2009 metų projektas Batman: Arkham Asylum įrodė mums, kad ne tik įžymios žaidimų kompanijos gali kurti žaidimo pasaulio šedevrus. Yager tai nedidelė kūrėjų kompanija iš Berlyno, sekanti Rocksteady pavyzdžiu, norėdama sukurti geriausią 2010 metų šaudyklę. Spec Ops: The Line nuo 2007 metų kuriama naudojant Unreal Engine 3 variklį, kuris taip pat buvo naudojamas kuriant aukščiau minėta Batman: Arkham Asylum žaidimą. Pasak kūrėjų šis variklis turėtu įkvėpti daugiau realizmo ir taip realistiškam žaidimo pasauliui.

Spec Ops: The Line veiksmo vieta taps Dubajus, tiesa šiek tiek kitoks nei mes jį įsivaizdavome. Dabar tai miestas kuriame siautėja galingos smėlio audros, miestas vaiduoklis, kuriame daugiau niekada negalės gyventi žmonės. Jame niekas negyvena, nebent ginkluotos apdriskėlių grupuotės ir pavieniai benamiai, besislapstantys kadaise didingo miesto dangoraižiuose, jau seniai tapusiais griuvėsiais nuo nuolat siautėjančių smėlio audrų. Būtent į tokią, tragišką, kadaise didingo miesto vietą, atkeliauja pagrindinis herojus, kapitonas Martinas Uokeris. Jo tikslas surasti pulkininką Džoną Konradą, kuris prarado sveiką protą evakuodamas Dubajaus gyventojus. Pulkininkas jau susidorojo su vienu gelbėjimo būrių atėjusių jam padėti, dabar mūsų herojui ir jo komandai teks surasti ir pargabenti pulkininką į gimtąją šalį.

Kūrėjų dialoguose kalba eina apie kampaniją vieno žaidėjo režime ir jos istoriją, kurią jie kruopščiai stengiasi sukurti. Taip pat jie papasakojo apie nelinijinį siužetą, kuriame žaidėjui suteikiama pasirinkimo laisvė. Tačiau kaip ir kiti žaidimų kūrėjų, jie nutylėjo apie daugelio žaidėjų režimo ypatumus, kuriuose manoma turėtų būti kvapą gniaužiančių įvykių įskaitant tai, kad pagrindinį herojų įgarsina pats Nolonas Nortas (Natanas Dreikas iš Uncharted serijos). Pasak kūrėjų galime sulaukti įdomią žaidimo istoriją su nenuspėjamais siužeto vingiais.

Žaidimo mechanika (gameplay) atrodo labai standartiškai, kiek įmanoma spręsti iš trumpų žaidimo filmukų iš trečiojo asmens. Šiuo atveju galimi du įvykių variantai: mes pamatysime tipišką „Gears Of War“ kloną arba išties naują ir originalią šaudyklę su kruopščiai sukurtu ir apgalvotu žaidimo siužetu. Kol kas yra per anksti spręsti, kurį variantą išvys žaidėjų publika, tačiau verta tikėtis, kad Yager pasistengs sukurti žaidimą nepanašu į daugelį jau esančių „Gears Of War“ klonų.

Dabar žaidime pastebimi keli pagrindiniai skirtumai nuo „Gears Of War“: tai komandinių mūšių mechanika ir smėlio faktorius. Kitaip nei šaudyklėje nuo Epic, „Special Ops“ leis siusti jūsų komandos narius į bet kurią vietą mūšio lauke, galėsite juos pasikviesti prie savęs, liepsite pulti arba pasislėpti už tam tikrų objektų. Reikia tikėtis, kad sunkumų su dirbtiniu intelektu neiškils ir jūsų kolegos sugebės už save pastovėti tuo metu, kai jūsų šalia nebus.

Smėlis – kol kas ne visai aiškus žaidimo elementas, bet jau žinoma, kad jo pagalba galėsite įtakoti žaidimo eigą. Žaidėjai susišaudymo metu taikliais šūviais galės manipuliuoti smėlio griūtimis, tokiu būdu įtakodami mūšio eigą ir likviduodami priešininkus. Smėlio pagalba galėsite tiesti smėlio tiltus arba atverti naujus kelius į iki tol neprieinamas miesto vietoves. Jei iš tikrųjų Yager sukurs efektyvias smėlio manipuliavimo galimybes, tai tikrai leis žaidimui išsiskirti iš kitų panašių projektų.

Neseniai matėme keletą epizodų, kur smėlis turėjo nemažą įtaką žaidimo eigai. Viename iš jų herojus atsistoja ant lakaus smėlio, keletas akimirkų ir jis jau krenta į smėlio prarają.

Jį išgelbėja kabanti nuolauža (beje, prieš pačiumpant ją, jis suspėja pakloti keletą negerų vaikinų. Iš mylimojo M16 tenka šaudyti viena ranka, juk kita užimta gelbėjant paties gyvybę). Kitame pavyzdyje žaidėjas šaudo į stiklinę sieną, sulaikančia šimtus kilogramų smėlio, taip sukurdamas griūtį, pasiglemžiamčią blogų vyrukų būrį. Jei kūrėjai privers žaidėjus naudoti visur juos supanti smėlį, jis turėtų tapti neblogu pagalbiniu įrankiu, suteikdamas žaidimui originalumo.

Kalbant apie grafiką: tam, kad sukurtų Dubajaus griuvėsius „Spec Ops“ naudoja minėtą „Unreal Engine 3“ varikliuką. Tekstūros jau buvo neblogai sukurtos žaidimo prezentacijos metu, o miestas kurį mes pripratome matyti didingą ir nuostabų, stebuklingu būdu buvo transformuotas į nykią negyvenamą dykynę. Kai kuriose vietose tekstūrų pakrovimas užima keletą sekundžių (tai budinga visiems žaidimams, sukurtiems su Unreal Engine 3), tačiau kai viskas pakrauta, miestas atrodo tikrai įspūdingai.

Apie „Spec Ops: The Line“ mažai kas žinoma: pagrinde tik tai, kad Yager ruošiasi sukurti įspūdingą žaidimo siužetą. Žaidimo reprezentaciniai filmukai atrodo neblogai, tačiau žaidimo mechanika daugiau primena jau išėjusius žanro analogus, nei kažką naujo. Gerai sukurtas daugelio žaidėjo režimas turėtų išskirti žaidimą iš pilkos masės, tačiau vaikinai iš Yager apie tai kol kas nutyli. Taip, jie paminėjo, kad žaidime bus įdiegtas kooperacijos režimas, taip pat Horde ir FireFight režimai – deja tai viskas ką mes žinome.

Be abejo, „Spec Ops: The Line“ turėtų būti įspūdingas žaidimas. Gerai pastebima tai, kad kūrėjai iš Yager labai kruopščiai dirba ties savo projektu jau keletą metų. Tikimės, jog jų aistra suteiks jiems galimybe eksperimentuoti ir diegti naujoves savo kūrinyje, nekreipiat dėmesio į jau esančius techninius sprendimus. Jei tai pavyks – 2010 metų rudenį mes pamatysime puikų žaidimą, kuriuo verta papildyti savo kolekciją. Žaidimas pasirodys PC, PlayStation 3 ir Xbox 360 konsolėse.