Nauji vejai ar mados auka?

Kad ir kaip norėčiau, pilnavertės recenzijos parašyt nepavyks, nes šiandien dienai mes nors ir turime pilna Stronghold: Legends žaidimo versiją, ji nėra išbaigta. Tai šen tai ten trūksta tekstų, tooltips‘ų, vietomis tekstas ir garsas skiriasi o ir techniškai jis kol kas nėra labai stabilus. Smigt nesmingą, bet pasikabint minutei kitai mėgėjas. Taigi tai versija spaudai, tad traktuokime ją kaip gerą priemonę pirmam žvilgsniui, o žaidimo klaidas (kurios liks) įvertinsime sulaukę jau gamyklinės kopijos.

Taigi viena žymiausių ir linksmiausių RTS serijų regis pasuko Fantasy/RTS keliu. Žaidimas žavėjęs mus savo smulkmeniškumu ir realistiškumu įsileido į savo pasaulį vilkolakius, vampyrus, demonus, burtininkus ir slibinus. Be abejonės žingsnis žengtas tam, kad praplatint žaidėjų gretas. Kaži kaip bus iš tikrųjų?

Žaidimas turi tris kampanijas. Pirmoji apie Karalių Artūrą ir apvaliojo stalo riterius. Tiesą pasakiu scenaristams norėtusi vožti į dantis, nes kampanijos eiga kažkokia išplėšyta ir išmėtyta. Sunku suvokti kažką daugiau nei patį faktą. Anglams blogai juos muša Saksai, Barbarai ir demonai. Kita vertus to gal ir gana, tačiau misijos kampanijose nelabai lenkia patį scenarijų. Jos ilgos, lėtos ir nuobodžios. Bent jau iki pirmųjų susirėmimų su demonais, kai Legends ima ir iškrečia pirmąjį pokštą. Daugmaž identifikavęs demonų pasirodymo vietas ėmiausi tradicinių Stronghold taikomu veiksmų. Radau uolėta vietove ir tarp dviejų kalvų surenčiau mūrinę sieną. Žinoma to negana, tad kad mažai nepasirodtų nusiunčiau jos saugoti kelias dešimtis lankinikų, tuo tarpu lėtapėdžius riterius palikau tolėliau pačios tvirtovės prieigose. O kam man jie prie sieno? Lankininkai puikiai sudoros bet kokį kiekį padarų lendančių iš tamsiausių kaimyninės girios užkaboriu.

Sutvarkęs šį reikalą nutariau ir toliau mėgautis tuo kas šiame žaidime patinka labiausiai. Stebėjau eilinių žmonių gyvenimą. Štai žetras melžia karvę ir netrukus pagamins mums sūrio, iš už kampo išlenda Jonas nešinas pliauska… Gamins naują lanką. O Antanas tuo tarpu bibminėja. Smagu. Užliuliuotas kaimo romantikos vos nepražiopsojau įspėjimo apie artėjantį demoną. Vangiai pajudinu pelę ir keliauju stebėti perimetro. Praėjo minutė kita ir štai iš miško išlenda demonas. Panašus į šunį, tačiau dydžio sulyg meška. Tai štai jo skūra pasirodo atspari strėlėm it sunki šarvuotė.. Na nebėda raminau save, tuoj ateis mano riteriai su tokiais pat šarvais ir bus ramu tačiau planas neišdegė, nes demonas padarė tai, ko tikrai negalėjau numatyti. Jis tik hop ir užšoko ant sienos. Tada paralyžavo ten esančius lankininkus, kažką pabūrė ir netrukus mano narsūs kariai nusimetę raudonas tunikas užsidėjo šalias ir ėmėsi šaudyti ir naikinti mano taikūjį kontingentą ramiai sau slampinėjusį pasieniu.

Tada man ir toptelėjo, kad Stronghold jau nebe stronghold. Na ir kokia gi tai tvirtove jei per jos sienas be vargo šokinėja priešo demonai. Kiek vėliau šią teoriją patvirtino ir kiti Legends gyventojai. Vieni jų narsiai šokinėjo per sienas, kiti pasinaudoje milžiniškomis kuokomis net nesivargino šokinėti. Ateina, praurbina skyklę kur patinka ir siautėje mūsų vidiniame kieme. Smagu bent tai, kad ir mūsų valdomi herojai nuo šiol turi magiškų galių. Sykis nuo sykio mes galime vienu mygtuko paspaudimu iššaukti būri kavaleristų, nugriauti priešo pilies sienas ar atlikti dar kokį legendinį žygdarbį.

Sekančios dvi kampanijos pasakojo Zygfrido ir Lordo Drakulos kampanijas. Pasirinkimas išties keistas, tačiau smagu kad kūrėjai Legendom pasirinko maksimaliai artimas realybei istorines figūras. Kitas malonus aspektas, kiekviena kampanija siūlys valdyti skirtingai (iš ties skirtingai) atrodančias pilis, o didžiausi pavojai (mitinės būtybės) kiekvienoje kampanijoje yra vis kitos. Šioks toks būdas sužinoti kas mūsų laukia yra. Valstiečiai sykis nuo sykio pasakoja apie savo baimes, jei jau pagavote kokį kaimietuką bijantį drakonų, galite neabejoti, tai tik laiko klausimas kol jis pasirodys vienam ar kitam žemėlapio kampe.

Kiekviena kampanija šiek tiek skiriasi ir žaidimo stiliumi. Na čia irgi galima pasidžiaugti naujų kovinių vienetų įvairove. Sakykim karaliaus Artūro kariai yra tradicinės kovos šalininkai t.y. artimi žaidimo stiliuj kurį diktavo pirmosios Stronghold dalys. Apsistatymas, gerai apmastyta teritorijos apsauga, pajėgų akumuliavimas, kumštinis smūgis naudojant išanksto parengtus puolimo ir dengiamosios ugnies būrius. Tačiau čia pat ir naujovė… Pavyzdžiui Drakulos kariai patys savaime nėra tinkami tokiam naudojimui. Tad žaidžiant Drakulos kampaniją teks kurti naują taktiką daugiau remiantis slaptumu ir netikėtais puolimais mažiausiai saugomose vietose. Tuo tarpou Zygfrydo kariai vėlgi panašesni į Karaliaus Artūro, tačiau čia nebūtinas pasiruošimas, būriai ir masiniai puolimai.

Žinoma legendos nevadintume legenda jei joje nebūtų minimi drakonai. Kiekviena pusė turės galimybę išsišaukti darkoną kažkuriam laikui tačiau… Visų pirma tai skaudžiai smūgiuos per karaliaus ižda (ką jūs jame belaikytumėte) o pati investicija ne visada duos norimą rezultatą. Drakonai tik gimę pasmerkti žūti, tad po kurio laiko jei ne priešo strėlės tai pats žaidimas negailestingai sunaikins siaubūną ir… Mes persekiosime valstiečius nenorinčius mokėti mokesčių idant surinktume apvalią sumelę naujo slibino iššaukimui.

Be siužetinių kampanijų Stronghold Legends siūlo ir daugelio labai mėgstamą „Trail“ tipo žaidimo režimą. Šį kartą jis pavadintas „Legends trail“ tačiau iš esmės niekuo nepakito nuo senųjų versijų. Kiekvienas žingsnis tai kova. Jei kova per sudėtinga pakišam kompiuteriui viščiuką ir keliaujam toliau. Kiek įdomesnių pasikeitimų sulauks Multiplayer režimas. Deja mes neturėjome galimybės jo išbandyti tačiau jau žinome, kad mūsų laukia nauji režimai kodiniais pavadinimais „Kalvos Karalius“ ir „Užimk teritoriją“. Kalbama, kad tai bus netradiciniai bei labai smagūs režimai. Taipogi žaidėjai galės patys nustatyti naujas pergalių salygas ir tinklo kovas pervesti į ekonominį lygmenį. Skamba šiek tiek keistokai, mano galva jei sodo šeimininkas negyvas nebėra kam augint obuolių, t.y. man sunku įsivaizduoti kaip neuždraudus kraujo praliejimo priversti žmones siekti ekonominių pergalių. Taigi šiokie tokie klaustukai lieka, tačiau tikėkimės jau neilgam, Stronghold Legends šrutmuos lentynas jau netrukus.