Pamažu slenka jau penkti metai, o aš vis dar naiviai tebesitikiu, kad Ragnar Tørnquist nustebins visus kokiu nors nauju projektu, orientuotu į „Dreamfall“ ar bet kokį kitą, kad ir naują, „The Longest Journey“ tęsinį. Panašu, kad net ir didžiausiam naivumui yra savitos ribos, todėl visas neišsipildžiusias viltis dedu į „Secret World“, apie kurį taip ilgai nieko nežinojęs, staiga parodos metu sužinojau daugiau, nei spėjau užsirašyti.

Nors ir nėra būtina, galima prisiminti, nuo ko viskas taip daugmaž prasidėjo. O prasidėjo 2007 metais, kai kūrėjų studija „Funcom“ (žmonėse pagarsėjusi kaip Anarchy online ir Age of Conan: Hyborian Adventures kūrėja) oficialiai patvirtino kurianti „The Secret World“. Ir manau, kad nė sakyti nereikia, jog neblogą rastą į susidomėjimo šiuo žaidimu liepsnas įmetė pats Ragnaras, intensyviai dalyvaudamas jo kūrimo procese. Tai tokia buvo pradžia. Šiuo metu „Funcom“ atstovai skelbė, jog jį naujasis žaidimas pasirodys 2012 metų balandžio mėnesį, kas reikštų, jog žaidimas buvo kuriamas penkis metus. Prie to paties norėčiau pridurti tai kaip savotišką šiandieninę tendenciją: žaidimus sukuria per metus, du arba kuria iš peties penkis metus ir daugiau, tad „Funcom“ ryškiai bus pasirinkę pastarąjį. Tik ar jie pasiryžę atremti visas neigiamas pasekmes, kurias po savęs palieka penkis ir daugiau metų kuriamas žaidimas?

Kadangi apie „The Secret World“ beveik nieko apie žaidimą nežinojau (o ir kūrėjai nelabai stengėsi kažką apie jį išduoti), šiame „Gamescom“ pakankamai kryptingai apie viską iš eilės ir sužinojau. Atsižvelgdamas į tai, pradėsiu rašyti ta tvarka, kuria informacija pasiekė mane, nes taip, ko gero, bus lengviau. Taigi, žaidime yra trys slaptos organizacijos, iš kurių kažkuriai vienai žaidėjas privalo priklausyti. Tačiau su pačiomis organizacijomis kūrėjai tikrai nesismulkina: Illuminati, tamplieriai (Templars) ir drakonas (Dragon). Vienu šūviu „Funcom“ padarė tai, kas ir originalu, ir ironiška. Bet neužsiciklinsiu prie tokių dalykų ir pasistengsiu pagal tai, kaip viską supratau, sukonkretinti kiekvieną iš trijų organizacijų:
Illuminati. Šios organizacijos atstovai rengiasi juodai, o veidus dengia dujokaukėmis. Jų centrinė būstinė įsikūrusi JAV, Niu Jorke. Anot kūrėjų – tai pati progresyviausia organizacija iš visų su didžiausiais moralės principais.
Tamplieriai. Apranga primena ceremoningus rūbus. Centrinis štabas yra Anglijos sostinėje Londone. Organizacija kariškai nusiteikusi, o jos nariai kaip apsėsti įsitikinę, kad kovoja ir turi kovoti prieš tamsą.
Drakonas. Tai, kaip drakono pasekėjai rengiasi neabejotinai atsiduoda rytietiškais motyvais. Vyriausioji organizacijos valdyba įsikūrusi Pietų Korėjoje, štabe, kuris pasiekiamas per iš pirmo žvilgsnio apleistą skersgatvį. Net patys kūrėjai sako, jog tai – pati paslaptingiausia organizacija iš visų, apie ją mažiausiai žinoma. Ir jiems tai patinka, bet vieną organizacijos dogmų jie visgi išdavė – „būti reikiamu laiku, reikiamoje vietoje tam, kad kažką pakeistum.“
Kad ir kokios šios slaptosios organizacijos skirtingos bebūtų, gerų ir blogų čia nėra. Visi vienaip ar kitaip geri ir lygiai tiek pat blogi, nes visos trys vienodai siekia pasaulinio dominavimo. Todėl žaidėjas, prieš pasirinkdamas kam parduoti sielą, turi žiūrėti ne į gėrio/blogio kriterijus, o į organizacijos aprašymą įvertinti jos privalumus/trūkumus – tai ir turės daugiausia įtakos žaidžiant.


Atsidūrus uždarose „EA“ ir „The Secret World“ pristatymo išskirtinai žiniasklaidai patalpose, mus patiko naujienos pradžioje buvusioje nuotraukoje besišypsantys žaidimo kūrėjai, kurie buvo vieni draugiškiausių visoje parodoje. Ir gal ne tiek draugiškiausi, kiek labai savi. Galbūt todėl ir visa prezentacija praėjo sklandžiai ir tarsi geriausių draugų sukurtoje atmosferoje? Žodžiu, kūrėjai pradėjo nuo šiokių tokių video, o galiausiai tiesiog ėmė ir įjungė žaidimą. Ekrane pasirodė (seksuali) Illuminati atstovė ir, kaip jie paaiškino, tuoj pat bus parodyta misija, kurią minėtoji veikėja gavo mieste ir ši misija yra viena tų, kurios prisideda prie istorijos plėtojimo. Taip pat buvo išsiminta, kad kuo daugiau misijų žaidėjas atlieka, kuo daugiau surenka įvairios informacijos, tuo labiau auga jo ir tuo pačiu organizacijos žinios, žinių bazė ir kiekviena organizacija turi savų būdų kaip už tai atsidėkoti. Na, šiaip ar taip tai, ką kūrėjai tuoj pat po misijos pristatymo parodė buvo panašu į kažką tokio kaip „solo instance‘as“. Kūrėjams taip pat patiko šis terminas, todėl tolimesnio pristatymo metu jį dar ne sykį vartojo.

Žodžiu, Illuminati veikėjos misija prasidėjo, palyginus, paprastai ir iš pradžių labai priminė paprasčiausių žaidimų vienam žaidėjui misijas: kažkas su žaidėju susisiekia, bendrais bruožais nušviečia situaciją ir tada žaidėjas kažko ieško, randa, pagal vienaip ar kitaip klojasi siužetas ir t.t. Tai šiuo atveju buvo kažkas labai panašaus, tik įspūdį paliko aplinkos – tik kur ne kur blausiai apšviesti požeminiai automobilių garažai. Kol vieno iš kūrėjų valdoma veikėja laužėsi į apsaugos būdelėje buvusį kompiuterį, kitas tuo metu aiškino, jog žaidžiant su skirtingomis organizacijomis – lygiai smarkiai skiriasi. Duotuoju atveju vyko kažkoks konfliktas tarp Illuminati ir vietinės mafijos, tad šio konflikto vedamas žaidėjas ir pasirodo garažuose. Žaidžiant už tamplierius ar drakoną, visos situacijos ir pati istorija apžaisti kitaip. Kol žaidžiantysis kūrėjas trynėsi prie kompiuterio, sušmėžavo kažkieno šešėlis. Jis greitai atsisuko ir jau kitą akimirką pradėjo seriją po serijos laidyti į kažkokius mutantus. Jo veikėja šaudė iš solidžiai atrodančio automato, kuriuos, reikia manyti, Illuminati organizacija sau pilnai gali leisti. Tenka pripažinti, kad visa ši šaudymo scena atrodė tarsi paimta iš kokios nors trečiojo asmens šaudyklės. Bet žaidimas, sprendžiant iš visko, ką pamačiau, bus daugialypis, todėl tokia mano pastaba nebūtinai yra minusas.


Tiesiog negaliu likti abejingas ir nepaminėti to, ką kūrėjai lyg tarp kitko pademonstravo po to. Kūrėjo valdoma veikėja leidosi į giliau esančius garažo aukštus ir viskas aplink pasidarė neįžiurimai tamsu. Tada žaidžiančiajam neliko nieko kito, kaip tiesiog imti ir įsijungti žibintuvėlį. Ir čia iškart iškilo viena opi problema, bet, tuo pačiu, revoliucinė idėja visuose MMO žaidimuose – įsijuk šviesą, kad pasišviestum ir visi tave akimirksniu pamatys (tiek paprasti priešai, tiek kiti žaidėjai), išjunk ir tu nematysi nieko pats. Taip kurį laiką kūrėjas visiems stebint eksperimentavo su šviesa-tamsa, kol galiausiai išseko ir išsijungė žibintuvėlis. Tada jis priėjo prie kažkokio automobilio bagažinės ir joje surado signalinių raketų, kurias iššovus susidaro raudonos šviesos plotas, leidžiantis jame kurį laiką atsistatyti jėgas ir pasiruošti naujiems pavojams. Sakyčiau, priminė „Alan Wake“, bet vėlgi, kadangi visa tai demonstruojama MMO žaidime – viskas gerokai kitaip. Dar kiek vėliau, žaidžiančiajam pasiekus atitinkamą viso lygio vietą, viena po kitos ėmė įsijunginėti dviem eilėm sustatytų automobilių šviesos ir priešais trapią Illimunati merginą pasirodė garažo lubas siekiantis monstras. Bet kai jis metėsi į veikėją, žaidžiantis „The Secret World“ kūrėjas jį vienu smūgiu nuduobė. Tada visiems buvo paaiškinta, kad kūrėjai, demonstruodami žaidimą, gali naudoti kodus. Taip, suprantama, tačiau tuo pat metu tai sugadino visą malonumą… Nukovus bosą, valdoma žaidimo veikėja surado kažkieno lavoną, kažkas paaiškėjo, kai kas kai ko nesitikėjo ir lygio demonstracija žaidžiant vienam žaidėjui baigėsi.

Toliau kalba vėl pasisuko prie trijų pagrindinių slaptųjų organizacijų ir kūrėjai patikslino, kad jos visos išimtinėmis progomis susivienija, bet tai įvyksta tik tuomet, kai reikia sujungti jėgas kaunantis prieš tamsos jėgas, kurios kenkia absoliučiai visiems. Tačiau kai jokių tamsos jėgų nėra, viskas ramu, organizacijos ramybę griauna besipjaudamos viena su kita dėl valdžios ir dar nepasidalintų įtakos zonų. Čia, beje, ir yra puiki proga pakalbėti apie visų mėgstamą PVP. Esmė tame, kad be slaptų organizacijų kūrėjai iš realaus pasaulio pasiskolino ir visas legendines vietoves bei keistesnes anomalijas. Pavyzdžiui „The Secret World“ pasaulyje yra Didžiąją Britaniją garsinantis priešistorinis statinys Stounhendžas. Žaidimo visatoje slaptos draugijos staiga sužino, kaip galima išgauti ir panaudoti Stounhendžo galią, todėl visos iš karto ir supuola ant jo kaip musės prie vieno dalyko. O kur ir kada dar gali būti geresnis PVP nei kaunantis su savo konkurentais dėl galimybės užgrobti ir savo įtakos zonoje turėti patį Stounhendžą? Be to, tie žaidėjai, kuriems galiausiai pavyksta okupuoti vieną ar kitą įtakingą ir visų dėmesį pritraukiančią teritoriją ar objektą – galų gale suteikia nemažai naudos pačiai organizacijai, kaip nedalomam vienetui. Be Stounhendžo „The Secret World“ žaidėjai galės kautis ir dėl Himalajų kalnuose pasislėpusios Šambalos, tikrai ne sykį iki šiol daug kur demonstruoto ir išgrobstomo El Dorado ir t.t. Turbūt neverta nė sakyti, jog tai tėra kelios užuominos to, kas dėsis ir ką atrasti bus galima žaidime.


Pabaigai kūrėjai visiems pademonstravo, kaip jų naujajame žaidime atrodo nuolatinėmis tapusios karo zonos. Jų esmė ta, kad čia praktiškai nuolat vyksta masiški PVP mūšiai ir vieną jų kūrėjai pabandė glaustai pademonstruoti ekrane ir tuo pačiu pakomentuoti. Taigi, duotoje medžiagoje grupė Illuminati narių puolė eilinę Kinijos šventyklą. Iš to visiems grupės nariams buvo kažkokios naudos. Bet dabar Drakono organizacijos žaidėjai turi atsikovoti šią šventyklą atgal, bet tam reikės padaryti viską, ką Illuminati nariai darė prieš tai, kad šią šventyklą atimtų. Trumpiau tarius žaidėjai, kovojantys už Drakoną, turi išversti vartus, o tam reikia surasti „omino“ kažko šulinius. Juos suradus ir vartus išvertus (nors tai toli gražu nėra taip paprasta kaip dabar skamba), Drakono šalininkai turi susikauti ir nugalėti Illuminati automatoną – didelį ir gremėzdišką jų sargą. Nugalėjus jį ir atsikovojus šventyklą, Drakono žaidėjai pasiglemžia automatoną ir perprogramuoją jį taip, kad klausytų tik jų. Panašu, kad tokio tipo PVP mūšiai žaidime vyks nuolat, tad tie, kuriems per anksti neatsibos, galės žaisti tiek, kiek tilps.

Paskutinei pastraipai pasilikau priminimą, kad žaidimas žada pasirodyti kitų metų balandžio mėnesį ir tiems, kurie dar nežino pasakau, jog šiame MMO nebus nei patirties taškų, nei lygių, kuriuos žaidėjai galės keltis. „The Secret World“ viskas atsiremia į įgūdžius (skills), kuriuos žaidėjai renka ir kurių čia tiek, kad užteks labai ilgam. Che, panašu, kad atsirado puikus pasirinkimas tiems, kurie mėgsta alternatyvus MMO arba tiems, kurie jau seniai norėjo sužaisti tokio tipo žaidimą dėl geros, įsomintinos istorijos.