Prieš keletą metų pasirodęs „Street Fighter 4“ pilnai atsigriebė už prarastus metus muštynių žanre, kurioje iki jo pasirodymo karaliavo „Tekken“ serija. Nuo „Street Fighter 4“ pasirodymo japoniškose arkadose prieš tris metus, šiai dienai „Street Fighter 4“ puikuojasi Xbox 360, PS3, iPhone ir netgi AK sistemose, o pardavimų vienetai bendrai susumavus sudaro virš 5 milijonų parduotų kopijų(Neskaičiuojant iOS versijos).
Nors „Street Fighter 4“ pasirodė beveik ant kiekvienos praeitos sistemų bangos, Capcom vis dėlto nepabūgo leistis į naujus vandenis su 3DS ir su dar viena šio žaidimo versija – „Super Street Fighter 3D edition“(Toliau SSF 3D). Tačiau ar mačius visas „Street Fighter 4“ versijas, ši pasiūlo kažką naujo ?

Iš tiesų, „SSF 3D“ iš praeitų serijų versijų surinko tai, kas jose yra geriausia. „Street Fighter 4“ pasižymėjo ypač puikiu balansu tačiau, jo valdymas buvo sutvertas arkadoms, o tai reiškia, kad visi privalumai buvo sutelkti į žaidėjus kurie turėjo brangiai kainuojančius fighting/tournament arkadinius valdymo pultus. Online režimas irgi neblizgėjo, žaidėjai dažnai buvo sumesti į kovas ne pagal savo sugebėjimus ir mačų paieškos sistema neatliko savo darbo 100%. Na o galiausiai iOS versija buvo labai išbalansuota ir prasta techniniais pasiekimais, ypač kai iOS techniškai yra labai pajėgi platforma.

Kalbant apie žaidimo eiga ji mažai kuo skiriasi nuo „Super Street Fighter“ versijos. Čia vis dar vyrauja puikus žaidimo balansas, nors 3DS apatinis ekranas kur kas supaprastino valdymą ir kovas. Tai ne visuomet reiškia, kad tai yra gerai. Kai kurie žaidimo veikėjai turės kur kas didesnį pranašumą prieš kitus, tačiau tai bus apeinama laikui bėgant, labiau įvaldžius veikėjus. Daugiau žaidimo eigos keičiančių veiksnių kaip ir nebeliko. Taip, aplinka kurioje kausitės su priešininku dėl 3D vaizdo sumetimų tapo nyki, tačiau kaip ir kiekvienam rimtesniam žaidėjui, tokie interaktyvumai buvo tik dar vienas dėmesio nukreipimas. Tuo tarpu visa kita 3D režimu atrodo stulbinančiai. Veikėjų modelių gilumas, kovos judesiai ir aišku ultra combo atakos.

Kalbant apie naujus žaidimo režimus „SSF 3D Edition“ gali pasigirti nauju 3D Versus režimu, kuriame vaizdas nukreipiamas ties veikėjo pečių pozicija ir leidžia labiau pasinerti į autostereoskopinį 3D. Nors šio režimo vaizdas nėra praktiškas intensyvioms kovoms, jis puikiai parodo 3DS sugebėjimus 3D režimu ir leidžia patirti, kaip jaustumeis kai į tavo veidą paleidžiamas liepsnojantis Hadouken kamuolys…
Ką galėčiau įvardinti kaip dar viena šios versijos naujove, tai veikėjų Figūros, kurias pirksite už taškus įgautus bežaisdami „SSF 3D Edition“ arba „Play coins“ kurios gausite už vaikščiojimą su savo 3DS. Ir atsiprašau, kad paminėjau, kad pirksite veikėjus, kadangi viskas bus panašiau į aparatus kur įmetus 2lt ir pasukus mažą rankenėlę gauni kokį nors atsitiktini žaisliuką.
Nors taip prisirinksite daug įvairių nereikalingų veikėjų figūrų, jūs galėsite jomis mainytis kaip kokius „kepsus“ su kitais žmonėmis kurie turi „SSF 3D Edition“ žaidimą, lokaliai. Tačiau šie „kepsai“ nekaups dulkių – kiekviena karta susidūrus su kitu „SSF 3D Edition“ savininku, tavo figūrų komanda susikaus su priešininko. Taipogi jūs galėsite keisti savo komandos atributus(tokius kaip jėga, gynyba, greitis) ir jos sudėtį.
Nors skamba įdomiai, bukim atviri, ne Lietuvoje žaisime su tokiomis funkcijomis, na bent jau kol kas.
Daugiau naujų režimų ši žaidimo versija neišvydo. Čia vis dar liko įprasti Arcade, Versus, Internet match, Challenge ir Training režimai. Tačiau kas išliko, liko nepakeista nuo SF4/SSF laikų ir tai yra gerai. SSF 3D savo turiniu yra analogiškas „Super Street Fighter“, tik dar su daugiau turinio – veikėjai turi visus papildomus kostiumus kurie Xbox 360 ir PS3 buvo kaip mokami atsisiuntimai, liko visi istorijos filmukai, nors ir ne 3D režimu yra tokie, kokie jie buvo.

Nors „Super Street Fighter“ internetinių mačų man neteko išbandyti, SSF 3D tinklo galimybės mane išties stebina. Nuolatiniai „Quiteriai“ kurie gaudami į kaulus palieka žaidimus, dabar bus priversti elgtis visiškai kitaip, kadangi palikus kovą jų PP taškai (taškai gauti už kovas internete) bus numušami 3 kartus daugiau negu paprastai pralaimėjus ir kas dar geriau, tai, kad dabar SSF 3D paieškos sistema yra kur kas geresnė ir tikslesnė, taigi dabar yra kur kas lengviau rasti mačus kurie bus su tavo sugebėjimo lygio oponentais.

Taip, viskas panašu į SSF skirtam namų konsolėms, tačiau galu gale, ar prierašas „3D“ duoda šiam žaidimui ?

Ech… Neaišku. Kadangi aš nebuvau žmogus pirkęs 3DS dėl jo 3D, ši funkcija žaidime nepaliko didžiulio pasitenkinimo ir klausimas lieka žmonėms kuriems patinka 3D efektas. Jeigu tau labiau patinka matyti filmą/žaidimą, negu jausti jį, visos naujovės 3D režimu tau bus stogą raunantis dalykas, tačiau jeigu tu esi toks kaip aš, kuris labiau kreipia į žaidimo eiga, o pribumbasus naudoja sakykim „skoningai“ ir ne per daug, tau tai bus nelabai svarbu ir gal būt net neįsijungsi 3D patogumo sumetimais. Kaip suprasti patogiau ? 3D vaizdas blaško, kai žaidi intencyviai, ypač tinkle. Kiekvienas norime laimėti, tiesa ? Nemanau, kad rimti lenktynininkai rūpinasi kokia kvepianti „eglute“ yra pakabinta mašinos salone. Tas pats ir su SSF 3D aplinkomis, bei 3D režimu, jos yra – gražiau, jaukiau, bet ar praktiškiau ? Nelabai.

Apibendrinant, „Super Street Fighter 3D“ yra iki šiol yra turiningiausias „Street Fighter“ serijos žaidimas, kuris yra atviriausias ir prieinamiausias įvairioms auditorijoms. Nors StreetPass Lietuvoje nėra bumas, o 3D bus pasitiktas skirtingomis nuomonėmis, mes vis dėlto turime įvertinti tai, kad šis žaidimas yra puikus namų sistemų port’as į nešiojamą konsolę, kuris beveik techniškai tolygus su įvairiomis namų sistemomis ir jų galimybes pranokstantis žaidimas.