Iš žurnalo PC Klubas 2007/06. Autorius: Bogardas

Bėgant metams žaidėjams buvo pateikta begalės „Dawn of Magic“ tipo žaidimų — veiksmo RPG supakuoti gražiose pelės klapsėjimu valdomose kovose, daugybėje įvairių daiktų ir, aišku, burtų buteliuose, taip sakant, kiekvienam gyvenimo atvejui… Bet „Dawn of Magic“ kūrėjai pasitelkia šiek tiek fantazijos ir vietoje „copy–paste“ principo į „Diablo“ seriją klonuojančių žaidimų gretas stato šiek tiek patobulintą RPG „miksiuką“, sukurtą su sena gera „Diablo“ kliše…

Žaidimo istorija neverta ypatingo dėmesio — žaidėjui tereikia pasirinkti: padėti ar pasipriešinti Modo, nemirtingam bestijai, ištremtam į Žemę iš Dievų olimpo…

Prie visiškai standartiškos RPG žaidimams istorijos galima skirti vieną gana smagią naujovę — visiškai kitaip nei kituose PRG žaidimuose, „Dawn of Magic“ žaidime pradinis veikėjo pasirinkimas nebūtinai nulemia tolesnį jo tobulinimą. Įspūdingas dvylikos unikalių Magijos mokyklų arsenalas leidžia kreipti veikėjo tobulinimą praktiškai kokia tik nori kryptimi (aišku, pagrindinės magijos mokyklos yra trys, tačiau labai pasisitengus galima tobulinti ir visas kitas).

Vos tik „susitvarkius“ su veikėjo „specifikacijomis“, pakankamai paprastai ir nuosekliai suteikiama galimybė susipažinti su visomis žadimo ypatybėmis vykdant pačius įvairiausius pirminius „kvestus“: skorpionų ar vilkų populiacijos mažinimas, pačių įvairiausių specifinių niekučių paieškos. Minimalistinė valdymo sąsaja tikrai lengvai perprantama, tam padeda ir detalus žemėlapis, kuris, nors ir stipriai erzina, tačiau yra informatyvus ir visiškai neklaidus.

Dar viena gana smagi RPG naujovė — fizinis veikėjo pokytis, vizualiai matomas kylant jo įgūdžiams. Kaip jau įprasta, daugeliui kitų RPG žaidimų veikėjų, „užkėlusių“ savo įgūdžius, suteikiama galimybė naudoti įspūdingesnius ginklus ar šarvus. Taip, ši savybė yra ir „Dawn of Magic“, tačiau naujas dalykas yra tai, kad prie šių mielų pokyčių (ginklų ir šarvų) prisideda ir fiziniai veikėjo pokyčiai, ir čia turima omenyje ne raumenų ar barzdos augimas, o skorpiono uodega, demono galva, angelo sparnai ar dar, velniai žino, kokie nenuspėjami pokyčiai. Pasikeitimams pritaikytos aštuonios skirtingos veikėjo kūno vietos, be to, visi pasikeitimai prideda tam tikrų papildomų galimybių, kurios žaidime kartais labai praverčia.

Iš pirmo žvilgsnio žadimo aplinka atrodo marga ir gyvybinga, vietiniai NPC veikėjai judrūs ir „šnekūs“, miesteliai pilni gyvybės ir judesio, o priešai įvairūs ir spalvingi, net galima juos pavadinti žaismingais. Be to, dienos ir nakties ciklo pokytis taip pat suteikia žavesio aplinkos spalvingumui ir dinamiškumui. Tačiau tas aplinkos gyvybiškumo įspūdis pranyksta vos tik įsigilinus į žadimą. Vietiniai NPC veikėjai yra apdovanoti tik keliomis frazėmis, be to, betikslis jų judėjimas po aplinką tėra ne kas kita, tik įvairios pasikartojančios kilpos ir rateliai — amžinas judėjimas vietoje. Tas pat ir su priešiškomis būtybėmis. Nors jų įvairovė ganėtinai įspūdinga, bet būtybės yra tiesiog skausmingai nuspėjamos: puls visos į jūsų glėbį visu būriu, neatsižvelgs, kokios kilmės padaras šalia.

Nors iš šios apžvalgos vargu ar galima susidaryti detalų įspūdį apie žaidimą, tačiau toks jau tas „Dawn of Magic“ yra… Kaip dažnai pasitaiko, vos užmetus akį į žaidimą, galima suprasti, kad jis yra geras, arba tik įsigilinus į žaidimą supranti, kad jis „kabina“, nors iš pradžių atrodė, kad yra priešingai… Tai štai, „Dawn of Magic“ neatitinka nė vieno iš šių žaidimų apibūdinimų… Nei jis geras vos tik pradėjus žaisti, nei jis „užkabina“ ilgėliau pasėdėjus prie jo. Tačiau anaiptol negalima pasakyti, kad jis yra tikrai blogas… Keistas „nekabinančio“, tačiau vis viena smagiai žaidžiamo žaidimo pavyzdys.

Pirmas įspūdis:

Dar vienas „Diablo“ klonas — kiek galima… 6.0

Idomumas:

Apie istorijos įdomumą gal geriau ir patylėti. 5.1

Grafika:

Nors ir ne per daug šiuolaikiška, bet vis viena pakankamai gražu. 8.2

Garsas:

Primityvu ir įvairovės ganėtinai stinga. 7.0

Valdymas:

Lengvai viskas perprantama, bet gerai valdyti labai trukdo kameros darbas ir detalių smulkmeniškumas. 7.1

Bendras:

Vidutiniškas, keistas „nekabinančio“, bet smagaus žaidimo pavyzdys. 6.6