Ne paslaptis, kad beveik kiekvienas žaidėjas(-a) bent kartą savo gyvenime pagalvoja „o… jei tik kurčiau aš kada nors kokį žaidimą… tikrai padaryčiau jį patį geriausią, patį nuostabiausią, patį pačiausią…“. Visgi, kad ir kaip gražiai šios mintys skamba galvoje, dažniausiai jos ir telieka mintimis. Žmonių, kurie savo mintis bandytų įgyvendinti, yra mažai, o žmonių, kuriems pavyktų jas įgyvendinti yra dar mažiau. Kodėl taip nutinka? Priežasčių gali būti daugybė (taip, kiekvienas gali jų sugalvoti nemažai), tačiau visos jos susiveda tik į šias dvi:
[li]priklausymas prie žmonių, kurie tingi arba bijo įgyvendinti savo idėjas[/li][li]pasirenka kurti tai, kas ne jų galimybėms, bei jų jėgoms[/li]
Tai reiškia, kad žaidimą gali sukurti kiekvienas netik galvodamas, bet ir bandydamas. Bet! Yra vienas sąlyga – tavo pasirinkimas kurti žaidimą turi būti motyvuotas ir tu turi žinoti kiek ir kokių galimybių turi savo žaidimo kūrimui. Mažas galimybių viršijimas yra tik į gerą – nes pats tobulėji. Tačiau didelis gali baigtis ten, kur tu pradėjai – tavo galvoje.

Neseniai Games.lt vyko apklausa, kurios metu buvo klausiama, į ką panašus turėtų būti pirmas sukurtas žaidimas. Apklausoje balsavo 1222. Daugiausia yra manančių, kad verta pradėti nuo tokių kaip Grand Theft Auto žaidimų kūrimo. Dar nemažai balsavo už kurti kažką visiškai naujo. Visi kiti variantai surinko dar mažiau balsų.
Bet ar tai reiškia, kad iš tiesų verta savo kaip žaidimų kūrėjo karjerą pradėti nuo GTA klono? Atsakymas į šį klausimą priklauso nuo to kiek milijonų turi savo banko sąskaitoje (ir išvis ar tokią turi). Jei tu esi statistinis Lietuvos pilietis tikėtina, kad tavo banko sąskaitoje tokių pinigų nėra, mažai šansų, kad sugebėsi sukurti kokį nors konkurencingą žaidimą GTA IV. Vien jau dėl to, kad prie tokio žaidimo dirba dešimtys ar šimtai žmonių, o žaidimo sukūrimas užtrunka nevienus metus. Vadinasi, jei prie tavo žaidimo dirbs 10 žmonių, kurie gaus 3000lt kas mėnesį atlyginimą, o žaidimo išleidimas planuojamas po metų, tavo banko sąskaitoje turėtų būti bent 360000 lt (12x10x3000lt). Ir tiek tektų išleisti vien už žaidimo sukūrimą! O kur dar visokios žaidimo išleidimo ir kitos išlaidos (pvz. mokesčiai, reikalinga įranga…), kurios gali pareikalauti iš tavęs dar dvigubai tiek!.. Žinoma, galima surasti investuotojų, kurie investuotų į tavo žaidimo kūrimą. Bet vėlgi, kol nebus padaryta bent tam tikra žaidimo dalis arba/ir tu neturėsi bent dalies pinigų, jų surasti yra beveik neįmanoma. O jei ir pavyks turėk galvoje – kad žaidimas, kurį tu darysi gali būti pirmas ir paskutinis. Kodėl? Nes kuo žaidimo kūrimas brangiau kainuoja, tuo mažiau šansų, kad nesėkmės atveju gausi galimybę pakartoti tai. O nesėkmės galimybė kuriant sudėtingą žaidimą iš karto yra gana didžiulė (juk kaip sakoma – pirmas blynas dažnai būna prisvilęs). Nenorint, kad taip atsitiktų, verta ieškoti žmonių, kurie dirbtų vien iš idėjos. Tačiau praktiškai surinkti pakankamą žmonių skaičių, reikalingą sukurti kažką panašaus GTA, kol kas niekam nepavyko… Vadinasi, belieka viena išeitis – kurti vienam kokį nesudėtingą žaidimą arba kokį šiek tiek sudėtingesnį kartu su vienu ar keliais draugais, pažįstamais.
Dėl šių priežasčių tikėtina, kad sukurti žaidimą pasiseks būtent tik tiems, kurie pasirinks Tetris, Zuma, Traktoriukai ar kokį nors kitą panašaus sudėtingumo žaidimą.

Kokio nors nesudėtingo žaidimo klonavimas gali būti puiki pradžia. Bet dar geriau, jei tas pirmasis žaidimas būtų paremtas kokią nors originalia idėja. Tuomet gali būti, kad jis sulauks gerbėjų nors ir nebus tobulas. Tiesa, šioje vietoje slypi vienas pavojus: bebandant realizuoti kažką originalaus galima pamažu labai išsiplėsti ir taip labai daug viršyti savo galimybes.
Jei esi vienas iš tų, kurie vis dar nori kurti žaidimą (aukščiau parašytos eilutės dar tavęs nuo šios idėjos neatgrasė). Pirmiausia verta tau būtų susipažinti su žaidimų kūrimo pagrindais. Apie juos pasakosiu kituose rašiniuose (apie savaitę bus kasdien po naują rašinį). Žinoma, aukšto lygio žaidimui sukurti pateikiamos informacijos kažin ar pakaks, tačiau sukurti kokį nors vieną ar kitą gerai atrodantį žaidimą, informacijos turėtų pakakti… šiaip ar taip, jei kam bus daugiau kas įdomu, manau, pasiieškos daugiau reikalingos informacijos GameDev.lt svetainėje ar kur nors kitur internete.
Kita dalis: Kūrimo etapai
36 Komentarai
prikolist
geras straipsnis !!!!! Saunolis Mek
hydrogenet
Visi zmones kazkokie tai atbuke nuo to GTA 4. Atrodo, kad sis zaidimas yra zaidimu dievas |) Niekados nekurciau tokio pobudzio zaidimo. Mane labiau traukia fantastika ir ateitis ir pns. Va, kad ir Mass Effect zaidimas su gilia istorija (tik prisedau prie jo ir nenulipau kol neperejau viso 🙂 ) Tokiu zaidimu kaip ir MGS taip pat reta. Reikia sukurti tai, ko dar nera, o ne tai kas jau yra.
prikolist
Kiekvienas turi savo nuomone ir kodel sakai kad isbuke , gal daugeliui patinka kaip ir man zaidimai bent siektiek realybes. o MGS dalys tikrai saunios ir nemanau , kazkas is musu geriau kanors suorganizuotu nei Hideo Kojima 🙂
Gaida
Na is tikruju as jusu vietoje padaryciau konkursa „Kas pasiulytu kokia minti gera, scenariju“ (Tik aisku ne „Davai sukursim koki panasu i wowa bet geresni“):D , nes cia tai daugumoi vaikai sedi (kurie moka toki kaip C++ tai tikrai daiboch 10 atsiras;)) – is ju kodo gabalu neisplesi. Bet jie pvz gali sukurti kokia itorija, ir ja poto tobulinti (jaunimo fantazija lakesne nei musu suaugusiu;)).
O kas apie man labiau priimtiniau anglu kalba ten zymiai daugiau gali rasti ir maloniau narsyti. O tiems kas nemoka programuot rimtai – siulau pradet pvz su Flash’u experimentuti:P ir pradeti knygas skaityti
WarCrafteris2
Na straipsnis gal ir geras, bet vistiek tai yra tik teorinės mintys. Jokių ypatingų praktinių patarimų, ar bent paaiškinimo, kaip tie žaidimai atsiranda ir kaip daromi.
edgax
Va, kažkada pats ruošiausi pradėti c++, užsibaigė tuo, kad sužinojau… Man istorijas kurti geriau sekasi. Pats is neturejimu ka veikti, susuku kokia galvoja istorija :p
rokimusas
nu jo sitas straipsnis tiems kurie norejo kurti zaidimus kaip su ranka per veida bet nieko visai geras straipsnis welcome to the real world….o siaip zaidima neapsimoka kurti kadangi padarysi klona tai uzpeiks visi o jei padarysi ka nors naujo ir tai pasiseks kiti prades kopijuoti 😉 taigi mazai galimybiu kad jusu zaidimukai isvys dienos sviesa…
fedska
Cia tipo ivadas buvo,o toliau aiskins kaip kurt zaidima?Bet siaip straipsnis labai patiko,senai tokiu buvo 🙂
Artojas
Kai pamačiau apklausą įtariau, kuo visa tai baigsis :). GJ Mek.
Millenium
Niekados nepradėkit nuo C++!! Programavimas, tai nėra vien C++ žinojimas. Pirma paskaitykite čia: , o paskiau jei jau užsikabinot, tai galima pasiskaityti gerą straipsnį čia:
P.S
Jei koks naujas žmogus atsiras gamedev.lt forume, tai prieš post’inant nepatingėkite perskaityti sticky threads (!)
Profundis
Awesome. Straipsnis tikrai puikus.Ir tikiuos ateity,naudingas xoxoxo
airidas314
geriausia zaidima kurti mano manimu yra su blender ir yra pamoku lietuviskai jeigu jums to nepakaks galit pasiskaityti angliskuose forumuose o jeigu norit greitai sukurti zaidima tam skirti yra dark basic,fps creator
samanas
Nu bet jei gauni koki nors varikliuka tai galima sukurti gera FPS… Bet straipsnis man patiko, Good Work Mek
Sawyer
Puikus straipsnis 😉
O tiems, kas nori pabandyti kurti savo žaidimą, bet nežino nuo ko pradėti, neturi gerų programavimo įgūdžių siūlau pradėti nuo Game maker (toliau GM). Žinoma, kokio C++ ar Pascal pradžiamokslis labai praverstų, tačiau GM nereikalauja jokių programavimo įgudžių. GM yra labai „lankstus“ – su juo gali dirbti tiek vaikai, tiek profersionalai. Visą žaidimą gali sukurti vien drag-n-drop pagalba arba viską rašyti kodu. Su GM yra ir labai išsamus manual’as, kuriame paaiškinama viskas, ko reikia norin dirbti su GM. Jei manual’as nepadės, internete yra labai didelė GM bendruomenė, tad forumuose užduotus klausimus tikrai atsakys. Forumuose taipat rasi begalę pavyzdžių, pamokų, skriptų ir t.t., kuriuos galėsi įdėti į savo žaidimą, yra net apšvietimo ir fizikos varikliai. Su GM galima kurti 2D žaidimus, nors yra ir primityvus 3D. GM lite versija yra nemokama, tačiau joje nėra nemažai naudingų funcijų. Jei kils klausimų – rašykit PM 😉
Gaida
GAMERSTOHELL
puikus straipsnis veliau gal pameginsiu sukurt tetri, o veliau gal kas kito iseis
Owidews
Grina teisybe;)
BLANE
Lenkiu galva… parasyta butent taip kaip ir as galvoju… yra dabar biski laisvo laiko tai galvoju reiks kazka bandyt… vistiek galvoju ateiti su butent situo dalyku siet… senariju parasyt vaiku zaidimas… programuot su packaliu gerai moku.. bet tik paskaliu pakolkas… o va del grafikos tai bus problemu … sitam dalykui nesu labai gabus…
§haDe
Patiko man šitas straipsnis. Aš irgi siūlyčiau visiems pradėt dirbti su „Macromedia Flash“. Aišku iš pat pradžių nereikia tikėtis, kad išeis iškart padaryti kokį gerą žaidimą, bet einant laikui po truputį įgaunant patirties naudojantis action script’u, gal ir išeis kas nors geresnio.
O dėl pirmo žaidimo, tai manau geriausia yra pradėti nuo RTS žanro, nes turbūt jį yra lengviau sukurti nei FPS ar RPG.
OGdyp
Del skirtingu skoniu galėtum zmoniu nevadint bukais tau gal patinka tie fantazy zaidimai as priesingai nekenciu tokiu zaidimu man patinka tie kur veiksmas vyksta normaliam pasauly