Platformeriai paskutiniu metu išgyvena niūrius laikus – jų arba nėra, arba jie tokie, kad įsijungęs po penkių minučių išjungi. O ką jau kalbėti apie tokius, kuriuose randi ne tik kokybišką žaidimo procesą, bet ir sumaniai išnaudotus „Castlevania“ ir „Metroid Prime“ pagrindinius pliusus, pagal kuriuos jau yra sukurtas ne vienas žaidimas. Bet štai pasirodė „Shantae and the Pirate’s Curse“ ir viskas vėl stojo į savo vietas. Garbės žodis, seniai nežaidžiau tokio gero platformerio. Ir nors ši dalis skirta tik žaidimų kompiuteriams „Wii U“ ir 3DS, kitų konsolių ar asmeninių kompiuterių savininkai turės progą atsigriebti su, tikėkimės, greitai pasirodysiančiu „Shantae: Half-Genie Hero“.

Kūrėjai „WayForward“ yra šaunuoliai, kurie ne tik kuria puikius ir išskirtinius savo žaidimus („Shantae“ yra tik vienas pavyzdžių), bet ir sėkmingai prikelia naujam gyvenimui kiek primirštą klasiką – „DuckTales“ arba „Double Dragon“, pavyzdžiui. Man kažkodėl susidaro toks įspūdis, kad be šių kūrėjų įsikišimo to niekas daugiau ir nedarytų… Tačiau „WayForward“ dabar kiek mažiau svarbūs – kalbame būtent apie „Shantae“, kuris, manau, visiškai nepelnytas gauna tik tiek dėmesio, kiek gauna. O viskas prasidėjo dar 2002 metais, kuomet nešiojamam žaidimų kompiuteriui „Game Boy Color“ pasirodė pirmasis „Shantae“. Jis buvo tinkamai neįvertintas ir, tiksliau sakant, nepastebėtas, nes tuo metu kaip tik į sceną žengė „Game Boy Advance“ ir visų akys buvo nukreiptos į jį bei žaidimus šiai konsolei. Ir tik po aštuonių metų pasirodė šio žaidimo tęsinys – „Shantae: Risky’s Revenge“. Jį, beje, turi galimybę sužaisti ir visi asmeninių kompiuterių turėtojai, tad turintiems „Steam“ platforma – nevalia praleisti šio reto perlo. Bet kokiu atveju, „Shantae and the Pirate’s Curse“ yra pastarojo žaidimo tęsinys ir tiems, kas turi „Wii U“ ar 3DS tai – būtinas pirkinys.

Taigi, naujasis „Shantae and the Pirate’s Curse“ yra tiesioginis „Shantae: Risky’s Revenge“ tęsinys ir prasideda neužilgo po pastarojo žaidimo finalo. Žaidimo protagonistė Shantae, žavinga violetinių plaukų savininkė, nubunda Skutlo miestelyje, kurį, net netekusi džinės galių, prisiekia ginti. Žinoma, žaidėjas valdo Shantae būtent tą rytą, kai miestelį užklumpa nepaprasta padėtis – Amunicijos Baronas, su tanku ir ginkluota kariauna nutaria jėga užimti miestelio teritoriją, o žaidėjo valdoma gražuolė stoja jam skersai kelio. Tačiau iš karto po to prisistato ir pagrindinė herojės priešininkė – Risky Boots. Tik šį kartą jos nebesikaus tarpusavyje – Risky informuoja Shantae apie naujai atgimusį blogį – Piratų kapitoną – kurio keliama grėsmė ir užmojai kur kas pavojingesni už judviejų nesantaiką. Todėl „Shantae and the Pirate’s Curse“, galima sakyti, yra klasikinės formulės „buvę priešai susivienija tam, kad nugalėtų didesnį blogį“ žaidimas, tačiau šiai formulei jis tikrai suteikia naujų spalvų. Be to – tai netikėtas ir smagus posūkis praeitas dalis žaidusiems ir pamėgusiems žaidėjams.

„Shantae and the Pirate’s Curse“ yra nuotykių platformeris, paremtas „Metroid Prime“ ir „Castlevania“ serijų principais: tau suteikiama teisė tyrinėti milžinišką pasaulį, tačiau ne visos jo dalys pasiekiamos iš karto – tam, kad pasiektum ir patektum visur, kur nori, reikės žaisti žaidimą, rinkti naujus daiktus, galias ir t.t. Tik šiuo atveju „Shantae and the Pirate’s Curse“ nuo praeitų žaidimų apie Shantae ir apskritai tokio žanro žaidimų skiriasi tuo, jog čia nebus vieno beprotiškai plataus žemėlapio su skirtingomis aplinkomis, o bus daug salų, kurias galima bus pasiekti Risky laivu ir kurios savaime bus lyg atskiri dideli žaidimo pasaulėliai. Toks sprendimas išsprendžia nemažą problemą: grįžimą per visas aplinkas atgal tam, kad kažką paimti ar surasti ir bereikalingai lakstyti per žaidimo žemėlapį pirmyn-atgal. Kituose žaidimuose tai ne taip trukdo, nes grįžtant atgal tuo pačiu gali pasikelti savo veikėjo lygį, tačiau žaidimuose apie Shantae to nėra, todėl milžiniško pasaulio išskaidymas į saują mažesnių yra sveikintinas.

Vienas dalykas, kuo „Shantae and the Pirate’s Curse“ yra apdovanotas ir kas yra neabejotinas „WayForward“ nuopelnas, tai – žaidimo valdymas. Ir žaidimas nebijo to valdymo išnaudoti: nuo apgalvotai sukurtų „platforminimo“ elementų iki skirtingo ilgio šuolių ar intensyvių kovų su lygių bosais – viskas veikia puikiai ir nepriekaištingai. Taip pat labai patogus sprendimas yra „Wii U“ valdiklio bei 3DS konsolės apatinio ekrano išnaudojimas – jie skirti tam, kad žaidėjas visą laiką matyti prieš save ir vienu piršto prisilietimu galėtų aktyvuoti inventoriuje esančius daiktus, peržiūrėtų svarbiausius turimus dalykus arba nuolat prieš akis turėtų žaidimo žemėlapį. Toks sprendimas taupo laiką bei leidžia itin greitai susisukti kovų ar pasaulio tyrinėjimo metu.

Tačiau nereikia džiūgauti anksčiau laiko – „Shantae and the Pirate’s Curse“ tikrai nėra lengvas žaidimas. Ne, jis ir ne žlugdančiai sudėtingas, tačiau vystantis žaidimo istorijai, kovų situacijos, priešai, galvosūkiai bei požemiai darysis vis sunkesni bei įvairesni. Progresuojant prireiks ne tik sumanumo, bet ir reakcijos. Laimei, žaidėjo arsenalas taip pat nuolat pildysis, todėl galima bus eksperimentuoti bei visą laiką išbandyti vis kitokią taktiką. Taip pat žaidime puikiai išdėlioti išsisaugojimo taškai – seniai nemačiau taip protingai parinktų vietų išsisaugoti tam, kad vėliau netektų per visą žemėlapį grūstis tikslo link ar pan. Už tai kūrėjams – papildoma žvaigždutė.

Žaidimas išlaiko praeitų Shantae dalių išvaizdą ir bendrą stilių, tačiau tiek 3DS, tiek „Wii U“ galimybės „Shantae and the Pirate’s Curse“ grafikai tikrai priduoda šviežumo bei daugiau spindesio. Taip pat čia gražūs bei netikėti efektai, kurie maloniai nuteikia ir skatina žaisti toliau. Ypatingas detalumas skirtas žaidimo pasaulio aplinkoms bei veikėjų ar priešų modeliams – praktiškai nesijaučia pasikartojimų, štampavimo ar kažko panašaus: žaidime viskas gyva, nauja, skirtinga bei nuolat kinta. Labai maloniai nuteikia ir visos kovos bei žaidimo pasaulio tyrinėjimas – jokių trikdžių ar nemalonių grafinių staigmenų. Tiesa, pačios Shantae ir kitų veikėjų išvaizda, kad ir kokia daili bei detali bebūtų, nėra labai jau suderinamas su jaunesniais žaidėjais, todėl prieš duodant jiems pabandyti žaidimą reikėtų turėti tai omenyje. Kita vertus, apvalaina Shantae krūtinė neabejotinai pradžiugins užkietėjusius ilgamečius platformerių mėgėjus.

Liaupsės kaip iš gausybės rago – žaidimo įgarsinimui bei parašymui. Ir veikėjų įgarsinimas (visų!), ir jų išrašytos eilutės yra tikrai aukšto lygio ir šis žaidimas – vienas geriausių gero humoro pavyzdžių. Be to, pokštai netikėti bei nei kiek neišsemti, o tai priduoda žaidimui šviežumo ir šarmo. Tik vėlgi, kartais pokštai ar pasikalbėjimai daugiau dera su brandesne žaidėjų auditorija, nei mažaisiais žaidėjais, todėl tai verta turėti omenyje. Tuo metu žaidimo muzika – vėlgi be priekaištų. Prisiekę Shantae gerbėjai čia išgirs ir atpažins praeitų žaidimų muzikines temas, bet „Shantae and the Pirate’s Curse“ pilnas ir naujų kūrinių, puikiai derančių tiek prie žaidimo atmosferos, tiek prie tempo.

Turintiems „Wii U“ ir/arba 3DS – „Shantae and the Pirate’s Curse“ yra būtinas pirkinys. Taip, humoro kai kas gali ir nesuprasti (ypač tie, kas žvengia iš elementarių dalykų ir be žodyno pagalbos nežino, ką reiškia žodis „sarkazmas“), o kai kam šis žaidimas pasirodys per sunkus, bet žinant, kokie reti yra geri platformeriai – šis Shantae nuotykis neturėtų būti praleistas. Vien dėl šio žaidimo skolintis ar pirkti konsolės nereikėtų (ypač turint omenyje, kad vėliau šiais metais jau visoms platformoms pasirodys „Shantae: Half-Genie Hero“), bet nepaisant šių pastebėjimų tai – nepaprastai geras žaidimas, kurio turėjimas garantuos gerą laiką prie vienos ar kitos „Nintendo“ konsolės.