Duodamas interviu „PC Gamer“ žurnalui „Tripwire Interactive“ vadovas John Gibson pareiškė, jog nepaisant, kad dauguma pirmo asmens šaudyklių tobulėja vieno žaidėjo režime – vis atsiranda kokių nors naujovių, bet kalbant apie daugelio žaidėjų režimą viskas eina labiau priešinga kryptimi. Viskas regresuoja. Ir dėl to labiausiai kalta „Call Of Duty“ žaidimų serija. John manymu, skirtingai nei „Quake“ ar „Unreal“ žaidimuose „Call Of Duty“ tinklo mechanika remiasi labiau atsitiktinumais nei žaidėjų įgūdžiais. Be to, viskas suspausta į tokius paprastus rėmus, kad skirtumas tarp ypač gero žaidėjo ir mažiau gero nėra toks didelis kaip anuose serijose. Maža, to „Call Of Duty“ žaidėjai nesugeba taikytis prie pokyčių.
John apie tai pastebėjo „Red Orchestra 2: Rising Storm“ kūrimo metu. Dalis testuotojų, žaidusių nemažai „Call Of Duty“, vis priekaištaudavo dėl žaidimo mechanikos. Kone visi John mėginimai rasti kažkokį bendrą sprendimą dažniausiai atsiremdavo į niekaip nenuginčyjamą logiką, jog tokia žaidimo mechanika neteisinga, nes ji skiriasi nuo to, ką „Call Of Duty“ pateikia. Kūrėjui atrodė taip tarsi šios serijos fanai nenorėjo kitokio žaidimo, ir kad jie norėjo dar vieno „Call Of Duty“ su „Red Orchestra 2“ skinais.
„Tripwire Interactive“ vadovo nuomone, tokia žaidėjų reakcija bei požiūris – sugadinimo ženklas. „Call Of Duty“ išlepino žaidėjus ir šie neturi didelio noro tobulėti, o jei reikalas priverčia tai daryti, dažniausiai tokie žaidėjai pasiduoda.
23 Komentarai
E50
Nežinau, man tai labai geri įspūdžiai bei prisiminimai iš CoD MW laikų. 🙂 Apie MP režimą kalba eina. Tikrai daugiau fun gavau iš jo nei iš kokio CS.
Tleno
Ir jis dar ne pirmas garsus gamedev’as, besiskundžiantis del CoD serijos poveikio žaidėjams…
Rover
Isties pritariu del kai kuriu dalyku, pvz kad istikro sugadino zaideju karta jie tiesiog degradavo. Jiems reik vis maziau ir maziau, vis kuo primityviau…
Jiems matai netinka RO zaidimo mechanika ir nori topaties CoD 😀 RO turi viena geriausia susisaudymo sistemu per visa zaidimu istorija, ji ytin tikroviska. Ir noretusi, kad daugiau zaidimu naudotu kazka panasaus. Tuo tarpu CoD tikroviskumo 0, begioji kaip padegtas ir saudai visus iseiles… Degradave zmones, jiems kuo kvailiasniu ir primitivesniu zaidimu reik. Kaip ir del ko zmones iki siol taip pliekia sena CS 1.6, nes priprato prie tos sistemos ir nesugeba periorientuoti prie nauju zaidimu…
Tleno
Manau Gibsonas turėjo omeny ne realizmą (Jis gi minėjo Quake kaip pavyzdį), o žaidimo dinamiką ir reikalavimus žaidėjų įgudžiams.
Rivon
Matosi, kad tau kazkas gerai su byta per galva uzvaziavo. Nejaugi nezaides jokio kito FPS be COD/MOH/BF?
hydrogenet
Zaidimu karai… Like it. Kas per siu laiku atsilupimas zmoniu del zaidimu realistiskumo? Visi zaidzia kas ka nori. Noriu savo smegenis atausinti tai ir zaidziu COD. Atidirbes 8val darbe zmogus gal tik nori atsipalaiduoti, o ne sesti prie simuliatoriaus ir dar apkrauti save „neponiatno“ kuom. Na, o jeigu esi veltedis paauglys ar koks geek’as kuriam giliai ant visko p*, visada verksi, koks zaidimas NETIKROVISKAS. Anyway tiek suaugusiuju tiek ir malalietku auditorija siems butu galima sakyti pasiskirsciusi i casual 90% ir visi kiti 10%. Klausimas tiem 10%. Kodel tie casual turi taikstytis prie jusu standartu?
E50
O, koks karys, nu nu. 🙂
Ne, tiesą sakant nežaidęs. O ir to pačio MoH internete nebandžiau, problem? Tiesiog sakau jog CoD fun yra ir nematau nieko blogo tame.
Random_Dude
Kad nuo antro call of duty buvo galima matyti kad jau zaidimo mechanika bukeja.
hydrogenet
Kiek suprantu zaidimo mechanika tai yra judesiai ir kokius veiksmus jame galima atlikti. Ji kaip tik minimaliai patobulejo, bet visas pagrindas isliko tas pats. Taip, kad tu cia kazka maisai.
DMN
Some damn right! Pabandykit kas toki ‘Cod Of Duty’ ziauriai geras! Mechanika kaip COD’e
Egidas55
Žaidimai kaip CS ar Quake 3 arena daug įdomesni, nei CoD MP rėžime. Šiuose granduose atkalus sistema kitaip sakant įgavus skilo iškarto išsiskiria tikrai gerai lošiantys asmenįs ir tik pradėja. Minint CoD didesnio skirtumo nėra jeigu esi žaidęs bet kokį FPS žanro žaidima prisitaikiti daug nereikia užtenka lėkti ir šaudyti kas juda.
Pvz gerai atkalus CS pažaidi CoD ir jokių problemų, bet jeigu po ilgesnio laiko pereini vėl prie CS reikia prisitaikyti… Žaidimas atrodo daug sunkesnis lošiant prieš patyrusius žaidėjus.
seklas
Bet kad rimtai tie COD nieko ypatingo. Pripažįstu, su MW 2, jie padirbėjo labai daug, ten tiesiog nieko netrūko, na bet kas atsitiko su kitomis dalimis, tai nežinau… Treyart išvis š*dą kuria, o kiti MW (1 ir 3) Nieko įspūdingo ir ypatingo.
Tleno
Tame nėra nieko blogo, ne visi mėgsta žaidimus-iššukius ir CoD tikrai tinka paprastam atsipalaidavimui jei turi vidutiniokiškus žaidimo įgudžius, blogai yra tai kad daug kas priema CoD kaip šaudyklių standartą ir tikisi iš visi FPS žanro žaidimai turėtų judėti ta kryptimi, t.y. tiesiog paprastėti ir virsti banaliu atrakcionu.
Tiesa, kalbant apie žaidimo mechaniką. Čia turimas omeny pats žaidimo procesas, kokius spendimus reikia priimti paprasto MP matčo metu, koks turi būt žaidėjo stilius tam tikru momentu… Ir reikalas tame, kad CoD nėra jokios taktikos kaip kad „šaudyk ir judėk“, „įmesk granatą į priešo priedangą“ ir „atsigult ant žemės kad apsunkint jam taikymasi“. Ir be to, respawn’ų sistema kai atsirandi vos ne už nugaros priešo kurį nužudei reiškia kad net nepatirę žaidėjai visalaik turi galimybę užpult priešą už nugaros be jokios išmonės.
O kaip priešingybė kokiam nors Quake – atsirandi viename iš atsitiktinių nustatytų taškų, iškart negali būt nužudytas bet jau nuo pradžios turi žiurėt iš kur gali atsirast priešai, reikia žinot ir sugebėt nusigaut iki amunicijos taškų, negauni jokio pranašumo prieš priešininką kuris tave nužudė; naudojantis ginklais su letais „šuviais“ reikia mokėt savarankiškai apskaičiuot trajektoriją kad pataikyt į judantį priešą; reikia mokėt pasinaudot žaidime esančiomis gudrybemis kaip kad rocket jump’inimas…
Mindaugaszxx
Iškur tu ištraukei tą realistiškumą? Jis nė karto nebuvo paminėtas. Kalba eina apie žaidimų kokybę, kuri prastėja su kiekviena COD dalim. Negana to, atsiranda tokių žaidėjų, kuriem netinka kiti žaidimai, nes jie yra ne tokie kaip COD (kam išvis tuomet kiti žaidimai jei jie turi būti tokie patys?)
NeWerII
Aš manau, kad kalti ne žaidimo kūrėjai o pati auditorija, būtų prekė nepaklausi, nebūtų CoD tokie kaip dabar, o ir be to, kiek atsimenu, savo laiku CoD 4 labai rizikavo su savo hp regen sistema. Taip pat CoD toks populiarus, nes jis prieinamas visiems, tiek pradedančiajam tiek „kietam“ gameriui, nereikalauja ten metus ugdytų įgūdžių, atmintinai žinoti map’us, taktikas kurioje dėžeje yra tas ar anas, tiesiog pašaudai kokią valandą ir viskas…
Sly_Cooper
Nepatinka ir man COD padarytas poveikis žaidėjams, bet nelabai suprantu ko taip daugelis ta tikroviškuma žaidime sureikšmina, ar visos šaudyklės turi būti tikroviškos bei simuliuoti tikrus karo pojučius?
NightGod
#Sly_Cooper
taip turetu nes kai reiks kariaut visi viska mokes jau.
FanTaz
kaltas ne codas is tikro, kaip kad cia visi stume, o kalta console, ut ar q3 buvo valdomos pele, taip buvo aisku console portu bet realybe toke ant konsoliu losti fps yra pragaras, jie negali buti greit, ir turi buti atlaidus, negana to jie turi buti gan primytyvus nes nera dedicuotu serveriu, kurie galetu palaikyt daug zmoniu ir suziureti status sudetingas kulku trajektorijas ir t.t.
jai dar kam kyla klausimu, paloskite cs go su pulteliu pries pc zaidejus, tada jum irgi noresi atsyregeneruojantcio hp ir panasiu cod nesamoniu.
Sawyer
Manau competetive šaudykles labiausiai sugadino Halo serija (bent jau davė pradžią). Halo įskiepijo nuomonę, kad žaist šaudykles ant konsolių su pultais yra normalu. Dabar competetive scenoj vietoj Quake žaidžiami Halo/CoD ant X360 ir PS3, net graudu darosi žiūrėt. Žiūrint gameplay atrodo, kad žaidžia invalidai, nemokantys nei taikytis nei judėt ir neturintys reakcijos.
Sly_Cooper
(u)(u) deje, bet su jumis viručiai turiu sutikti;)