„Relic“ toliau tęsia „Dawn of War“ seriją. Tik pasirodžius pirmajam serijos žaidimui dauguma strateginių žaidimų gerbėjų pavadino šį žaidimą šedevru. Taip, studija tikrai sukūrė puikų žaidimą. Tolima, niūri visata, kurioje nėra nieko kito be karo. Ji įtraukia. Ir ji žiauri. Pasirodę papildymai leido išvysti naujas planetas ir dar daugiau karo. Tiesa, pastarieji papildymai nebebuvo tokie geri kaip originalusis žaidimas. Tačiau, „Relic“ nusprendė, kad atėjo metas perkelti šią seriją į naują lygmenį. Naujas „Essence Engine“ variklis ir puikus visą griaunantis fizikos varikliukas. Ko dar reikia visatai, kurioje vien tik karas? Tai dar daugiau žiaurių mūšių ir RPG elementų. Taip gimė „Warhammer 40, 000: Dawn of War II“. Antroji karo aušra atkeliavo į mūsų kompiuterius ir laukia, kada galės įtraukti žaidėją į šią karo siaubiamą visatą. Taip, apžvalga vėl vėluoja. Mes laukiam „Starcraft II“, bet šį strategijos žanrą turėsiantį prikeltį žaidimą nukėlė, todėl dabar siūlom paskaityti ir galbūt sužaisti puikią jo alternatyvą – „Warhammer 40, 000: Dawn of War II“.

Mūsų valdomi būriai gali prisidengti už įvairiausių sienų, akmenų, priedangų.

„Dawn of War II“ mus perkels į jau minėtąją tą pačią tamsią, žiaurią, pavojingą visatą tolimoje ateityje. Karas – tai viskas kas randasi šioje visatoje. Kosmodesantininkai, tai galingi žmonių imperijos superkariai kovojantys kituose pasauliuose ir grobiantys juos imperatoriaus vardu. Taip, tai tie patys „Blood Ravens“, kuriuos esame sutikę visuose ankstesniusoe serijos žaidimuose. Sutiksime net tuos pačius veikėjus iš ankstesnių dalių. Tačiau mes imsimes naujoko vaidmens. Tai kosmodesantininkas, kuriam pradžioje turėsime susigalvoti vardą. O tuomet pirmyn į mūšį. Jei anksčiau žmonių imperija kariavo tam, kad užkariautų naujus pasaulius, tai dabar karas vyskta dėl išlikimo. Užkariautose planetose sukils orkai, o taip, futuristiniai ateities orkai. Į mūšį įsivels greitomis atakomis pasižymintys vyresnieji (Eldars) bei dar anksčiau serijoje nematyti bei viską savo kelyje naikinantys monstrai Tyranidai. O pastarųjų bus labai daug ir jų bijos visa žmonija. Bet štai čia mūsų vadui bei jo būriams ir atitenka gelbėtojų vaidmuo. Teks bastytis į įvairiausius pasaulius ir kovoti su įvairiausio plauko ateiviais. Kaip jau supratote, žaidime mus pasitiks 4 žaidžiamos rasės: Space marines (Kosmodesantininkai), Eldars (Vyresnieji), Orcs (Orkai) bei taip seniai serijos gerbėjų norėti Tyranidai. Galbūt tos keturios rasės ir nėra daug, tačiau jos atrodo skirtingai ir naudoja skirtingą taktiką. O galbūt ir ateityje sulauksime naujų rasių, kaip buvo ir su ansktesniais serijos žaidimais.

Apmokymų žaidime jokių neradau, tai iškart nubėgau į kampaniją. Susikūrus savo vado vardą mane iškart išmetė mūšyje. O dar prieš tai pamačiau gražiai sukurtą vaizdo intarpą. Kampanija sukurta tikrai įdomiai, jokių statybų ir resursų rinkimų. Tik karas. Dėl šios priežasties kampanija nereikalauja daug strateginio mąstymo. Visą kampanijos laiką praleisime valdydami kosmodesantininkus. Jau pirmuosiuose lygiuose gausime valdomų būrių su kuriais ir praleisime visą likusį kampanijos laiką. Tik pasibaigus pirmajam lygiui buvau išmestas į orbitą, kur galėjau peržvelgti savo būrius, matyti statistiką, misijas ir pačią planetą, kurioje vyksta veiksmas. Būtent planetų orbitoje žaidėjas praleis savo laiką nevykdant misijų. Būriai. Tai 3-4 kareivius turintys pulkai. Tarkus – tai pagrindinis būrys imamas ir rekomenduojamas kiekvienai misijai. Ginkluoti galingais šautuvais ir dėvi galingus šarvus. Avitus – tai minigun‘ais ginkluotas pulkas skirtas pirmojo būrio palaikymui, taip pat tinka apgultims. Thaddeus, tai grandininiais pjūklais ginkluotas būrelis kareivių, kurie gali netykėtai užšokti ant priešų pasinaudoję savo specialia įranga. Ir galiausiai Cyrus, tai 3 karių būrys, skirtas teritorijos žvalgymui, nors tinka ir susišaudymams. Su savimi į misiją galėsime pasiimti 4 būrius (neskaitant vado), todėl kiekvieną kartą galėsite pasirinkti imamus būrius.

Tai vietos, kuriose atsiduriame, kai nevykdome misijų. O ir jos atrodo tikrai gražiai ir netgi įspūdingai.

Kampanijoje misijas dažniausiai pradedame kapsulės išmetimu su savo kariais. Ji gražiai nukrenta į kokią balą arba priešų tvirtovę, kur arčiausiai buvę priešai staigiai išsimėto į visas puses nuo smūgio. Greitai išsilaipinam ir pradedam misiją. Jokių statybų. Vienintelis nuo seno išlikęs dalykas, tai punktų grobimas. Visa kita visiškai nepanašu į ankstesniąsias serijos dalis. Tiesa sakant galbūt kampanijoje daugiau dėmesio netgi skiriama RPG elementams bei veiksmui, negu strategijai. Tačiau tai nėra blogai. Galbūt netgi gerai. Juk reikia kažkada kažko naujo į strategijos žanrą įnešti. Štai „Dawn of War II“ ir įnešė. Toks žanrų eksperimentas mano manymu tikrai pasiteisino. Nors ir yra kartais pavojingas. Tačiau gavome visai smagų RPG, veiksmo ir strategijos mišinį. Nors ir „Relic“ bandė sukurti didesnę misijų įvairovę kampanijoje, bet dažniausiai visur reikės atlikti tą patį, nusigauti iki boso ir jį nužudyti. Tik retkarčiais išvysime misijų, kur reikės kažką surasti arba apginti kokį statynį. Misijų metu galėsite užgrobti ir svarbius statinius, kurie duos papildomų bonusų kitose misijose. Tačiau šios šalutinės užduotys jau nėra būtinos, o ir vykdant jas sugaištame nemažai brangaus laiko misijų metu. Ar vykdyti šalutinę misiją sprendžia žaidėjas. Mažas misijų pasirinkiams buvo ir ankstesnėse dalyse, tačiau vistiek būdavo įdomu žaisti. Įdomu ir dabar. Gal net dar įdomiau nei anksčiau. Tenka greitai veikti, slėptis už įvairiausios priedangos. O anksčiau to daryti nereikėdavo. Priedanga gali tapti akmenys, tvoros, sienos. Slėptis labai paprasta, tereikia vienu paspaudymu pulkui nurodyti vietą. Ir viskas. O už priedangos būrys tampa sunkiau pažeidžiamas. Atsiras ir tokių pastatų į kuriuos galėsime įeiti ir įsitvirtinti. Jei juose tūnos priešai, kova bus ilgesnė, nes nebus taip lengva juos iš ten iškrapštyti. Tačiau yra labai vienas paprastas iškrapštymo būdas, tai mesti granatą ir ištaškyti visą pastatą. Sprogrimas atrodo gražiai, jog tai norisi vėl ir vėl pakartoti. Fizikos varikliukas puikiai dirba ir atlieka savo darbą.

Misijas dažniausiai pradedame išsilaipinimu iš kapsulės. Tėškiames į kokią balą ir tuomet pirmyn į mūšį!

Misijų metu galėsime rinkti įvairiausius daiktus, granatas, pirmosios pagalbos paketus, sprogmenys, kuriuos rasime išsimečiūsius įvairiose vietose. O viso to tikrai prireiks, jeigu tai dažnai naudosime. Pavyzdžiui, jūsų pagrindinis kovinys būrys Tarkus galės naudoti granatas. Tereikia pažymėti vietą kur ją numesti. Lygiai taip pat sprogmenimis galėsime užbombarduoti priešus įsitvirtinusius pastatuose ar už priedangų. DI irgi ne kvailas, nes dažnai naudos sprogmenys ir tai puikus būdas iš už priedangos iškrapštyti užsitupėjūsį žaidėją. Rasime ir kitokių daiktų. Tai patobulinti lazeriniai šautuvai, nauji šarvai, galingesnės granatos ir panašiai. Šiuos surinktus daiktus vėliau galėsite uždėti savo būriams arba vadui. Su bosais dar sudėtingiau. Žinoma, pirmieji sutikti žaidime dar nebus labai galingi, bet vėliau gali tapti tikru galvos skausmu. Lygyje, pasiekus bosą, staiga atsiranda ilgas gyvybės stulpelis ekrano viršuje, o tuomet ir prasideda ilgas ir įtemtas šaudymas į jį viskuo ką turime. Nugalabyti bosą prireiks tikrai ne vienos ir ne dviejų granatų, o kur kas daugiau. Teks kaip reikiant į jį pašaudyti, apmėtyti sprogmenimis ir pamušti grandininiais pjūklais, kad tas nusibaigtų. Dauguma bosų bus lėti ir labai šarvuoti, todėl užmėtyti granatomis neatrodys sunku. Tačiau kiti mokės, pavydžiui teleportuotis arba išsikviesti pastiprinimą, kuris tikrai labai trukdys kaunantis su bosu. Jei kovoje prarandate būrį, jo vadas tiesiog nukrenta ant žemės ir laukia kol kas nors atbėgs jo išgelbėti, todėl galutinai prarasti savo būrių misijų metu neįmanoma. O pažeistus būrius bei trūkstamus karius galime labai greitai atstatyti užgrobtuose kontrolės punktuose. Pačių misijų trukmė nėra ilga, jos trunka maždaug 15-20, daugiausiai 30 minučių. Tai gali nepatikti seniesiems strategijų gerbėjams. Įveikiau vieną iš lygių per 22 minutes, gale misijos gavau Fury ir Resilence įvertinimus geriausiai, o Speed buvo įvertintas tik viena moneta iš penkių. 22 minutės yra lėtai. Taip, šiame žaidime lėtai. Todėl norint gauti gerus rezultatus, reikės ne tik neprarasti būrių misijoje, bet ir greitai veikti.

Kovų metu jūsų būriai ir vadas kelsis lygį. Visai kaip RPG žaidime. O kartu su pakeltu lygiu galėsime patobulinti ir būrių atributus. Bus 4 atributai: Stamina – tobulinant šį gebėjimą didėja jūsų būrio gyvybės stulpelis bei gyvybės atsigeneravimo greitis. Ranged – didina šaunomojo ginklo galią ir šaudymo nuotolį. Strenght – didina artimų ginklų galią. Šį gabumą naudinga tobulinti artimos kovos būriui. Will – didina energijos stulpelį ir jo regeneravimasi. Taip pat, pakankamai ištobulinus atitinkamą atributą ir pasiekus specialią ribą, atrakinamas Trait (Savybė), kuri duoda dar vieną arba keletą papildomų bonusų jūsų būriui.

Thaddeus – tai būrys, galintys pakilti į orą ir staigiai užšokti ant priešų juos parbloškiant.

Be kampanijos su krūva atrakinamų pasiekimų dar rasime Skirmish režimą, kur galime kautis prieš kompiuterinį oponentą bei tinklo režimą (Jis leidžiamas su Games for Windows Live sistema). Štai šiuose režimuose šiek tiek išvysime senosios „Dawn of War“ dvasios. Čia pasirenkame vadą (kiekviena žaidžiama rasė turi jų po 3 su skirtingais gabumais), rasę, nustatome sąlygas ir pradedame žaidimą. Pradžioje gauname pastatą, kuriame galime gaminti karius bei kelias karo mašinas, tokias kaip tankas arba robotas. Nors statybų ir nėra, bet vistiek kiek panašu į ankstesniąjį „Dawn of War“. Žemėlapyje galime pradėti grobti punktus, kol galu gale įvyksta kontaktas su priešiška armija. O ir resursai čia jau yra. Kuo daugiau užgrobtų punktų, tuo greičiau jie renkasi. Kiekvieną būrį galime tobulinti kaip ir anksčiau, pridėti seržantą arba įtaisyti kokiam nors būrio kareiviui specialų ginklą. Vienas minusiukas tas, kad tinklo režime yra tik 1 prieš 1, 2 prieš 2 bei 3 prieš 3 žaidėjų kovos. O pasirenkami tikslai yra tik du, tai kontrolės punktų užgrobimas arba visiškas priešų sunaikinimas. Pačių žėmėlapių nėra daug. Tačiau manau tai nėra didelė bėda. Tinklo režimo smagumo manau tikrai nei kiek nemažina. Dar viena teikiama žaidimo savybė, tai galimybė pereiti kampaniją su draugu, nes žaidimas palaiko dviejų žaidėjų co-op režimą. Jeigu tik surasite žaidėją, kuris norės žaisti kampaniją kartu su jumis, tuomet pasidalinsite kelis būrius ir vesite juos tikslo link. Sugrįžta ir Army Painter‘is iš ankstesnių serijos dalių, todėl galėsite paspalvinti savo kareivius ir parinkti jiems atitinkamas ikonėles.

Grafika žaidime tikrai puiki. Galime priartinti kamerą ir įžvelgi kiekvieną kario detalę. O patys veikėjai ryškūs ir detalūs. Galime stebėti kovą pritraukus kamerą ir matyti, kaip taškosi kraujai. Žemėlapis visada pilnas įvairiausių smulkių bei stambių detalių. Vienas iš jų galėsime sunaikinti, kitas – ne. Žaidime veikia pažangus grafinis varikliukas su puikiu fizikos varikliu, todėl gauname tikrai puikų rezultatą, ko gero dar geresnį ir įspūdingesnį nei matėme „Company of Heroes“ žaidime. Garsas – balsai šį kartą visai geri, palyginus su ankstesnėmis dalimis. Jie tapo daug realistiškesni ir nebe tokie įkyrus, ypač kosmodesantininkų, kurių balsai išties įkyrėdavo. Muzika puiki ir tuom galite įsitikinti patys, nes „Relic“ leidžia atsisiųsti ir klausytis žaidimo garso takelio visiškai nemokamai.

Susišaudymai atrodo tikrai gražiai, galime net pritraukti kamerą ir stebėti veiksmą.

Pastebesnių klaidų ir problemų žaidime neradau, žaidimas veikia sklandžiai ant aukštų nustatymų ir iš to galiu spręsti, kad žaidimu galės mėgautis dauguma žaidėjų su kiek senesniais kompiuteriais. Tiesa, žaidimas pasirodė jau gana senokai ir spėjo pasirodyti daugybė pataisų subalansavusių rases, ištaisiūsių klaidas. Paskutinė pataisa „There is Only War“ pridėjo naujų žemėlapių ir patį žemėlapių redaktorių. Jau dabar „Relic“ pažadėjo naują režimą, kurį galėsime atsisiųsti visiškai nemokamai. Šis papildymas pridės ne tik naują režimą, bet ir naujų žemėlapių. Ir tai nemokamai. Tikrai puiku. Jau dabar mes turime pavykusį produktą. Žaidimas vertas strateginių žaidimų gerbėjų dėmesio ir juolab šios serijos gerbėjų. Tai puikiai pavykęs ir naujovių įnešantis strategijos, veiksmo ir RPG elementų mišinys. Visata, kurioje yra tik…tik karas laukia tavęs. Vesk kosmodesantininkus pergalės link. Tarnauk savo imperatoriui.

Grafika: 8.7

„Essence“ tikrai įspūdingas grafinis varikliukas. O kur dar fizikos variklis? Sujungus juos gauname puikų rezultatą.

Siužetas: 8.0

Na čia kaip visad nieko ypatingo. Nors kaip strateginiam žaidimui visai neblogas, kartais bus net šiokių tokių vingrybių.

Garsas: 8.0

Geresnis nei ankstesnėse dalyse. Ypač balsai.

Muzika: 8.5

Patiko. Įsitikinkite tuo patys. Puikiai dera prie bendro žaidimo vaizdo.

Valdymas: 8.0

Greitai priprantama. Pakankamai patogu valdyti karius ir slėpti juos už priedangų.

Peržaidžiamumas: 8.5

Užkabinti gali ilgesniam laikui nei bet kokia kita strategija. Kampanija, tinklo režimas. O kur dar nauji pažadėti režimai? Tikrai laukiam.

Galutinis: 8.3

Tikrai įdomus mišinys, įnešantis naujovių. Vertas dėmesio.