Faktas, kad pamatysiu „Far Cry 3“ kūrėjus ir sužinosiu kažką daugiau apie šį žaidimą mane masino dar gerokai prieš tai, kai pradėjau krautis lagaminą parodai. Betgi kaip vis dėlto gerai, kad parodoje pamačiau, palyginus, visko tiek daug, nes jei būčiau pamatęs tik „Far Cry 3“ – namo būčiau grįžęs su nukabinta nosimi ir surauktais antakiais.

Iš pradžių, vos patekus į kambarį, kuriame turėjo vykti prezentacija, viskas buvo labai smagu: kėdės minkštos, atsisėdom pirmoje eilėje, o priešais mus stovėjo ne kas kitas kaip vyriausiasis žaidimo dizaineris! Bet šioje vietoje visi gerumai ir baigėsi. Vyr. žaid. dizaineris įjungė televizorių ir kai visi suvokė, kad dabar matys tą pačią video medžiagą, kurios visi jau prisižiūrėjo per ar po E3 parodos (jeigu tu dar nesi tas, kuris atsižiūrėjo, ją gali rasti ir atsižiūrėti čia) jis staigiai puolė atsiprašinėti ir patikino, kad visi susirinkusieji pamatys kaip tą pačią žaidimo dalį kūrėjai peržais naujai. Cha, nė velnio! Bet apie tai kiek vėliau.

Pradžiai surašysiu tą jau tūkstančius kartų kartotą pačią bendriausią informaciją apie žaidimą: žaidėjas valdo Džeisoną Brodį (Jason Brody), kuriam žiauriai nepasisekė – jo mergina pagrobta, laivas susprogdintas, o visi kiti mirę. A, pamiršau paminėti kertinę detalę – taip pat jis atsidūrė saloje, kurioje visi yra bepročiai. Ir tuo žiūrovai gauna įsitikinti jau pačioje demonstracijos pradžioje, kurios metu pasirodo greičiausiai vienas esminių žaidimo veikėjų – Vaas. Kadangi visi jau jį matė ir visi apie jį internetinėse „Far Cry 3“ diskusijose ir tekalba, demonstracijos metu visiems susirinkusiems žaidimo kūrėjai pareiškė, kad čia mes matome dar tik pačią ledkalnio viršūnėlę. Kas būtent buvo norėta tuo pasakyti aš nežinau, bet greičiausiai žaidimoje eigoje Vaas iškrės gerokai daugiau netikėtų išdaigų ir prikalbės dar krūvą teorijų bei išvedžiojimų apie tai, kas, anot jo, yra beprotybė. Neištvėriau ir po prezentacijos priėjęs paklausiau labai man iki šiol rūpėjusio klausimo – „ar šis žaidimas bus kažkas panašaus į filmą „Švilpiko diena“ ar tai tik „Far Cry 3″ demonstracijos triukas? (klausiau dėl to, nes man atrodė, kad Džeisonas šiame žaidime papuola į uždarą ratą, kuriame kartojasi vis tas pats scenarijus – jis pabėga, o Vaas jį vis tiek pagauna ir tai išvirsta į beprotybę, iš kurios herojui būtina pabėgti)“ Vyriausiasis žaidimo dizaineris (matyt todėl, kad nežinojo, ką galima sakyti, o ko dar ne) apskritai vengė pasakoti daugiau, nei pasakė demonstracijos metu, bet vargais negalais man vistik pavyko ištraukti iš jo, kad ne, žaidimas nebus sukurtas uždaro rato principu ir kad tai, kas matoma demonstracijoje, tėra Vaas’o požiūris ir apibūdinimas to, kas dedasi aplink.

Taip, tuo pačiu tai reiškia, kad Vaas, deja, nebus centrinė žaidimo ašis. Sprendžiant iš paslaptingų kūrėjų šypsenų, užuominų ir linkčiojimų galva, „Far Cry 3“ bus ne vienas veikėjas, su kuriuo Džeisonui Brodžiui, laimei ar nelaimei, teks susidurti. Visi tie veikėjai turės savo charakterius, pasaulėžiūras ir tikrai nenusileis Vaas’ui, tad jei tai tiesa – mūsų laukia tikrai įsimintinas ir ypač savo veikėjais patrauklus žaidimas. Aš, o be manęs ir keli kiti smalsūs žurnalistai po prezentacijos teiravomės, ar „Far Cry 3“ teritorija bus tokia pat didelė, kaip ir „Far Cry 2“ žaidimo, tačiau į šį klausimą kūrėjai kategoriškai nenorėjo atsakinėti. Gaila, nes pradedu įtarti, kad žaidimo pasaulis bus mažesnis, o tokį dalyką pripažinti ir dar viešai pasakyti žurnalistams tikriausiai nėra lengva ar malonu. Na, bet panašu, kad su šiuo projektu taikoma visai į kitas aukštumas – tropinė sala, tapusi pirmojo „Far Cry“ sėkmės formule, provokuojantys ir kraupūs veikėjai bei viena siaubinga paslaptis, kurią slepia minėta sala – visa tai sudedama į vieną plaktuvą ir taip suplakama, kad net nežinia kas iš to išeis. Bet kol kas atrodo labai skaniai, nors ir patiekiama nedidelėmis dozėmis.

Gerai, grįžtant prie to, kad kūrėjai nė velnio nieko naujo neparodė. Nors vyriausiasis žaidimo dizaineris ir žadėjo parodyti šioje pasenusioje demonstracijoje kažką naujo, tas, kas žaidė (nespėjau pastebėti, nes sėdėjo kažkur už manęs) visiškai nesugebėjo to įgyvendinti. Iš esmės tai gerai, nes pamatai, kad žaidimas ožiuojasi ir ne visada viskas vyks taip, kaip tu nusprendi, net jei ir randi savo sumanymui įgyvendinti skirtus reikmenis. Šiuo atveju tai buvo snaiperio šautuvas, kurį žaidėjas surado prie medinės budelės užlipęs ant nedidelės kalvos iškart po to, kai atsikratė pirmojo priešininko. Atrodė, kad netrukus viskas įvyks labai sklandžiai, bet kol vyriausiasis žaidimo dizaineris greitakalbe porino tai, ką išmoko mintinai, žaidėjas šovė kažkur pro šalį, kažkas sprogo, ekrane prasidėjo riksmai, klyksmai, dizainerio greitakalbė nutrūko, visi į Džeisoną ėmė šaudyti ir žaidėjas tiesiog taip prabėgo per visą lauką ir įšoko į sraigtasparnį, po ko sekė vėlgi visiems jau matytas video intarpas. Nepaisant to, mums ir toliau buvo pasakojama apie „neaprėpiamą“ įvairovę ir skirtingų galimybių laisvę. Taip, galbūt ji čia ir yra, bet žaidėjas turi būti gerokai įgudęs, kad galėtų žaidimą pakreipti visai kita linkme ir pereiti viską labai tyliai arba kaip tik – su trenksmu.

Šiaip ar taip, kūrėjai be viso to pateikė daug žodinių pažadų, kurie, nors abstrauktūs, visgi kai ką pasako: žaidimo salos detalumas turėtų būti stulbinantis; žmonių, esančių saloje, psichika ir priimami veiksmai turėtų sukrėsti žaidėjus ir dar kartą visiems priminti garsiąją Viljamo Goldingo knygą „Musių valdovas“; žaidime turi rastis daug šiuolaikinio konteksto, susijusio su mūsų visuomene ir realiais įvykiais, paimtais tiesiai iš laikraščių antraščių; žaidėjui, prieš imantis kokių nors veiksmų, reikės gerai apsidairyti aplink ir surasti patį geriausią bei sklandžiausią kelią, kaip įveikti eilinę užduotį/misiją. Ką gi, kol kas žaidimo yra tiek, o už tiek dar negalima nei girti nei smerkti.

Primenu, kad „Far Cry 3“ numatoma išleisti asmeniniams kompiuteriams bei „Xbox360“ ir „PlayStation 3“ konsolėms. O tai padaryti žadama 2012 metais. Kada tiksliai – didelis ir susiraukšlėjęs klaustukas.