Prisipažinsiu, Defense of the Ancients (toliau DotA) niekada nebandžiau žaisti, kažkaip netraukė, bet žinojau, kad jis tikrai geras ir populiarus. Bet rašau ne apie DotA, šiandien apžvelgiu dar pakankamai šviežią žaidimą. Tai žaidimas Heroes of Newerth (toliau HoN). Pirmoji žaidimo užuomina pasirodė dar 2008 liepą, kai vienas Savage 2 žaidėjas aptiko puslapį su HoN ir S2 Games logotipais ir tą puslapį nurodė Savage 2 forume. Tame pačiame forume kūrėjai jau buvo paminėję, kad dirba prie trečiojo savo žaidimo ir kad tas žaidimas nebus Savage 3. Taip pat buvo paminėta, kad žaidimas bus paremtas Warcraft III modifikacija Defense of the Ancients ir turės galybę naujovių. Tarp naujovių buvo patobulinta grafika bei „Voice over IP“ funkcija.

HoN mane iškart patraukė ir nenuostabu, juk kūrėjas – S2 Games. Tai tas pats kūrėjas, kuriam priklauso žaidimai Savage ir Savage 2, o jie man tikrai patiko, tad nusprendžiau surizikuoti ir pabandyti HoN. Viskas ką reikėjo padaryti, tai tik tapti Heroes of Newerth gerbėju Facebook terpėje ir laukti savo rakto… O jo teko kiek palaukti, kūrėjai žadėjo išdalinti visiems gerbėjams raktus vos pasiekus 10000 gerbėjų ribą, bet taip nebuvo, raktus gavo tikrai ne visi, jau buvau nusivylęs kūrėjais, bet jie padėtį pataisė pranešdami, kad sekantis raktų dalinimas bus surinkus 30000 gerbėjų, čia man ir pasisekė – gavau savo raktą (taip, apžvalga rašoma beta testo metu tad jai pasirodžius žaidimas bus pažengęs jau ganėtinai nemažai).

Taigi, ką mums siūlo žaidimas. Tai nepaprasta grafika su nepaprastais efektais, įtraukiantis gameplay‘jus bei galybė herojų (turiu paminėti, kad jų mažiau nei DotA ir kad beveik visi jie yra tie patys herojai iš garsiosios Warcraft III modifikacijos tik papuošti kitokiais vardais, nors kūrėjai žada ir visiškai naujų herojų). Kiekvienai kovai renkames vis kitą herojų. Herojų tipai suskirtyti į tris dalis – Strength, Agility ir Intelligence, bei išskirti į dvi frakcijas – Legion ir Hellbourne. Aišku kiekvienas herojus pasižymi tam tikrais sugebėjimais (kiekvienas turi jų po keturis). Įdomiausia yra tai, kad jeigu herojui yra lemta būti pagalbiniu veikėju (support character), tai eidamas vienas į mūšį jis mažai tepadarys ir greitai taps priešų auka. Čia reikia paminėti kiek nemalonų dalyką, yra keletas herojų, kurie turie šiek tiek per galingus sugebėjimus kitų herojų atveju – virtimas nematomu. Tokiu būdu jie lengvai gali tupėti pasislėpę ir laukti savo aukos, bet reikia tikėtis, kad išleidžiant pilną žaidimo versiją šis sugebėjimas bus kiek pakeistas.

Žaidimo eiga tikrai įdomi, kadangi visi pradeda turėdami pirmo lygio herojus, tai pati kovos pradžia būna lėtoka ir kiekvienas stengiasi nužudyti kuo daugiau varžovo automatiškai gaminamų padarėlių (creeps), kurie yra pakankamai silpni ir padeda greitai pasikelti lygius bei išmokti reikalingus įgūdžius. Vos pasiekus kokį penktą lygį prasideda rimtos kovos ir herojų medžioklė, nors pergalei reikia kito dalyko, bet nežudydamas herojų neuždirbsi pinigų, o labai reikalingi daiktams žaidimo metu pirkti. Daiktų tikrai daug, jie taip pat suskirstyti pagal paskirtį – pagalbos (visokie gyvybės taškų regeneravimo buteliukai ir panašiai), ginklai, šarvai ir t.t. Be paprastų parduotuvių (tiesą sakant ta paprasta tik viena, toje vietoje kur atsirandi po mirties) yra ir slapta parduotuvė (Secret shop), kur prekiaujama geresniais daiktais, bei dar viena parduotuvė, kuri kažkodėl pavadinta Outpost. Aišku ir čia prekiaujama daiktais, kuriuos galima rasti tiek paprastoje, tiek slaptojoje parduotuvėje, bet ši parduotuvė, kaip ir Secret yra kovos lauke (tiksliau jų yra po dvi, viena Legionui, o kita Hellbornui). Be paprastų daiktų žaidime yra ir „jungtiniai“ daiktai, kurie padaromi nusiperkant visus daiktus, kurie parašyti recepte (pats sujungimas automatiškas, vos daiktai atsiranda kuprinėje iš jų pasidaro jungtinis). Jungtiniai daiktai pasižymi kiek aukštesniais bonusais nei daiktai iš kurių jungiama kartu sudėjus (pakankamai logiška ir aišku) ir tam tikrais sugebėjimais, tokiais kaip galimybė padaryti „splash damage“ ar varžovo „užmigdymu“. Labai gaila, bet daiktų galime turėti tik šešis (neskaitant papildomos kuprinės, kurioje galima tik nešiotis daiktus, o norint juos panaudoti mum reikia atsidurti prie tos pačios, paprastosios parduotuvės. Čia praverčia vieno herojaus sugebėjimas iškviesti pagalbininką gyvūna, kuris nuo ketvirto lygio gali taip pat nešti daiktus.

Pagrindinis žaidimo tikslas yra sunaikinti priešininkų pagrindinį pastatą (tiesa, prieš tai reikės sunaikinti beveik visus kitus pastatus priešo bazėje). Be kitų žaidėjų valdomų herojų bei automatiškai lakstančių padarėlių mums tai padaryti trukdo ir bokšteliai, kurie daro tikrai nemažai žalos ir vienam sunaikinti bokštelį be tinkamų daiktų tikrai sunku. Taigi, žaidime reikalingas komandinis darbas. Žaidime galima žaisti skirtingais komandų dydžiais, pradedant vienas prieš vieną ir baigiant penki prieš penkis. Kiek liūdina žinia, kad galima pasirinkti tik vieną iš trijų žemėlapių (tikiuosi pilnoje versijoje žemėlapių bus daugiau). Prie mačo kūrimo nustatymų dar galima parinkti kelis svarbesnius nustatymus, jeigu nori rimtos kovos be jokių naujokų, kurie dar nemoka gerai žaisti. Galima įjungti funkcija, kuri neleis prisijungti naujokams (čia pasimato, kad žaidimas turi ir linksmąją pusę, nes žaidime vartojami terminai „noob“ bei “pwnd“). Aišku galima sukurti ir mačą, kuriame įleidžiami tik „noobai“. Kitas nustatymas ir kiek svarbesnis – tai sunkumo lygis. Žaidžiant su įjungtu lengvu režimu, turime silpnesnius bokštelius ir kas sekundę gauname po dvi monetas vietoje vienos .Dar vienas svarbus parodymas yra „leaver status“, jis auga nuo to, kaip dažnai atsijungi nuo jau prasidėjusio žaidimo ir kuo dažniau tokiu būdu paliksi žaidimą tuo blogiau nes prie mačo nustatymų galima nustatyti, kad „leaveriai“ negalėtų prisijungti.

Apie žaidimo įgarsinimą nėra ką daug rašyti, jis nuostabus (bent jau mano manymu), kiekvienas herojus įgarsintas kitaip ir kiekvieną kartą duodant komand jis vis ką „leptels“. Įgūdžių efektų garsai taip pat gražūs, labai pagyvina žaidimą. Į garso takelį dėmesio neatkreipiau, nes žaisdamas visada klausiausi internetinio radijo (man žaidime garso takelis užima paskutinę vietą).
Žaidimo valdymas gana paprastas, tiems kas žaidžia strateginius žaidimus bus labai lengva priprasti, nors ir kitiems neturėtų būti sunku, herojus valdomas pelės paspaudimais, žemėlapio valdymais pelę stumant į kurią nori pusę, o įgūdžiai turi savo greituosius klavišus, o jie visi tikrai patogioje vietoje (Q, W, E, R), žodžiu viskas paprasta ir aišku, nors kai reikia panaudoti daikto specialų skill‘ą tada galima ir pasimesti, ypač, jeigu daiktų su skill‘ais turi daugiau nei vieną nes daikto panaudojimui naudojami tie patys greitieji klavišai kaip ir herojaus įgūdžiams tik prie viso to prisideda mygtukas „ALT“.

Nors žaidimas ir yra geras, bet galutinis balas nebus toks, kokį iš pradžių planavau rašyti. Visa apžvalga iki šios pastraipos buvo rašoma dar uždaro beta testo metu todėl dabar žaidimas yra šiek tiek pasikeitęs, nors balo tai neturėtų keisti. Heroes of Newerth kenčia nuo vieno labai reikšmingo dalyko – konkurencijos. Internete jau galima rasti nemokamų ir tikrai geresnių Defence of the Ancients perdirbinių į atskirus žaidimus. Heroes of Newerth yra tiesioginis DotA perdirbinys su minimaliu kiekiu naujovių ir beveik jokių pakeitimų žaidimo eigai. Būtent todėl žaidimas gauna 7.4 balo. Jeigu žaidime būtų daugiau naujovių, o rinkoje nebūtų nemokamų geresnių alternatyvų balas kiltų gerokai aukščiau.