Jei eilinio kompiuterinių žaidimų gerbėjo ( nekalbu apie fanatikus ) paklaustume, kokius jis žino siaubo žaidimus, greičiausiai išgirstume du pavadinimus „Resident evil“ ir „Silent hill“. Įdomu tai, jog abu šiuos šedevrus sukūrė ta pati kompanija iš Japonijos. Ar tai reiškia, jog tik Azijos šalys gali kurti sėkmingus „siaubiakus“? „Nė velnio!“ ,- atsakytumėte jūs, tačiau, kad ir kiek besiginčytume, ko gero pritarsite, jog gerų siaubo žaidimų personaliniuose kompiuteriuose trūksta.
Ir štai pro dūmų užsklandą tarsi fantomas išnyra kompanija „Bethesda softworks“ ir pristato senokai anonsuotą ir reklamuotą žaidimą su labai sunkiai užrašomu ir perskaitomu pavadinimu: „Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth“ Atvirai pasakius, gerbiu kūrėjus, kurie stengiasi gelbėti siaubo žanrą nuo išnykimo personaliniuose kompiuteriuose, o dar labiau tuos, kurių projektai būna kokybiški. Tad ar teks nulenkti galvą prieš „Bethesda softworks“, mes dar pažiūrėsime.
Galbūt tarp skaitančiųjų atsiras žaidimų dinozauras, kuris prisimins, jog kažkada, prieš gerą dešimtmetį, buvo toks DOS siaubo žaidimas „Corridor“. Ten reikėjo vaikščioti po ateivių bazes ir naikinti nežemiškos kilmės priešus. Nors žaidimai yra visiškai skirtingi, tačiau iš senojo „Corridor“ man įsiminė raudona kaukolė, kuri visada išlysdavo prieš akis. Ji tavęs nežudydavo, tiesiog gąsdindavo, pasirodydama pačiu netikėčiausiu metu, kai to nesitikėdavai ir priversdavo smarkiai suplakti širdį ( ech, vaikystė…). Prisipažinsiu, jog vietomis „Call of Cthulhu“ ( toliau COC ) priverčia lygiai taip pat jaustis.
Įsivaizduokite, jog tyliai sliūkindamas pro purvinas viešbučio duris, staiga atsisuki ir už nugaros pamatai stovinti nepažįstamąjį, kuris greičiau panašesnis į išverstakaitį nei į normalų žmogų ir nori tavo galvoje padaryti dvi storas skyles su savo kaimietišku ginklu. COC tikrai verčia jaustis nejaukiai, čia jums ne koks „Land of dead“, kur nuolatinis zombių šaudymas netik, kad verčia jaustis bjauriai, bet vėliau ima žiauriai „užknisti“.
Iš pažiūros COC siužetas neturi nieko ypač išskirtinio. Pagrindiniai veikėjai ne tokie psichologiškai paveikiantys, kaip „Silent hill“ žaidimuose, o pateiktas laikmetis (1915 – 1930 metai ) tikrai yra pakankamai svetimas siaubo žaidimui. Tačiau čia kūrėjai taip išrutuliojo siužetą, kad ima atrodyti, jog tas laikotarpis yra totalus šlamštas ( gerąja prasme ). Kaip mums ir nurodo žaidimo pavadinimas, mūsų herojus, detektyvas Džekas Valteris atsiduria tamsiausiuose pasaulio kampeliuose. Tai nėra kažkokie siaubo portalai, kaip „ Silent hill 4 „ žaidime, o ne, tai paprastos, kažkada normaliai klestėjusios vietovės JAV miestelyje Insmite, kuris atrodo kaip kažkoks purvinas rūsys.
Mes į jį nebūtume atvykę jei ne tas prakeiktas telefono skambutis ir…pinigai. „Šlamantys“ tikrai buvo reikalingi, juk mūsų herojus tik paprastas privatus detektyvas…na bent kurį laiką toks buvo iki lemtingos nakties 1915 metais, kurios jis tikrai nenorėtų prisiminti. Keistos šviesos, paslaptingas kultas, šūviai ir…psichiatrinė ligoninė, bandymas nusižudyti. Ne kiekvienas sugebėtų tiek ištveri ir sugrįžus į gyvenimo vėžes vėl egzistuoti tarp visuomenės. Tačiau Džekas juk nėra paprastas žmogus…teisingai, jis juk COC pagrindinis herojus ir tiesos ieškotojas, todėl taip lengvai juo atsikratyti nepavyks. Tad sulakę skambučio ir nemenkos pinigų sumelės, keliaujame į Insmitą tirti paslaptingo parduotuvės apiplėšimo.
Miestelis svetingumu tikrai nepasižymi. Jei kas nors iš jūsų pažįstamų skundžiasi, jog prekybos centuose yra blogas aptarnavimas, tuomet pasiūlykite jam nuvykti į Insmitą. Čia su jumis netik, kad niekas nesišneka, bet ir vietos teisėsaugai yra tiesiog nusispjaut, kas ir iš kur esate. Nepažįstami atvykėliai čia nepageidaujami, o ypač tie, kurie atvyksta tyrinėti miestelio reikalų. Todėl visada tenka siekti savo tikslų bloguoju būdu: sėlinti ir…žudyti. Tiesa, šaudyti pradėsime ne mes, o vietiniai, kurie, pasirodo, yra susijungę į kažkokią bendruomenę ir siekia pašalinti visus, kurie kišasi ne į savo reikalus.
Galų gale prisiverdame tiek košės, jog visame miestelyje paskelbiamas medžioklės sezonas ir mūsų herojus tampa pagrindiniu trofėjumi. Žinote, kas iš tiesų gąsdina šiame žaidime? Nuolatinė įtampa ir spaudimas. Kad ir kur eitumėte, atrodys, jog kažkas jus stebi ir laukia, kol žengsite netinkamą žingsnį. Galbūt todėl nusprendęs nakčiai apsistoti kažkokiame viešbutyje, vos tik atsidūręs savo kambaryje, užrakinau visas duris.
Niekas manęs to daryti nevertė, nebuvo jokių patarimų ar užuominų, tiesiog suveikė saugumo instinktas. Kaip vėliau sužinojau, buvo verta, mat tą pačią naktį į mano miegamąjį nusprendė užsukti keli vyrukai ir pamokyti, kad tokiems kvailiams, kaip Džekas, nereikia lysti ne į savo reikalus. Tuomet prasidėjo bėgimas per stogus ir laiptines už savo gyvybę. Štai už tą saugumo jausmą, kūrėjai nusipelno pagyrimų. Paprastai žaidimuose tik ir laukiame, kol mus kas nors užpuls ir teks smagiai pažudyti, tačiau COC taip tikrai nėra.
Galbūt taip yra todėl, jog pradžioje ginklo netūrėsime ir teks gudrumu kovoti prieš nedorėlius. Kad jūs žinotumėte, kaip buvo gera gauti pirmąjį pistoletą ir suvokti, jog pagaliau ir mus besivaikantiems valkatoms bus „šakės“. Tačiau čia kūrėjai vėl pakišo mano bjaurioms mintims kiaulę, kadangi kulkų trūkumas visada bus jaučiamas ir teks rinktis slaptą keliavimo metodą. Gal ir teisingai, juk ne Švarcnegeris į Insmitą atvyko. Čia jums ne koks „Painkiller“, tad taiklumą vargu ar teks dažnai demonstruoti.
Pagrindinis žaidimo išskirtinumas iš kitų pirmojo asmens siaubo žaidimų yra, tai jog čia nebus jokių gyvybės matuoklių, moralės skalių ir kitko. Realumas čia visgi egzistuoja. Jei koks nors nedorėlis jus sužeis, gali atsiverti žaizda ir lakui bėgant mirsite dėl kraujo netekties. Jei nušoksite ar nugriūsite nuo aukštos platformos, susilaužysite kojas ir tepsite lėtais šlubuojančiais grobiais, o tai tikrai nepavydėtina, kai jus gaudo krūva įsiutusių miestelėnų. Kai artėsite link savo mirties, vaizdas ims pilkėti, lietis, tad būkite atidūs ir susiraskite saugų kampelį, kuriame galėsite pasinaudoti nuo visų negandų apsaugančiais vaistais. Tiesa, net ir vaistai turi savo trūkumų. Jei dažnai jais naudositės, pradėsite matyti haliucinacijas, girdėti keistus garsus ir t.t. Turėsite galimybę net suprasti, ko bijo Džekas. Pavyzdžiui priėjus prie stataus krašto ima suktis ir svaigti galva.
Čia jau viskas atlikta pagal geriausias siaubo tradicijas. Taip, mergaitės vaiduoklio irgi neišvengsite. Tai jau tampa beveik tradicija. Vos nepamiršau paminėti, jog bus ir monstrų. Na koks gi siaubo žaidimas be jų, Tiesa, patys miestiečiai žaidime atrodys kaip zombiai, tad net ir išmetus monstrus didelio skirtumo nebūtų. Juokauju. Įvairios bjaurybės labai reikalingos ir paįvairina siužetą.
Apie grafiką kalbėti yra kiek sunkiau. Vietomis ji atrodo tikrai šauniai. Ypač puikiai sukurti mediniai pastatai, kurie apšviesti žaibo šviesomis atsiskleidžia visu savo siaubu. Tačiau kartais galima pradėti galvoti, jog žaidimas buvo išleistas kažkur 2004 metais. Išlenda daiktų kampuotumas ir net kai kurie veidai galėtų turėti daugiau detalumo. Miestiečių akys būna tokios išverstos, jog atrodo, kad tuoj iškris iš jų purvinų veidų. Taigi, kartais galima nustebti, pamačius puikiai ir siaubingai sukurtus objektus ar statinius, tačiau įėjus į jų vidų…rezultatu galima šiek tiek nusivilti.
Reziumuojant galiu pasakyti, jog COC gali žaisti, tik nesveiki žmonės ( neįsižeiskit ). Jei esate pasirengęs praleisti apie 10 valandų tarp pasikorusių ar kitaip save pribaigusių žmonių lavonų, bėgioti nuo nesveikai atrodančių žmonių ir monstrų, tuomet sveiki atvykę į bendrą ligoninę kartu su manimi, mat man šis žaidimas man paliko gan neblogą įspūdį. Bėda tik ta, jog čia nebus jokių psichologinių „siaubiakų“ elementų. Čia tik kraujas, numirėliai ir purvas. Tad ar išdrįsite sėsti į autobusą ir vykti į Insmitą, spręskite patys. Tiesiog žinokite, jog aš jūsų ten lauksiu…
67 Komentarai
Thing
LOL Jei pasakyciau, tuomet bijau, kad butu: „Man negana taves telefonu, man norisi tave paliesti rankom“
b3l3kas
Na manau dar vienas survive tipo zaidimas kuriu itin mazai ant PC konsoles 😐
Mage-7
Thing mldc
Delpjero
Kaip atidaryti antra seifa esanti baznycioje,as istatau ten nuotrauka man parodo,skaicius su rodyklemis,bet man neatsidaro,kazka darau ne taip.Padekit.Aciu
Ragamuffin
keista skaityti Call of Cthulhu recenzija, kurioje visishkai nepaminetas Howard Philips Lovecraft. juk visas shis zhaidimas sukurptas jo kuriniu motyvais! tad pirma siulychiau susipazhinti su pachiu rashytoju ir jo kuryba (ir biografija), o tik paskui daryti ishvadas apie tai, kad „1915-ieji netinkami siaubo zhanrui“. juk Lovecraft’o Horror yra unikalus.
pats zaidimas tikrai neblogas. nors grafika gal kiek ir senstelejusi shiandienai, bet tas isterijos, panikos, nezinomybes, bejegishkumo, mistikos ir beprotybes kokteilis perteiktas tikrai neblogai.
na gal dar kiek kliuna prieshu intelektas.
p.s. miestelio gyventoju akys ishvirtusios tikrai ne del blogos grafikos. kaip kad ir ne del blogos grafikos visi ishverstakiai miestelenai turi ant kaklu zhiaunas. 😉
NIGTMER@S#
Thing as neturiu to omeny selmi 😀
Geras straipnis ;):)
freddyss
vakar pabandžiau …ir užsivedžiau.Gera grafika,niūri atmosfera. Patiko viena smulkmenėlė: kai herojus ( aš už seklį ) ko tai bijo jam pradeda vaizdas plaukti…
NIGTMER@S#
Taigi cia nera jokiu matuokliu tai isvis kruta turetu buti reiks siandien pradet zaist :)) turetu buti fantanstiskas GAME(i):V
Troyan
Gal kas zino kaip pirmaji seifa atidaryti kokia ten kombinacija ir ka spausti ne neatidaro cia parduotuveje tas seifas.. Thanks !
Mindaugaz3
ut neblogas geimas 😉
Strikeris
Blin reiks isbandyt si geima:Onors man uz silent hill 4 nieko geriau nebus:D
bet suzaisiu si geima ir paziuresiu gal bus geriau uz sh4:-/
7games
Respectas Lovecraftui uz jo pasauliu atmosferas
Respectas Ragamuffin. Savo zodziais isdeste mano mintis.
to: Thing
Apzvalga gera. Bet bent jau kas yra tas sunkiai istariamas Cthulhu pasidomet pries rasydamas tikrai galejai.
jexes
Cthulhu – „senosios“ rases dievas. Didelio ugio su astuonkojo galva. Zaidimas yra puikus. Seniai nezaidziau gero siaubeko ant PC (visi tie Cold Fear ir Obscure labiau sukelia juoka nei baime) ir nesitikejau pazaist. O cia visai netiketai pastebejau COC. Paleisdamas – buvau nusiteikes skeptiskai…Taciau uzteko pazaist vos 5 minuts, kad suprast – pries mus sedevras ! Visiskai rimtai. Kodel ? Visu pirma – niekas geriau uz Bethesda tikriausiai nesugebetu geriau perteikti knygos atmosferos. Cia ji yra visur. Kiekviename kampelyje, aptresusiame name, blankioje zibintu sviesoje, tamsiu koridoriu prieblandoje. Koridoriai cia ne tokie kaip Doom 3. Jie gasdina ne tuo, kad tuoj is uz kampo issoks koks padaras, o visa savo esybe. Jie yra mistiski. Zaisdamas si zaidima, buvau labai nustebes. Nemaniau, kad galima sukurt toki realistiska miesteli. Kazka panasaus teko patirti dar pirmajame silent hill, taciau cia viskas kitaip. Zaisdamas beveik gali pajusti tvanku, puvesiu kvapo sklidina ora. Nepaprasta atmosfera. Taciau zaidimas itraukia ne tik del to. Realistine suzeidimu sistema, veikeju baimes ir vizijos (kai jis mato kazkieno kito akimis), del viso to reikia pazaist si zaidima. Cia nepriimta gasdinti, sokinejant is uz kampu. Baime cia slegia palengva. Ta dar sustiprina pukus garso takelis. Jeigu turite 5.1 sistema – laimingi jus zmones. Jeigu ne – zaiskite su ausinem. Dabar apie grafika. Dauguma recenzoriu raso kad ji yra pasenusi ir neisvaizdi. Ne velnio ! Taip, daiktu kampuotumas siek tiek trikdo, taciu kas i tai kreips demesi ? Kas pavyzdziui ziures i astuonkampius autobuso ratus, kai uz nugaros girdeti duslus urzgimas arba ituzusiu miestieciu-zombiu sauksmai „stai jis, laikykit ji“. Uztad kaip puikiai atrodo zibintu sviesa ir aptrese nameliai. Visa tai dar pagardinta Pixel Shadingu auksciausios kokybes. Susidaro ispudis, kad ziuri sena siaubo filma. Zodziu visi siaubeku megejai – i parduotuves sluoti lentynu ! Zaidimas to vertas !
NIGTMER@S#
Nu ir man jis zawriai idomus ir baisus.Kai dar priartino pardavejo lavona pasikorusi tai iswis akis isvirto man :-/
Gal galit kas nors pasakyti ta 1 seifo kombinacija,nes tame dienorastyje kur sake mergaites tevas as nieko nesuprantu kokia ten diena menesi metus reikia irasyti.please help :):V
jexes
Mergaitei vakar sukako 10 metu. Dienorastyje yra irasas, einantis pries ta, kuriame pasakojama apie koda. Ten nurodyti metai, menuo ir diena. Atimk is metu 10 (nes mergaitei tiek sukako), pazek menesi ir nuo dienos atimk viena (nes sukako VAKAR! ). Ir suprasi koda 🙂 Nenoriu rasyti tiesiogiai, nes bus neidomu. Ten lengva, tuo labiau, kad nurodziau ka ir kaip daryt. Jeigu nesuprasi – rasyk man i privata 🙂
PaC!oX
Reikia skubaus atsakymo: šis žaidimas eina ant gf4 mx? Iš anksto dėkui.
NIGTMER@S#
jo cia tai faina anograma. man patinka :);)
Wodezas
Geras žaidimas, o aprašymas išvis kažkoks nerealus, cool
🙂 🙂
NIGTMER@S#
kvaili miestieciai taip manes ir nenusove bet suvarpyt tai suvarpe su savo shotgunais 🙂
Kai ta masina nustumi ir i apacia kanalizacijos link yra,tai ten toks didelis „fenas“ sukasi.As pasiemiau kazkoki gelzagali ir kas toliau ? man tai neleidzia kazkodel to gelzgalio prie feno naudot,siap sugadint ji. Tai ka daryt reik ?:V:)
7games
Ne Bethesda, o Headfirst’as.
Cia liecia ir apzvalgos autoriu. 😉