Nors žaidimų paroda Leipcige baigėsi prieš gerą mėnesį, bet parašyti apie kelis įdomesnius projektus, kuriuos mums dar teko išbandyti jos metu, manau, niekados nėra vėlu. Tuo labiau, kad jie dar nepasirodė. Pirmasis iš tokių minėtų žaidimų – „Battleforge“. Būsiu sąžiningas ir tiesiai šviesiai pasakysiu: prieš parodą apie šį žaidimą nebuvau girdėjęs visiškai nieko. O ir „EA“ stende, prie jo priėjome tik todėl, kad laukėme kol bus laisvos vietos prie kitų, mums rūpimų žaidimų. Bet mažiausiai to tikėdamiesi, atradome nepaprastai įdomu projektą. Nesiryžtu sakyti „labai gerai“ ar „ypatingo“, nes šiuo metu dar labai neaišku kas iš jo išeis. Tačiau šiuo metu jis tikrai yra labai „įdomus“.

Taigi, pradėkime savo trumpą pristatymą apie šį naująjį „deimančiuką“ „EA“ žaidimų portfolyje. „Battleforge“ – tai žaidimas, kuriame yra sujungiami du skirtingi dalykai: kortos ir realaus laiko strategija. Kalbant paprastai, šiame žaidime nereikės statyti jokių bazių ir ten vėliau gaminti kariuomenę, su kuria eitumėte pulti priešininkų bazę. Viskas veiksmas čia vyksta per kortas: žaidimo pradžioje iš savo turimų kortų susidėliojate tam tikrą mačo kaladę, t.y. limituotą skaičių kortų, kurias galėsite panaudoti žaidimo metu, ir pradedate žaidimą. Mačo metu, jeigu tik turite pakankamai resursų, galite bent kada panaudoti kortą ir iššaukti kokį nors kovinį unitą ar panaudoti tam tikrą magiją (kortų yra dviejų rūšių: unitų ir magijos). Visie šie veiksmai vyksta iš tradicinio RTS vaizdo, tad savo suburtą armiją valdote kaip normaliame strateginiame žaidime.

Tiesa, drąsiai sakyti kad neliko jokio mikro valdymo būtų negražu. Todėl, nors bazių statybos čia ir nėra, šiuos darbus visgi atlikti reikia – tik jau kortų pavidalu. Būtent pačių kortų rinkimas ir kaladės paruošimas mačui realiai turėtų užimti nemažą žaidimo dalį. Žinoma, mums patiems šio elemento patirti neteko: parodoje demonstruotoje versijoje jau buvo parinkta kaladė, kurią galėjome išbandyti RTS kovose. Bet „Battleforge“ pristatinėjęs vyrukas labai rimtai akcentavo didelį kortų vaidmenį ir šiek tiek papasakojo apie jų įsigijimą. Pirmiausia, nusipirktame žaidime mes jau rasime pradines kortas, su kuriomis ir pradėsime žaidimą. Įveikiant įvairias užduotis, laimint kampanijos mačus bus galima atrakinti kitas žaidime esančias kortas. Jas taip pat bus galima nusipirkti parduotuvėje, specialaus rinkinio pavidalu.

Visa tai šiek tiek primena tokius kortų žaidimus, kaip „Magic the Gathering“ ir neveltui. Kaip galima spėti, „EA“ idėja šiuo metu ir yra perkelti visą tokio stiliaus kortų žaidimo žavesį į kompiuterius, pasiūlius žaidėjams kai ką daugiau. Tas daugiau, šiuo atveju yra galimybė pamatyti mūsų kortų veikėjus atvirame mūšyje. Grįžtant prie minėtųjų kortų, tai yra žadamas ir intriguojantis tinklo žaidimas, kuriame žaidėjai galės susikauti tarpusavyje ir pabandyti išlošti priešininko kortas, bei internetinis kortų „turgus“, kuriame bus galima įsigyti kitų žaidėjų pardavinėjamas kortas (rastas papildymo pakuotėse ar iškovotas), bei parduoti savas. Aišku, kam galbūt kils klausimas kam pardavinėti gautas geras kortas, jeigu gali jas panaudoti pats?

Šioje vietoje mes vėl galėtume prisiminti „Magic the Gathering“ (apie jį kalbu daug, nes pačiam yra tekę žaisti) ir pasakyti, kad visos kortos bus priskirtos keturiom skirtingom magijom. Žinoma, bus galima rinkti visų skirtingų magijų kortas ir be didesnių problemų stengtis panaudoti kiek galima jų daugiau, tačiau visgi net patys kūrėjai pataria nebandyti apžioti pernelyg daug ir geriau stengtis surinkti pačias geriausias vienos kažkurios magijos kortas. Tuo labiau, kad tokiu atveju gautas puikias kitų magijų kortas bus galima bandyti mainyti arba pardavinėti.

Na, o grįžtant prie įspūdžių likusių nuo mūsų testavimo, verta pažymėti keletą dalykų. Pirmiausia, mūšio laukas o ir pats žaidimas kol kas atrodo labai gražiai. Kalbu ne tik apie gražiai animuotus unitus ar puikiai nupieštas aplinkas, bet svarbiausią – aukščio pojutis. Ne, jums nereiks vesti savo armijos į dangoraižio viršų, bet štai savo armijoje galėsite turėti ne vieną tokį „dangoraižinį“ monstrą. Štai man vykdant vieną duotą užduotį, jos pabaigoje reikėjo nugalėti tokį didelį didelį vietinį monstrą, nors mano turimą armiją nebuvo silpna, bet kai aš ją išvydau prieš tą monstrą, išties pasijaučiau nejaukiai. Tiesa, tuo pat metu žaidimo atstovas iškart parodė man apačioje esančią kortą, su kuria galima iškviesti panašaus tipo didelius unitus. Labai greitai (turint vadinamosios manos, kurią nuolat mums generuoja tokie užimti specialūs bokšteliai, iškviesti unitus galima iškart, nelaukiant jokio pasikrovimo laiko. Tik jeigu iškviesite papildomus unitus vidurį mūšio, jie turės tik pusę gyvybių) mano armiją papildė keli „didoki“ naujokai, su kurių pagalba aš greitai įveikiau minėtąjį bosą.

Būtent jo įveikimu ir pabaigiau minėtąją misiją, bei užleidau kompiuterį kitiems eilėje laukusiems susidomėjusiems žurnalistams. Galima drąsiai sakyti, jog „Battleforge“ (kurio išleidimo data šiuo metu yra pirmasis 2009-ųjų metų ketvirtis) bus vienas įdomesnių produktų kitų metų pradžioje. Tokiu metu rinkoje dažniausiai vyrauja štilis ir labiau prisiekę žaidėjai bando rasti įdomesnių projektų, o mažiau patyrę užbaiginėja po Kalėdų sezono likusius žaidimus. O jeigu dar kartais mėgstate įvairius kortų žaidimus, žvalgytis reikėtų pradėti jau dabar.