Next–Gen pavara
„Gears of War“. Karo … krumpliaračiai… mechanizmai… pavaros?.. Hmm… Taikliau, ko gero, šio žaidimo nepavadins niekas. GOW — tai žaidimas apie elitinius karius, besikaunančius dėl išlikimo. Apie tikruosius dydvyrius — visos išlikusios žmonių armijos varomąją jėgą. Tačiau ir žaidimų pasaulyje projektas atlieka ne menkesnę funkciją. Jis verčia X360 pasaulį suktis ir įgauti naują pagreitį. Tai pirmas projektas, apie kurį su pagarba sakoma: „Taip, šis žaidimas iš tiesų parodo, ką gali naujasis X–Box“. Ką gi jis gali?
Ne, ne, ne! Aš nemoku šaudyti!
O jei ir mokėčiau, nenorėčiau. Aš gimiau žurnalistu, leiskite man žaisti su kamera, juk tai taip malonu! „Gears of War“ — tai turbūt pirmas žaidimas, kuriame objektai, užstojantys kamerą, atrodo maloniai. Na, žinote, dažnai žaidžiant trečiojo asmens šaudyklę tarp jūsų ir jūsų herojaus išnyra koks objektas. Stulpas, nutriušusi siena, krūmas ar dar kokia nelaimė. Paprastai objektas, patekęs taip arti ekrano, būna visiškai prastas. Visas nusėtas pikseliais, dažnai tampa kiauras, praranda formą ir nebežino, kur dėtis. „Gears of War“ to nebus. Kad ir kaip arti ekrano būtų objektas, jis atrodys idealiai. Be jokios abejonės, jūs aiškiai matysite kiekvieną samaną, dengiančią antikinio tipo koloną, kiekvieną nutrupėjusį akmenuką ar styranti armatūros galą. Žaisti su kamera stengiantis privilioti žaidimo objektus kuo arčiau savęs yra smagu. Kurį laiką net smagiau, nei šaudyti. Manau, apie žaidimo grafiką tuo pasakyta viskas. Ne?
RE Fantazijos
Arba kitaip. Pamenate. Žaisdami „Resident Evil“ arba „Silent Hill“ ir stebėdami „prerendered“ aplinkas mes svajojome. O, kad ir 3D žaidimai atrodytų taip. Tai va. „Gears of War“ taip ir atrodo. Epic games skyrė išskirtinį dėmesį detalėms. Tokį išskirtinį, kad iš esmės reikėtų pasakyti, jog visas žaidimas sukurtas iš detalių. Mažyčių, smulkių, kruopščiai nušlifuotų detalyčių. Ką iš to? Nepakartojamas įspūdis! Žaidime nėra dviejų vienodų stulpų ar pastatų, nėra dviejų vienodų grindinio plytelių ar šalikelės akmenų. Žaidimas yra unikalus. Jei kažkas jums mestels, kad, nepaisant unikalumo, žaidimo aplinkos yra nuobodžios, pasiūlykite tam kažkam apsidairyti, kilstelėti kamerą aukštyn ar atvirkščiai, pažvelgti sau po kojomis. Žaidimas grūste prigrūstas įdomybių, paminklų, skulptūrų… Svarbiausia tarpuose tarp susirėmimų atsipūsti ir apsidairyti, įvertinti vietovę, į kurią jus atnešė likimas.
Judėk, slėpkis ir šaudyk
Deja, tai, kas pasakyta apie grafiką, ne visai tinka valdymui. Valdymo schema beveik puiki, tačiau keletas nemalonių momentų yra. Visų pirma, valdant personažą reikia dirbti. Na, aš suprantu, mes valdome didelį ir piktą dėdę, nešiną dar didesne ir piktesne patranka, bet vis viena… Veiksmui suintensyvėjus, vis pagaudavau save kojom įsipyrusį į žemę ir perkreiptu veidu stenantį: „Varyk, Markai, varyk..!“. Kitas minusiukas — kūrėjų noras supaprastinti valdymo schemą paverčiant ją intuityvia. Žinome, kad tai madinga, bet… Man kažkaip nepriimtina, kad vienas mygtukas atlieka tiek daug nesusijusių funkcijų. Pavyzdžiui, A mygtukėlis. Jis reguliuoja ir sprintą, ir lindimą į priedangą, ir išlindimą iš už jos daugeliu įvairiausių būdų. Tik įsivaizduokite, kaip nemalonu, kai įtempto sprinto iš taško A į tašką C metu Markusas pasislepia taške B. Taškas B — tai priedanga, pro kurią bėgdamas Markusas paprasčiausiai įsiurbiamas į ją, nes mes laikome nuspaustą „lįsti į priedangą“ mygtuką. Bet pasipraktikavus viskas stoja į savo vietas ir ilgainiui tokių įsiurbimų išvengiame. Žinoma, tai nėra pateisinimas.
Prabilus apie priedangas verta paminėti, kad jos ir yra kertinis žaidimo mechanikos akmuo. Žaidėjas, nesinaudojantis priedangomis, gyvens neilgai. Visa žaidimo esmė paremta judėjimu apie perimetrą nuo priedangos iki priedangos stengiantis vienu metu ir likti pasislėpus, ir šaudyti, ir apieti priešą iš užnugario. Galima drąsiai teigti, kad žaidėjas, greičiausiai įvertinęs susirėmimo vietovę ir radęs reikalingą kursą, greičiausiai ir susidoros su oponentais. Šaudymo įgūdžiai trečioje vietoje iš karto po gebėjimo vertinti situaciją bei loginio/taktinio mąstymo. Maloni detalė — reikėtų pastebėti.
Nešaudysiu!
Nes man patinka pjaustyti! Pakalbėkime apie ginkluotę. Iš esmės nieko ypatingo. Pasirinkimas skurdus, jų išvaizda grėsminga, poveikis beveik atitinka išvaizdą. Jūsų dėmesiui bus pateiktos kelios pistoletų ir puolamųjų automatų versijos. Taip pat raketsvaidis, snaiperio ir šratinis šautuvai. Vienintelis kiek kitoks ir tikrai smagus naudoti aparačiukas — saulėlydžio plaktukas. Pavadinimas skambus, sutinku, bet realiai tai nutaikymo sistema mūsų palydovui. Lazeriu pažymime tašką ir užsakome lazerinį viską deginantį smūgį iš kosmoso. Privalumai? Linksma ir labai kenkia priešo sveikatai. Trūkumai? Norint panaudoti ginklą, taikinys turi būti kieme, o satelitas turi būti įjungtas. Tokia šventė į mūsų kiemą ateina ne kasdien. Deja.
Yra ir razina. Mūsų automatai komplektuojami su bajonetėmis. Tačiau ne tokiomis, kokias mes pratę matyti pas desantą ar jūrų pėstininkus. „Gears of War“ bajonetės varomos varikliu (greičiausiai benzininiu) ir labai primena grandininį pjūklą. Tai skambus antausis „Doom‘ui“. Idealesnio komplekto, atleiskite, nesu matęs niekur. Tykiai ir be jokios rizikos prisėlini prie priešo nukreipęs į jį automatą ir pasiruošęs šauti… Jis nesureagavo? Brum, bruuum, bruuuuuummmbumbumbumbum! Visas ekranas pasidengia mėsgaliais, ausis užgula klyksmas, o kambaryje juntamas lengvas benzino kvapas. Taip. Šaudyti beprasmiška.
Ateik, pažiūrėsi, kaip kalu su „iks boks trys šem“.
Viena bėda, siejanti visus geriausius konsolinius žaidimus, yra ta, kad dažniausiai jo negalėsi pažaisti su draugu. Tiesa, pastaruoju metu tai galima daryti tinkle, bet toli gražu ne kiekvienas draugas turi naujos kartos konsolę. Tad dažniausiai vakarėlių metu „kalame“ lenktynes ir muštynes, o jei norime parodyti kokį mėgiamą žaidimą, kukliai siūlome svečiams pažiūrėti, kaip mes žaidžiame. „Gears of War“ išvaduos mus ir jus nuo būtinybės pasirodyti kiaule. „Gears of War“ yra tikrų tikriausias Co-Op režimas, „pakuriamas“ tiek X–Box Live, tiek sujungus dvi šalia esančias konsoles, tiek naudojantis Split–Screen funkcija. Pasaka.
„Gears of War“ siūlo platų pramogų asortimentą ne tik Tau, žaidėjau, bet ir tavo draugams ar šeimos nariams (visiems, išskyrus Keksą). Naudodamiesi split screen, su jais galite retinti Lokustų gretas žaisdami kampanijos režime ar susiremti akis į akį, dantis į dantį Deathmatch kautynėse.
Apie ką šitas žaidimas?
Štai! Pribrendom. Apie ką „Gears of War“. Tyčia ir netradiciškai siužetą pasilikau teksto pabaigai. Ir kūrėjai jį nustūmė kažkur į paskutinę vietą savo prioritetų lentelėje. Žaidimo siužetas toks, kokį pamatys daugelis iš jūsų. „Iš kalėjimo paleidžia piktą dėdę, vadinasi, mus. Duoda ginklą ir kažkur veda, pakeliui mums kelią pastoja blogiukai. Juos skriaudžiame. Sutinkame savo vadą, jis mus išvadina šmikiu, mes jį pavadiname dar „gražiau“ ir einame vykdyti jo įsakymo. Užduotis. Rasti alfa būrį ir rezonatorių. Pastatyti jį taške X. Paskrudinti visus blogiukus ir laimėti“. Žaidimo kūrėjai daugiau detalių neatskleidžia, bent jau pačiame žaidime. Dauguma žaidėjų daugiau ir nepamatys ir vargų ar jiems to reikės.
Vis dėlto jei esate vienas iš tų, kurie visur ir visada ieško prasmės, siūlau jums kiek išsamesnį įvykių aprašą. „Sename, taikiame ir gražiame Sera pasaulyje gyveno ramūs ir taikūs žmonės. Jie sodino parkus, kūrė įstabaus grožio alėjas ir į savo pasaulėlį perkėlė senovės Graikijos ir/ar Romos elementus. Jie statė nuostabius pastatus ir paminklus, aikštes ir skverus, mažus jaukius restoranėlius ir kavinukes. Jie net neįtarė, kad po žeme gyvenanti itin pikta ir pavojinga super žmonėms tolygi Lokusų rasė jau kasa tunelius ir rengiasi pulti. Vieną gražią dieną Lokus išsiveržė ir pavertė mažą ir taikų pasaulėlį kraujo vonia. Jie judėjo ir puolė greitai, žudė be pasigailėjimo. Koalicijos kariai narsiai kovėsi už tai, kas liko pasaulyje, tačiau kova buvo beprasmė. Mūsų valdomas galiūnas Markus Feniksas nepakluso įsakymams ir buvo įkalintas. Lokusams plečiant frontą mūšiai priartėjo prie Koalicijos kalėjimo, Markusą išvaduoja jo senas draugas Domas.“ Toliau skaitykite trumpąją versiją. O jei rimtai, tai Epic pavyko didžiąją dalį istorijos perteikti atmosferiniu lygiu, kai mes istoriją tarsi jaučiame sujungę tai, ką pavyko pamatyti ir išgirsti. Žaidimo fanams pateikiama istorinių užuominų žaidimo vartotojo intrukcijoje ir oficialiame tinklalapyje. Dar daugiau versijų ir spekuliacijų rasite fanų tinklalapiuose. Ir pamėginkime dabar prisiminti. Ką mums taip primena…
55 Komentarai
mreemay
„Gears of War“ siūlo platų pramogų asortimentą ne tik Tau, žaidėjau, bet ir tavo draugams ar šeimos nariams (visiems, išskyrus Keksą)
😀 geras
-=MadDog=-™
Nenoriu pasirodyti toks yzulus , bet butu neblogai , jeigu jus sukurtumete ir Saint’s Row apzvalga !
gfh
o tu zinai ka reiskia [rumored]?
tokiu yra ir postal 3,ir carmageddon 3….
Špyžius
gal kas zinot kas tas keksas? gal suo?
Security
juru kiaulyte
zalgirietiz
jo lietuvoj keksa zino visi 🙂
sladex
tikrai vertas demesio zaidimas pazejus video kas nezejot rekomenduoju Pc klubas zurnala, bet maciau dar geresni labai panasus i max payne tik kazkoks kinas vaiksto geri efektai zeurus grajus (i) belieka pasvajot apie 360 xbox ps3 tik rai lenkiai mano manymu
rapboy
silent hill visada budavo 3d ir niekada neturejo jokiu prerender aplinku :P:P
Artojas
Nemėginsiu nei sutikt nei ginčytis :). Kiek mano atmintis neša tai silent Hill’e buvo ne vienas prerendered slide’as. Bet gal taip tik prisiminimuose atrodo.
Ding3s™
Del sito zaidimo as noriu Xbox 360, bet, kad PS2 jau turiu, o ir Xbox 360 ne is pigiuju :(, o kur dar zaidimai :(. Liudna man del to, kad pas mus tokios kainos.
Strategyman
Nu laukiam dabar killzone 2 PS3. 😉
PurpurinisKraujas
With-King manau, kad ner prasmes kurejams perkurti to Gears of War ant PC..na gal veliau…as asmeniskai manau, kad jie pirma isleis Unreal 3 su unreal engine 3 kad parodytu visa grazuma va tada butu teisyngas ejimas.
Mek
Kiek teko girdėti, jokio Unreal 3 žaidimo nebus (nes Unreal 2 pardavimai netenkino kompanijos, todėl ties trečia dalimi kol kas atrodo nedirbama), planuojamas tik UT’2007.
Artojas, aš nesidomėjau istorija inete Halo, bet galiu drąsiai pasakyti, kad net tai kas yra pateikiama žaidime, yra viena geriausių siužeto linijų, kurias teko matyti. Deja, GoW dar neteko žaisti… reiktų kada xbox’ą tam nusipirkti… todėl negaliu ką nors sakyti daugiau apie tai… 🙂
Beje, manau, kad tai ištiesų yra viena geriausių apžvalgų esančių Games.lt.
MoXito
Artojau, gera recenzija, respect. As jau baigineju sita zaidima ir siuo metu uzsiimineju multiplayer. Zaidimas nepakartojamas, taciau kaip as jau esu anksciau rases trumpa apzvalga, man nepatinko siuzetas. Pakankamai banalus, su visokiais „piktais dedem“ :-]. Ka padarysi, visi seis laikais nori buti kieti, netgi zaidimai. Bet zaidimas kartu sudejus visas smulkmenas ir nesklandumus vistiek man lieka mieliausiu sirdziai (kolkas).
mantis
Chia teisybe pasakei ir ypac pirmojoj daly. Ir be papildomu shaltiniu internete siuzetas ispudingas.
Foxiz_CCCP
man ydomu kiek Artojui metu? kad raso tokias neblogas recnezijas?
Artojas
26
Dreamnuker
Is recenzijos susidariau ispudi, kad GoW yra Brothers in Arms (del slepimosi uz visokiu kupstu ir panasiai) ir Half Life (del istorijos aiskinimo zaidimo metu) misinys, kas labai dziugina, nes pastarieji du zaidimai buvo nerealus.
PS. Pasirodo GoW ne bereikalo buvo iteiktas Best game graphics apdovanojimas, per neseniai vykusius VGA (Video Game Awards).
😉
Amber01
Deja nesi visiskai teisus. Slepimosi uz sienu buta ir pries 5 metus isleistame zaidme… Neatsimenu pavadinimo, bet tipas kazkas panasuas i Splinter Cell tik daugiau veiksmo. O istorijos aiskinimo zaidimo metu yra ne tik Half Life, bet ir daugelyje kitu, kaip tarkim Max Payne. Dabar beveik visi „top’iniai“ zaidimai turi savo siuzeta. Bet vienaip ar kitaip nemanau, kad GoW tiek siuzetas tiek gameplay’eus neprlygsta Half Life 2… Bet grafika zinoma ispudinga ir pats zaidimas toks gan linksmas (savotiskai) 😀 Man maloniausia jo dalis tai Multiplayer (i)
Dreamnuker
Fakta, kad panasiu dalyku yra kituose zaidimuose as zinau, tik parasiau tuos kurie labiausiai buvo istrige 😉