Žinot, kai tik buvau pradėjęs justi strateginių, taktinių žaidimų ėjimais trūkumą, lyg iš niekur pasirodė nepriklausomų kūrėjų žaidimas „Halfway“. t šiek tiek į Xcom panašus, tik be bazės kūrimo ir kitų strateginių elementų, išėjęs 2014 m. liepos 22 d. Šiame tekste apžvelgiama 1.1.4 versija. Šis žaidimas tai – sugrįžimas į „hardcore“ taktinių ėjimų strategijų laikus, kai karaliavo tokie žaidimai kaip minėtasis Xcom.
Man labiausiai patinkantis dalykas šiame žaidime yra graži pixel art stiliaus grafika, kuri mane asmeniškai veža. Aš laikau šį stilių vienu iš geriausių žaidimų rinkoje, nors ir žinau, kad tai vienas iš tų dalykų, kurie daro žaidimą nepatrauklų daugumai, nes jis neatrodo realistiškai ir nereikalauja galingo kompiuterio. Vaizdiniu požiūriu viskas gražu, nes matosi kruopščiai sukurti veikėjų ir aplinkos modeliai. Jie suteikia tokį pat pojūtį kaip žaidimai „System Shock 2“ ir „Dead Space“, kadangi mes esame dideliame ir „tuščiame“ erdvėlaivyje.

Siužetas
Dabar 2054 metai, žmonės greitesnių už šviesą laivų atradimų dėka sugebėjo kolonizuoti visatos tolimas planetas, o žaidime pasakojame istorija apie laivą, žinomą kaip Galijotas ir jo dingimą. Jūs pradedate žaidimą kaip buvęs kariškis Mortenas Lanisas, kuris pabunda iš miego kameros ir sužino, kad laivą užpuolė zombiai ateiviai, kažkada taip pat buvę laivo įgulos nariais.
Prabudęs kariškis randa neužkrėstų komandos narių, kurie taip pat nesenai pakilo iš miego kamerų. Su jų pagalba Mortenas turės išsiaiškinti kas sukėlė komandos narių mutacijas ir dėl ko taip nutiko. Vėliau jūs įkursite bazę, kurioje pirksite amunicijos, gydysitės ir rinksite komandą kitam lygiui. Žaidimas siūlo 30 įtemptų misijų, kurios tikrai privers jus mąstyti ir išnaudoti savo taktinius gebėjimus. Šiose misijose jūs ieškosite atnaujinimų ir nesuzombėjusių įgulos narių, kurie galės padėti kovoje.
Atvirai pasakius, „Halfway“ istorija užkabinanti ir pasiūlanti daugybę neįprastų siužeto posūkių, kurių nepamatysi dažname nepriklausomų kūrėjų žaidime. Tai faktas.

Žaidimo Eiga
Žaidimo metu mes valdysime grupę, kurioje daugiausiai bus keturi komandos nariai, kiekvienas turės ribotą inventoriaus limitą, todėl reiks žiūrėti, kiek kiekvienas turi prisikrovęs ekipiruotės prieš pradedant lygį. Inventorių užimantys daiktai tai: kulkos, šarvų baterijos, ginklai, granatos, vaistinėlės ir patobulinimai.
Kiekvienas mūsų valdomas veikėjas turi specialų gebėjimą, kuris gali nulemti kovos eigą, pavyzdžiui, Džošas gali nuimti priešų skydus, o snaiperis Samuelis pataikyti priešui į galvą. Kiekvienas veikėjas kovos metu gali panaudoti du veiksmus. Kai kurių veikėjų gebėjimai vėlesniuose lygiuose gali tapti žaidimo laužytojais (angl. gamebreakers) , kuriuos teisingai išnaudojus, lengviau pereisite žaidimą.
Žaidimas baigiasi tik jeigu visi mūsų komandos nariai žūsta vienu metu, nes kitu atveju jie automatiškai prikeliami po to kai baigiasi kova. Kitais būdais kritusių kovos draugų prikelti negalime.
Jeigu mūsų veikėjai turės bėdų dėl turimų savybių, mes galėsime jas pagerinti su patobulinimais, kurie išmėtyti po lygius. Vienam veikėjui patartina panaudoti tik penkis patobulinimus, nes kitu atveju galime jiems rimtai pakenkti
Eidami tolyn, mes rasime geresnių ginklų ir šarvų, taip kūrėjai balansuoja žaidimą, nes kitaip jis pasidarytų per sunkus, nes priešai taip pat tobulina savo ginkluotę. Kiekviename lygyje turėsime įveikti visus priešus ir neleisti visai komandai žūti, o jeigu pralaimėsite teks kartoti iš naujo, kadangi išsaugoti misijos metu negalima.
Žaidėjui be pagrindinių bus pasiūlytos ir šalutinės misijos, kurios leis gauti geresnės ginkluotės ar šarvų, kurių negautume tiesiog vystydami pagrindinę siužetinę liniją. Priešai žaidime yra kelių tipų: vieni puola tik artimoje kovoje, kiti naudoja ginklus ir granatas. Jų intelektas pakankamai aukštas, tad jie tiesiai į mus nebėgs, o bandys užspeisti į kampą ir ten sudoroti. Laimei, žaidimas turi priedangos sistemą, kuri parodo kiek žalos jūs galite išvengti.
Priešai jau žaidimo viduryje pradės kartotis, todėl jūs suprasite, kad priešų įvairovės šiame žaidime nedaug, bet jie bus pakankamai stiprus, tad sunkumas nuolatos didės.

Garsas
Žaidimo muzika suteikia tokios įtampos ir atmosferiškumo, kokios šiais kituose žaidimuose reta. Ginklų garsai tinka žaidimui ir priverčia įsijausti į veiksmą. Gavin Harrison kurtas garso takelis suteikia grožio ir minėto atmosferiškumo, be jo šis žaidimas nebūtų toks įtraukiantis ir įdomus. Kai kuriose vietomis jis panašėja į Vangelio kurtą garso takelį filmui „Bladerunner“.

Verdiktas
„Halfway“ – tai ilgas ir įdomus strateginis, taktinis žaidimas, kur nuo jūsų gebėjimų priklausys ar jūs laimėsite ar ne. Šis žaidimas pasižymi pakankamai ilga 10-15 valandų siužetine linija, kuri leis pilnai pajausti žaidimą ir įvertinti kūrėjų darbą. Žinoma, žaidimas turi bėdų dėl sudėtingumo šuolių ir draudimo išsaugoti misijos metu, tačiau savo trūkumus atsveria epiniu ir atmosferišku Gavino Harrisono garso takeliu ir šarmo suteikiančia PIXEL ART grafika. Be to, tokių žaidimų mėgėjams žaidimas pasiūlo rimtą iššūkį, o su kitu atnaujinimu kūrėjai žada išleisti modifikacijų įrankį, kuris leis sutvarkyti žaidimą taip, kaip patiems žaidėjams patinka.