Iš tiesų keista, kad tokia populiari tema veiksmo žaidimuose iki šiol nėra išnaudota vaidmenų darbuose. Nesunku nuspėti, kad iššūkis bei rizika kuriant tokį žaidimą didžiulė. Reikia visiškai naujų taisyklių bei sistemų, nesiremiančių nei įprastais D&D, nei galybe jų sci-fi tematikos atitikmenų. Šio darbo ėmėsi labai patyrę kūrėjai – Alpha Protocol komanda surinkta iš Baldur‘s Gate, Neverwinter Nights, IceWind Dale ir kitų garsių RPG veteranų, gebančių kurti naujus pasaulius ir vaidmenų sistemas.

Būtent žaidime naudojamoms svarbiausioms sistemoms ir buvo skirtas Alpha Protocol pristatymas. Iš tiesų, per valandą laiko išsamiai pristatyti naują RPG žaidimą yra neįmanoma užduotis, todėl labai daug apie žaidimo istoriją ir pasaulį kūrėjai neatskleidė. Apie sistemas, sudarnačias Alpha Protocol, po truputį papasakosiu.

Herojaus kūrimas ir derinimas. Čia labai didelės įvairovės nėra. Akivaizdu, kad jokių rasių, išskyrus žmones, nebus. Herojus vienintelis – Michaelis Thortonas, galima šiek tiek keisti jo veido išvaizdą ir kūno sudėjimą. Kur kas detaliau galima keisti jo aprangą ir ginkluotę. Apranga šnipinėjimo tematikai yra labai svarbi, tad reik tikėtis, kūrėjai skirs jai daug dėmesio. Jau demo metu buvo parodytas ne vienas kostiumas, skirtas įvairiems atvejams: sėlinimui, atvirai kovai, įvairūs civiliniai drabužiai. Ginklai taip pat turėtų būt visai smagūs. Kiekvienas turės bent kelis modifikuojamus taškus, prie kurių bus galima jungti įvairius modulius.

Namai. Kaip supratau, istoriją mūsų herojų ves per įvairius miestus ir šalis. Kiekvienoje vietoje turėsime savo namus, kuriuose ir bus galima keisti herojaus aprangą, ginkluotę ir panašiai. Taip pat namuose veiks elektroninnis paštas, kuriuo, matyt, gausime užduotis. Patiko televizoriaus idėja – bus galima žiūrėti žinias, kuriose praneš apie jūsų atliktus darbus bei jų padarinius. Skirtingai nei tradiciniuose RPG, namai nebus kaip centrinis mazgas, iš kurio bus galima keliauti į pasirinktas vietoves.

Misijos. Jų bus tikrai daug ir įvairių. Kūrėjai stengiasi perteikti Bondo, Borno ir kitų garsių šnipų įkvėptą gyvenimą, tad galima tikėtis kažko panašaus į šių herojų nuotykius. Vienu metu bus galima rinktis iš kelių misijų ir jas vykdyti kaip panorėjus. Taip pat bus galima priimti svarbius sprendimus jau misijos eigoje, nuo kurių priklausys tolimesnė žaidimo eiga. Tarkim, rodytoje misijoje herojus galėjo nušauti ginklų prekeivių vadą ar palikti jį gyvą ir tikėtis jį išnaudoti vėliau.

Kūrėjai labai akcentuoja ir pokalbių, kaip atskiros sistemos, svarbą. Pokalbiai žaidime bus apriboti laiko, kaip Fahrengheit, ir rinksimės ne tikslų atsakymą, bet reakcijos tipą: agresyvus, teigiamas, neigiamas ir panašiai. Kūrėjų teigimu, daugeliu atveju bus galima išvengti žiaurumo, bent jau kurį laiką.

Kovos. Jos priklausys tik nuo išvystytų herojaus savybių ir ginklų modifikacijų – žaidime nebus naudojama „kauliukų“ sistema. Kovos intensyvios, kaip veiksmo žaidime. Bus galima naudoti ir artimos kovos judesius. Be įprasto šaudymo, herojus galės naudotis ir aktyviomis savybėmis, pavyzdžiui, super šaudymas iš dviejų automatų ar šūvių eilė, leidžianti vieną po kito greitai nukauti priešus.

Atskirai dar reikia paminėti įvairius šnipinėjimo daikčiukus. Kūrėjų teigimu, žaidimą bus galima žaisti susitelkiant į sėlinimo, veiksmo, ar technologinę kryptį arba derinant šiuos tris kelius tarpusavyje. Technologijų specialistas naudos įvairias minas, spąstus, įsilauš į sistemas ir kitaip galės pakenkti priešams ar palengvinti sau situaciją.

Alpha Protocol kuriamas smarkiai modifikuotu Unreal 3 varikliu. Rodytoje demo versijoje buvo labai daug rusvų ir gelsvų atspalvių, toks tarsi švytėjimas nedidelis. Man net cell-shading vietom priminė. Žaidimas kuriamas X360, PS3 ir PC, turėtų pasirodyt kitų metų vasarį. Čia ir sakyčiau gera bendra tendencija – daugelis matytų žaidimų neskuba įšokti į šventinį vajų, tad tikrai turėsime ką žaisti kitų metų pradžioje.