Ne paslaptis, kad beveik kiekvienas žaidėjas(-a) bent kartą savo gyvenime pagalvoja „o… jei tik kurčiau aš kada nors kokį žaidimą… tikrai padaryčiau jį patį geriausią, patį nuostabiausią, patį pačiausią…“. Visgi, kad ir kaip gražiai šios mintys skamba galvoje, dažniausiai jos ir telieka mintimis. Žmonių, kurie savo mintis bandytų įgyvendinti, yra mažai, o žmonių, kuriems pavyktų jas įgyvendinti yra dar mažiau. Kodėl taip nutinka? Priežasčių gali būti daugybė (taip, kiekvienas gali jų sugalvoti nemažai), tačiau visos jos susiveda tik į šias dvi:
[li]priklausymas prie žmonių, kurie tingi arba bijo įgyvendinti savo idėjas[/li][li]pasirenka kurti tai, kas ne jų galimybėms, bei jų jėgoms[/li]
Tai reiškia, kad žaidimą gali sukurti kiekvienas netik galvodamas, bet ir bandydamas. Bet! Yra vienas sąlyga – tavo pasirinkimas kurti žaidimą turi būti motyvuotas ir tu turi žinoti kiek ir kokių galimybių turi savo žaidimo kūrimui. Mažas galimybių viršijimas yra tik į gerą – nes pats tobulėji. Tačiau didelis gali baigtis ten, kur tu pradėjai – tavo galvoje.

Grand Theft Auto – skirtas nevisiems

Neseniai Games.lt vyko apklausa, kurios metu buvo klausiama, į ką panašus turėtų būti pirmas sukurtas žaidimas. Apklausoje balsavo 1222. Daugiausia yra manančių, kad verta pradėti nuo tokių kaip Grand Theft Auto žaidimų kūrimo. Dar nemažai balsavo už kurti kažką visiškai naujo. Visi kiti variantai surinko dar mažiau balsų.

Bet ar tai reiškia, kad iš tiesų verta savo kaip žaidimų kūrėjo karjerą pradėti nuo GTA klono? Atsakymas į šį klausimą priklauso nuo to kiek milijonų turi savo banko sąskaitoje (ir išvis ar tokią turi). Jei tu esi statistinis Lietuvos pilietis tikėtina, kad tavo banko sąskaitoje tokių pinigų nėra, mažai šansų, kad sugebėsi sukurti kokį nors konkurencingą žaidimą GTA IV. Vien jau dėl to, kad prie tokio žaidimo dirba dešimtys ar šimtai žmonių, o žaidimo sukūrimas užtrunka nevienus metus. Vadinasi, jei prie tavo žaidimo dirbs 10 žmonių, kurie gaus 3000lt kas mėnesį atlyginimą, o žaidimo išleidimas planuojamas po metų, tavo banko sąskaitoje turėtų būti bent 360000 lt (12x10x3000lt). Ir tiek tektų išleisti vien už žaidimo sukūrimą! O kur dar visokios žaidimo išleidimo ir kitos išlaidos (pvz. mokesčiai, reikalinga įranga…), kurios gali pareikalauti iš tavęs dar dvigubai tiek!.. Žinoma, galima surasti investuotojų, kurie investuotų į tavo žaidimo kūrimą. Bet vėlgi, kol nebus padaryta bent tam tikra žaidimo dalis arba/ir tu neturėsi bent dalies pinigų, jų surasti yra beveik neįmanoma. O jei ir pavyks turėk galvoje – kad žaidimas, kurį tu darysi gali būti pirmas ir paskutinis. Kodėl? Nes kuo žaidimo kūrimas brangiau kainuoja, tuo mažiau šansų, kad nesėkmės atveju gausi galimybę pakartoti tai. O nesėkmės galimybė kuriant sudėtingą žaidimą iš karto yra gana didžiulė (juk kaip sakoma – pirmas blynas dažnai būna prisvilęs). Nenorint, kad taip atsitiktų, verta ieškoti žmonių, kurie dirbtų vien iš idėjos. Tačiau praktiškai surinkti pakankamą žmonių skaičių, reikalingą sukurti kažką panašaus GTA, kol kas niekam nepavyko… Vadinasi, belieka viena išeitis – kurti vienam kokį nesudėtingą žaidimą arba kokį šiek tiek sudėtingesnį kartu su vienu ar keliais draugais, pažįstamais.

Dėl šių priežasčių tikėtina, kad sukurti žaidimą pasiseks būtent tik tiems, kurie pasirinks Tetris, Zuma, Traktoriukai ar kokį nors kitą panašaus sudėtingumo žaidimą.

Zuma – puiki žaidimų kūrimo pradžia

Kokio nors nesudėtingo žaidimo klonavimas gali būti puiki pradžia. Bet dar geriau, jei tas pirmasis žaidimas būtų paremtas kokią nors originalia idėja. Tuomet gali būti, kad jis sulauks gerbėjų nors ir nebus tobulas. Tiesa, šioje vietoje slypi vienas pavojus: bebandant realizuoti kažką originalaus galima pamažu labai išsiplėsti ir taip labai daug viršyti savo galimybes.

Jei esi vienas iš tų, kurie vis dar nori kurti žaidimą (aukščiau parašytos eilutės dar tavęs nuo šios idėjos neatgrasė). Pirmiausia verta tau būtų susipažinti su žaidimų kūrimo pagrindais. Apie juos pasakosiu kituose rašiniuose (apie savaitę bus kasdien po naują rašinį). Žinoma, aukšto lygio žaidimui sukurti pateikiamos informacijos kažin ar pakaks, tačiau sukurti kokį nors vieną ar kitą gerai atrodantį žaidimą, informacijos turėtų pakakti… šiaip ar taip, jei kam bus daugiau kas įdomu, manau, pasiieškos daugiau reikalingos informacijos GameDev.lt svetainėje ar kur nors kitur internete.

Kita dalis: Kūrimo etapai