„Need for Speed“ seriją galėtume laisvai dėti į vieną eilę su žaidimais, gavusiais ilgalaikio statusą. O „produktyvumo“ kategorijoje šis žaidimas tikriausiai neturėtų lygių. Beveik kiekvienais metais lenktynių mėgėjai gali džiaugtis vis nauja šios serijos dalimi. Tačiau „kiekybė“ šiuo atveju labai dažnai nereiškia „kokybės“. Tiesa, kartais galima pateisinti kūrėjus – juk itin sunku kiekvienais metais bandyti sukurti vis po naują lenktynių revoliuciją, kai galvoje tuo tarpu ūžia vėjai. Tad šiais metais kūrėjus galima labai nuoširdžiai pasveikinti bent jau už vieną dalyką – pabandymą nukrypti nuo senesnių metų tradicijos ir bent jau pasiūlyti žaidėjams kažką naujo. Bet tik už tai juos ir galima pagirti, nes pats žaidimas vargiai bepakylą iki senesnių dalių lygio.
Taigi, jau pačioje pradžioje bus galima pastebėti pirmuosius skirtumus. Skirtingai negu dvi senesnės dalys, „ProStreet“ pasitraukia iš nelegalių lenktynių ir išlenda į dienos šviesą. Naujasis žaidimas mums pristato jau visiškai su įstatymais neprasilenkiančias lenktynes, kuriose pagrindiniu veikėju taps Ryan Cooper. Štai šioje vietoje daugumai istorija galbūt pasirodys jau kažkur girdėta. Ji pasakoja, jog per vienas lenktynes Ryan nugali kitas lenktyninkas ir pažemina jį. Šioje vietoje jūs vėl nusiritate žemyn ir privalote sudalyvauti dar daugumoje lenktynių, mesti iššūkius geriausiems lenktynininkams, kol galiausiai gausite šansą susikauti su Ryo, lenktyninku užsitraukusiu jūsų nemalonę.
Bet iki šio nuostabaus momento dar reikės padaryti labai daug darbų. Didžiausia žaidimo ilgaamžiškumo priežastis – gan didelis lenktynių dienų skaičius, kurias jums reikės nugalėti. Kiekviena iš šių lenktynių dienų, dar susidės iš skirtingų rungčių. Daugelis jų bus pažįstamos tiems, kam teko anksčiau bandyti „NFS“ žaidimus. Viena pagrindinių rungčių yra 8 automobilių žiedinės lenktynės, kuriose jums reikia būti pirmam. Kitose rungtyse reikės parodyti savo sugebėjimus pervažiuojant trasą per trumpiausią laiką ar pasiekti didžiausią greitį važiuojant per kontrolės punktą. Sugrįžo ir „driftas“, tiesa, šiek tiek perdirbtas. Dabar jūs jau neprarandate visų savo taškų nuvažiavę nuo trasos, kas šiai rungčiai beabejonės prideda daugiau įdomumo. Iš kitų jūsų laukiančių iššūkių galima paminėti „draginimą“, kurio čia tikrai bus pakankamai. Pradžioje jis yra išties įdomus, bet laikui bėgant linksmumas džiuginęs jus pradingsta. Tiesa sakant, tą patį galima pasakyti apie visas rungtis. Minėtų lenktynių dienų bus tikrai nemažai, tuo tarpu rungtys visose bus daugmaž panašios. Tad po kurio laiko visas žaidimas ima paprasčiausiai atsibosti.
Prie nuobodulio kuo puikiausiai prisideda ir keli kiti žaidimo momentai, kurių vienas – veiksmas trasose. Būtume neteisūs sakydami, jog žaidime nėra galingų mašinų, tokių kaip Lamborghini ar Zonda, kurios yra super greitos. Bent užtat apie 50 pirmųjų lenktynių jums teks važinėtis su tikrais kledarais, kurių dažnai tikromis mašinomis nepavadinsi. Šiuos „vėžlius“ dar būtų galima atleisti, jeigu bent jau važinėtis būtų įdomu. Deja didžioji dalis trasų įdomumu tikrai nepasižymi: čia nėra jokių sutrumpinimų, o kiekviena „nauja“ trasa dažniausiai reiškia tik pakeistus posūkius. Žaidime taip pat neliko anksčiau buvusių policininkų (prisiminkime, juk tai legalios varžybos), kurie papildomo adrenalino ir smagumo tikrai sugebėdavo suteikti. Tiesa, dabar žaidėjai turi galimybę išbandyti vieną naujovę – tai susidaužančios mašinos. Kaip spėjame, ši idėja turėjo pridėti po papildomo „įdomumo“, bet realiai ši „naujovė“ žaidime didesnės įtakos neturės. Tik tiek, jog po varžybų savo „mašinytę“ reikės taisyti, bet dažniausiai jūs galėsite disponuoti pakankamų kiekiu taisytojų ir didesnių nesklandumų šioje srityje tikrai nekils.
Jeigu visi auksčiau išvardinti „privalumai“ būtų viskas, ką siūlo žaidimas, tai galėtume įsteigti specialią nominaciją ir apdovanoti visus, įveikusius jį iki galo, kadangi jau po kelių pirmų lenktynių dienų ponia monotonija pribaigtų daugelį lenktyninkų mirtinai. Tiesa, drąsiausieji galbūt ryžtųsi pabandyti sekančią dieną, bet ir jie greitai būtų pašalinti iš žaidimo. Tačiau „ProStreet“ turi pasiūlyti kai ką daugiau, kas padeda išlaikyti šiokį tokį susidomėjimą žaidimu, o svarbiausia – įnešti šiek tiek įvairumo. Kaip žinia, jūs visados norite ir žinoma turite laimėti kiek galima daugiau lenktynių ir taip progresuoti tolyn. Bet šiose dienų lenktynėse, jums dar reikės ir dominuoti, kas leis atrakinti visiškai naujus renginius. Po kiekvienų lenktynių jūs būsite apdovanojamas taškais, kurie skaičiuosis pagal jūsų užimta poziciją, kiek toli likote nuo varžovų ir kiek žalos patyrė jūsų automobilis. Ir jeigu bendras rezultatas po visų dienos renginių bus didesnis už senąjį, jūs dominuosite šioje dienoje. Tai reiškia, kad jums nebūtina važiuoti beveik idealiai, bet laimėti didžiąją dalį lenktynių yra tiesiog būtina. O šitai padaryti ne visados bus lengva, kadangi į renginius galėsite atsivežti tik keletą mašinų, tad jeigu kokioje nors rungtyje jūsų mašina pasirodys silpnesnė negu varžovų – tai jau bus problema. Tiesa, žaidime bus galimybė atnaujinti arba patobulinti savo automobilius, kaip ir seniau buvo galima.
Jūs tikriausiai žinote ir esate įpratęs, jog tikrose lenktynėse jūsų akis bado daugybė reklamos. Teisingiau būtų sakyti, jog visas profesionalusis sportas dažnai gyvena vien iš reklamos, tad milžiniškas jos kiekis jau retai ką stebina. Bet „ProStreet“ šių reklamų yra tiesiog per daug. Taip, „EA“ iš tiesų labai greitai pajuto šią naują pelno rūšį ir ėmėsi eksplotuoti visais įmanomais būdais: pradedant nuo variklio alyvos ir baigiant automobilio draudimo reklama. Tiesa, lietuvišku reklamų, kaip jau supratote, čia nėra ir tikriausiai dar greitai nebus žaidimuose. Tačiau šioje vietoje „EA“ galėtų užuosti naują rinką. Juk įdiegiant žaidimą būtų galima nurodyti savo šalį, pagal kurią vėliau ir būtų pristatomos reklamos. Aišku ir reklamos užsakovams, priklausomai nuo šalies ir reklamos kalbos, būtų skaičiuojami skirtingi tarifai. Ir štai piratauti mėgstančioje Lietuvoje, bent jau tokiu būdu „EA“ galėtų atgauti dalį „prapiratautų“ pinigų.
Tiesa, šioje vietoje „EA“ tikriausiai pinigų tikrai nepritrūks ir „ProStreet“ vargu ar bus nuostolingas. „Xbox 360“ ir asmeninių kompiuterių žaidėjai netgi bus pamaloninti gerokai didesniu reklamos kiekiu, dėka išvystyto interneto naudojimo, kuomet tik pradėjus žaidimą iš interneto bus parsisiųsta papildomi reklamos kiekiai. Ir štai šioje vietoje bežaidžiantys supranta dar vieną dalyką – „EA“ tikrai nusprendė išmelžti iš žaidėjų viską, ką tik galima, pasiūlydama dar ir mokamą turinį. Jūs galite pasinaudoti savo tikrais pinigais ir atrakinti papildomas mašinas ar patobulinimus. Įdomiausia jog tokiu būdu, žaidime atsiranda tam tikras disbalansas, kadangi jau pačioje pradžioje jūs galite nusipirkti išties labai gerą mašiną, su kuria užkopti į lyderius bus lengviau negu lengva.
Bet užtenka tų istorijų apie magnatus, ištroškusius tik pinigų, pakalbėkime apie kitą žaidimo pusę, kurią „EA“ atidirbo išties gerai – tai grafika. Didžioji dalis aplinkų žaidime atrodo puikiai ir yra vertos kiekvieno žaidėjo dėmesio. Bet dar didesnės žvaigždės yra pačios mašinos, kurios taipogi atrodo pritrenkiančiai: naujos, blizgančios ir visiškai sudaužytos. Taip, momentas kai jūs išvystate savo mašiną po „smarkių“ lenktynių yra toks pat įspūdingas, kaip ir nusipirkus visiškai naują mašiną. Lyginant konsoles ir PC galima pasakyti, jog turintys gerus asmeninius kompiuterius galės mėgautis beveik tokia pačia grafika, kokia džiaugiasi ir „PS3“, bei „Xbox 360“ savininkai. O vat užtat iš garso pusės šįkart „EA“ jokių geresnių žodžių nenusipelno. Visų pirma daugelio įgarsintojų balsai tiesiog tragiški. Pasibaisėti verčia ir muzika, tad nors pačios mašinos ir „burzgia“ tikroviškai, bet fone grojančios tos pačios ir tos pačios dainos vėliau pradeda varyti į neviltį.
Apibendrinant galima pasakyti, jog „ProStreet“ tikrai nepretenduoja į geriausios „NFS“ dalies vardą. O būnant sąžiningiems, tai tikriausiai viena prasčiausių šios serijos dalių iki šiol. Buvo bandyta daryti kažką kito ir to tikrai reikėjo, bet pasirodo „EA“ studijos jau užmiršo, kaip reikia daryti „gerus“ lentynių žaidimus. Užtat dabar jos puikiai žino kaip reikia daryti pinigus. Kompanijoms gerai, vartotojams nelabai. Bet jeigu visgi esate užkietėjęs „NFS“ fanas ir negalite gyventi be naujos dalies, tuomet naujoji dalis galbūt suteiks jums to, ko trokštate.
143 Komentarai
tuneris
O kas cia dabar apie tikrove kalba? Cia kalba eina apie nfs.
Be to GT4 isleistas tik PS2 o tu isbandyk NFS;PS ant PS2. Gt4 masinos nesunaikinamos o Nfs galima ,,megautìs“ tik apibraizymais ir langu skilimu. Ir dar levais dumais. Tad nestumk ant gt4. Rask bent 1 zmogu kuriam visiskai nepatiktu gt4. Cia tau ne kopusto papas. Bl jurgis is kanapiu. Krv.
dviveidis
As taip pat pritarciau kitu nuomonei kad PS nera pats geriausias is wisu nfs bet pazaist wisai neblogai. Taciau kaina tikrai perdidele:|
Corleone
AS nezinau kodel jus nusistete pries sita zaidima. As ji perejau du kartus ir dar karta zaidziu. man neatsibodo. manau tai viena geriausiu daliu