„Forza Horizon“ naudoja tiek daug iš kitų lenktynių žaidimų nužiūrėtų idėjų, kad net norisi jį vadinti visų kitų lenktynių žaidimų simuliatoriumi. Tas „Horizon“ panašumas į kitus to paties žanro atstovus nėra atsitiktinis. Prie jo krapštėsi tie patys autoriai, kaip ir prie tų visų tų lenktynių žaidimų, iš kurių „Forza Horizon“ taip entuziastingai sėmėsi įkvėpimo.

Įsikūrusi vos prieš trejetą metų, studija „Playground Games“ susibūrė iš pasitraukusių „Black Rock Studio“ („Split Second: Velocity“), „Criterion Games“ („Burnout“), „Codemasters“ („Dirt“), „Ubisoft Reflections“ („Driver“), „Bizarre Creations“ („Project Gotham City Racing“) ir „Slightly Mad Studios“ („NFS: Shift“) darbuotojų. Turėdama omenyje „Playground Games“ komandos narių patirtį, „Microsoft“ ilgai nesvarstė, ar verta paskolinti šiai britų studijai savo populiariausios lenktynių frančizės „Forza Motorsport“ raktelius.

Abiejų pusių intencijos buvo ganėtinai aiškios. Šios kartos konsolei „Xbox 360“ sugebėjusi išleisti net tris „Forza Motorsport“ dalis, sulaukusias beveik vien tik teigiamų atsiliepimų, „Microsoft“ užsitikrino dominavimą lenktynių simuliatorių rinkoje. Deja, kaip rodo pardavimų rezultatai, žaidėjų susidomėjimas „Forza Motorsport“ žaidimais pastebimai išblėso – ketvirtosios (naujausios) „Forza“ dalies buvo nupirkta net per pus mažiau nei rekordininkės trečiosios. Į platesnę auditoriją linkęs „Forza Horizon“ kompanijai „Microsoft“ yra neblogas būdas užsidirbti papildomų pinigėlių, kol dar vyksta darbai prie penktosios „Forza“ dalies. O kuo visa tai naudinga „Playground Games“? Britams tai ideali proga pademonstruoti savo įgūdžius prieš kitus leidėjus. Be to, „Microsoft“ šiai studijai leido naudotis turbūt pačiu pažangiausiu grafikos varikliu, kokį tik turi „Xbox 360“ platforma, – tuo pačiu, kurio pagrindu yra sukurtas visą konsolės galią išsunkiantis „Forza Motorsport 4“.

„Forza Horizon“ savo turiniu nemažai kuo skiriasi nuo „Forza Motorsport“ žaidimų. Pastarieji daugiau skirti automobilių sporto entuziastams, tuo tarpu „Horizon“ labiau orientuotas į žaidėjus, kuriems lenktynės tėra vienas iš daugelio mėgstamų žanrų. Kitaip tariant, „Forza Motorsport“ ir „Forza Horizon“ skiriasi kaip „Adobe Photoshop“ ir „Adobe Lightroom“ – vienas skirtas reikliems profesionalams, o kitas pritaikytas didelių ambicijų neturintiems mėgėjams.

Tai anaiptol nereiškia, kad „Forza Horizon“ yra supaprastintas arkadinis lenktynių žaidimas. „Horizon“ varomas ne tik to paties grafikos variklio, bet ir naudoja tą patį fizikos apskaičiavimo modelį kaip ir „Forza Motorsport“ žaidimai. Taigi, iki arkadinio lenktynių žaidimo jam labai toli – tai vis dar toks pat vairavimo simuliatorius kaip ir „Forza Motorsport“. Realistiškas vairavimo modelis suteikia „Forza Horizon“ taip trūkstamo išskirtinumo. Daugelyje arkadinių lenktynių vairuodamas automobilį jautiesi taip, lyg vairuotum ne jį, o tik jo įvaizdį, sukurtą remiantis reklaminiais bukletais. „Forza Horizon“ automobilių vairavimas išliko toks pat autentiškas kaip ir jo didžiąjame brolyje.

Kiekvieno automobilio valdymo charakteristikas į žaidimą perkėlė kompiuteriai, prieš tai atlikę sudėtingus skaičiavimus. Viskas, ką darė žmogus, tai tik suvedė iš gamintojo gautus automobilio duomenis į „Automagic“ programinę įrangą, o ši savo ruožtu užtikrino kiek įmanoma autentiškesnį kiekvieno automobilio atspindėjimą žaidimo pasaulyje. Kaip ir realybėje, visi žaidime esantys automobiliai pasižymi tik jiems vieniems būdingomis valdymo ypatybėmis. Skiriasi modelių svoriai, aerodinaminės savybės, įsibėgėjimas, stabdymas, manevringumas, sukimo momentas, pavarų perjungimo sparta, pakabos standumas ir begalė kitų dalykų. To tikrai nerasi kiekviename arkadiniame lenktynių žaidime – tai jau vairavimo stimuliatorių teritorija.

Ir vis tiek „Forza Horizon“ jaučiasi šiek tiek draugiškesnis vairuotojui nei, sakysime, „Forza Motorsport 4“. Kodėl? Kūrėjai tyčia pakoregavo traukos kontrolės sistemą taip, kad būtų patogiau atlikinėti šoninį slydimą posūkiuose. Be to, dingo pasibaigiantys degalai bei techninė žala – išsaugotas tik kosmetinis mašinos apgadinimų modelis.

Kitaip nei visi likę „Forza“ šeimos nariai, „Horizon“ velkasi dvigubai žemesniu kadrų kaitos dažniu (30 kadrų per sekundę vietoje 60). Tai turėjo milžiniškos įtakos valdymo jautrumui. Laimei, jis sumažėjo minimaliai. Vėlavimas tarp mygtuko paspaudimo ir veiksmo ekrane siekia vos 99,34 ms – tai greičiau nei akies mirktelėjimas, bet lėčiau nei „Forza Motorsport 4“ (FM4 – 66 ms). Iki pasirodant „Need for Speed: Hot Pursuit“ buvo manoma, jog 100 ms yra mažiausias vėlinimas, kokį tik gali pasiekti 30 kadrų per sekundę dažniu veikiantys žaidimai. Nors 99,34 ms yra pamišėliškai geras rezultatas, daug laiko prie naujausių „Forza Motorsport“ ir „Gran Turismo“ praleidę žaidėjai iškart pajus išaugusį „atstumą“ tarp savęs ir automobilio – valdymas jiems nebus toks jautrus ir greitas kaip jie yra įpratę.

Akylesni žaidėjai netruks pastebėti, kad išorinio vaizdo kameros yra nuleistos truputėlį žemiau nei įprastai. Stebint viską į žemesnės perspektyvos sustiprėja greičio pojūtis, be to, į regos lauką pakliūna daugiau tolumoje esančių aplinkos objektų. „Forza Horizon“ atveju tai labai svarbu, nes žaidimas iš uždarų trasų persikėlė į atvirą pasaulį. Tai pagrindinė priežastis, dėl kurios teko perpus sumažinti kadrų kaitos greitį bei truputį apkarpyti automobilių detalumą. Panaudojus pačių „Playground Games“ išrastą „Uber-LODing“ technologiją pavyko išplėsti matomumo lauką net iki 20 kilometrų – iš vieno žemėlapio krašto įmanoma nesunkiai įžiūrėti kitą. Taipogi daug resursų pareikalavo atsiradęs pilnavertis dienos/nakties ciklas. Dienomis po spalvingą aplinką šliaužioja įspūdingi realaus laiko šešėliai, o naktimis pro tamsą braunasi ryški automobilių žibintų šviesa. Įvairialypiame žaidimo pasaulyje yra tiek daug neatpasakojamai gražių vietų, kad norisi tik važiuoti, važiuoti ir važiuoti. Pirmąją valandą žaidime tik tai ir tedariau – važinėjausi ir grožėjausi vaizdais: pasišiaušusiomis medžių viršūnėmis, raumeningais tolumoje drybsančiais kalnais, skiriamųjų linijų raštais, tyliai ošiančiu vėjo jėgainių miškeliu, vaidilutės ašaros skaidrumo upėmis ir kriokliais, pro augmeniją besisunkiančiais saulės spinduliais, žodžiu, norėjau fotografuoti viską, visada ir visur. Net sunku patikėti, kad visa tai sugeba septynerių metų amžiaus konsolė. „Forza Horizon“ yra ne ką mažesnis techninis stebuklas nei „Forza Motorsport 4“.

Kalbant apie pačias lenktynes, „Forza Horizon“ nėra toks jau įspūdingas. Čia neišvysi visiškai nieko naujo, ko dar nebūtum matęs kituose panašiuose žaidimuose. Pradėjęs karjerą gausi savo pirmąjį automobilį ir pluoštą pasiūlymų dalyvauti įvairių tipų lenktynėse. Lenktynėse galima dalyvauti kokia tik nori eilės tvarka. Už pergales varžybose susirinkęs tam tikrą kiekį taškų patenki į kitą etapą. Ten laukia dar daugiau varžybų. Tarp etapų suteikiama proga lenktyniauti su ką tik įveikto etapo bosu. Žodžiu, sistema panaši į tą, kurią naudojo tokie žaidimai kaip „Need for Speed: Most Wanted“, „Carbon“ bei „Test Drive: Unlimited 2“. Nieko įdomaus, bet ir nieko blogo.

Panašiai kaip „Project Gotham City Racing“ žaidimuose, už stilingą vairavimą gaunami specialūs taškai. „Forza Horizon“ pasaulyje jie didina populiarumo lygį. Žaidimą pradedi būdamas 250-toje populiarumo lentelės vietoje. Posūkiuose slidinėdamas šonu, pavojingai lenkdamas oponentus, raižydamas saules ir atlikdamas kitus triukus pelnai populiarumo taškus. Po truputį kopi į viršų. Galiausiai tampi populiariausiu „Horizon“ festivalio lenktynininku. Viso to galima ir nedaryti – populiarumas neturi įtakos karjeros progresui.

Kadangi „Forza Horizon“ tema yra nerūpestingas muzikos ir automobilių festivalis, savo apipavidalinimu be galo primenantis „Dirt 2“ bei „Need for Speed: Pro Street“, čia galima rasti kur kas įvairesnių rūšių lenktynių nei rimtuosiuose „Forza Motorsport“ žaidimuose. Be standartinių varžybų tipų siūlomos gatvės lenktynės, kai rungtyniaujama atviruose keliuose su pašaliniu eismu, taip pat pasitaiko specialių varžybų, kuomet reikia lenktyniauti ne su kitais automobiliais, bet su lėktuvais, oro balionais ir sraigtasparniais – tai turbūt pats smagiausias lenktynių tipas visame žaidime. Tam tikrais atvejais gali prireikti vykdyti ir visiškai nestandartines užduotis, pavyzdžiui, nuvažiuoti į nurodytą vietą ir nufotografuoti automobilį ar per duotą laiką surinkti tam tikrą kiekį populiarumo taškų.

Įveikęs varžybas gali gauti pasiūlymą pagerinti draugo ar kokio nors atsitiktinio žaidėjo tose pačiose varžybose užfiksuotą laiką. Tai kažkuo primena į „Autolog“ sistemą iš „Need for Speed“ žaidimų. Kai kurias varžybas kartodavau po kelis sykius vien tam, kad pralenkčiau kurį nors už mane geriau pasirodžiusį draugą. Dar didesnis azartas pagauna bandant pagerinti greičio kamerų rezultatus. Pralėkus pro greitį fiksuojančią kamerą ekrane pasirodo lentelė su kitų „Xbox Live“ draugų pasiektais rekordais. Beveik kiekvieną kartą knieti sustoti, apsisukti ir mėginti pagerinti savo ar kieno nors kito rezultatą. Niekur nedingo ir standartiniai tinklo režimai, skirti norintiems varžytis tiesiogiai. Viename iš tinklo režimų netgi leidžiama su kitais žaidėjais klajoti po visą žaidimo žemėlapį ir vykdyti įvairias komandines užduotis, tarkime, visiems drauge nuvažiuoti iš vieno taško į kitą.

„Forza Horizon“ turi enciklopediškai didelę trasų bei lenktynių tipų įvairovę, tačiau jis negali pasigirti išskirtine varžybų gausa. Dėl šios priežasties žaidimą įveiksi greičiau nei jis spės pabosti. Karjeros režimas trunka apie dešimt valandų. Dar maždaug tiek pat turėtų užtrukti visų užsilikusių varžybų bei papildomų užduočių įvykdymas. Tiesa, žaidžiant gali ne juokais įkyrėti vienas dalykas – nuolatinis automobilio keitinėjimas. Beveik kiekvienoms naujoms lenktynėms reikia vis kito ratuočio – vienoms varžyboms būtinas hečbekas, kitoms – kabrioletas, dar kitoms – koks nors senas „Ferrari“ modelis. Erzina. Užuot važinėdavęs mane žavinčiais automobiliais, turėdavau vairuoti man nepatinkančias mašinas, kurių reikalaudavo neperkalbamos varžybų taisyklės.

Turbūt dėl to labiausiai pamėgau ne lenktynes, o laisvą klajojimą po žemėlapį. Galėdavau vairuoti ką tinkamas ir važiuoti kur tik panorėjęs. Žaidimo pasaulyje galima ieškoti daržinėse paslėptų antikvarinių automobilių bei naikinti išslapstytus reklaminius stendus, suteikiančius nuolaidas mašinų detalėms. Kelionėse ypač praverčia nuostabus „Forza Horizon“ muzikinis takelis. Žaidime yra trys radijo stotys, grojančios skirtingo stiliaus muziką. Tavo ausims siūlomos net 68 licencijuotos dainos iš tokių atlikėjų kaip „Skrillex“, „The Naked & Famous“, „Phoenix“, „White Lies“, „The Chemical Brothers“, „Empire of the Sun“, „Lostprophets“, „Black Keys“, „Friendly Fires“, „Nero“, „Arctic Monkeys“ ir kitų populiarių muzikantų. Tai ko gero stipriausias muzikinis takelis iš visų kada nors išleistų „Forza“ žaidimų. Automobilių skleidžiamas riaumojimas taip pat vertas pagyrų. Garsas toks sodrus ir aiškus, kad būdamas užsimerkęs galėtum pamanyti, jog stovi šalia išsvajotojo modelio. Įriedėjus į tunelį ir įjungus žemesnę galingo sportinio bolido pavarą, namų kino kolonėlės ima virpėti iš pasitenkinimo ne ką mažiau nei jų šeimininkas.

Kurdama „Forza Horizon“, studija „Playground Games“ nebuvo linkusi rizikuoti. Užuot bandžiusi žaidėjams pasiūlyti ką nors naujo, ji tik surankiojo ir vieną vietą sudėjo tai, ką žaidėjai labiausiai mėgsta kituose lenktynių žaidimuose. Šis sprendimas akivaizdžiai pasiteisino. „Forza Horizon“ privalumai su kaupu atsveria originalumo stoką.
19 Komentarai
v1ncelis
Sunku ir patiketi ka Forza per toki trumpa laika pasieke. Pats esu zaides treciaja ir ketvirtaja Forzos dalis, labai patiko ir galiu patvirtinti, kad jie ispyre Gran Turismo i uzribi, kad ir kaip gaila. Polyphony produktyvumas apgailetinas palyginus su Turn 10, kurie isleido tris, viena uz kita geresnes dalis vien siai kartai (prisidejo jie prie naujausios dalies ar ne?) kai tuo tarpu Polyphony tik viena pilna, bet neuzbaigta dali bei keleta demuskiu.
Vien del Horizon, na gal dar del Halo 4 , vel susigrazinsiu Xbox’a, geriausias lenktyniu zaidimas siai dienai, tikiuos, kad ir GT kurejai nors su viena dalimi paeksperimentuos.
Agnyz
Taip, Turn 10 šiek tiek prisidėjo prie Forza Horizon, bet didžiąją dalį darbo atliko Playground Games.
Polyphony Digital irgi mėgsta eksperimentuoti. Prisimink tokį žaidimą kaip Tourist Trophy – motociklų lenktynių simuliatorių, veikiantį ant Gran Turismo 4 variklio. Jis pasirodė 2006-taisiais ir buvo gan neblogas, nors jam smarkiai trūko vakarietiškų motociklų pasirinkimo.
Dėl produktyvumo sunku pasakyti. Vieni kūrėjai samdosi papildomas studijas, kiti to išvis nedaro. Jeigu PD viską gaminasi patys, be išorinių studijų pagalbos, tai nieko keisto, kad jie taip ilgai pluša prie vieno žaidimo. Nežinau kaip kitaip paaiškinti tuos ekstensyvius kūrimo laikus.
Pjs
Tiek Forza 4 tiek Horizon yra nuostabus zaidimai, taciau juose siutina keli dalykai, tai kaip ir buvo mineta apzvalgoje, kad visi automobiliai jau pradejus zaidima yra atrakinti, turek creditu ir galesi nusipirkti bet kuri, o zaidime ju uzsidirbti tikrai nera sunku, nera tos intrigos kai zaidi ir tau vis atrakina koki nauja modeli , o dar ir ta sistema kad beveik visoms naujos varzyboms reik naujo automobilio, tai pagal metus, tai pagal gamintoja ir t.t tai tiesiog erzina nes savo automobilio nelabai ir verta turet kuri galetum vis labiau grazinti ir palaipsniui pagal zaidimo lygi tobulinti nes su juo vistiek zaisi nedidele zaidimo dali…. Noretusi kad kurejai ateiti zengtu kitu keliu ir padarytu kaip buvo tarkim NFS underground kur su dviem automobiliais gali pereiti visa zaidima… 🙂
v1ncelis
Zinau si, man labai patiko, bet esme, kad tai buvo Gran Turismo ant dvieju ratu. Ta pati fizika, varikliukas ir t.t. As labiau kalbu apie kazka kaip GT kurejo minetas GT for boys ar kaip ji ten vadino. Norejo atitrukti kiek nuo simuliacijos ir ja paderinti su arkada. Taciau kalbos ir liko kalbomis.
Negaliu dabar pasakyti tiksliu skaiciu, bet Polyphony visada buvo Sony numyletine. Ji berods brangiausia ju studija ir i zaidimu kurima investuojami dideli pinigai, todel jokiu pasiteisinimu, bet cia problemos su dauguma Japonu kureju.
Sakarai
Gaila, kad lietuvoja žaidimo kainos nenormalios, o taip noriu ji nusipirkti ir gerai sužaisti.
Mindinis
Ivertinimas pakankamai tikslus, zaidimas nuostabus, daug geriau nei bet kuris isejes nfs ar pan. 🙂 Zaidziu ir negaliu atsizaisti. 😀
GAMES999
Konsolių pažiba, daugiau nieko nėra ką pridurti.
Aurmax
Va po tokių žaidimų galima suprasti kurios studijos dirba, o kurios šūdą malą per metus.:)
Dowydas
Geriausias racing žaidimas per kelius metus :).
darker
is pradziu nemaniau kad horizon bus tokia gera kaip ir pries tai buvusios dalys, pradzioj atsisiunciau demo versija is xlive ir po keliu minuciu pamilau si zaidima, valandu valandas tiesiog beprasmiskai vazinejau po visa zemelapy klausydamasis puikaus soundtrack ir grozedamasis visa zaidime supancia aplinka, neilgai trukus jau sedejau game.co.uk svetaineja ir be jokiu dvejoniu spaudziau mygtuka “buy game“…tikrai, kas turi konsole ir nori tiesiog smagiai praleisti laika bezaisdamas horizon yra jum, ne nepajusit kaip prabegs valandos bezaisdami 🙂
XawBlade
Kaip galima toki sudo gabala apskritai lyginti su GT, amerikietiskom asilu masems sukurtas lenktyniu zaidimas, nieko daugiau…
BWS45
ar cia tu save nusifotkines esi ?
XawBlade
Taip, o tu save?
Sakarai
Tų bent forza esi žaidęs?
darker
taip, jis yra sudas, nes tu turi koki ps3 ir negali zaist forzos ir daugiau nieko nelieka tau daryt kaip tik girt gt
Elwinukas
Geras zaidimas, tikrai nei vienas (is naujuju) nfs, ar kitu arcade lenktyniu neprilygsta siam
Khen
Jup, prieinu isvada kad reika taupytis ant xbox, vis daugiau ir daugiau ant jo geru zaidimu isleidzia:V
TheGamer4LT
Aš vien tik dėl šito žaidimo pirkčiau xbox.
puminis
Labai geras žaidimas ,bet liūdna kad tik ant xbox 360 platformos!-)