Alonso priekyje. Raikonenas mina jam ant kulnų, o juos abudu iš solidaus atstumo seka Šumacheris. Visi likusieji varžovai važiuoja visiškai neperetenduodami į pirmąsias vietas. Lieka du paskutinieji posūkiai, kurie ir privalės išspręsti: kas džiaugsis pirmąją vieta ir dešimčia taškų bendroje įskaitoje, o kas turės atsistoti ant žemesnės pakopos. Ir štai posūkį sėkmingai įveikia visi trys lenktyninkai. Jų vietos nepakintą, bet štai priešais matosi tepalų dėmė, kurią paliko šioje vietoje susidūrę kiti lenktynininkai. Alonso nepastebėjo jos ir įvažiavęs nesuvaldė savo bolido kuris pasisuko šonu, o į jį visu greičiu įsirėžė iš paskos važiavęs Raikonenas. Kiek toliau važiavęs Šumacheris lengvai aplenkė du savo varžovus ir pelnė pergalę. Nei Raikonenas, nei Alonso daugiau nesugebėjo tęsti lenktynių.

Tai tik viena iš nedaugelio situacijų, kurias man teko patirtį paskutiniąsias keletą dienų, kuomet mano rankose veikė žaidimas „F1 (Formula One) 06“. Jei pabandytumėte prisiminti, tai esu tikras, jog senesni žaidėjai galbūt iš atminties iškapstys pirmąjį Formulės serijos žaidimą, kuris debiutavo prieš dešimt metų. Taip, fantastiškas jubiliejus. Bet ar galime sakyti, kad praėjus dešimt metų, žaidimas tapo 10 kartų geresnis? Nesinorint gadinti šventinės nuotaikos, tenka pasakyti, jog ne. Gaila, tačiau žaidimas vis dar turi savyje bėdų.

Bet pradėsiu dalintis mintimis apie patį žaidimą ne nuo visų minusų, o nuo linksmesnės dalies – turinio. Taigi visą „F1 06“ būtų galima išskirstyti į tris pagrindines dalis. Daugelio žaidėjų režimas ir taip, savaime aišku, yra, tačiau jo mums bandyti dėl interneto problemų dar kol kas neteko. Vėliau seka paprastos lenktynės, kur karaliauja formulė „kuo greičiau į trasą“ ir savęs išmėginimas važiavimui per laiką. Dar pridėjus vieno savaitgalio pilnas formulės 1 lenktynes, su visais pasiruošimais, mašinų testavimu, penktadieniniais važiavimais, šeštadieniniais važiavimais, kvalifikaciniais važiavimais ir žinoma pagrindinėmis lenktynėmis.

Anksčiau išvardintieji režimai yra skirti belaukiant troleibuso, ar eilėje pas gydytoją. Jie trumpi ir skirti kuo griečiau žaisti. Bet jei išsirengėte į tolimą kelionę (mažų mažiausiai į Kamčiatką), tuomet drąsiai junkite visą formulės 1 sezoną ar net pradėkite savo karjerą. Su sezonu jokių kliūčių nekylą, išsirinkite esamą vairuotoją ir su jo komandą bandykite laimėti visą „F1“ čempionatą, kuris, kaip žinote, sudarytas iš daugybės didžiųjų prizų, įvairiose pasaulio vietose.

Bet visa tai tik lenktynės. Tuo tarpu karjeros režimas yra skirtas visiems, kada nors svajojantiems tapti formulės 1 lenktynininkais. Na, o jei jau praėjo jūsų laikas, tai bent jau įsivaizduoti jais esant. Taigi, šį režimą pradedame išsirinkdami savo vairuotoją (teisingiau jį renkamės tik įėję į žaidimą, čia jau jis būną tik panaudojamas). Mums siūloma skirtingos kepuraitės, veido forma, spalva ir, žinoma, jūsų vardas, pavardė ir tautybė. Lietuvos ten nėra ir, manau, nereikia aiškinti kodėl, bet galite pasirinkti žaisti už Europos Sąjungos vėliavą.

Susikūrus savo lenktynininko portretą, galime praadėti svaiginantį lenktyninko gyvenimą. Pirmuosius mūsų žignsius lydės ir mums pagelbės mūsų vadybininkė. O taip, turėsime ir ją šįkart. Ir nors bendrausime tik elektroniniu paštu, bet smulkmena vistiek maloni. Pirmiausia turėsime pasirinkti vieną iš komandų, kuriai reikia naujo vairuotojo. Tai bus vienso iš silpniausių, tokios kaip „MF1 Racing“ ar „Super Aguri“, tačiau tik jose turite galimybę gauti pirmojo vairuotojo vietą. Bet taip paprastai jūsų nepriims. Visų pirma teks pravažiuoti kelis ratus „Silverstone“ trasoje ir suvažėti jumis besidominčia komanda. Bus skaičiuojamas geriausias laikas, per kurį įveikėte tris ratus. Pasiekus minimalius reikalavimus, jums bus pasiūlytas kontraktas. O tada jau į lenktynes.

Iš žaidimo režimų būtų tiek. Kažko žiauriai unikalaus ir labai įspūdingo nėra. Viskas kaip įprastame lenktynių žaidime, bet juk ar ne to mums reikia? Pats vairavimas „F1 06“ yra daugiau nei paprastas. Pasitreniravę vos pusvalandį, jūs valdysite mašiną kaip tikrų tikriausias asas. To paslaptis glūdi labai supaprastintame valdyme. Visų pirma trasoje matysite liniją, kuri jums žymės geriausią vietą važiavimui. Dar daugiau, kompiuteris automatiškai stabdys bolidą prieš kiekvieną posūkį tiek, kiek reikės. Trasos pravažiavimas maždaug vyksta tokiu principu: greičio mygtukas niekad nėra atleidžiamas ir per posūkius stengiamasi išsisukti kaip galima geresniu kampu ir nenulėkti į trasos užribi, kas kartais gali baigtis itin dideliu laiko užgaišimu arba visišku pasitraukimu iš varžybų.

Taip, žaidime yra įdiegtas kuo puikiausias žalos mechanizmas. Užtenka tik kiek blogiau apskaičiuoti atstumą iki priekyje važiuojančio bolido, dar pridėjus ta dalyką, jog greitis dažniausiai būna milžiniškas ir bent menkutis atsitrenkimas iškart turė rimtos įtakos jūsų vežėčioms. Tą įtaką bet kada galėsite pamatyti kairėje pusėje esančiame matuoklyje, kuriame atsispindi ir padangų susidėvėjimas. Sužalojimų būna įvairiausių, bet kažkaip jau taip nutinka, kad dažniausiai pasitaiko priekinio sparno sugadinimas arba visiškas jo pametimas, kas labai destabilizuoja mašino valdymą. Dar galite pamesti ratą, po ko jau varžybos jums baigiasi.

Bet keletą kitų nubrozdinimų yra lengvai pataisomi, kuomet jūs atvažiuojate į techninio aptarnavimo juosta. Bet kad nesedėtumėte be darbo ir nerėktumėte ant meistrų, jog dirba per lėtai, jūs turėsite kuo greičiau paspausti įsižiebianti mygtuką ir taip užtikrinti, kad, pavyzdžiui, mechanikas keisdamas padangą užtruktų kaip galima mažiau laiko. Įdomu, kad viena kartą teko baigti lenktynes labai įdomiu būdų. Praleidau trečiąjį ratą įvažiuoti į techninio aptarnavimo juostą ir pagalvojau, jog taip padarysiu kitą ratą, nes benzino man dar užteks. Ir ką jūs galvojate, kita ratą mano mechanikai buvo išėję pietų valgyti ir mane palikę likimo valiai. Lenktynes baigiau pasibaigus benzinui.

Prieš kiekvienas lenktynes, penktadieniais, mes galėsime būtent tai trasai prisitaikyti savo bolidą. Mechanikai skirtingai sureguliuos mūsų bolidą ir turėsime išbandyti jį trasoje, pasirinkdami geriausią variantą. Bet tai ne viskas, žaidimas šįkart siūlo net 33 vieną skirtingą pasirinkimo teisę. Pradedant nuo kameros kampo, komentarais ir baigiant pavarų pasikeitimu, stabdymu ar valdymu. Aišku, tik keli iš jų yra nauji šios serijos žaidimuose, bet šįkart jie visi pateikiami daug geriau ir yra lengviau prieinami.

Pareidamas prie grafikos, neabejotinai išskirsiu vieną dalyką. Bandyti man teko tiek PS2, tiek PSP žaidimo versijas. Skubu nudžiuginti. PS2 versija atrodo kiek gražiau nei PSP. Mus pasitinka daug daugiau detalių. Padangų sukimasis yra daug geriau detalizuotas ir sėdint piloto kabinoje labai pamalonina akį. Taip pastebėsite detalių pačiame bolide, kurių PSP versijoje nėra. Tačiau šitiek PS2 savininkai gauna dovanų, paaukodami savo mobilumą. PSP versija grafiškai irgi gerai padaryta, kas leidžia savo rankose pajusti tikrą Formulės 1 dvasią. Jei reikėtų vertinti PS2 grafiką, ji vargiai besurinktų 8, tuo tarpu PSP šioje vietoje gauna nepalyginimai daugiau pliusų, nes be išvardintų detalių, ji daugiau niekuo nenusileidžia savo vyeresniam broliui. Pats žaidimas, beje, abiejose versijose yra identiškas.

Apskritai žaidimas labai įdomus, netgi nesat tikram F1 fanatikui, šios lentynės kelia pagarbią baimę. Jeigu atmesim, kad ir gerai padarytą, bet jau net idiotiškai lengva valdymą, tai žaidimas gali pasiūlyti tikrai puikią F1 vairuotojo patirtį. Jis papildo neitin dideliu gausumu pasižyminčią F1 žaidimų rinką ir su visomis licencijomis Sony mums siūlo pasijusti žvaigžde.