Ar kas nors esate žaidę Destruction Derby? Manau taip, ir ne vienas. O Twisted Metal? Jei dar ne, tai manau dauguma tą padarysite su naująja dalimi. Dar pridėkime Burnout, ir gausime Smash N‘ Survive (toliau – SNS). Ir taip, aš ką tik įžeidžiau visus tris aukščiau minėtus žaidimus. Kodėl? Nes SNS labiau primena informatikos studento kursinį darbą, o ne žaidimą. Čia apžvalgą galėčiau ir užbaigt, nes realiai šį žaidimą žaist yra prasmė tik… Na, prasmės nėra jokios. Bet juk puikiai žinau, kaip smagu skaityti piktas apžvalgas, tad prašom, sadistai, pasijuokit iš tūlo „geimerio“ kančios.

Reklaminis vieno SNS automobilio renderis. Gražu? Pradėkite žaisti ir jūsų lūkesčiai bus sužlugdyti

Prekės išvaizdą visuomet pastebime pirmiausia, tad nuo to ir pradėsiu – grafikos. Jei šis žaidimas būtų pasirodęs prieš 7 metus PS2 konsolei, tuomet tiesiog įvertinčiau grafiką, kaip vidutinę, ir tiek, tačiau dabar panašu, jog automobilių modeliai buvo modeliuoti pirmakursio kompiuterinio dizaino studento. Beje, labai netalentingo. Tą patį galima pasakyti ir apie lygių dizainą, o sprogimai labiau primena pirmame Doom žaidime matytus vaizdo efektus. Na gerai, galbūt perlenkiau… Bet tik ties sprogimais. Taip, žaidimo grafika išties prasta, manau tą leidau suprasti. Kas liečia vaizdo efektus, tai vienas šiame žaidime yra be galo erzinantis – „slow-mo“. Spaudžiu savo stačiakampės dėžės (suprask, automobilio) gazo pedalą iki dugno, trenkiuosi į priešininką ir vaizdas staiga sulėtėja, priartinamas būna ant mano automobilio esantis ginklas, ir… Tai tęsiasi 3~5 sekundes. Ir taip KASKART padarius priešui žalą su savo ginklu. Kad bent būtų galimybė šį efektą išjungt, bet ir jos nėra… Pasibaigus šiam automobilio bandymui pavirsti Max Payne, randame pastarąjį nevaldomai skriejantį Dievai žino kur. Ir, kartoju, taip KASKART priešui padarius žalą su ginklu.

SNS efektai visu gražumu

O ginklų žaidime ne tiek jau mažai. Yra ant automobilių šonų esantys kirviai, besisukantys pjūklai, įvairūs spygliai, tačiau absoliuti dauguma ginklų yra šaltieji – jei iš mūsų atėmė raketas. RAKETAS. Tokie žaidimai būna smagūs vien dėl raketų, o čia jų nėra. Ir kulkosvaidžių nėra. Yra keletas bandymų sukurti kažką originalaus, kaip garso banga parbloškianti priešus, bet tie bandymai niekada neprilygs senoms geroms raketoms ir kulkosvaidžiams… Kas dar liečia ginklus, tai didžioji dauguma jų yra ypač silpni, o keletas galingesnių tuoj pat išbalansuoja žaidimą. Blogai, labai blogai.

Viso žaidimo metu gausime pavairuoti 30 skirtingų automobilių, kurie pasižymi milžiniška formų įvairove, deja, nei vienas iš jų nėra sukurtas skoningai ir gražiai. Keletas automobilių atrodo, taip sakant, kietai, tačiau tas kietumas sąlyginis. Noriu pasakyti, kad jie panašūs į dešimtmečio berniuko įprastos mašinos „tiuningą“ pasitelkiant ugnis ir spyglius.

90%, kad automobilis atsitrenks į sieną

Gazas iki dugno, smūgis į priešininką arba sieną. Gazas iki dugno, smūgis į priešininką arba sieną. Ir taip visą žaidimą, kuris sužlugdo kiekvieną bandymą galvoti kokias nors strategijas ar alternatyvius priešų įveikimo būdus. Žaidimo režimai yra keli, jie atrakinami žaidžiant kampaniją, tačiau jie visi veda į tą patį, kas minėta pirmuose šios pastraipos sakiniuose. Beje, reikia nemažai žaisti, kad pradėtum pataikyti į priešus, ne sienas, kadangi prie valdymo reikia priprasti. Pirmą kartą prisėdęs žaisti ėmiau ir pagalvojau: galbūt valdymo nustatymuose sunkumas nustatytas QWOP (nežinantiems – http://www.foddy.net/Athletics.html)? Keliskart prigavau save sukantį pulteliu kairėn, kad mašina važiuotų dešinėn. Panašu, jog buvo bandyta valdymą padaryti kuo paprastesnį, tačiau jis toks paprastas, kad nors nusišauk. Žaidžiant viskas labiau primena ne Destruction Derby, o neįgaliųjų kautynes… Aišku, galbūt žaidėjui visą gyvenimą žaidusiam Mario Kart tipo žaidimus, priprasti labai sudėtinga nebus, tačiau simuliatorių mėgėjas geriausiu atveju tiesiog išjungs žaidimą po pirmų 5 minučių ir daugiau nebeįjungs. Nebent jam reikia parašyti apžvalgą.

Smagu, kad žaidime yra galimybė žaisti dviese prie vienos konsolės, kadangi išties linksma dviese juoktis iš to, koks žaidimas yra apgailėtinas. Tarkime jei jis būtų nemokamas, tuomet aš jo taip nekeikčiau, bet dabar jis kainuoja beveik 10 svarų, kas yra apie 50 Lt! Version2Games Limited (žaidimo kūrėjai) atsiprašė žaidėjų, kad jų žaidime nėra žaidimo internete galimybės ir prižadėjo ją pridėti artėjančiame atnaujinime. Tai bent rūpestis! Po velniais, jie ne tik turėtų visiems pirkėjams grąžinti jų pinigus, bet ir savaitę pastariesiems daryti namų ruošos darbus.

Automobilių daug, bet kas iš to?

Manau, pakaks. Kad ir ką Version2Games Limited bandė padaryt, jiems niekas nepavyko. Niekas. Tiesiog akivaizdu, jog absoliučiai ties kiekvienu SNS aspektu buvo taupyta, jis atbaido nuo žaidimo jau įsijungus meniu, kuris yra ypač negražus ir neprofesionalus. Tiesa, ar minėjau, jog žaidime tėra dvi dainos? Viena groja įsijungus meniu, o kita žaidžiant. Nesvarbu kokį režimą pasirinksite, nesvarbu kokią misiją vykdysite, fone vis vien gros ta pati viena daina. Draugiškai patarsiu šio žaidimo nepirkti. Jei jis būtų nemokamas, tuomet pasiūlyčiau išbandyti, tačiau dabar mokėti tiek pinigų už visišką šlamštą yra absurdas, ypač kai PSN yra pilna gerų žaidimų už kur kas mažesnę kainą.