Žaidimas „Six Days in Fallujah“ jau buvo baigiamas kurti, kai leidėjai „Konami“ truktelėjo rankinį ir apsuko visą leidybos ūkį 180 laipsnių. Tuo metu buvo vieningai nuspręsta, kad „Konami“ pabūgo galimo politinio spaudimo ir nusprendė nerizikuoti. Žaidimas, paremtas tikrais faktais, turėjo atspindėti antrojo mūšio prie Faludžos eigą, intarpams buvo naudojami tikri filmuoti įvykio vaizdai, kautynėse dalyvavusių jūrų pėstininkų komentarai. Pasipriešinimo prieš žaidimą judėjimą sudarė mūšyje žuvusių karių šeimos, ir tai suprantama. Žuvusių karių artimieji nenorėjo, kad jų nelaimė atsispindėtų žaidimuose, nes pastarieji traktuojami kaip pramoga. Kūrėjų argumentai, kad žaidimas papildys vadinamųjų dokumentinių žaidimų gretas, čia nepadėjo. Aišku galim galvoti, kodėl triukšmo nekelia Antrojo Pasaulinio karo aukų šeimos, bet nepamirškime, nuo antrojo Faludžos mūšio nepraėjo nė penkmetis.
Įdomu tai, kad pačią žaidimo idėją, „Atomic Games“ savininkui Pyteriui Tamtei, pasiūlė šio mūšio veteranai. Dalis mūšį išgyvenusių karių degė troškimu perkelti tų dienų įvykius į žaidimą. Pasak jų, žaidimas turėjo tapti garbingu atminimu žuvusiems, ir pabrėžti JAV jūrų pėstininkų herojiškumą.
Antra vertus žaidimas nebuvo uždraustas ar nurašytas. Tiesiog pasitraukė jo leidėjas, tad kūrėjai dairosi naujo. Savo interviu leidiniui „Newsweek“, Tamtė teigia, kad jau vyksta derybos su keliais potencialiais investuotojais. Pasak jo, žaidimo užbaigimui trūksta kelių milijonų dolerių, dar kelių žaidimo rinkodaros kampanijai (mano galva, po visų skandalų reklamai pakaks ir mažesnių investicijų). Apie derybas kol kas plačiau nekalbama. Tamte teigia nenorintis minėti ir potencialių partnerių, kol ant bendradarbiavimo sutarties nėra parašų. Jis taip pat išreiškė liūdesį dėl to, kad nesusiekė su žuvusių artimųjų šeimomis anksčiau ir neturėjo progos deramai pristatyti projektą. Pyteris įsitikinęs, kad visos problemos kilo dėl žodžio žaidimas sąvokos, neleidžiančios pažvelgti į projektą rimčiau.
Didžiulei savo nuostabai, aš suprantu ir pateisinu abi puses. Viena vertus, žaidimus žaidžia begalės žmonių, kurie geba skirtingus projektus vertinti adekvačiai. Mes, žaidėjai, žaidimuose išgyvename skirtingus žmonijos istorijos įvykius, visiškai kitomis aplinkybėmis nei stebėdami žinias ar skaitydami istorijos vadovėlius. Jei Atomic Games nori įprasminti šių dienų istorijai svarbų įvykį, aš tame nematau nieko bloga. Juk kai pagalvoji, jei žaidime būtų naudojamos išgalvotos pavardės, projektas nesukeltų didelių aistrų. Ta prasme žaidimų ir modifikacijų skirtų Irako, Afganistano, Vietnamo karams turime aibes.
Antra vertus, artimųjų šeimoms išties gali būti nemalonu, kad Grand Thef Auto ir Counter Strike karta, žaisdama žaidimą, leis siautėti savo fantazijai.
O ką apie tai manote jūs?
Skaitantys angliškai, gali perskaityti gan įdomų straipsnį šia tema apsilankę Newsweek tinklalapyje.
10 Komentarai
vaidog
Toks geras zaidimas ir stai mums spyga taukuota 😐
NikoGamer
sutinku tikrai geras zaidimas. o ka mes gaunam?nieko(u)
CiPsAsS
Man tai pavyždžiui ne pramoga butų žaist toki žaidimą o garbė.(s)
RICiuXAS
Kokie yra zaidimai Irako ir Afganistano tema?
posas
tikrai puikus game
buzzzus
Is kur tu zinai kad jis puikus zaidimas? ar jau zaidei kad sneki taip? nei jokio video nera is sio zaidimo o tu jau matai kad jis puikus, neblogai tau, noreciau ir as matyti tiek kiek tu jau matai:D
MasTer_of_DeaTh
Na reike tiketis, kad isleis atrodo tikrai idomei…
NorD
Esu įsitikinęs, kad MS neripintų iš Sony kokio nors nepasisekusio projekto. Manau Natal gali būti kaip naujos kartos žaidimų pradžia. Pats galvoju, kad tik nauji specialiai skirti Natal’ui žaidimai galės veikti su Natal. Nerealiai skamba? Gal… Bet MS nuo to tik būtų geriau 🙂
buzzzus
Kazkur tu cia ne i ta naujiena pataikiai man rodos su savo komentaru:D
Scout
Turiu dokumentikos(shootout) apie mušį Fallujah’joje, labai faina, siulau visiems paziureti..