GC08: Red Alert 3
Dar dieną prieš susitikdami su Krisu ir Džimu, stebėjom oficialų EA pranešimą parengtą Leipcigo parodai. Jo metu buvo akcentuojami kinematografiniai žaidimo intarpai. Na jie tikrai sužavėjo tuo, kad juose vaidina nemenkas žinomų aktorių žvaigždynas, kurį puošia tuntas nuostabiai atrodančių damų. Labai patiko ir tai, kad video intarpuose išlaikyta pirmų Red Alert žaidimų dvasia. Jie dvelkia tomis pačiomis šaltojo karo nuotaikomis, scenos pilnos butaforijos, skamba iškilmingi maršai… Žodžiu užskaitėm, nors jaunai žaidėjų kartai, gal ir nepatiks.
Nesitikėjom, kad uždaros prezentacijos tema taip skirsis nuo to ką matėm. Tačiau už nugaros užsivėrus kambariuko, kuriame susitikom, durims paaiškėjo, kad šiam mūsų susitikimui EA turi dar vieną, parodos metu reklamuojamą naujieną. Tai kampanijos režimo pristatymas ir tam, kad jis būtų įdomus, prireikė dviejų žmonių. Dėmesio! Visa Red Alert 3 kampanija bus visiškai subalansuota co-op žaidimui, tad jei laukiat Red Alert 3, dabar būtų pats laikas ieškotis panašius lūkesčius puoselėjančių draugų.
Tam, kad mes suprastume kas ir kaip, Džimas ir Krisas paprasčiausiai užkrovė vieną iš Sovietų kampanijos lygių ir viską parodė. Po to mes dar apipylėme juos klausimais, tačiau rašydamas aš viską sumalsiu į vieną krūvą, kad būtu aiškiau ir paprasčiau.
Taigi. Norėdami išspausti iš Red Alert kampanijų visą įmanomą malonumą, turėsite pasiieškoti draugų, kurie žaistų kartu. Aišku, pereiti visas tris kampanijas (Sovietų, Kylančios Saulės Imperijos ir JAV) galėsite ir vieni, tačiau tokiu atveju jūsų pusėje visuomet kausis DI partneris. Žaidimas subalansuotas taip, kad žaidėjas jaustų malonumą bendraudamas ir bendradarbiaudamas su partneriu, tam reikalui buvo atlikti kai kurie vartotojo sąsajos ir valdymo patobulinimai. Didžiąja dalimi tai liečia įsakymus ar pagalbos prašymą. Žaidėjai galės naudoti signalinius zondus, susiedami jį su iš anksto įrašytomis frazėmis „Atakuok čia“, „Reikia pastiprinimo“, „Reikia transporto“, „Būtina priedanga iš oro“ ir t.t. Šiuos įsakymus puikiai supras ir vykdys dirbtinis intelektas, tačiau net ir tuo atveju jei tingėsime juos dalinti, DI pats analizuos mūšio lauką ir stengsis žaisti kuo protingiau. Analogiškai, bet kurią akimirką jis galės paprašyti ir jūsų pagalbos. Žaidėjai taip pat galės kurti vadinamuosius karštuosius taškus. Jie pasitarnaus kaip nurodymas DI ar partneriui apie teritorijas kurias žūtbūt reikia kontroliuoti.
Mums demonstravo vieną iš misijų, kurioje co-op žaidimo reikšmė ypač aukšta ir žaidimas dėl to tampa gerokai azartiškesnis, mat sėkmė nemaža dalimi priklauso nuo žaidžiančiųjų bendradarbiavimo. Krisas ir Džimas turėjo užimti keletą salų kuriose buvo įsikūrusios JAV pajėgos, tačiau ne viskas taip paprasta kaip atrodė iš pirmo žvilgsnio. Pagal scenarijų abu žaidėjai gavo po vieną bazę su apribotomis jų vystymo galimybėmis, tad gavosi taip, kad Džimas galėjo gaminti sausumos pajėgas bei dalį karinio laivyno, kai tuo tarpu Krisas specializavosi orlaivių gamyboje bei valdė jūrinį transportą. Priešų bazės, kurių buvo keletas, buvo paruoštos tam tikriems atakos tipams remiantis žaidėjų bazių išsidėstymu. Pavyzdžiui sala esanti visai prie pat Kriso, buvo gruste prigrūsta priešlėktuvinės gynybos priemonių. Žodžiu planas buvo ganėtinai paprastas. Krisas pagamino spiečių sraigtasparnių ir kol Džimas kutėsi su savo tankiukais, apskrido pusę žemėlapio ir atakavo jo kaimynystėje esančią bazę. Šioji buvo pasirengusi kautis su Džimu, tad priešlėktuvinės gynybos joje buvo mažai. Iškepęs padorią sausumos pajėgų grupę, Džimas sugrūdo savo karius į transporterius, kuriuos Kriso sraigtasparniai nuskraidino į pirmąją, atakos iš oro besitikinčią, bazę. Taip abu žaidėjai mikliai žengė pirmuosius žingsnius. Vėliau abu nutarė pasistatydinti po naują bazę. Sovietai jas statosi dislokuodami savaime išsimontuojančius pastatus, kurios galima transportuoti oru. Tad Krisas mielai sutiko nuskraidinti abiejų žaidėjų bazes ir naujas pozicijas.
Tolimesnės priešų bazės buvo daugiau maišyto pobūdžio, tad abu žaidėjai nemažai strategavo, organizavo dėmesį nukreipiančius manevrus ir visaip durnino DI. Stebėti buvo baisiai įdomu. Aišku, stebint kaip jie žaidžia, atrodė, kad viskas paprasta, tačiau šią demonstraciją jie rodė žurnalistams jau antra diena, tad natūralu, kad jų veiksmai buvo sustyguoti. Beveik visą misiją jie įvykdė faktiškai neprarasdami karių, tad pabaiga buvo užvis įdomiausia, nes žaidėjai nesusikalbėjo. Krisas pradėjo centrinės bazės ataką iš oro, nesulaukęs Džimo signalo, kad priešlėktuvinė gynyba sunaikinta, ir pakliuvo į spąstus. DI akimirksniu nušlavė visas Džimo pajėgas. Pergalė buvo pasiekta, galima sakyti, per stebuklą.
Patyręs pralaimėjimą DI generolas kreipėsi į žaidėjus filmuotos medžiagos pagalba. Tokiu būdu Red Alert 3 kaip žaidimas tik dar labiau suartėja su kinematografiniais misijų intro. Paliko malonų įspūdį.
Toks mūšio modelis žaidime bus ne vienintelis. Kūrėjai pažadėjo, kad žaidime bus ir standartinių mūšių, kai visi žaidėjai galės gaminti viską ką panorėję. Paklausėm, kaip gi bus su spec. personažais, dar žinomais kaip Commandos. Pasirodo, tokiu atveju vienas iš žaidėjų greičiausiai valdys tik spec. personažą ir jam pavestą būrį (jei toks bus), kai tuo tarpu kitas žaidėjas statys bazę ir gamins bei vadovaus standartinei patrankų mėsai.
Žaidimo kūrėjai kol kas dar nenusprendė kas nutiks jei dėl ryšio ar kitokių sutrikimų iš dviejų, gyvų žaidėjų komandos liks tik vienas. Logiška būtų, jei jo veiksmus automatiškai perimtų DI, tačiau Krisas teigia, kad svarstomos įvairios galimybės, ir kol kas dar nėra aišku, kaip viskas vyks iš tikrųjų.
Siužetiniu požiūriu visos trys kampanijos vyks daugiau ar mažiau vienu metu, tačiau misijos tarpusavyje beveik nesipainios. Tad kiekviena kampanija, bus išskirtinė, o bendras žaidimo siužetas greičiausiai išvengs nelogiškumų, kai žaisdamas vieną kampaniją turi pastatyti bazę, o po kurio laiko pats ją ir sugriauti. Kiek klausinėjom apie pajėgų balansą bei kariaujančių šalių skirtumus, atsakymai buvo skurdoki. Kiek daugiau dėmesio Krisas skyrė tekančios saulės imperijai, kuri žaidime bus lyg ir savotiškas Hi-Tec‘as. Krisas teigia, kad nors iš taktinės pusės tiek Sovietų, tiek JAV pajėgos bus gan skirtingos, jų valdymo sudėtingumo lygis bus ganėtinai panašus. O štai norintys įvaldyti ir tinkamai išnaudoti Tekančios Saulės Imperijos potencialą, žaidėjai privalės turėti šiokių tokių įgūdžių. Tada perklausėm paprasčiau. Ar galima tikėtis, kad trys Red Alert kovojančios šalys, skirsis viena nuo kitos ne mažiau, nei trys tarpusavyje kovojančios šalys C&C Generals žaidime. Atsakymas buvo, vienareikšmiškas „Taip“.
Kas liečia patį vaizdą ekrane, belieka pasakyti kad žaidimas atrodo mielai. Mane asmeniškai labai sužavėjo tik specialieji efektai, visa kita paprasčiausiai atitinka aukštus, šiuolaikiniams strateginiams žaidimams keliamus reikalavimus. Smagu ir tai, kad pats žaidimo dizainas labai primena senąsias Red Alert dalis. Tam tikra prasme, Red Alert 3 pavadinčiau Starcraft‘u kurį gamina EA. Ne dėl to, kad jie kažkuo panašūs, nes nė velnio jie nepanašūs, bet dėl to, kad abi kompanijos įvelka senus ir mylimus žaidimus į naujus rūbus. Abu žaidimai ekrane atrodo stulbinančiai, nors tuo pat metu nuo jų dvelkia malonūs nostalgiški pojūčiai.
Na… EA nebūtų EA jei nepasinaudotu tuo kas šiandien ant bangos. O vien būnant Leipcige, klausimų užduodamų apie co-op režimus, kur reikia ir nereikia girdėjau šimtus. Nes visi apie tai kalba, ir atrodytų, kad visi jo nori, nepriklausomai nuo to tinka jis žaidimui ar ne. Šiuo atveju, EA sprendimas paeksperimentuoti su co-op vieno žaidėjo kampanijoje (o ne šiaip daugelio žaidėjų batalijose) man pasirodė labai įdomus ir savalaikis. Tam tikra prasme, galvoju, kad Red Alert 3 gali tapti naujuoju Gears Of War, kuris praktiškai ir paklojo pamatus bendrajam co-op hype‘ui. O ką manote jūs?
30 Komentarai
§haDe
Ačiū tau Artojau už šį straipsnį. Negaliu kaip laukiu šio žaidimo, tik nelabai esu tikras dėl tos naujosios frakcijos, kažkaip nelabai man ji tinka prie senesnių armijų. O dėl co-op rėžimo tai šaunuoliai, kad sugalvojo taip padaryti. Nes visas įdomumas žaidime atsiranda tada, kada gali žaisti kartu su savo draugu.
Xanthus
Prisiskaites apie kovojancias meskas buvau pilnas skepticizmo, bet sis straipsnis atgaivino mano viltis, ypac suzavejo live action intarpu screenai, tikiuosi ir vaidyba tokia pat cheesy bus kaip anksciau :).
Del tos coop manijos as tik dziaugiuosi, bent man zaidimuose be galo patiko single player kampanijas coop rezimu perzaist su draugais, bet niekad negalvojau, kad tokia funkcija yra patraukli masems. Del tokio coop bumo tik dziaugtis galiu.
murklys
pirmas picture – kinematografinis intarpas? 😀
Artojas
Joa… Vaidyba tai Cheezy, cheezy. Kaip ir akcentai 🙂
Speedo
Tikrai fainai atrodo, laukiu 😛
formis
idomiai atrodo, bet manyciau kiek per daug „cukraus“ turinti grafika, galetu labiau atitikti realybe. Taip pat kaip matau technika ir toliau zengia kartu su mikimauzau, tiesiog „skaitmeninis“ darbas, daugiau liniju tikrai nepakenktu.
Na o idejos atrodo neblogai, tikekimes iki tol kol isleis nepersigalvos:)
iLLiuSioN
Zaidimas turetu buti tikrai labia geras, o kas liecia grafika tai vanduo ir spalvos labaiii graziaiii atrodo 🙂
iMakavelli
Tai co-op cia bus kaip ,slit-screen ar online?:-/
Wolfy
Laukiu nesulaukiu,nes red alert 2 yra labai geras strategas:)
formis
Palyginkim 1) Red Alert 3
2) Red Alert 2
Kvailai suapvalintos formos, ne is tolo neprilygstantys daiktai realiams, viskas lyg is zaislu parduotuves. Nesakau, kad Red Alert 2 buvo tobulas zaidimas, bet bent jau grafika buvo nors kiek i realistiskuma „nesanti“
SoTOP
Man atrodo red alert 3 paskęs tarp kitų rudens hitų pvz. starcraft 2. Palyginus su red alert 2, naujasis man atrodo kažkoks vaikiškas, istorija teoriškai nauja, bet vėlgi nieko labai besiskiriančo nuo antros dalies nebus(vel kelionės laiku). Žaidimo dizainas primena pirmasias dalis? Na nemačiau kaip 3 dalis atrodytų gyvai, bet paveikslėliai, bet jau man asmeniškai, visiškai nepanašūs į red alert 2. Galbūt red alert 3 suvilios naujų žaidėjų, bet pvz. man tikriausiai pakaks demo, nes nesitikiu gero rezultato, nors red alert 2 laikau pačiu geriausiu savo žaistu žaidimu. Tas pats mano minėtas starcraft 2, man jis atrodo daug artimesnis pirmajai daliai, nei kad red alert 3 artimas antrajai.
formis
SoTOP, pilnai tai pritariu, zaidimas per daug vaikiskas ir tikruosius fanus tikrai atsalde paveiksleliai, kuriuos dabar matome, bent jau as tikejausi, kad grafika bus tiesiog patobulinta Red Alet2 zaidimo.
Beje, Artojau, ar as neisiskaiciau ar niekas nepaklauset kaip bus su realistiskumu? Pvz: ar kariai vel be problemu susaudys tanka, nes tas tik keliais suviais tegali uzmusti, kad ir vien zmogu?
Artojas
Zaisk Company of Heroes?
Aš kartais nesuprantų žmonių norų… Atrodo, kad aštriausias jų troškimas, kad visi žaidimai būtų vienodi.
Hariuz
Vel visi pyksta del grafikos kaip ir su Diablo 3 …
iLLiuSioN
Zmones patys nezino ko nori, man tai viskas labai neblogai atrodo. Ir kur cia vaikiskuma galima iziuret? todel kad spalvos ryskios ? 😀
Artojas
Neklausėm. O kas negerai dėl to, kad du žmogučiai tanką užmuša? Šiais laikais, realiam gyvenime, tai gali padaryt ir vienas žmogutis. Kiek stebėjom mūšius tai ten pėstininkus ištrypė pirmiausiai, nė nepastebėjom, kad tokie buvo, galima sakyt.
formis
Tiesiog noretusi justi zaidime „saltojo karo“ atmosfera, noretusi nurios, grieztu liniju aplinkos. O ka mums siulo? Zaislinius laivelius, fabrikelius, tankai tai isvis man primena zaidimo iliustracija is zaidimo „traktoriukai“(Gal nukopijavo kartais:O).
TRAJANAS
Jau nuo red alert 2 laiku ir prasidejo toks vaizdavimas kaip kad dabar RA3 bus. Ten dar kompai nebutu paveze , del to jis toks ir buvo. Tau neatrodidavo keista kai RA2 tankai per dvieju tanku atstuma is kamuoliuku saudidavo? Sukurt relistiska tanko suvi buvo imanoma ir ant tuometiniu kompu, buvo tarkim daug zaidu kur tankai pildavo kaip tikri, PVZ Suden strike 2…Red alert ‘e niekad nebuvo relistiskumo, ten tik smagi „smeledeze“, kurioje zaidzia kara…
As dabar noriu alaus, man ima besas kad o neina nusipirkt mokyklos valgykloje!
Red alert yra red alert. Jis toks buvo ir bus! Tokiu dalyku kaip tu nori, ieskai visai ne ten kur galetum rast. Company of Heroes viskas tikroviskai padaryta. Ir kariauja tos patsios dideles valstybes, saltasis karas viskas jame atsispindeta labai gerai…
SoTOP
(u)Red alert nebuvo toks. Man susidaro toks įspūdis kad westwood kurė gerą žaidimą, o dabar EA sukurs popsą. Pvz. coop, kadangi žaisti su draugais nelabai mėgstu, dabar turėčiau misijas žaisti su DI, laukti jo pagalbos ir pan, nors visiem aišku kad jis neprilygs žmogui, ir teks ne tik už save žaist, bet ir už DI. DI vistiek liks DI. Realistiškumas man neužkliūna, bet koviniai vienetai bent atrodo tikrai kaip žaisliniai.
Mano nuomonė telpa į viena paprastą sakinį – jei EA norėtų, galetų išleis šį žaidimą kokiu nauju pavadinimu, ir pasakyti iš geimplėjaus, unitų kad čia red alert serija būtų labai sunku.
Xanthus
Red alert tikrai nepretendavo i joki realizma, man atrodo daliai komentavusiu reiketu isirasyt senas dalis ir prisimint, nes nostalgija uzgozia esme. Grafika atrodo taip, kad pamates is karto supranti, jog tai red alert, nors ir ne ideali ankstesniu zaidimu kopija. Na zinot, butent tai, ko ir tikimasi is zaidimu serijos tesiniu.