Šiuo metu kiekvienas tikras „MGS“ serijos fanas tikriausiai su didžiausiu nekantrumu laukia ketvirtosios dalies pasirodymo ir slaptai kaupia pinigus „PlayStation 3“ konsolei. Tačiau šioje apžvalgoje trumpai pamirškime „pagrindinę seriją“ ir persikelkime į nešiojamas konsoles, o teisingiau – „PlayStation Portable“. Prieš kiek daugiau negu metus, „Kojima Production“ ir „Konami“ visiems serijos mėgėjams padovanojo dovaną – „Metal Gear Solid: Portable Ops“. Tai buvo specialiai „PSP“ skirtas serijos žaidimas.

„MGS: Portable Ops“ savo laiku pasinaudodamas visomis „PSP“ techninėmis galimybėmis, „Wi-Fi“ ir konsolėms valdymo galimybėmis pateikė žaidimą su išties intriguojančia istorija ir puikiu „gameplėjumi“. Po kiek daugiau negu vienerių metų, o teisingiau kovo 28 dieną, rinkoje pasirodė ir pirmosios dalies tęsinys su pliuso ženklu. Dar prieš jai pasirodant buvo žadama, kad naujoji dalis pasiūlys daug idomesnę žaidimo mechaniką ir gerokai patobulins „gameplėju“. Deja, bet naujoje dalyje pliuso ženklas tikrai nereiškia padidėjusios kokybės. Ir jeigu vietomis galime išvysti patobulinimus, tai jau apsisukę pastebime, kad dėl šių pakeitimų mes netekome kitų labai svarbių žaidimo elementų.

Pirmoji nukentėjusi žaidimo pusė – istorija. Rimti „MGS“ fanai tikriausiai man pritars, kad būtent intriguojantis siužetas buvo viena iš pagrindinių sudėtinių dalių originaliuose „MGS“ žaidimuose. Išmeskime ją ir mums visiems pažįstamas Snake‘as praranda savo žavesį. Pirmoje „Portable Ops“ dalyje apie tokias problema negalėjome nė pagalvoti. Mūsų laukė puikus siužetas, kurio įvykiai prasidėjo maždaug keli metai po Snake Eater įvykių ir pasiūlė visus klasikinius „Metal Gear“ elementus, kaip antai „FOXHOUND“ ar „Outer Heaven“. Galėjome džiaugtis daugybę siužeto vingių, ieškoti atsakymo kodėl kariai kariauja ir net abejoti Snake‘o lojalumu savo šaliai. Deja, tenka apgailestau, jog „Portable Ops+“ neturi nė vieno iš šių elementų. Apskritai, netgi ką nors pasakoti apie siužetą naujoje dalyje būtų gan sudėtinga: jis nelogiškas, neaiškus ir nežinia kam skirtas.

Tiesa, vertėtų pažymėti, kad toks visiškas istorijos nebuvimas kuo puikiausiai dera prie vieno žaidėjo režimo, kuris kitais žodžiais tariant yra paprasčiausiai skirtas jūsų veikėjo treniravimui. Jūs surenkate keturių asmenų komandą ir išsiunčiate ją į automatiškai sugeneruotus lygius. Pasirinkę sudėtingumo lygį, būsite perkelti į pirmąjį lygį su paprasta užduotimi – pasiekti išėjimą. Realiai, tai visų likusių misijų užduotis yra lygiai tokia pati – pasiekti išėjimą. Tik aišku vėliau, prisidės įvairiausių papildomų užduočių, kaip „išgyventi X minučių“ ar „nužudyti X priešininkų“, bet galiausiai vistiek reikės rasti tą išėjimą. Labiausiai varginantis dalykas šiose misijose yra tai, kad jos nepaprastai nuobodžios ir labai panašios. Jūs netgi negalite pasiimti jokių ginklų į misijas: pradedate visiškai be nieko. Ir tai ilgai, bei nuobodžiai.

Šiuo metu tikriausiai jūs užduosite klausimą, tai kam gi žaisti, jeigu jau šitaip nuobodu? Na, pirmiausia bent jau dėl to, jog vieno žaidėjo režimas suteikia jums galimybę tobulinti ir kelti savo karių lygį. Kiekviena tokia įveikta teritorija, suteikia tam tikrą patirties taškų skaičių – pakankamai, kad pagerintumėte savo karių duomenis, o gal net gautumėte koki nors naują sugebėjimą. Žinoma, šie tobulinimai yra beveik beverčiai vieno žaidėjo režime, kur surinkus kiek geresnę komandą, nebelieka priešų galinčių jums pasipriešinti. Visas dėmesys – kovos tinkle.

Pats lygių kėlimas šiek tiek pasikeitė, nuo originaliojo „Portable Ops“. Dabar visi veikėjai turės aukštesnį galimą maksimalų patirties taškų skaičių ir galės pasiekti S3 rangą (anksčiau aukščiausias galima buvo S). Tai reiškia, kad kiekvienas veikėjas pajėgus pasiekti S3 lygį bus stipresni ir taiklesni mūšio lauke už kitus ir turės gan žymų pranašumą. Yra galimybė persikelti ir savo senus veikėjus iš „Portable Ops“, tik nereikėtų nustebti, jeigu seniau ilgai ir sunkiai rengtas karys dabar gaus tik kokį S2 reitingą.

Šią pastraipą vertėtų pradėti su didžiu apgailestavimu, kadangi ir vėl teks kalbėti apie tai, kas seniau buvo tiesiog nuostabu, o dabar pasidarė visiškai neįdomiu dalyku. Kalbame apie galimybe turėti savo būryje „ne kovojančius“ asistentus, kurie teikdavo įvairią pagalbą jūsų kariams. Buvo trys grupės: šnipai, medikai ir techninis personalas. Kiekvienas iš jų suteikdavo kokią papildomą savybęar tiesiog pagelbėdavo visai jūsų komandai. „Portable Ops+“ praktiškai neutralizavo visus šiuos veikėjus. Tiesa, mažiausiai nuostolių tikriausiai patyrė šnipas, kuris vis dar yra šiek tiek naudingas: patobulina žemėlapį ir pažymi ten priešininkus. Tuo tarpu medikas seniau pagydydavo mūsų veikėjus, o techniniai unitai laikas nuo laiko pasiūlydavo mums naujos ginkluotės. Naujoje „Pliuso“ dalyje visi veikėjai yra pagydomi kiekvienos misijos gale, o ginklus galime gauti tik pačiame mūšio lauke. Tad minėtieji veikėjai tampa paprasčiausiai nereikalingi – tiesiog užima vietą būryje.

Na, o geriausias naujienas pasilikome pabaigai. „Portable Ops+“ tinklinis režimas beveik nepasikeitė nuo savo pirmtako ir svarbiausia jis išalikė visą pagrindinę struktūrą. Žaidėjai siunčia savo karius į skirtingus mūšio laukus ir kovoja tol, kol išaiškėja nugalėtojas. Kiekvienas žaidėjų turi galimybė pasirinkti, kokį mačą jis nori žaisti. Galima imti vadinamąjį „saugųjį“, kuriame mirę kareiviai galiausiai vėl atgyja, arba „realųjį mačą“, kuriame galima paimti į nelsiavę priešo kareivius. Tiesa, jūsų kariams iškyla lygiai toks pat pavojus. Didžiausias „Portable Ops+“ indėlis į tinklinį režimą, nepaisant statistikos pasikeitimo, yra daugybę naujų žemėlapių. Dauguma jų yra labai smagūs ir žaidžiasi išties lengvai. Galime pripažinti, kad „Pliusas“ tikrai atgaivina jau spėjusi priblėsti „Portable Ops“ tinklinį režimą. Tik verta pažymėti, jog jeigu nemėgote interneto batalijų seniau, naujasis papildymas tikrai nepakeis jūsų nuomonės.

Galiausiai vertinant „Metal Gear Solid: Portable Ops+“ verta pažymėti, kad jis galėtų būti puikus naujas žemėlapių rinkinys pirmajai daliai. Arba dar geriau – tinklinio režimo patobulinimo pakuotė. Nes jeigu jūs galvojote apie „Pliusą“, kaip apie naują žaidimą savo „PSP“ konsolei, kad turėtume ką veikti naudodamiesi viešuoju transportu, pagalvokite iš naujo. Nebandžiusiems originaliojo „Portable Ops“ siūlytume užmiršti ką čia skaitėte ir bėgti ieškoti jo – tai nuostabus žaidimas, kurį tikrai privalo turėti kiekvienas „PSP“ žaidėja ir „MGS“ fanas. Na, o mūsų jau apkalbėtas „Portable Ops+“ yra kas tik norite: papildymas, naujas žemėlapių rinkinys, būdas išbandyti daugiau veikėjų, bet tik ne tikras žaidimas kurį būtų galima rekomenduoti kiekvienam. Privalote patekti į gan siaurą žmonių kategoriją, jeigu norite pirkti šį žaidimą.