Visi senieji „Diablo“ fanai šio žaidimo laukė jau senai. Galbūt nuo tada, kai pirmą kartą sužinojo apie jį. Jau senai žaidimo kūrėjai „Iron Lore“ svaidėsi mintimis, kurios prašyte prašėsi nupiešti jūsų mintyse vienintelius žodžius – „Diablo“ tęsinys. Per daug jau didelė ši auditorija buvo po to, kai „Blizzard“ išleido antrąją „Diablo“ dalį ir dar labiau išgarsino žaidimą. Po to nusprendusi savo žvilgsnį nukrepti kitur, ji vėl susirinko milijonę fanų minią, o senoji liko už borto. „Iron Lore“ norėjo ištraukti juos atgal, tik šįkart pas save.
Nenorėdami pernelyg susikoncentruoti ties istorijos kūrimu ir bijojimu, jog ji kažkaip sugebės būti panaši į „Diablo“, „Iron Lore“ tai išsprendė visai paprastai – atsivertė istorijos knygą. Spėju, jog visiems teko skaityti pirmuosius istorijos puslapius, kur šmėžuoja antikinė Graikų civilizacija. Ir turbūt teko skaityti, jog Olimpo dievai, kaip antai Dzeusas, įgijo savo esamą padėti tiktai nugalėję kitus Dievus ir galiausiai įkalinę juos. Tai buvo titanai. Ir kažkaip jie sugebėjo išsilaisvinti. Savo užduotį manau jau žinote – sustabdyti juos.
Taigi, gavę tokią garbingą užduotį, mes keliaujame pasirinkti savąjį herojų. Net nuostabu, kaip šiandieninių žaidimų laike, kai net ledo ritulio žaidėją galime pasirinkti iš daugybės odos spalvos, veido formos ar kūno sudėjimo galimybių, mes „Titan Quest“ žaidime kuriame savo herojų su labai minimaliais parametrais: vardu, lytimi ir tunikos spalva. Ir nors beveik visą žaidimą jūs į savo veikėją žiūrite iš tolimos perspektyvos, tačiau tokei bruožai visgi yra matomi, ypač kai pradedate jį puošti šarvais ir kitais daiktais. Nors tobulėjant ir vystantis žaidimui herojų visgi galėsite keisti kiek daugiau parametrų ir taip laikui bėgant tapsite vvis tobulesnis.
Apie tai ką darysime žaidime manau nereikia nė pasakoti – tai klasikinis RPG, kur vos vienu pelytės paspaudimu mes keliausime ir tyrinėsime vietovę, rinksime įvairiausius naudingus daiktus, žudysime monstrus ir už gautus pinigus tobulinsime savo herojų. O ką žudyti, mes jau tikrai turėsime. Per pirmas žaidimo valandas, jūs spėsite susitikti su tokiais monstrais, kaip kentaurai, satyrai, harpijomis, gorgonais ir kiklopais. Visus priešus paprasčiausia būtų skirstyti į dvi grupes: tuos kurie jus puola pasinaudodami magija ar lankais ir artimos kovos mėgėjais. Dalis jų mokės spęsti spąstus, pasikviesti pagalbos ir net iššaukti savo gyvūnus. Kovojant su jais visais, kažkokios vienos ypatingos taktikos taikyti labai nereikia. Geriausias patarimas būtų nuolat žiūrėti į savo gyvybės matuoklį ir užtikrinti, kad panaudojus įvairias savo galimybes, priešas pragaran nukeliautų pirmas.
Bet įdomiausios žaidimo dalys dar tik prieš akis. Pirmą kartą pakilę lygiu, t.y. pasiekę antrąją pakopą, jau privalėsite labai aiškiai nuspręsti, kokiu keliu vesite savo herojų. Jūsų pasirinkimo reikalaus viena iš aštuonių meistriškumo mokyklų. Tai kova, gynyba, medžioklė, suktumas, žemė, audra, gamta ir dvasia. Pimieji keturi bus labiau skirti kovotojui, artimos kovos specialistui, tuo tarpu keturi likusieji turėtų sudominti magus ir burtininkus. Kiekvieną kartą pakilus lygiu, jūs gausite taškus, kuriuos reikės išleisti tam tikroms savybėms, kaip gyvybė, magiškos energijos taškai, jėga, miklumas ir intelektas.
Tačiau pati meistriškumo sistema yra daug įdomesnė kiek vėliau, kuomet mums leidžiama pasirinkti antrąjį meistriškumą. Taip mūsų herojus ne tik įgauna naujas savybes, bet ir turi galimybę tapti dar labiau unikalus. Spėju, kad daugeliui RPG žaidėjų tikrai teko savo kailiu patirti atvejų, kai laikui bėgant pasirinktas meistriškumas ar tam tikroms savybėms išleisti taškai pasirodo esantys beverčiai. Todėl, „Titan Quest“ žengia karyu su kitais šiuolaikiniais žaidimais ir savo eigoje žaidėjui gali pasiūlyti pakeisti pasirinktas savybes. Žinoma, už papildomą mokestį.
Mūšio lauke greitai spėsite pastebėti, jog daugelis priešų išmestų daiktų turi skirtingas spalvas, kurios yra skirtos atsirinkti vertingus daiktus nuo beverčių. Greitai pastebėsite (o gal jau žinosite, priklauso nuo jūsų patirties RPG žaidimuose), jog priešų išmesti ginklai ir įvairūs daiktai yra nepalyginamai vertingesni, negu tie, kuriuos jums siūlo įsigyti gatvės prekeiviai. Taip pat greta nužudytųjų priešų galėsite rasti ir reliktines šukes ar demoniškuosius amuletus, kuriuos savo nuožiūra naudosite savo ginklų tobulinimui. Tik skubu pasakyti, jog vienas tik vienas patobulinimas galimas vienam daiktui. Beje, tą ptį patobulinimą daiktui galėsite uždėti kelis kartus, taip tik sustiprindami jo veikimą.
„Titan Quest“ gali būti atskirai vertinamas vien už tai, kad labai įdomiai pateikia daugelio žaidėjų režimą. Jūs galite pasiimti savo personažą, kurį užsiauginote vieno žaidėjo režime į tarptinklinius mūšius, visiškai nenutrukdami ir niekaip nepakeisdami savo vieno žaidėjo režimo. Su šiuo veikėjų jūs galėsite prisijungti prie jau esamų serverių arba sukurti savo pasaulį, nurodydami kiek žaidėjų priimate ir nuo kokio lygio. Žaidimą tinkle pradėsite toje vietoje, kur baigiate vieno žaidėjo režime. Tokiu atveju galėsite susirasti keletą žaidėjų ir su jais kartu įveikti tą misiją, kuri jums kėlė problemų.
O visus šiuos nuotykius galėsite atlikti milžiniškame ir nuostabiame pasaulyje, kuo puikiausiai atspindintį Senovės Graikiją. Beje, ar minėjau, jog veiksmas vyks ne tik Graikijoje, bet ir Egipte. Faraonų žemė irgi lauks jūsų. Dar didesnį įspūdį palieka puikiai išbaigtos aplinkos su aukštu tekstūrų lygiu. Pridėjus dienos ir nakties kaitos, įvairius šešėlius, dinaminius efektus įspūdingus burtų poveikius, mes gausime žaidimą, kurio visas grožis atsiskleis tik galingame kompiuteryje. Tenka pastebėti, jog net turint tikrai galingą įrangą, mus užpuolus dideliam priešų būriui ar pasirodžius prieblandai, kuri reikalauja gan daug šviesos efektų, kompiuteris imdavo truputį stabdyti. Kas liečia muzika, tai kažko super įspūdingo tikėtis neverta. Ji puikiai dera prie viso bendro fono ir tai viskas. Nors keletas dialogų kartais pasirodydavo gan prastai.
Galima drąsiai teigti – tai vienas geriausių „Diablo“ klnoų nuo jo laikų. Ir kadangi nesimato, kad „Blizzard“ artimiausiu laiku ketintu kurti naują šio RPG seriją, tai manau „Titan Quest“ yra tas žaidimas, kuriuo dabar galime džiaugtis ir privalome tai daryti. Tuo labiau, kad norint praeiti visą siužetą įprastu sudėtingumu mums prireiks apie 40 valandų, o kur dar du papildomi atrakinami sudėtingumo lygiai ir galimybė pačiam kurti tiek žemėlapius, tiek ir lygius. Visa tai įspūdingai prailgina žaidimo gyvavimo laiką. O to, manau, mums ir reikia labiausiai.
53 Komentarai
Triple_D
Zhmogau, nustatyti zhanra pagal populiaruma yra netikslinga ir netgi kvaila.. O visus Titan Quest ar Diablo vadinti RPG yra nesamone.. Ash per savo gyvenima esu ishbandes apie 100 RPG ar Action RPG, tad shitam zhanre shi ta raukiu..
(nebe)Blaivus
pasifruok ka reiskia RPG. Gal suprasi kodel visame pasaulyje D2 yra rpg.
Hitch
Triple_D ka cia kliedi 😀 diablo ne RPG nu tada tu nzn kas . gilinies ten kur tikrai nieka nerauki 😛
einoras1
apie diablo arba gerai arba nieko diablo yra 100%rpg pats as esu jo gerbejas nors nlb megstu tokius rpg kur reik tik zudyt monstrus ir rinkt daigtus labiau patinka l2 ten galima daigtu ir pasigamint ar pazwejiot bet neswarbu rpg 100%rpg sis game taipat
Matrix
Heh… na kaip kam, kaip kam… man pakako ir 25 val. :-). Skirtumas tarp sunkumo lygiu tik tas, kad kuo toliau, tuo labiau neisvengiamai daugiau kartu zusite… viskas, bet iveikimo laikas visiskai nesiskirs. (bent jau man taip).
jap… Dis iz a greit geim 😀
Matrix
Ammo
Triple_D, niekas ir neskirsto pagal populiarumą. Aš tik sakau, kad yra keletas žanrų. RPG, JRPG ir MMORPG. Ar jauti skirtumą tarp jų? RPG – Diablo, Diablo 2, Titan Quest, Dungeon Siege II ir t.t. Žinoma, gali vadinti ir action rpg ir kaip tik nori, tačiau tai vis tiek RPG. Ir Dungeon Siege gali vadinti dungeon crawler, genocidu gali vadinti, bet tai vis tiek RPG. Toliau JRPG – Final Fantasy serija, Baten Kaitos, Shadow Hearts, Shin Megami Tensei ir t.t. JRPG žaidimuose dažniausiai tenka žaisti turn-based sistema, struktūra visiškai kitokia nei Diablo ir panašiuose RPG žaidimuose. Bet yra tokių, kur nebėra turn-based – Kotor, Jade Empire bei artėjantis Final Fantasy XII. MMORPG yra rpg žaidimai online, turbūt niekam čia nereikia to aiškinti, visi žaidžia ką nors iš tos serijos.
Toxis
Shioje diskusijje norechiau palaikyti Triple_D… diablo – nera rpg… hack’n’slash’as – taip, ish bedos gali pavadinti acttion rpg-galbut, point’n’click rpg – taip… rpg yra role playing game, o kokia role gali vystyti chia (diablo – titane ir kituose klonuose)? but burtininkas, ar karys? tada enclave irgi yra rpg… pg turi teikti pasirinkimo laisve (ji nori – gali but yvl personazhas ir nafyk ishkerst puse miestelio, jei nori, gali but uber geras personazhas ir uzh savo gerus darbus neimi atlygio.. chia tik paizdys)… diablo (1:) buvo super zhidimas, jis tikrai yra klasika.. bet ne rpg…
Klasikins rpg yra p&p rpg (pen and paper).. o crpg (computer rpg) gali vadintis zhaidimai, kurie bent jau stengiasi buti panashus (turn based yra viena ish tu stngimosi priemoniu;)… Klasikiniu rpg ash dryschiau pavadinti M&M serija, icewindale’a, baldurs gate, fallout’a… ar pool of radiance (kur yra turbut vienas ish tiesukishkiausiu bndymu perkelt popieriu i kompa;).. nevervinter night taip pat galetu pretenduoti i klasikiniu rpg vieta…
gerb Blacknemo – neklaidinkite jaunosios kartos =)
iLLiuSioN
Nu tai galbut tu taip galvoji,bet as labiau linkstu prie Ammo nuomones.
Melynaz
Klasikinis RPG visų pirma turi būti ėjimai pa eiliui ir kažkas daugiau, nei eini ir kapoji kaip Diablo.
man Final Fantasy serija tai 5 kart geresnė nei Diablo, nors ir diablo2 perėjau kokius 2 ar 3 kart iš neturėjimo ką žaist;)
Melynaz
tiesa, jei kalbėt apie visų laikų mano geriausią žaistą RPG tai yra GOTHIC!!!!! ir nublanksta prieš jį visi Diablo ir t.t. O kai i šeis 3 dalis tai visai achujena bus;)
Matrix
Jus isiskaitykit kaip ir kdl parase klasikinis rpg del dievo meiles. Sunku pasiskaityt tolimesnius sakynius? Tai tada jamam ir skaitom istatymus taip, iki to punkto, kur uzsikabinam, o kas toliau – skip’inam ir sakom dzin, nebereikia ir tiek pakaks, kad galetume cia kalbetis klaidingai.
Matrix
FeruM^
Noreciau paklausti praejusiu zaidima- su kuriomis mastery zaidet?
toadstool
Pritariu Melynaz, kad RPG, tai daugiau nei kapojimas, nes pagal tokia logika, bet koks zaidimas, kuriame yra bent uzuomina i kazkokiu savybiu tobulinima yra RPG.
Titan Quest dar tik pradejau zaisti (8 lvl), bet kol kas susidariau nuomone, jog:
1. zaidime vyrauja labai blankus NPC, dauguma zmoniu net nekalba ir butu tas pats, jei kurejai toje vietoje butu patalpine medzius. Kai aplink slaistosi bent 50 miesto gyventoju ir tik su vienu galima kalbetis ir tas tik padekoja uz ivykdyta kvesta…nezinau, gal veliau reiks grizti prie ju ivykdzius kitus kvestus?
2. primityvus side questai, kaip ir, beje, pagrindinis – eik/kapok. Galejo vyrukai rimciau padaryti ir uzsukti idomiau kaip, kad Oblivion ar Baldur’s Gate.
3. pasaulis istatytas i labai aiskius remus ir nera ka ten tyrineti. eini i viena apribota kalnais ar kitomis kliutimis area, ten viska iskapoji, tada per vieninteli kelia patenki i kita area ir ten kartojasi tas pats..net ir Sacred buvo daugiau laisves..
4. triju savybiu ir keleto skilu kelimas su minimaliu galimu kombinaciju skaiciumi tikrai nera daug…tiesa, cia tik isankstine nuomone, nes reikia dar lvl pakelti, bet bijau, kad ji gali ir nepasikeisti 🙂
Apibendrinant, tai zaidimas, kuriame svarbiausia nepamirsti spaudineti peles klavisa ir retkarciais isgerti heal’o buteliuka (nesuprantu, kodel nera jokio death penalty?) bei iszudyti visa tunta monstru.
Beje, Melynaz, mano nuomone, geriausias RPG – NWN, nors ir Gothic neprastas 😉
Matrix
Death penalty yra… nueik i legendary lygi, zuk, ir nusigrausi nagus del prarasto experienco…
Titan Quest, kaip ir Diablo – jie tuo ir buvo patrauklus ir idomus, kad jie leido zaidejui daryti tai, del ko jis ir pasirinko butent si zaidima – Kapot, zudyt, naikint. Viskas, daugiau nieko. Cia yra ACTION/RPG.. ACTION… Ir tiesiog begalo primityvus RPG elementai – r.y. veikejo tobulinimas. Titan Quest skill’u sistema – superine. Ko jau ko, bet to dalyko siame zaidime niekas negali peikti. Net amzinasis Diablo nublanksta pries Titan Quest siuo aspektu. Apskritai Titan Quest nera nuobodus zaidimas nors ir eini ta pati, per ta pati. Diablo irgi toks buvo. Bet va Sacred – jis nekabino. Ten ant tiek monotonijos, kad net kava nepadetu neuzmigti.
Taigi tai yra action zaidimas su rpg elementais, bet tai yra RPG. Nes Skill’ai,, atribute’ai ir panasus dalykai – viskas ieina i RPG zanro remus, tik cia begalo supaprastinti. Esme veiksmas, o ne pasnekesiai, tdl ir veikeju dialogai beverciai. Siaip ju ir nereikia, nes as pats Titan Quest zaidziu, kad man patinka kapot, kapot, kapot ir grozetis. Viskas. Faina protingai panaudot ismoktus skillus tam reikiamose vietose.. na kaip action rpg – zaidimas vertas demesio, net labai.
Matrix
AvataRofKiesA
man asmeniskai sitas zaidimas nepatiko
Triple_D
Na tai tuomet ir GTA San Andreas vadinkime RPG.. Ten irgi yra skillai..
Matrix
Zinai, jei krisime iki tokio lygio, tai NBA Live serija galima vadinti RPG, gi ten irgi yra reitingai, nuo kuriu priklauso zaideju skill’as… kaip ir visuose sporto… Gal tada geriau pasigilink i tai, kas yra tas RPG ir suprasi kodel tiek Diablo, tiek Titan Quest, tiek Dungeon Siege, tiek Sacred yra priskiriami prie RPG, pozanryje – action.
Matrix
toadstool
Matrix, bet Triple_D tiesa raso…
Nezinau, bent mane Sacred labiau kabino, ir butent del aplinkinio pasaulio gyvumo, o kill ’em all kaip kad Titan Quest principas labiau shooteri primena (aisku cia smarkiai hiperbolizuotas pasakymas, bet…). Ir nesiulyk pasigilinti, tiesiog trumpai paaiskink, nes, kiek man zinoma, tikrajame RPG pasnekesiai ir yra svarbiausia. RPG stalo zaidimuose, is kuriu ir kilo kompiuteriniai zaidimai, kovu nera tiek daug ir svarbiausias vaidmuo tenka moderatoriui.
Beje, taip ir nesupratau, kodel skill’u sistema yra tokia superine, nes po NWN ar kad ir Oblivion Titan Quest ivairove atrodo labai skurdi.. 🙂
proDJ
Visiskai pritariu Triple_D…. Marix irgi teisus kad baikim aiskintis del poros zodziu…. bet gincytis smagu tuo labiau kai gincyjies su Games.lt moderatorium ar kazkas panasaus…. aisku galiu uz sita sakini daug kritikos gauti 🙂 bet tebunie juk forumas tai diskusija tad nieko blogo nematau gincytis del poros zodziu palaikau Triple_D
Cryon
Na jei jau rpg etalonas tai fallout serija:))
Asq kiek kitaip pasuktas, bet geresne sistemos dar nebuvau sutikes. Sutinku su tais kad d2, dungeon siege ir titan quest hack.slash rpg arba action rpg. (kaip pavadinsi taip nepagadinsi).
Kas del titan quest, tai kaip buvo mineta – klonas, o klonai.. manau asq su jais.
Zaisdamas galvoji: sitas buvo ten, sita maciau pas ana ir t.t.