Rimčiausiu konkurentu tradiciniams muzikos pardavimams ir toliau išlieka skaitmeniniai – šiais laikais juk skaičiuojame ne turimus CD, o MP3, klausomės ne audiocentre, o „iPode“. Rinkos specialistų teigimu šįmet turėtų kiek labiau išryškėti mobilių muzikos pardavimų tendencija – vartotojai mielai siųsis ir klausys kurinius tiesiog telefonuose.

Naujienų agentūra „Reuters“ praneša, kad šiuo metu mobiliuosius telefonus muzikos klausymui naudoja tik 6,7% vartotojų. Ši paskirtis populiaresnė tik tarp sumaniųjų telefonų savininkų – muzikos telefonu klauso 27,9 procento jų. Įvertinant „Apple“ įdirbį bei populiarumą nekeista ir tai, kad 74,1 procento „iPhone“ telefono vartotojų nurodo, kad naudoją jį muzikos klausymui.

Labai įdomus vaizdas gaunamas susiejus šiuos duomenis su informacija apie minėtųjų telefonų kiekį rinkoje. Tikrai mažai naudos iš „iPhone“ turėtojų pasiryžimo muzikuoti, jei jų dalis JAV sumaniųjų telefonų rinkoje siekia tik 28%, tuo tarpu net 40% jos laiko apkabinę gigantas RIM su savo „BlackBerry“ įrenginiais. Jei žiūrėti mobiliųjų telefonų rinką bendrai, „iPhone“ dalis joje dar kuklesnė ir siekia vos vieną procentą.

Viena iš priežasčių, kodėl „iPhone“ turėtojams gali kilti problemų perkant muziką internetu – tai, kad šis telefonas kol kas siūlo tik GPRS duomenų perdavimą, kurio spartos vargiai pakanka šiuolaikiniams poreikiams. Kita priežastis – vis dar aiški muziką parduodančių svetainių orientacija į kompiuterių, o ne mobilių telefonų vartotojus.

Situacija bent jau JAV rinkoje turėtų pasikeisti kai startuos bendra ryšio tiekėjo „Verizon“ ir svetainės „Rhapsody“ paslauga – 67 milijonams „Verizon“ vartotojų staiga atsiras galimybė įsigyti dainų čia pat bendrovės tinklalapyje, o tai dažnam gali pasirodyti paprasčiau nei naudotis trečiųjų šalių paslaugomis.

Populiariausia prekybos dainomis internetu sistema ir toliau išlieka „iTunes“, kurie šių metų pradžioje buvo trumpam užleidę lyderės pozicijas „Wallmart“ svetainei.