„Sacred“ – naujas, izometrinis „Action“ RPG žanro žaidimas, sukurtas vokiečių komandos „Ascaron Entertainment“. Kūrėjai mėgina konkuruoti su „Diablo“, pelnytai vadinamu šio žanro karaliumi jau 7 metus. Nors iki šiol to padaryti niekam nepavyko, su kiekvienu nauju bandymu atsiranda vis didesnė tikimybė, kad pagaliau „Diablo“ užleis savo garbingą vietą. Ką gi, mums siūlo naujasis pretendentas?

Žaidimo istorija sena kaip pasaulis. Shaddar, dinastijos Adel of Oblividons vyresnysis sūnus, nusprendė sekti savo protėvio Morgast the First, kažkada paskandinusio pasaulį kraujyje ir chaose, pavyzdžiu. Vadovaudamasis senomis tamsiosios magijos knygomis, siekdamas tapti nemirtingu, jis nužudė ir paaukojo savo seserį. Kiti karalystės magai atsiribojo nuo tamsiųjų jėgų paveikto “kolegos” ir nuteisė jį mirtimi. Tačiau sentimentalusis karalius Valorian pagailėjo Shaddar’o ir ištrėmė jį iš šalies. Daugelį metų viskas buvo ramu, kol vienuolis – magas klaidžiojo per dykumas, gąsdindamas ten gyvenančius „goblinus“, „orkus“ ir kitas pabaisas. Galiausiai jis įsikūrė „Juodojoje pilyje“ ir pradėjo ieškoti būdų, kaip atidaryti vartus į „Mirusiųjų šalį“, kurioje slypi „Sakkara Demon“ – siaubingas ir galingas demonų valdovas. Štai tuomet kvailieji žmonės suvokė savo klaidas, pradėjo kramtyti nagus ir ieškoti… naujų herojų, kurie galėtų nugalėti blogį ir eilinį kartą išgelbėti pasaulį.

Taigi, kas tie herojai, galintys atlikti tokią sudėtingą misiją? Pasirinkti galėsime iš: gladiatoriaus, galinčio atlikti specialų judesį su visais ginklais; mago, naudojančio galingus burtus (jam leidžiama turėti tik peilį ir kardą); juodojo elfo, žudiko-karatisto, kurio specialybė – peiliai, paprasti ir didieji kardai, kuokos, kirviai ir… karate stiliaus smūgiai. Žaidime yra ir dar vienas elfas, kurio pagrindinis ginklai yra lankas ir strėlės. Be to, jis valdo gynybinę „Elemental“ magiją. Išvardinti veikėjai yra seni kaip pasaulis ir patyrusio žaidėjo jais nenustebinsi, todėl kūrėjai įvedė du naujus, ypatingus herojus. Tai simpatiška mergina-angelas Seraphim, kurios specialybė — dievų magija („Godly Magic“). Mergina tokia talentinga, kad jai visiškai nesvarbu, kokiu ginklu kautis — ji moka naudotis viskuo: pradedant kuoka ir baigiant elektriniu botagu. Kita nauja veikėja – vampyrė (Vampiress). Dieną — ji paprastas žmogus, tiksliau tariant, — riteris, kovojantis atitinkamu ginklu, o naktį įvyksta transformacija ir ji įgyja naujų savybių (sunkieji smūgiai („Hard Hits“) ir kelių priešų atakos galimybę („Multi Hits“).

Kūrėjų tvirtinimu, pagrindinis žaidimo privalumas – pasaulio tyrinėjimo laisvė. Net 70% žaidimo pasaulio bus „atidaryta“ nuo pat pradžių. Likę 30% teritorijos bus palaipsniui pasiekiami, vystantis siužetui. Keliaujant, žaidėjui teks pereiti tamsius miškus, kalnus, dykumas ir daugelį kitų paslaptingų kampelių, kuriuose bus galima aptikti įvairiausių gyvūnų: pradedant voveraitėmis ir baigiant aligatoriais. Žaidžiant, teks nuveikti išties nemažai darbų: „Sacred“ sudaro 30 pagrindinių užduočių ir apie 200 šalutinių („sidequest“). Taip pat žadami ir atsitiktinai generuojami „kvestai“ („random“).

Iš įdomesnių žaidimo ypatybių reikėtų paminėti galimybę apjungti kovos savybes („skills“), magiją ir paprastus smūgius į taip vadinamas „kombinacijas“ arba derinukus, kurie atrodys efektingai ir veiks ypač efektyviai. Kita šauni savybė – visi herojai galės joti žirgais, kurie taip pat galės tramdyti smulkesnius priešininkus.

Grafiškai žaidimas primins „Temple of Elemental Evil“: tie patys dvimačiai „landšaftai“, per kuriuos vaikšto trimačiai veikėjai, animuoti pagal visiems žinomą „Motion Capture“ technologiją. Tačiau kūrėjai žada itin aukštą detalizacijos laipsnį. „Sacred“ nustebins ir savo „multiplayer“ režimais, kurių bus du: kooperatyvinis ir „Hack’n’Slay“. Žaisti galima bus internete ir lokaliame tinkle (iki 16-os žmonių).

Ar pavyks „Sacred“ pagal populiarumą aplenkti garsųjį „Diablo“, sužinosime jau netrukus, t.y kovo mėnesį, nes būtent tuomet „Encore Software“ pristatys naująjį „Ascaron Entertainment“ kūrinį pasauliui.