To, ko neužbaigė studija „SimBin“, jau neužbaigs jokios žaidėjų sukurtos pataisos, papildymai ir modifikacijos, galėjusios paversti „Race Pro“ padoriu lenktinių simuliatoriumi. Žaidimas pasirodė tik „Xbox 360“ konsolei.

Pirmas ir paskutinis „GTR“ serijos kūrėjų žaidimas konsolei debiutavo 2009-ųjų vasarį, praėjus dvejiems metams nuo „Forza Motorsport 2“ pasirodymo ir likus aštuoniems mėnesiams iki „Forza Motorsport 3“ išleidimo. Nors „Race Pro“ labiau norėtųsi lyginti su trečiuoju, būtų teisingiau tai daryti su antruoju „Forza“ žaidimu, tuometiniu „Xbox 360“ lenktynių simuliatorių etalonu. Kaip mažo biudžeto nepriklausomos studijos projektas, „Race Pro“ turėjo didelių ambicijų – tapti konsoliniu „GTR“ ekvivalentu. Rimtus ketinimus išduoda tokie dalykai kaip ABS, TCS, STH sistemų valdymas, 15 DI oponentų vienu metu, žalos modelis, susidėvintys stabdžiai ir padangos, stabdžių, pakabos, aerodinaminių elementų, ratų, pavarų dėžės ir diferencialo reguliavimas, taip pat kamera iš vidaus, oro sąlygos ir lenktynių taisyklės. Tokie dalykai to meto konsolėms skirtuose lenktynių simuliatoriuose dar nebuvo įprastu reiškiniu. Anaiptol.

Aibė valdymo pagalbų leidžia pamiršti vairavimą ir susikoncertuoti į lenktyniavimą, tačiau žaisti „Race Pro“ reikėtų be jų – su jomis neišnaudojamas aukštos klasės važiavimo lenktyniniu automobiliu simuliacijos modelis. Nesu tikras, ar jis prilygsta esantiems „Forza Motorsport 3/4“ ir „Gran Turismo 5/6“, tačiau juose išlaikyti automobilius ant kelio šiek tiek lengviau. Kita vertus, taip gali atrodyti dėl to, jog „Race Pro“ vairuojami daugiausiai lenktyniniai, o ne sportiniai automobiliai.

„Race Pro“ atstovauja Pasaulio kėbulinių automobilių čempionatą, vieną iš trijų be Formulės vienas pasaulio čempionato ir Pasaulio ralio čempionato organizuojamą Tarptautinės automobilistų federacijos. Žaidime galima išvysti automobilius ir vairuotojus iš 2007, 2006 bei 1987 m. WTCC sezonų. Papildomai įtraukti „F3000“, „Formula BMW“, „Mini Challenge“, „Caterham“ ir GT čempionatai suteikia „Race Pro“ įvairovės, bet nepakankamai. Norėtųsi kaltinti menką automobilių (48) ir trasų skaičių (13), bet kai prisimenu, kaip su dar mažesniu jų skaičiumi susitvarkė „Codemasters“ kurdami „F1“ žaidimus (tik ne „DIRT“!), manau, kad dėl to kaltesnis primityvus, nemotyvuojantis ir turimų resursų tinkamai neišnaudojantis karjeros režimas – joks kitas lenktynių simuliatorius man nėra pabodęs taip greitai kaip „Race Pro“. Žaisdamas nuobodulį vaikiau lenktyniaudamas prieš vidutinio sunkumo oponentus be vairavimo pagalbų ir per vidinį konsolės grotuvą klausydamasi savo įsirašytos muzikos.

Muzika ne tik prasklaido nuobodulį, bet ir nustelbia nekokybiškai įrašytus kai kurių automobilių variklių garsus. Pavyzdžiui, „Mini“ motoras jis pokši ir traška taip, tarytum sklistų iš seno gramofono. Tiesa, į tai atkreipiau dėmesį tik pasirinkęs kameros iš vidaus vaizdo perspektyvą ir klausydamasis variklio per ausines.

Automobilių viduje, tarp kitko, galima pastebėti kitą anomaliją – galinio vaizdo veidrodėlio atspindys dubliuojamas šoniniuose veidrodėliuose. Grafiškai „Race Pro“ buvo senstelėjęs jau savo pasirodymo metu, o dabar, kaip ir, po teisybei, dauguma realistinio stiliaus grafikos žaidimų, atrodo tragiškai, nuo geometrijos ir tekstūrų iki detalumo ir apšvietimo. „SimBin“ iš savo naujojo „Lizard“ variklio nesugebėjo išspausti net stabilių 30-ies kadrų per sekundę. Vaizdas, be kita ko, dėl jo atnaujinimo dažnio ir kadrų kaitos neatitikties nuolat pleišėja.

Labiausiai „Race Pro“ nustebino savo dviejų žaidėjų režimu. Tiek kooperuojant, tiek konkuruojant tarpusavyje ekranas nedalinamas į dvi dalis – žaidžiama pakaitomis. Teoriškai tam būtų galima naudoti vieną pultelį, bet praktiškai reikalingi du. Kooperuojant po nustatyto laiko tarpo kitam žaidėjui perleidžiama bendro, o konkuruojant – atskiro automobilio kontrolė. Varžantis tarpusavyje savo eilės laukiančio žaidėjo automobilį vairuoja dirbtinis intelektas. Toks dviejų žaidėjų režimas turėjo būti arba labai gera, arba labai prasta idėja. Sprendžiant iš to, kad jis po „Race Pro“ pasirodymo nesulaukė bemaž jokio atgarsio, labiau tikėtinas antrasis variantas.

Beje, didesnio atgarsio nesulaukė ir pats „Race Pro“. Nesužavėjęs kritikų, nesudominęs žaidėjų nepateisinęs nei leidėjų, nei kūrėjų komercinių lūkesčių, jis greitai nukeliavo užmarštin.