Splinter Cell bei Rainbow Six kūrėjai padovanojo mums dar vieną dovaną, vieną iš nuostabiausių šių metų žaidimų — Prince of Persia. Šį kartą negelbėsime jokių įkaitų, nevykdysime specialiųjų operacijų, o nusikelsime į ankstyvuosius tolimuosius Rytus, kur gyvena jaunas princas …

Taigi gyveno kartą princas, jaunas, gražus, atletiškas. Buvo laimingas, kol neatsitiko tai, ko jis mažiausiai tikėjosi. Kartą princas atrado paslaptingą artefaktą, vadinamą Laiko Durklu. Šis durklas turėjo nepaprastų galių, kurių princui iš pradžių nepavyko atskleisti. Jis težinojo, jog durklas gali atsukti keletą gyvenimo minučių atgal. Bet nutiko taip, kad jo tėvas, Saremo valdovas, su visa palyda aplankė kitą valdovą, ir kaip pagarbą jam padovanojo milžinišką smėlio laikrodį, kurio krentantis smėlis žibėjo ir švytėjo kaip auksas.

Saremo valdovas buvo labai patenkintas dovana ir stebėjosi smėlio aukso švytėjimu. Bet princo tėvo viziris, norėjęs tik pakenkti visiems, pasakė, kad tai dar ne viskas, ką gali šis smėlis, kad atrakinus laikrodį išvystumėme dar kai ką nuostabesnio. Taip pat jis pasakė, kad vienintelis, galintis jį atidaryti, yra jaunasis princas, kuris turi stebuklingąjį artefaktą.

Princas, nesupratęs vizirio piktų kėslų, atrakino laikrodį, ir visas smėlis pasklido po haremą. Užtvindė visas vietas, sunaikino visus žmones, paversdamas juos smėlio pabaisomis. Įvyko milžiniška katastrofa, viskas išmirė ir pasaulį nuklojo žėrintis kenksmingasis smėlis. Princas negalėjo suprasti, kas įvyko, buvo sunku suvokti, kad mirė netgi jo tėvas. Įniršęs princas pasiryžta atkeršyti piktajam viziriui. Kartu su vienintele likusia gyva mergina, vardu Farah, jis ryžtasi stoti prieš blogį ir jį sunaikinti savo durklu, kadangi tik šis durklas gali susiurbti smėlį bei jį sunaikinti.

Štai kaip prasideda visas žaidimo veiksmas. Taigi žaidimas bus tarsi praeities įvykių pasakojimas. Princas pasakos, o jūs keliausite jo pasakojimo etapais. Mirę išgirsime princą sakant, kad taip iš tikrųjų nebuvo, aš grįšiu šiek tiek atgal, o jūs vėl pradėkite viską nuo paskutiniojo žaidimo įrašo. Kaip jau supratote, didžiąją žaidimo dalį teks įveikti su mergiote Farah. Ji dažnai bus kliūtis jūsų kelionėms, bet kartais ir pravers.

Farah negalės atlikti jokių akrobatinių judesių, kad nusigautų iki tam tikro taško, todėl ji tik jūsų dėka įveiks atkarpas, kai, pavyzdžiui, atidarysite duris — tai leis jai nevaržomai keliauti toliau. Žinoma, Farah turės ir teigiamų pusių. Ji galės pralįsti pro siaurus tarpelius ir nulenkti uždarų durų svirtį, o tai padės jaunajam princui įveikti įvairius barjerus. Žaidime teks arba kovoti su Smėlio sukurtais priešais, arba karstytis ir įveikti įvairias kliūtis, kaip kadaise tai darėme Tomb Raider žaidimuose. Nukovę priešus galėsime išsiurbti iš jų smėlį, iš kurio laikui bėgant gausime įvairių galių, kurias panaudosime padedami durklo. Kautis su priešais nebus lengvas pasivaikščiojimas. Priešai labai gudrūs, neleis jums pabėgti — nubėgus į šalį teleportuosis šalia ir nedelsdami stengsis jus nugalabyti.

Oponentų įvairovė gan didelė: nuo skraidančių vabalų iki milžiniškų smėlio pabaisų. Kovoti su priešais padės ir bendražygė Farah, kuri šaudys iš lanko. Ji bus savotiška bėda kovose, kadangi panelė turės gyvybės barometrą ir priešams ją nužudžius teks viską pradėti iš naujo. O jūs savo akrobatinių sugebėjimų dėka galėsite įveikti priešus įvairiais būdais ir neleisti jaunajai damai žūti. Princas yra labai lankstus ir gali atakuoti du priešus iš karto manevruodamas tarp jų, gali užsikabinęs už priešo galvos peršokti per jį ore ir perrėžti nugarą. Princas gali kovoti netgi laikydamasis už turėklų ir atlikti visa kita, kas tik šaus jums į galvą.

Na, bet vis dėlto didesnė žaidimo dalis skirta kliūtims ir mįslėms įveikti. Princas turės begalę akrobatinių judesių. Jais naudodamasis turės pereiti įvairias kliūtis. Jaunuolis galės bėgti per sieną ir bėgdamas atsispirti nuo jos, karstytis turėklais, laipioti kopėčiomis, kolonomis, šokinėti nuo kolonos ant kolonos, šokinėti nuo sienos ant sienos, vaikščioti siaurais takeliais išlaikydamas pusiausvyra, siūbuoti virve ir atlikti tuziną kitų judesių. Dažnai po šių akrobatinių manevrų jūs susižeisite, bet priėję prie vandens tiesiog atsigersite ir būsite kaip niekad sveiki. Keliaujant per žaidimą teks įveikti ir ne vieną mįslę, kurioms prireiks gan sudėtingo loginio mąstymo.

Taip pat bėgant žaidimui mūsų durklas įgys vis didesnių galių. Jau pradžioje turėsite galią, kuri jums mirus ar pasismeigus ant spyglių grąžins laiką atgal, kur nevaržomi vėl galėsite tęsti savo kelionę. Tai labai įdomi detalė, kadangi atsukdami laiką atgal, sutaupome minutes, kurias prarastumėme kraunantis load’ams. Taip pat durklas vėliau įgys įvairių galių, kaip slo-mo režimas, suteikiantis jums pranašumo prieš blogiukus, taip pat įvairios galios, pavyzdžiui, įdūrus priešui durklu, pabaisa sustingsta, arba sukaupus maksimalų smėlio skaičių galima tapti žvėriškai greitu ir galingu, o priešai, atvirkščiai, sulėtėja. Žinoma, šios galios eikvos smėlį, taip kad naudokite jį protingai!

Keliaudami žaidimu dažnai išvysime švytintį žemės grindinį, prie kurio priartėję regėsime ateities viziją, kuri prabėgs negailestingai, kaip ir jus supantis laikas. Ji parodys netolimos ateities kliūtis bei nuotykius. Pasibaigus vizijai tiesiog išsisaugosite ir tęsite žaidimą toliau.

Viena iš stulbinančių žaidimo vietų yra jo grafika. Ji tiesiog pribloškianti. Žaidimo kraštovaizdis tiesiog nuostabus. Pabandykite įsivaizduoti: princui lipant haremo šlaitais, maždaug 20 m aukštyje matome visą haremą bei jame vykstančius įvykius, matosi skriejančios degančios strėlės ore, degantys pastatai, kareiviai, kovojantys negailėdami jėgų, be viso to aplinka skendi švelnioje, geltonoje spalvoje, kuri šiek tiek lieja vaizdą ir suteikia sapno pojūtį. Staiga iš šono atlekia katapultos paleistas rutulys ir išmuša skylę visai šalia jūsų.

Žaidime viskas sukurta tiesiog idealiai. Langai švyti, pro juos prasiskverbę saulės spinduliai apšviečia kambarį, vanduo teliūškuoja, iškraipo ir išdidina vaizdą po savimi sulig kiekvienu judesiu, užuolaidos bėgant tarsi prilimpa prie kūno… Ką jau bekalbėti apie patį princą. Jaunuolis turi net 750 animacijų ir juda kaip niekad sklandžiai. Kūrėjai teigia, kad tai daugiausia kada nors animacijų turėjęs personažas. Garsas irgi nėra prastas. Girdime tolimųjų Rytų Relax melodijas, veikėjai nuolat šnekasi tarpusavyje, replikuoja, retai kada būna tylu.

Girdisi netgi krintančių dulkių nuo turėklų garsas. Taigi žaidimas pateiktas bei apipavidalintas puikiai. Vien tik patekus į meniu lauką bei pradėjus naują žaidimą, be jokių krovimosi etapų vaizdas ims artėti iki haremo balkono, kur jūs iškart pradėsite valdyti princą.

Na, pabaigai pasakysiu, kad tai vienas iš realiausių pretendentų į šių metų Number One titulą. Žaidimo unikali išvaizda, stulbinama grafika, įdomumas bei galimybės nuostabūs. Po prasto naujausio Tomb Raider pasirodymo šis žaidimas padės su kaupu užkimšti Tomb Raider spragą.

ID