Kas nepasakytų, kad Lietuva tikrų ūkininkų šalis? Čia artojai ne tik sukiojasi laukuose, bet ir šiltuose namuose mėgaujasi virtualiomis ūkininkavimo pramogomis. Tokias išvadas nesunku daryti iš to, kad į Lietuvos žaidimų parduotuvių geriausiai parduodamų žaidimų dešimtukus patenka šios veiklos simuliatorius.
„Actalogic“ kuriamas „Agricultural Simulator: Historical Farming“ nukelia mus į 1950–1970 metus, kai pamažu dalgius ir grėblius pradeda keisti ratuotoji ūkio technika: „John Deere“, „Lanz Bulldog“ ir kiti bestogiai traktoriai, taip pat „Case“ kombainai bei „Ford“ spaustuvai. Bet vis tiek likau nusivylęs, nes visos technikos, esančios žaidime, skaičius yra mažas. O modifikacijų šio žaidimo pasipildymui nerasime.
Pradėjus žaisti gauname pasirinkimą, kuriame gi žemėlapyje norėsime žaisti: ar kalvotoje Toskanoje, ar kalnuotose Alpėse. Labiausiai jie skiriasi tik pastatais bei objektais, o visa kita: miškas, laukai, plotas lygiai toks pat. Gaila, bet nepravedamas joks apmokymas, o jei labai pasimetame valdyme, galime nukeliauti į atskirą pagalbos skiltį, kurioje, kaip iš pradžių pamaniau, filmukai siunčiami iš interneto, o ne įterpti į žaidimą, todėl pirmą kartą jų peržiūrėti net nepavyko. Galvojau: „Negi mano internetas per lėtas?“, bet po mini atnaujinimo, kuris išdygo iš velniai žino kur, tai pavyko padaryti. Manau, kad simuliatoriuose vis tiek geriausia yra skydelis su viso valdymo sąrašu, kurio čia nerasime, bet kairiame kampe pavyks įsijungti padargų valdymo skydelį (užima trečdalį ekrano), su kuriuo nuleisime traktoriaus hidrauliką stovėdami šalia jo arba tiesiog sėdėdami viduje. Būtų šaunu, jei per tą patį meniu eitų prijungti ir padargus, nes tai daryti su mažais skrituliukais yra labai nepatogu. Pavyzdžiui, norint įlipti į traktorių, mums teks spausti mažytį skrituliuką, o išlipti jau naudosime klaviatūros klavišą. Viską valdyti klavišais būtų kur kas paprasčiau.

Aiškiai galima pastebėti, kad kūrėjai labiausiai atsižvelgė į naminių gyvūnų bei technikos modelių kūrimą, na ir kiek mažiau į pastatų ir objektų. O už miško esantis kalvų bei kalnų kraštovaizdis sukurtas „įterpk paveiksliuką“ pagrindu. Negalima pamiršti ir dirvos deformacijos ariant bei traktoriaus ratų įspaudų likimo žemėje. Arimas šiek tiek priminė tiesiog dirvos iškėlimą, o ne vagos suformavimą, bet vis vien tai smagiausias dalykas, kurį galima atlikti, be to, tai siūlo tik „Actalogic“ ir ne tik šiame, bet ir „Agrar Simulator 2013“ žaidime, o įspaudų likimas – tai tiesiog daugiau realumo pridedantis dalykas. Be vagų vertimo taip pat yra sėjimas, purškimas, tręšimas, kultivavimas – esminiai ūkininkavimo dalykai, bet į laukus su plūgu lėkti netgi neapsimoka, jeigu mums labiau patinka gyvulininkystė. Turguje prekiausime gyvulių „gaminamomis“ gėrybėmis: pienu, kiaušiniais, vilna.

Neprireikė daug laiko, kad atsiminčiau, kur aš girdėjau tą lygiai tokį patį muzikinį takelį grojantį žemdirbystės simuliatoriuje. Buvo laikai, kai tėvai pirkdavo žurnalus apie PC žaidimus su priedais – CD diskais, prikimštais demo versijų. Na, ir viename iš jų buvo tycoon stiliaus žaidimais, nukeliantis į dar gilesnę praeitį. Todėl neaišku, ar takelis visgi labiau primena aštuonioliktąjį ar dvidešimtąjį amžių, bet „Agricultural Simulator“ atmosferos tai negadina. Dėl auginamų gyvulių garsų piktintis negalima, bet kimbant į darbus traktoriumi, jo garsas tiesiog išvien kartojasi.

Šios pastraipos kaip ir neturėjo būti. Kodėl? Todėl, kad žaidimo tinkle išbandyti taip ir nepavyko. Lygiai nulis internetinių serverių (išties nepopuliarus žaidimas). Sužinojau tik tiek, jog sukūrus savo serverį, viskas pradedama kaip ir vieno žaidėjo režime. Tuomet kiti žaidėjai, be abejo, viską pirksis iš savo pinigų, kaip tai dariau ir aš.

Žaidžiant „Agricultural Simulator“ persekiojo vien tik bėdos… Kurios ne vieną nervinę ląstelę suėdė. Tarkime, įsijungi paskutinį žaidimo išsaugojimą ir traktorius tarsi pavirtęs į elektrinį (neburzgia variklis). Tuo metu apie tai tik pasvajoti tebuvo galima, bet, aišku, tai tik žaidimo klaida. Išlipi iš traktoriaus, įlipi vėl ir viskas kuo puikiausiai. Na, kelis kartus žaidimas visai pakibo ir privalėjau atlikti galingąją Alt-Ctrl-Delete kombinaciją. Ir tie gyvūnai pasirodė labai keisti, sugebėdami tokių triukų, kaip kiaurai pereiti tvorą. O žemėlapiai baigiasi tiesiog atsitrenkus į nustatytas ribas. Jaučiamas ir prastas optimizavimas, juk rekomenduojama turėti 4GB ram atminties bei GTX 560 arba HD6970 vaizdo plokštę, todėl pastebėjau, kad pažaidus su vaizdo nustatymais, ėdrumas tikrai padidėjo ir net vėlavimas atsirado. Jei ką, tai vaizdo nustatymų čia tikrai nemažai, bet, kaip sakiau, tai reikalaus galingesnio kompiuterio.

Ir peikimas tuo tikrai nesibaigia… Pasigedau mini žemėlapiuko. Juk norint parduoti pieną ir kiaušinius reikia lėkti į miesto turgų. Bet klausimas: „Kur jis?“ Na, čia galime tik paspėlioti – gal kūrėjai norėjo pagyvinti tų laikų atmosferą ir jokių gps’ų nemontuoti. Keletą kartų buvo taip, kad net nesupratau, dėl ko man neleidžia nusipirkti naujos technikos. Čia gali ir pats susiprasti, nes vieta, kurioje atsiranda padargai, buvo užpildyta, bet tai bent koks langelis iškristų su pranešimu…

Būtent „Agricultural Simulator Historical Farming“ siūlau tiems, kurie mėgsta paūkininkauti virtualiai ir neturi priešiškumo senai, lėtai riedančiai technikai bei negailintiems pinigų pilnam klaidų žaidimui, kuriuos kūrėjai nemanau, kad žada kada nors ištaisyti. Juk simuliatorius išleistas 2012- ųjų gegužę.
7 Komentarai
Rimga159
Nieko gero iš šo žaidimo, nepatogus valdimas, baisiai lagina, nors nustatimai minimalus, tad nk gero šo žaidimo, gerau pažaisiu farming simulator 2013
GAMES999
Pilnai su tavim sutinku. Kolkas dar geresnio ūkininkavimo simuliatoriaus neteko išbandyt už Farming Simulator. 🙂
HUAWEI
Farming simulatoriaus galejot geriau apzvalgaarasyti o ne sito ss
efkanto
o farming simulator 2014 bus ant pc kada ?
GAMES999
Pagal eiliškumą ir logiką, tai turėtų būti 2015- ųjų Farming Simulator. Velniai žino kada.
efkanto
o koks ten ju eiliskumas?(s)
GAMES999
Nu taigi po dvejetuką prie metų prideda. 2009, 2011, 2013 ir t.t.