius ir žinoma vaizdo intarpai kurie atrodo nuostabiai.

Kiekvienas personažas turi savitus bruožus, elgseną, netgi skirtingus galvosūkių, kuriuos užduoda žaidėjui, tipus. Tokią įvairovę tikrai malonu matyti nešiojamos konsolės žaidime, kadangi paprastai antraplaniai veikėjai, nėra pakankamai įdomūs ir kažkuo išsiskiriantys iš kitų. Teigti, kad kiekvienas iš jų yra puikiai išplėtotas nedrįsčiau, nes teko pamatyt keletą veikėjų kurie tiesiog neturėjo nieko išskirtinio, bet tai buvo tik keli atvejai. Turint galvoje tokį kūrėjų dėmesį antraplaniams veikėjams, kiek nustebino pačių Luko ir Layton’o priešistorės. Kas jie? Iš kur? Susidaro įspūdis, kad esi įmestas į istorijos vidurį, belieka tikėtis, kad likusias spragas užpildys kiti serijos žaidimai.

Atmetus šias mažas problemas, žaidimas tiesiog blizga. Vaizdo intarpai primena klasikinius anime filmukus, o meninis stilius primena Hayo Miyazaki filmus.

Muzika žaidime nėra esminis elementas, tačiau ji tikrai nebloga. Kiekvienas žaidimo pastatas turi savo atskirą melodija, o garso efektai paprasti ir įsimenantys, tačiau ta pati migdanti melodija kurią girdėsite besprendžiant užduotis po kurio laiko nusibos ar net pradės erzinti.

Norint sėkmingai įveikti žaidimą, teks pakrutinti smegenis bendro išsilavinimo, matematikos ir logikos srityse. Pravers ir pastabumas, nes nuo vizualinių galvosūkių niekur neišsisuksit. Apšilimui Jums bus pateiktos paprastos ir lengvos užduotys, bet palaipsniui progresuojant žaidime sunkumas kis, o istorijai baigiantis prie galvosūkio užtruksite ne vieną ir ne dvi minutes. Kai kurių galvosūkių sprendimui gali prireikti ir pusvalandžio, net ir didžiausi galvosūkių fanai suras vieną ar kitą galvosūkį prie kurio, jie bus it užšalę. Tokias situacijas palengvins užuominų pinigai kurie gali būt rasti apžiūrinėjant įtartinus daiktus aplinkose. Šiuos pinigėlius galėsit išmainyti į galvosūkio užuominas ir taip jį išspręsti. Blogiausiu atveju, visada galėsite palikti per sudėtingą galvosūkį ir spręsti kitą, bet žaidime yra ir svarbių galvosūkių kurių praleisti negalėsite.

Užduočių rūšių čia begalė, — loginės, matematinės, bendrų žinių reikalaujančios užduotys. Kiekvienas galvosūkis yra vertinamas „Picarats“ taškais, kuo jų daugiau, tuo sunkesnė užduotis. Kiekvieną sykį suklydę dalį šių taškų prarasite, todėl prieš atsakant į klausimą verta pagalvoti du sykius.

Kaip jau minėjau žaidimas tikrai nelengvas. Spręsdami sudėtingus galvosūkius net ir išleidę visus tris (didžiausia užuominų nusipirkimo riba) užuominų pinigėlius nelabai ką pešite, taigi jei manote, kad rašau apie paprastą DS žaidimą vaikams, klystate.

Pati žaidimo eiga gan paprasta. Tai „Point & Click“ žanro atstovas, tad viskas valdoma naudojant tik Nintendo DS pieštuką. Dažniausiai jums teks ieškoti užuominų, keliauti iš vienos vietos į kitą, ar pradėti pokalbį su kitais miestelio gyventojais, kurie jums duos užduotis. Kai kuriuos galvosūkius gausite ir paspaudę ant vieno ar kito daikto, kurie pradės profesoriaus Layton’o ir Luko diskusiją. Jos metu Layton’as arba Lukas ras objekte paslėptą galvosūkį, o jūs turėsite jį išspręsti. Layton’as tap pat galės surinkti paveikslą ir robotą kurių dalis gausite teisingai išspręsdami žaidime aptinkamas užduotis.

Žaidimas suskirstytas į atskirus skyrius su pagrindine užduotimi, jo įveikimui gali prireiks nuo dešimties iki keturiolikos valandų. Tiesa, jei pageidausite pilnai išspręsti visus galvosūkius ir surinkti visus papildomus apdovanojimus, žaidimas gali suryti ir dvidešimt ar daugiau valandų.

Apibendrinant tai tikrai puikus žaidimas kiekvieno galvosūkių mėgėjo kolekcijai.