Jei sekate naujienas susijusias su žaidimų pramone, ko gero girdėjote ir paskutines dvi siejamas su EA. Visų pirma, pasirodė kompanijos pranešimai investuotojams, kad „Electronic Arts“ nevykdys nubrėžtų ketvirčio planų (antrus metus iš eilės). Taip pat buvo sumažinti kitų metų finansiniai planai, tad šios naujienos labai skaudžiai atsiliepė kompanijos akcijų kainoms. Šie įvykiai sulaukė ypač aršios, buvusio kompanijos vadovo Mitch‘o Lasky‘io kritikos. Savo asmeniniame blog‘e, Mitch‘as užsipuolė dabartinį EA vadovą John‘ą Riccitiello kaltindamas jį vystant bankroto vertą politiką.
„Kadangi nuolatinės pajamos iš sporto žaidimų buvo garantuotos, EA Games teko kurti hitus kurie išjudintų kompaniją. Į tai buvo šlykštu žiūrėti. Pradedant Spore, baigiant Dead Space, Mirror‘s Edge ir Need for Speed: Undercover. Tai buvo brangių komercinių nusivylimų grandinė“, — rašo Lasky. Pro jo akis neprasprūdo ir lūkesčių nepateisinusios „Pandemic“ studijos uždarymas „Neminint jau „Pandemic“ uždarymo, kompanijos pateisinančios pusę, 850 milijonų dolerių vertės, „Bioware–Pandemic“ pirkimo sandorio. Ir aš tikrai nemanau, kad „Dante‘s Inferno“ ar „Knights of the Old Republic“ pasiseks geriau. Tai bankroto strategija“. Galų gale Mitch‘as Lasky stebisi, kodėl investuotojai taip ramiai stebi EA vertybinių popierių kainos smukimą ir kodėl niekas iki šiol nenušalino John‘o Riccitiello. „Taip pat nuostabu, kad direktorių taryba ir šioje betvarkėje palaiko dabartinę vadovybę. Nuo tada kai JR perėmė kompanijos vairą, buvo sunaikinta daugiau nei 11 milijardų kompanijos rinkos vertės“, — rašo Mitch Lasky.
„Electronics Arts“ šį išpuolį komentuoja kaip asmenines Mitch‘o nuoskaudas. Prieš trejus metus, jis kovėsi su John Riccitiello dėl EA vadovo posto ir tą kovą pralošė. “Mitch‘as turėtų pradėti gerti kavą be kofeino. Niekada nebūna paprasta priimti žinią, kad negausi norimo darbo, bet dauguma žmonių nešvaisto trejų metų virkavimams tą tema“, — teigia EA ryšių su investuotojais vadovas Jeff Brown.
Esmė tame, kad Mitch‘o pastabose daugelis įžvelgia milžinišką tiesos krislą. EA akcijos iš ties gerokai nuvertėjo (po Mitch‘o blog‘o įrašo jų vertė smuko dar labiau), o dauguma pastarojo meto žaidimų nesulaukė finansinės sėkmės. Spaudos ir kritikų išliaupsinti hitai sulaukė vidutiniškų pardavimų, tad tikrai kokybiški žaidimai surinko kur kas mažiau pajamų nei kitų kompanijų ar EA išleisti vidutiniokai. Tiems, kas turi EA akcijų Mitch‘as lyg ir padeda atverti akis, jei žmonės to dar nepadarė skaičiuodami prarastus pinigus. Kita vertus nei mes, nei dalis žmonių turinčių EA akcijų nežinom tikrųjų šios nesėkmės priežasčių. Nežinom ir to, kokį palikimą stojęs prie EA vairo gavo John Riccitiello, kaip žaidėjai galim tik spėti, kad ten nebuvo nieko gero. Man kaip žaidėjui atrodo, kad šis nuosmukis buvo neišvengiamybė programuojama ištisus metus (kai kompanijai dar nevadovavo Riccitiello). EA niekada nebuvo traktuojama kaip kitokius ar inovatyvius žaidimus siūlanti kompanija, nors tokių žaidimų buvo jos portfolio. Ilgą laiką EA prekės ženklas buvo tapatinamas su kokybe ir lengvai prieinama, nupoliruota pramoga. Pirkdamas EA žaidimus, žaidėjas žinojo, kad gaus kokybę. Kad žaidimas veiks kaip priklauso, nebus didesnių ar mažesnių trikdžių ar neišbaigtų žaidimo elementų. Žaidimai nebuvo dideli, bet jie buvo išbaigti ir malonūs sužaisti. Tam tikra prasme, man kaip žaidėjui, EA buvo brangių Holivudo filmų analogas. Tačiau taip buvo prieš 8 metus. Prieš 5 metus EA pradėjo nebetiekti net to, kas su jų žaidimais atrodė privaloma. Prieš trejus metus, kompanija kepė kasmetinį šlamštą, kuriam pagailėdavo net firminio blizgesio. Šen bei ten buvo išimčių, bet vertinant bendrai, EA sėdo ant melžiamų gyslų ir jas eksploatavo.
Kai John Riccitiello tapo vadovu, kaip asmeninį tikslą sau ir kompanijai jis nurodė žaidimų kokybės standartų sugrąžinimą. Kaip matavimo priemonę tam jis pasirinko kritikų atsiliepimus ir nuo užpernai metų jie išties ėmė gerėti. Nepaisant prastų pardavimų, „Dead Space“ buvo išties geras žaidimas. Ko gero geriausias Horror–Survival projektas per pastaruosius pora metų, ypač turint galvoje, kad „Resident Evil“ serija akivaizdžiai nukeliavo kažkokia kita linkme. Pardavimai buvo prasti. Tas tiesa. Tačiau kūrėjai padarė ką turėjo padaryt, toliau arba susimovė kitas padalinys, arba tai tiesiog naujoko sindromas. „Dead Space“ noriai perkamas iki šiol. Nenustebsiu, kad antra dalis parsiduos kur kas geriau, net jei nebus tokia gera kaip pirmoji. Pernai EA išleido kritikų liaupsinamą „Dragon Age“, apdovanojimus susižėrusį „Brutal Legend“, grąžino tikėjimą „Need for Speed“ ir „NBA Live“ serijomis. Net paskutinis „Pandemic“ darbas „Saboteur“ pasirodė geriau nei vidutiniškai ir taip pat pelno apdovanojimų. Įdomu tai, kad nepaisant žaidimų gerbėjų ekstazės internete, pardavimai buvo lėtoki. Tam įtakos turi ir piratavimas, tačiau tai ne pats reikšmingiausias faktorius. Žvelgiant iš šalies, buvo padarytos klaidos su kai kurių žaidimų marketingo komunikacija, taip pat labai daug reikšmės turi ir tai, kad tai NAUJI žaidimai, neturintys ilgos pirkimo iš įpročio istorijos.
Aš kaip žaidėjas Riccitiello stojimą už kompanijos vairo vertinu labai palankiai. Na tai juk nekeista. Visos akcijos kurias aš turiu šioje kompanijoje yra žaidimai kuriuos aš žaidžiu, tad mano vertinimo kriterijai radikaliai skiriasi nuo tų kuriuos turi Mitch Lasky.
Komercinė žaidimo sėkmė išties priklauso nuo daugelio dalykų ir deja, ji ne visada susijusi su žaidimo kokybe. Šios kalėdos ir žaidimų pardavimo ataskaitos tai puikiai iliustruoja.
Aišku, vien kurti gerus žaidimus nepakanka. Geri žaidimai, kurie tik sukurti gerai dažniausiai ir patenka į geriausių žaidimų kurių niekas nežaidė sąrašus. Norint sulaukti šlovės reikia dirbti ir kitose sferose, kur EA pernai tikrai darė klaidų. Galų gale EA nėra vien tik hardcore žaidimų gamintoja ir leidėja. Kompanija dirba ir su mažais žaidimukais mobilioms sistemoms, aprūpina Casual rinką, vysto internetinius projektus. Atitinkamai, kai kurie kompanijos verslo modeliai turėtų kisti ir taikytis prie šiuolaikinių technologijų ar vartojimo įpročių. Mitch Lasky kaip tik ir pabrėžia perėjimo prie skaitmeninio žaidimų platinimo modelio, kurį jis pats siūlė prieš palikdamas EA. Ir tai dar ne viskas ką turėtų ar galėtų padaryti EA.
Egzistuoja aibė kitų klausimų, jų tarpe ir kainodara ar kaštų valdymas, kurie tikrai buvo neproporcingai išpūsti. Todėl sakyti, kad Mitch‘as visiškai nusišneka tikrai negaliu, bet kaip žaidėjas aš stoju Riccitiello pusėn. Jo pranešimus apie žaidimus ir kokie jie turėtų būti skaitau dažniau, nei informaciją skleidžiamą investuotojams. Jo išsakytos mintys pamažu įgauna kūną ir antrąjį šių metų pusmetį leidau išties mėgaudamasis tuo ką pagamino EA. Todėl kaip žaidėjas, Mitch‘o įrašą laikau neracionaliu ir užgauliu, nieko apie žaidimus neišmanančio žmogaus išsišokimu, bet vėlgi… Taip darau nes visos EA akcijos kurias turiu yra jų žaidimai.
Didžiausias absurdas šioje situacijoje yra tas, kad vadovo galvos reikalauja investuotojai, o ne žaidėjai. Bendra žaidėjų nuomonė apie kompaniją kaip tik ėmė suktis teigiama linkme būtent po to, kai jos vairą perėmė John Riccitiello. „Activision“ akivaizdžiai turi kitokio kalibro vadovą, kuris apie viską kalba tik iš piniginių ir pelno perspektyvų. Akcininkai patenkinti, kompanija dirba pelningai, tačiau žaidėjų akyse „Activision“ tampa naująja blogio imperija, kuri, jei niekas nesikeis, po keleto metų bus linksniuojama visur ir visada, kaip tai visai nesenai vyko su EA. Tačiau nepamirškime ir požiūrio iš kitos pusės. Dabartinis EA akcijų kainos nuosmukis, gali sukelti įvairiausių įvykių grandine. Vadovas gali būti nušalintas, o ir pačiai kompanijai, kai jos akcijų vertė tokia žema, gresia pavojus būti nupirktai kokio nors milžino (Lasky kaip pirkėjus mini „Disney“ ir kinų koncerną „TenCent“). Tokiu atveju automatiškai įvyks pokyčiai visose kompanijos veiklos sferose. Vadinasi, Riccitiello ir jo komandos likimas savo postuose gali nieko nelemti, ar net atnešti dar daugiau žalos fanams, jei kompaniją nupirks visiškai kitokias vertybes turinti įmonė?
Kokia Jūsų nuomonė šiuo klausimu? Kaip ir iš kokių pozicijų vertinate EA darbą pastaruosius porą metų? Ar tikrai manote, kad EA su Riccitiello yra bloga naujiena žaidėjams? Ar būdami žaidėjai ir turėdami EA akcijų reikalautumėte dabartinės vadovybės nušalinimo? Kalbėkite!
32 Komentarai
bubba92
EA palaukit kol krize baigsis nes dabar zaidimams pinigu gaila :-]
zygiz14
Nu bet tikrai kai tas John Riccitiello tai visiskai smugdo EA nes nuo tada kada jis tapo vadovu visi EA geimai smunka 🙁
Tomux15
As manau kad po to kai John Riccitiello tapo vadovu tai EA pagaliau pradejo gaminti ne tik serijos tesinius bet ir sviezius zaidimus tai manau kai tokie zaidimai kaip Mirrors Edge sulauks tesinio ju perkamumas zymiai padides ir viskas greiciausiai EA iseis i nauda 🙂
LinasKK
„EA Games teko kurti hitus kurie išjudintų kompaniją. Į tai buvo šlykštu žiūrėti. Pradedant Spore, baigiant Dead Space, Mirror‘s Edge ir Need for Speed: Undercover. Tai buvo brangių komercinių nusivylimų grandinė.“
Su tuo sutinku. EA teisetai uzsitarnavo pigiu softcore zaidimu kurejos varda, ir nepasakyciau, kad per pastaruosius pora metu ivyko kazkas novatorisko, apsukusio ivykius 180 laipsniu.
EDman
Pastaruosius kelerius metus, EA nera isleidusi nei vieno zaidimo apie kuri galeciau pasakyti, kad tai yra „geras“ zaidimas. Dazniausiai tai buna tik siaip kokybiskai isdirbti, bet ne trupucio neidomus zaidimai, casual gaming, tai, ka dauguma mano, yra „geri“ zaidimai. Pasitaiko isimciu aisku, bet jos tokios, kad nelabai pasakyciau, kad prie ju prisidejo EA. Kitaip sakant, tai yra kitu imoniu supirkimas: dice, bioware ir t.t. Ir jeigu vienas is siu padaliniu sukuria gera zaidima, sakyti, kad to zaidimo kurejas yra EA, tiesiog liezuvis nesivercia. Jeigu jau paminint activision ir t.t. Tai panasios kompanijos irgi lenkiasi i EA puse, pvz nauju cod zaidimu stampavimas ir t.t.. Uzciuope aukso gysla ir pirmyn: kuriam absoliuciai buka zaidima, su visiskai linijiniu nuspejamu siuzetu, linijine zaidimo eiga ir t.t. Idedam visiskai nieko naujo nepasiulanti multiplayer ir reklamuojam sia nesamonele iki begalybes. Taip ir eina konvejeriu cod zaidimai. O kadangi dauguma zaideju (ypac amerikonai) nepasizymi ypatingomis intelektinemis galimybemis tai ir megsta visuos siuos „casual“ zaidimus. Seniai jau niekas nebeleidzia geru rimtu rpg kaip baldurs gate ar pirmieji fallout ir t.t. Nes tokie zaidimai ne visiems intelektiskai ikandami, o juk norisi, kad tavo zaidima pirktu visi? Tai is dalies ir paaiskina, kodel EA seniai degradavusi, o ir pamazu activision pradeda…
B33R4LIF3
Tau +, nieko daugiau negaliu pasakyt 🙂
Xanthus
Mano manymu, esminė problema yra būtent tame, kad EA pastatė ant naujų žaidimų, o šiandieninėje itin konservatyvioje žaidimų pramonėje tai tiesiog negali iš karto atsipirkti. Dauguma ilgalaikių frančizių (gal atmetus Madden ar NHL, kurių visada nupirks vienodai) nustekentos, net siaurakakčiai geimeriai į EA logotipą dabar žiūri kreivai, o pakeist neigiamą nuomonę žymiai sunkiau, nei ją susikurt. Asmeniškai man EA likimas nerūpi, pasikeitus savininkam ir pasodinus vadovaut koki Kotick’o kloną ši industrija tik greičiau nusiristų žemyn, o tai būtų bene geriausias variantas šiandienai.
sopuku
jo tie visi geimai tai ir man pasirode paskutine sh kruva 😀 nei vieno nepalosiau daugiau nei 10 min
ZZ1
siaip jo, vos keli nuolat linksniuojami ir tiepatys zaidimai pastaruju metu nieko nekeicia.
kad ea pries kelis mistinius metus buvo blogi, paskiau geri, paskiau dar kazkokie yra issigalvojimas.
Jus sprendimas buvo dulkinti auditorija. Todel auditorija juos ir isdulkins.
taip buvo visada ir taip turi buti.
Artojas
@Edman: O kaip manai, kas moka už DICE, Bioware eksperimentus ir apsiima jų leidimo riziką? Sprendimas pirkti/nepirkti/leisti/neleisti/finansuoti/nefinansuoti ir yra tai, kuo užsiima leidėjas.
@ZZ1: O norėtum, kad viskas vyktų per naktį :)? Tam, kad auditorija imtūsi vangių (labai vangių) dulkinimo veiksmų prireikė keleto metų. Auditorija nuo kritikų ir daugiau mažiau subalansuoto vertinimo atsilieka kaip minimum 2-3 trim metais, tą puikiai iliustruoja vertinimų išklotinės ir pardavimų ataskaitos. Per staigūs posūkiai tikrai būtų bankroto verta politika.
ZZ1
tai taip. zmones kaip grupe esame labai inertiski.
kai brangiai apmokamas harvardinis ekonomistas dirbantis ea geriausiu atveju galetu speti tik 2 metus i prieki,
pliaukstelejimas i zanda atgal nuo rinkos dalyviu gali uztrukti ir penkis metus.
taip ir gaunasi. visad.
STEBËTOJAS
Šeip reikia džiaugtis kad dar leidžia jie žaidimus kokie jie bebutu. Yra kam patinka yra kam nepatinka . Manau liudniau butu buve jei EA ižvis nebutu buve. Jug tada nebutu simsu ir simsiciu , aišku juos kūrė maxis bet leidejas tai EA buvo .Nebūtu visu Need for spedu ir tt. Manu džiaukites ka turit o ne sedėdami namie skuskites kad tas ar tas negerai . Prieš 10 ar 20 metu buvo bet kas gerai ka tik sugebėdavom gauti . O šeip daug del ko kaltas ir piratavimas, Jug kaip parsisiunti žaidima tu tik story line pereini jee aišku dar varginies ir jy pereini . Aš pats tai sakau iš savo patirties , nes kaip moki už daikta pinigus jis yra idomesnism aišku aš pats pinigu neturiu tad tenka šiuo metu žaisti senus žaidimus.
Rhinoxster
Frostas
Galbūt problema ne tame, kad John’o Riccitiello blogai vadovavo o tame, kad jis vadovavo standartiškai t.y jam vienas ir tas pats ar kompanija gamina guminius batus, pieštukus ar baldus.
Kita problema, kad kompanija susikoncentravusi į trumpalaikes strategijas t.y. stengiasi pagaminti žaidimus kuo greičiau ir kuo daugiau o nuo to kenčia žaidimų ilgaamžiškumas, nes kūrėjai nespėja „apšlifuoti“ minčių. Pasekmės tokios, kad serijos „išsisemia“, kūrėjai „perkaista“ o čia dar turi kažką naujo sugalvoti.
Visgi ir Mitch‘as Lasky yra nevisai teisus, nes prieš trejus metus krizės nebuvo.
Rokimusas
EA prieš metus buvo mano pasipiktinimų objektas, žaidimai š atsiprašant š malė tuo metu. NBA Live buvo pajuokos objektu su NFS serija dėl to, jog nieko žaidimuose nedarė, net naujesniuose NBA Live (PSP bent jau) žaidimuose atsirado funkcija „What’s New“ parodanti, ką jie padarė per tą kurimo laika – žema. Jeigu darai tokią funkcija ir jei manai, jog be jos žaidėjos fanas nieko naujo nepamatys – tada jau reik daryt išvadas. Na tai buvo prieš metus ir dabar mano nuomuone EA „atsitiesė“ mano akyse su tokiais žaidimais kaip Fight Night Round 4(na laikui bėgant nusibosta, bet buvo tikrai geras Bokso žaidimas) Dead Space Extraction(kuris buvo vienas iš geresnių rail-shooterių ir „nemelžė karvės“) NBA 10(kuris patobulėjo) NFS: Shift(jei ne jis būčiau palaidojęs NFS serija) ir t.t. Taigi šiuo metu EA taisosi mano akyse, bet visdėlto neprilygsta tokioms kompanyjoms kaip 2K, Rockstar ar Rocksteady, ir manau jog yra tikrai kur pasispaust kad EA kurtu AAA titulo žaidimus – juk taip mažai tetrūksta.
Dowydas
Kad žaidimai subukėję, tai sutinku pilnai, jau toks bukumo lygis pasiektas, kad kraupu, tarsi viską darytų „For USA“, kokie anksčiau quest žanro žaidimai būdavo, rpg, tie patys residet evil, silent hill, stebindavo galovsukių gausa ir jų sudėtingumu, o dabar viskas nusileido iki penkiamečio lygio.
Krakys23Revenge
Na ir ilgai čia 🙂
Xanthus
Be Ubisoft vargiai rastum bent vieną stambesnį leidėją, kuriam vadovautų žmonės, užauginti žaidimų industrijos, skirtumas tik tas, kad EA ant šito grėblio lipa dabar, kiti arba lipo praeity arba dar tik lips (I’m looking at you Activision).
MasTer_of_DeaTh
Sakyčiau per praitus metus sulaukėm iš EA neblogų žaidimų, net NFS serija atsigavo… O šiais metais tai pat manau sulauksim neblogų žaidimų tokių kaip : BF: Bad Company 2, BF 1943, Mass Effect .. Nu vienu žodžiu mano atžvilgiu EA taisosi 🙂
SUPERMARIO
O aš asmeniškai EA darbais išties esu patenkintas.Patenkintas tiek Dead Space,tiek Mirror’s edge,tiek daugel kitų j išleistų žaidimų.Taip EA yra milžiniškas kepykla ,kuri kepa greitą maistą ,dažniausiai vidutinišką ir niekuo neišskirtinį.Bet jug nereiškia ,kad tas maistas blogas.Kad ir kasmetiniai NFL,NHL,NBA LIVE žaidimai .Jūs juos keikiate,peikiat ,bet jums jų reikia.Ir man jų reikia.Kodė?Todėl ,kad tai vienintėliai padorūs sporto žaidimai rinkoje.Vienintėlė 2K su savo NBA 2K serija gali konkuruoti su EA leidžiama,NBA LIVE.Tačiau kur jūs rasit Madden ,Tiger Woods analogų ?Niekur .