„BlazeRush“ – ko gero antrasis mano konsolinio žaidimo port‘as, kuris nėra koks nors platformeris. Prie šio džiaugsmo galima pridėti ir tai, kad žaidimas priklauso vienam mano itin mėgstamam „vehicular combat“ žanrui. O kuomet po ranka pasitaikė laisvas pultas, apturėjau tikrą malonumą. Gerai, gerai, jau nuo pat pradžių išdaviau, kad žaidimas tikrai patiko. Bet kodėl?

Jei imtumėmės nagrinėti patį žanrą, jame esančius žaidimus galėtume išskirti į du tipus: atviro pasivažinėjimo („Vigilante 8“, „Twisted Metal“, „Carmageddon“, „Rogue Trip Vacation“) ir žiedinių lenktynių („Wipeout“, „Final Rush“, „Crash Team Racing“). Būtent pastarajam žanrui priklauso ir mūsiškis „BlazeRush“. Tik tai nėra toks jau visiškai standartinis lenktyninis žaidimas, kokio būtų galima tikėtis.

Pirmiausiai reiktų paminėti, kad tai žaidimas, kuriame visai nėra (ir nereikia) jokių stabdžių. Priešingai kokiam „Wipeout“, kur posūkiai ir stabdymas laiku turi didelę reikšmę visam lenktynių rezultatui, „BlazeRush“‘e užtenka spaust akseleraciją ir stengtis neišlėkt iš trasos (net išlėkus iš trasos, netrukus būsime perkelti atgal, be jokios eliminacijos.) Tiesa, naudojant klaviatūrą šis procesas gali pasirodyti kėblokas, o naudojant pultelį – vietomis per lengvas.
Visame žaidime smagiausia tai, kad patys lygiai nėra ilgi, juos pervažiuoti galima labai greitai. Tiksliau, vienos lenktynės vargiai trunka ilgiau nei penkias minutes. Tokį „casuališkumą“ žaidimas išlaiko ir leisdamas be vargo atsirakinti tolimesnius lygius. Štai, vieni žaidimai mus verstų ilgai ir nuobodžiai „farminti“ aukščiausias vietas, jei norėtume progresuoti toliau, o „BlazeRush“ galime kilti be problemų.

„BlazRush“ iš viso siūlo net 16 skirtingų bolidų. Žinoma, pačioje pradžioje gausime pasirinkti vos keletą jų, o tolimesni atsirakins žaidimui progresuojant. Visi šie „bolidai“ skiriasi trimis pagrindiniais akseleracijos, valdymo ir masės atributais. Ką tai reiškia? Akseleracija kalba pati už save (kaip greitai važiuosime), valdymo, bei masės – kaip „automobolis“ pasiduos posūkiams ir kaip stipriai reaguos į susidūrimus su priešininkais. Bet, atvirai tariant, nors nėra identiškų bolidų, lenktynių metu labai didelio skirtumo nejausime, dėl į visas puses skraidančių raketų, greičio didintojų, susidūrimo ir kitų niuansų. Pavyzdžiui, iš galo važiuojantiems bolidams po ratais kris greitį padidinantys „boost‘ai“, leisiantys be didesnio vargo išsiveržti į priekį, o ginklai, savo ruožtu, gerokai sulėtins priešus (arba, kai kuriais atvejais tik pagelbės pasiekti pergalę priešui, jį pametėdami į priekį).
Aišku, koks tai „vehicular combat“ būtų, jei jame nebūtų galimybės pašaudyti didelio kalibro ginklais. Taigi, visi ginklai „BlazeRush“‘e yra girežtai vienkartiniai. Trumpiau tariant: paėmei – pašaudei-išmetei-paėmei naują. Visgi, čia norėtųsi didesnio pasirinkimo, ar bent galimybės visuose lygiuose naudoti absoliučiai visus ginklus – kuo toliau progresuojame, tuo įdomesni ginklai atsirakina. Pavyzdžiui, pradžioje gausime kulkosvaidį, tuomet nuo kraštų atšokantį pjūklą, sekiojančią raketą, ar klijais šudančią patraną.

Nors žaidimas nėra itin ilgas ir negali pasigirti dideliu paržaidimu (kiekvienoje trasoje galima surinkti atitinkamą kiekį taurių, kurių iš viso, per visus lygius, yra 200, o vienu peržaidimu galima surinkti nuo trijų iki penkių – skirtingi lygiai turi skirtingą skaičių taurių). Tačiau visas taurių rinkimas kažkaip nesuteikia to perfekcionistinio jausmo, apimamnčio perėjus žaidimą šimtu procentų.
Peržaidžiamumo problemą turėtų ištaisyti galimybė žaisti tinkle, tačiau dėl mažo žaidėjų kiekio šios funkcijos išbandyti neteko. Tačiau net neabejoju, kad būtent tos lenktynės turėtų teikti didesnį malonumą, nei kovos prieš dirbtinį intelektą.

„BlazeRush“ – vienas retesnių žaidimų, kurių garso takelis palieka tikrai gerą įspūdį. Čia grojanti „šikną spardanti“ melodija kuo puikiausiai įsipaišo į lenktynių tempą ir visą trasoje vykstantį chasoą.
Galbūt „Blaze Rush“ ir nėra labai didelis ir ambicingas projektas, bet savo kainą jis tikrai atperka, pasiūlydamas linksmą, neįpareigojantį, greitą „vehicular combat“ veiksmą, su puikiu garso tekeliu, bei galimybe žaisti tinkle.
1 Komentaras
Skwlkr
klijais šudančią patraną(!)