O ne! Mano gyvenimas tik ką pradėjo grįžti į savo senąsias vėžes. Aš pradėjau kalbėtis su žmonėmis, kurių nemačiau ilgą laiką. Pradėjau skalbti drabužius ir plauti indus, kurių susikaupė tokia galybė, kad norint pavalgyti, tekdavo naudotis vienkartinėmsi lėkštėmis, nes išplauti indą būtų prireikę per daug laiko. Toks pasikeitęs mano gyvenimas tęsėsi tuos mėnesius, kai žaidžiau Civilization IV. Bet tie šmikiai kažkaip greitai sugebėjo išleisti nauajusią papildymą. O dar ir prasidėjęs Pasaulio Krepšinio Čempionatas. Echh, aš jau niekados neišeisiu iš namo artimiausius kelis mėnesius. Vėl!

Kaip turbūt prisimenate, o gal dar ir žaidžiate (tas labai tikėtina), „Civilization IV“ yra vienas labiausiai įtraukiančių žaidimų istorijoje. Jį gali žaisti daugybę valandų, bet tu vistiek surasi kažką, ko dar nebandei. Praėjęs civilizacijos kelią su viena imperija, tu būtinai norėsi išbandyti ir kitą. Sportinei formai palaikyti. Visa tai žaidimą darė nesveikai ilgą. Dabar jis tapo dar didesnis ir ilgesnis. Taigi, verta atsisveikinti su tėvais ilgam, pašerti savo papūgėlę ir mielą šuniuką, kuris tikėkimės neišprotės nuo vienatvės.

„Civilization IV: Warlords“ siūlys net 6 naujus scenarijus. Kiekvienas iš jų dabar atims tikrai daug laiko, kadangi jiems buvo pritaikytas specialius mechanizmas – su viena taktika kelių scenarijų nepraeisite. Reiškias, teks vargti kol kiekvienai sugalvosite po naują. Bet laikykitės, mūsų laukia ir šešios naujos civilizacijos: Kartaginiečiai, Zulusai, Korėjiečiai, Otomanai (Turkai), Keltai ir Vikingai. Visi jie su savo unikaliaisi vadais ir unitais, kas atims dar daug laiko išbandant visus. Beje, verta paminėti, kad šįkart pagrindinis žaidimo ginklas jau tampa nebe diplomatija, o karinės priemonės.

Kaip jau minėjau, pagrindinis akcentas žaidime šįkart jau bus karai. Ta proga atsirado nauji super veikėjai – karo vadai (Warlords), kurie yra lygiai tokie pat vertingi, kaip ir artistai ar inžinieriai. Dar daugiau, jų vertė mūšio lauke irgi yra žymi. Visų pirma jie gali vesti jūsų karius į kovos lauką ir suteikti jiems papildomų bonusų kovoje. Taip pat jie gali pagelbėti greitesniam karių transportavimui ir net suteikti vertingos patirties naujokams. Taip kad jie kuo daugiau karo vadų mūšio lauke – tuo patogiau jums.

Grįžtant prie scenarijų, jie visi turi daug šaunių elementų, kurie atlieka savo pagrindinę funkcija – istoriškai atkuria pasaulio įvykius. Teisingiau tik iki tam tikro laiko, nes esu beveik tikras, jog jums valdant Aleksandrą Makedonietį ar kitą žymų veikėją, istorija bus perpasakota visiškai kitaip. Bet įdomiausias dalykas žaidžiant scenarijus yra tada, kai gausite galimybę valdyti barbarus. Manau, jog kiekvienas Civ serijos žaidėjas bent kada nors yra pačioje pradžioje susidūręs su šiais labai nemaloniais priešininkais, kurie ypatingai trukdo jums vystytis. Na, dabar ateis laikas jums patiems gadinti kompiuterio gyvenimą.

Įdomu, kad nors ir žaidiem akcentas sudėtas ant karų, bet naujovių diplomatinėse sferose irgi bus. Visų pirma dabar Civilizacijos gali tapti vasalais, t.y. priklausomomis nuo kitų Civilizacijų. Dažniausiai taip atsitinka tuomet, kai būnate nukariavę beveik pusę jos miestų, nugalėję jos kariuomenę ir tikslas tik vienas, bei labai paprastas – užkariauti kas liko. Tuomet ta civilizacija gali atsiduoti jūsų priklausomybei. Jums yra suteikiama visos jos išrastos technologijos, jų pinigai, o pati civilizacija yra visiškai priklausoma nuo jūsų.

Dar nuo Age of Empires senųjų laikų, prisimenų tokius labai nuostabius įrenginius „trebuchets“, deja neteko rasti jų tikslaus vertimo, bet tai kažkas panašaus į gerokai patobulintą katapultą, t.y. specialų galingą įrenginį, skirtą naikinti priešų įtvirtinimams. „Civilization IV: Warlords“ jį irgi turės ir, galiu pasakyti, jis čia bus tikrai naudojamas pagal paskirtį. Jos ir čia bus skirtos priešo miesto pavertimui į dulkes, bei kartų gerokai sumažinant jo gynybines galias.

O priešo DI, šįkart patobulintas tikrai žymiai. Dabar pradedant bet kokį karą, teks labai gerai pagalvoti, bei paruošti visą strategiją. Priešininkai suuodę, kad išsiuntėte visą savo armiją toli nuo miestų pulti kitos civilizacijos, gali labai greitai užpulti jus pačius. Jie, beje, kažkaip sugeba atrasti greitai ir mažai pastebimus kelius iki jūsų. Taigi pradėję karą, galite staiga sužinoti, kad ir jūsų pačių miestai yra apsiausti.

Drąsiai galima pasakyti – „Civilization IV: Warlords“ yra kuo puikiausia dovana visiems Civ fanams, ypatingai jei norite, kad jie nesirodytų jūsų akyse bent kelis artimiausius mėnesius. Papildyme pilna naujų ir smagių patobulinimų, kurių visų čia išminėti tikrai nepajėgčiau. Nors daugelis jų ir smulkūs, bet nepaprastai padeda dar labiau patobulinti jūsų Civilization žaidimą. Tęsinį galima apibūdinti labai trumpai – „tęsinys vertas originalo“.