Sunku prisiminti kitus metus kaip 2011-ieji kai po ilgų pertraukų pasirodė krūva legendinių žaidimų serijų. Tai metais pagaliau pamatėm niekaip nemirštantį Duke Nukem. Sužinojom Serious Sam’o priešistorę. Sutikom vėl beprotę Alisą. Pasinėrėm į konspiracijomis apipintas žmogaus tobulinimo procedūras… Žodžiu, buvo visko, tačiau dauguma tokių reinkarnacijų, visgi, nebuvo taip gerai įvertintos tiek apžvalgininkų tiek ir pačių žaidėjų taip gerai, kaip prieš išleidimą beklausant kūrėjų ir leidėjų liaupsių būtų buvę galima tikėtis. Kodėl taip išėjo, sunku pasakyti. Visgi, gali būti, kad kaltos per didelės viltys, sukeltos per daug ankstyvos kultinių produktų reklamos. Būtent tokias mintis sukelia „Insane 2“ žaidimas, kuris, sakyčiau, buvo pakankamai mažai reklamuoto legendinio „Codemasters“ bei „Invictus Games“ bendro darbo gana geras tęsinys. Tiesa, šį karta kurtas jau „Targem Games“ bei išleistas GFI kompanijos.
„Insane 2“ pirmtakas parduotuves pasiekė dar beveik praėjusiame amžiuje – 2001-ais. Nors žaidimas ir nesugebėjo pelnyti ypatingai didelių apžvalgininkų simpatijų, tačiau kaip bebūtų paradoksalu „Insane“ sugebėjo tapti vienu iš kultinių to meto lenktynių žaidimų. Visgi, atrodo, aktyvių fanų, kurie būtų vertę „Codemasters“ išleisti kuo greičiau šio žaidimo tęsinį, labai trūko, nes dėl kažkokių keistų priežasčių jo teko laukti net beveik 10 metų.

Pirmasis „Insane“ buvo pirmasis tikras atviro pasaulio lenktynių žaidimas su 4×4 transporto priemonėmis. Tiesa, žaidime buvo naudojamas gana netradicinis atviro pasaulio modelis, kuriame kvadratinio arba stačiakampio formos žemėlapio kiekviena kraštinė surišta su priešingoje pusėje esančia. Tokiu būdu niekaip neįmanoma atvažiuoti iki žemėlapio galo, nes bandymai jį pasiekti virsta ne kažko kitu bet dar viena „Inception“ filmo forma.
Įdomu tai, kad nors per tuos 10 metų labai pasikeitė kompiuterių galimybės bei atsirado naujų būdų atviro pasaulio žaidimų kūrimui, „Insane 2“ naudoja tą pačią schemą kaip ir pirmtakas. Visgi, dabar žemėlapiai daug gyvesni. Nebėra vien tų didžiulių spalvotų smėlių ar sniego dykumų. Aplinkos dabar daug spalvingesnės. Be to, jose atsirado ir daugiau interaktyvumo bei daugiau objektų (pvz. judantys traukiniai, sunkvežimiai, pastatai). Dabar, nors ir vis dar keliaujama po fiktyvias įvairių žemynų vietas kaip ir anksčiau, tačiau jaučiamas didesnis ryšys su jais.
Nors antros žaidimo dalies žemėlapiai labai patobulėjo, tačiau kaip būtų gaila dingo galimybė automatiškai generuoti žemėlapius priklausomai nuo pasirinktos pasaulio vietos. Kūrėjus šiuo atveju visiškai galima pateisinti, nes daugėjant skirtingų objektų žaidimo lygiuose darosi vis sunkiau ir sunkiau sukurti algoritmą, kuris šiuos objektus bent pakankamai protingai išdėliotų. Visgi, toks funkcionalumas padidintų dar labiau žaidimo peržaidimo laipsnį. Nors, kitavertus… ir taip žaidime yra ką veikti. Skirtingų žemėlapių nors ir nėra daug, tačiau jų maišymas su skirtingais žaidimo stiliais bei turnyrais, padeda ilgam išlaikyti prie žaidimo dėmesį. Sakydamas, „ilgam“ turiu galvoje ne tai, kad ten kažko tokio yra dėl ko sunku atsitraukti, bet tai, kad tiesiog žaidime yra nemažai ką veikti. Pats „Insane 2“ sukurtas pirmiausia norinčiam smagios pramogos žaidėjui, o ne tam, kuris nori kuo realistiškesnio simuliatoriaus ar geros istorijos. Dėl to visas žaidimo turinys labiau skirtas trumpam smagiam pasižaidimui vienam ar su draugais, o ne galutinio finišo pasiekimui. Žinoma, jis taip pat svarbus, tačiau ne tiek, kad imtum ir žaistum šį žaidimą vien dėl jo.

Senojo „Insane“ išskirtinis bruožas – unikalus „Capture the Flag“ režimas, kurio metu tenka pagrobti vėliavėlė ir su ja išbūti tiek, kad pavyktų užsidirbti reikiamą kiekį taškų. Tiesa, galima važinėti su šia vėliavėle ir per kai kuriuos vartus, taip paspartinant taškų rinkimą. Smagu, kad šis režimas išliko ir šios žaidimų serijos tęsinyje. Tiesa, dabar žaisti dėl unikalesnių žemėlapių tapo šiek tiek sudėtingiau. Jei ne gana vidutiniškas konkurentų dirbtinis intelektas, greičiausiai kai kuriuose žemėlapiuose šis režimas būtų gana neįveikiamas naujokams.
Be „Capture the Flag“ režimo „Insane 2“ taip pat gali pasigirti ir kitais iš pirmos dalies atkeliavusiais bei keliais naujais režimais: [li]„Jamboree“, kuriame reikės pirmam kelis kartus nuvažiuoti iki atsitiktinai parinktų vartų žemėlapyje;[/li][li]„Gate Hunt“, kuriame reikia pervažiuoti pro kuo daugiau vartų, pro kuriuos nebuvo pravažiavę kiti;[/li][li]„Pathfinder“, kuriame reikia pirmam pravažiuoti pro žemėlapyje visaip išmėtytus vartus;[/li][li]„Return The Flag“, kuriame reikia gražinti tam tikrą vėliavėlių skaičių iš žemėlapio kažkurio krašto į žemėlapio centrą;[/li][li]„Greed“, kuriame reikia pirmam surinkti taškus iš skirtingose žemėlapio vietose krintančių dėžių;[/li][li]„Zone Patrol“, kuriame už vartų kontrolę kapsi taškai, kurie lemia kas laimi;[/li][li]„Pursuit“, kuriame reikia bandyti išbūti kiek galima ilgiau po skraidančio malūnsparnio prožektoriumi, kad būtų galima užsidirbti reikiamą kiekį taškų pergalei;[/li][li]„Offroad race“ – tradicinės lenktynės, kuriose reikia važiuoti nuo vienų vartų iki kitų;[/li][li]„Knockout“ – lenktynėse, kur svarbu nelikti paskutiniu.[/li]
Galbūt ne visi šie režimai pats kiekvienam, tačiau sutikti su tuo, kad skirtingai nei dauguma kitų lenktynių žaidimų „Insane 2“ stengiasi įnešti šiek tiek netipiškos beprotybės. Galbūt šios inovacijos ir nėra didelio kalibro, bet iš esmės stagnuojančiame lenktynių žanre, be abejo, yra gerai. Be to, smagu, kad sekant pimtako pėdomis žaidimas bando būti šiek tiek kitokiu. Na, o tas šiandieniniame vis begalinių klonų pasaulyje, sakyčiau, gana malonu.
Visgi, kad ir kaip norėtųsi „Insane 2“ nėra labai inovatyvus lenktynių žaidimas. Automobilių tobulinimo schema pasiskolinta iš kelių kitų populiarių lenktynių žaidimų. Visgi, šiame tai labiau supaprastinta ir, todėl be gražesnių skaičiukų ir kam tie patobulinimai skirti kitokios informacijos nebus rodoma. Žinoma, tai gali būti susiję su išsigalvotais automobiliais (žinoma, jie primena tikrus), kurie kaip ir „Insane 2“ pirmtake dalyvauja įvairiuose turnyruose.

Kitas „pasiskolintas“ elementas – „Nitro“. Tiesa, „Insane 2“ žaidime taip jis tiesiogiai neįvardijamas, o vadinama tiesiog „Boost“ vardu (lietuviškai – „padidinimas“). Viena vertus, dėl šio elemento „Insane 2“ atrodo labai šiuolaikiškas žaidimas (juk beveik visos arkadinės lenktynės tokį turi!), bet, kita vertus, kai gatvių lenktynėse arba lenktynėse su superautomobiliais tai naudojama – tai yra viena, bet kai naudojama su 4×4 transporto priemonėmis ir nesvarbu, ar išsigalvotomis ar ne, tai atrodo visai kitaip. Suprantu, kad į bet kokią transporto priemonę galima sukišti bet ką, bet bent šiuo atveju tai neatrodo labai logiška… nors, kita vertus, juk žaidimo pavadinimas sako, kad viską, ką pamatysime žaidime bus kuo tikriausia beprotybė…
Žinoma, negalima pamiršti techninės žaidimo pusės. Ji nors ir ne ideali, bet pakankamai, kad rimtų priekaištų nebūtų. Žaidimo varikliukas gana gerai optimizuotas, todėl nebūtina savo kompiuteryje turėti vaizdo plokštę, pasižyminčią didžiausia sparta. Tiesa, su žemiausios klasės arba senesnėmis žaidimas nebūtinai veiks kaip ir su vaizdo plokštėmis nešiojamuose kompiuteriuose. Kita vertus, nors žaidimo grafinė pusė ir labai graži, lyginant su kai kuriais kitais lenktynių žaidimais tobulėti dar tikrai būtų kur (pvz. 2010-ųjų „Need For Speed: Hot Pursuit“). Ir ne vien grafinėje pusėje. Pavyzdžiui, situacijoje su žaidimų pulteliais. Kiti populiarūs lenktynių žaidimai ne tik oficialiai palaiko kitokias galimybes žaidėjui valdyti automobilius nei vien klaviatūrą, bet ir suteikia jų konfigūravimo bent minimalias galimybes. Kai tuo tarpu, „Insane 2“ nors ir gali būti žaidžiamas su kai kuriais pulteliais (tiesa, neaišku, kurie iš jų veikia, o kurie ne), tačiau konfigūruoti jų neįmanoma. Ypač šis trūkumas pastebimas padalinto ekrano režime, kuriam būtinas bent vienas pultelis. Neturint „tinkamo“ pultelio niekaip negalima pradėti žaidimo. O net ir turint negalima pakeisti mygtukų išdėstymo.
Laimei, pultelio turėjimas nėra vienintelė sąlyga, norint „Insane 2“ pažaisti keliese. Šis žaidimas visai kaip ir jo pirmtakas puikiai žaidžiamas internetu. Tiesa, dabar skirtingai nei anksčiau naudojamasi „SteamWorks“ sistema, kuri savo darbą atlieka gana gerai. Nors kooperacinis režimas ir nesiūlomas, tačiau galima žaisti visus režimus bei žemėlapius, sutinkamus ir vieno žaidėjo režime. Be to, jei trūksta žaidėjų visada į pagalbą galima pasikviesti botus. Gaila tik kad nėra galimybių žaidėjams tarpusavyje bendrauti bei kad žaidžiant tinkle būtinai turi būti bent vienas gyvas žaidėjas, nes priešingu atveju niekaip negalima pradėti žaidimo. Taip pat, atrodo, žaidimas ne taip gerai išnaudoja „SteamWorks“ funkcionalumą. Skirtingai nei „Worms: Ultimate Mayhem“ žaidime „Insane 2“ atsijungus vienam žaidėjui, gali „subyrėti“ visas žaidimas (iš mano praktikos atrodo, kad dažnai taip būna). Taip pat trūksta privačių internetinių kovų galimybės. Dabar vienintelis būdas apsaugoti savo kambarį nuo „ne draugų“ – pirmiems jį užpildyti.
Kalbant apie „Steam“ vertėtų pasakyti, kad nors „Insane 2“ puikiai naudojasi šios sistemos galimybėmis, tačiau dėl nežinomų priežasčių pusmetį žaidimas buvo pardavinėjamas tik „GamersGate“ parduotuvėje. Bet tikrasis smagumas buvo tame, kai įsigijusieji iš karto po žaidimo starto ir jį aktyvavusieji „Steame“ savo draugams rodydavo, kad žaidžia kažkokį žaidimą be pavadinimo, o pačiam žaidėjui nebuvo galima pasiekti niekaip internetinio žaidimo profilio. Sakyčiau, tai yra būtent vienas iš tokių nutikimų, kurių neturėtų būti, nes dėl to kenčia tik vartotojai. Manau, jei jau naudojamasi „Steam“ sistema, tuomet nereikėtų išskirtinėmis sąlygomis pardavinėti žaidimo kitoje parduotuvėje. O jei jau taip ten parduodama, tuomet pasirūpinti, kad viskas veiktų be didesnių bėdų. Žinoma, būtų dar geriau, jei „Steam“ parduotuvė būtų atskirta nuo „SteamWorks“ bei „Steam Cloud“ paslaugų. Tuomet nekiltų tokių ir tokių problemų. Tačiau turint galvoje „Valve“ vis vystomą iš esmės monopolistinę strategiją, kažin ar toks atsiskyrimas artimiausiu metu įvyks.

Kad ir kaip ten būtų „Insane 2“ tikrai vertas dėmesio žaidimas. Ypač, jei nori smagiai praleisti šiek tiek minučių labai neįpareigojančiose išprotėjusiose lenktynėse. Ir visai nesvarbu ar norėtum tapti greičiausiu prieš kompiuterį ar prieš realius žmones. „Insane 2“ tikrai turi šia prasme ką pasiūlyti! Visgi, jei ieškai kažkokios gilesnės prasmės, šis žaidimas tikrai nebus skirtas tau.
11 Komentarai
aezakmi
Vis dar turiu pacia pirma dali 🙂 Bet seip prima dalis lygtais vadinasi ne Insane, o 1nsane..
Bet manau puikus konkurentas Motorstorm serijai, o gariausia tai jog sis yra ant PC 😀
Mek
(u) dėl pirmos dalies pavadinimo ir taip ir ne. Jis tik rašomas su vienetu prieky, bet vadinamas visvien Insane. Atrodo, taip buvo padaryta dėl marketingo, nes Insane vardu rašomų žaidimų buvo ne vienas (pvz. 2013-ais , kuris nebus lenktynės) ?
Personažas
Mek prasipažink, kad iš norfos pirkai uz 19,99 žaidima kuris palyginus tikrai neblogas. 😀 Pats šiandien kaip tik jį esu nusipirkes.. Norfa power!!!
Mek
(u) Į Norfą nevaikštau, nes man nepakeliui 🙂 Bet yra tikimybė, kad ten šis žaidimas gali būti parduodamas… nors nei Maximoj nei Rimi man dar jo neteko matyti. Tiesa, labai abejoju, kad tiek jis kainuotų. Labiau tikėtina, kad apie 30-60,00 (šitas per daug geras tiem žaidimams, kurie paprastai ten už 20 būna) 🙂
Bet kuriuo atveju, kad ir kiek tas žaidimas kainuotų bei kur būtų parduodamas, tai jo blogesniu nepadaro 🙂 Blogesniu, padaro tik tingėjimas perskaityti apžvalgą (komentaras šiuo atveju puikiai man pasako, kas perskaitė ir kas neperskaitė apžvalgą) ir sprendimas apie žaidimą iš to screenshotų, iš žaidimo reklamos nebuvimo, arba iš kažkokių gandų.
Personažas
(u) jo jis gan pigai nekainavo net 64lt…. Dabar ant dežutės pažiūrėjau… Bet suka buvo prie popiagia žaidimu lentynos..
Valtiel
Kai gavau savo pirmąjį kompiuterį 2003-iais, 1NSANE, kartu su Duke Nukem: Manhattan Project ir dar keliais, dėl visiškai neaiškių priežasčių, buvo įrašytas kietajam diske. Prisiminimai šilti.
ZZ1
zaidimas (insane1) buvo labai draugiskas tinklo rezimui. sumetei ir veikia. jei neveikia reiskia nera IPX protokolo. todel greit plito musuose. bet ir smagus buvo taip pat- dabar pamenu kaip niekam nelesdavau savo sunkvezimiu uzlipti ant kalno braunantis prie veliavos.
vistik sentimentu per maza kad siandien ka nors tokio noreciau imti
Exigas
zaidimas gan neblogas, bet man kaskaip pirma dalis labiau patiko.;)
Yokhu
1nsane buvo mano vaikystės žaidimas, o šitas tiesiog pasityčiojimas iš senuolio
Living
Tai vat kaip sitas zaidimas vadinosi. Zaidziau pirmaja dali, bet mazas buvau tai i pavadinima nekreipdavau demesio. Vos pamaciau nuotrauka ir iskart prisiminiau sita zaidima. Eisiu paieskosiu jo dbr…. 😀
mazas196
net nezinojau, kad ir ant pc yra, gal kas zino ar klaipedoje yra dar kur toks? esu ne vietinis nelabai zinau kas kur:?