Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/08. Teksto autorius: Xan

Pirmas veikėjas, kurį turėsi džiaugsmo valdyti, — vyskupas Perrey. Šiam paslaptingų žmonių persekiojamas pastorius patikėjo saugoti ypatingos svarbos senovinį rankraštį. Veikiai Perrey supranta, iš kur toks pastoriaus nerimas — jo namuose naktį apsilanko nelaukti svečiai. Netrukus vyskupas jau guli negyvas beveik „Vitruvijaus žmogaus“ poza. Tik ar jam kaip Sonjerui pavyko išsaugoti viduramžių paslaptis, kad šios patektų į geresnes rankas?

Greitai veiksmas persikelia prie labiau pažįstamo personažo — Ninos Kalenkov. Ši kruiziniu laivu keliauja Portugalijon. Prieš pat įlipant į laivą jai tenka patirti keistą nuotykį: visiškai nepažįstamas sunerimęs asmuo pribėga prie jos, paklausia, ar toji keliauja šiuo laivu, ir iškart po to yra partrenkiamas keltuvo. Lyg to būtų maža, Nina kajutėje randa ne savo lagaminą.

Tuo metu Indonezijoje lankosi kitas žaidėjų jau pažįstamas veikėjas — Maxas Gruberis. Čia jis ketina fotografuoti vykstančius archeologinius kasinėjimus, tačiau bematant irgi yra įtraukiamas į nuotykius: naktį susprogdinama stovyklavietė ir pagrobiama jauna ir vienintelė joje likusi archeologė Sam (tuoj ir šią šviesiaplaukę galėsi pažaisti).

Dabar belieka visas istorijas sujungti ir sukelti dešimties valandų trukmės intrigą. Paslaptingos sektos pavadinimu Puritas Cordis lyderis skelbia žinąs padidėjusių stichinių nelaimių priežastis. Esą tai jau prieš daugelį metų buvo numatyta pranašo Zandonos ir vienintelis būdas išvengti artėjančios apokalipsės yra tapti vienu sektos pasekėjų. Netrukus paaiškėja, kad ši organizacija kažkaip susijusi ir su neseniai veikėjus ištikusiomis nelaimėmis.

Tomas ir Džeris

Secret Files 2 nereikia priimti rimtai. Žiūrėk į jį kaip į „Tomą ir Džerį“, kur pelės vaikšto stačiomis, o katinai, tik ką buvę supjaustyti griežinėliais, netrukus vėl vaikosi savo didžiausius priešus. Gal šitaip pavyks per daug nekreipti dėmesio į realybės neatitinkančius galvosūkių sprendimus. Jei reikia pasišnekučiuoti su laivo budėtoju, bet jo neprisikvieti skambučiu, nes šis paprasčiausiai sugedęs, aš patarčiau šūktelti. Bet nepamiršk, ką sakiau — „Tomas ir Džeris“. Gauk varpelį nuo elektrinio skambučio, būtinai pakabink jį ant vinies ir trinktelk atidžiai parinktu metaliniu daiktu — išgausi itin tikslų garso stiprumą, tembrą bei toną. Jei viską atlikai teisingai, prie priimamojo stalo išvysi budėtoją.

Pamiršk logiką — nuotykių žaidimai skirti ne intelektui lavinti. Tau suteiktos visos galimybės, kad įmintum šias animacinio pasaulio mįsles. Iš pirmos žaidimo dalies atkeliavo mygtukas, kurį paspaudus atsiskleidžia visi aplinkui esantys interaktyvūs objektai. Svarbiausia, jis aiškiai įkomponuotas ekrano apačioje, o ne paslėptas tarp klaviatūros klavišų kaip kituose žaidimuose, tad atrodo visiškai legalus pagalbininkas žaidime ir neprieštaraus nė vieno mūsų moraliniams principams. O jei to maža, dienoraštyje yra atskiras skyrelis su užuominomis, padėsiančiomis gvildenti sudėtingesnius galvosūkius.

Kai nestringi (nes net ir patys bukiausi galvosūkiai nesunkiai įveikiami brutalia jėga), nestringa pats žaidimas ir nekliudo valdymas, žaisti darosi visai smagu. Jei, be to, įtampos kupina ir istorija, žavi vaizdai, bent jau netrukdo muzika ir erzina tik lėkštas humoras bei nevykęs įgarsinimas, nelogiški personažų nuotykiai tampa dar labiau pakenčiami.