Ar anksčiau žaidimai buvo ilgesni? Mėgėjiškas tinklaraštininko tyrimas atskleidė, kad žaidimai pastarąjį kartą pradėjo trumpėti 2006-taisiais ir tebetrumpėja iki šių dienų. Vien per 2012-2013 metus statistinis jų įveikimo laikas sumažėjo pusantros valandos.

Tyrimui buvo panaudoti puslapio HowLongToBeat sukaupti duomenys. Į tyrimą buvo įtraukti 8360 žaidimų. Apibendrinta jų trukmė valandomis buvo išvesta pagal medianą.

Gautus duomenis vargu ar būtų galima laikyti reprezentatyviais, tačiau jie vis vien verti dėmesio.

Remiantis tinklaraštininko surinktais duomenimis, ilgiausiai žaidimai tęsdavosi 1999 metais. Tai buvo devynerius metus (1990-1999 m.) trukusio stabilaus jų trukmės didėjimo viršūnė. Iki prasidedant šiam kilimui, 1980-1989 metų laikotarpiu, būta pakilimų ir nuosmukių, bet kreivė niekada nebenusileido į 1980-1983 metų lygį ir užtikrintai kilo į viršų.

Prasidėjus antrajam trečiajam tūkstantmečiui, žaidimų trukmė staiga sumažėjo ir nesikeitė trejus metus. Po to jų trukmė dar du kartus (2004-taisiais ir 2006-taisiais) buvo grįžusi į panašų lygį kaip 1999-taisiais, bet galiausiai vėl pradėjo mažėti ir tebemažėja iki dabar. Šiandien vienas žaidimas trunka apie 6,5 valandos. 2006-taisiais šis laikas siekė 11, o 1999-taisiais – 11,25 valandos.

Tinklaraštininkas taip pat apskaičiavo, kurioms konsolėms išleidžiami žaidimai būna patys ilgiausi. Tarp namų konsolių pirmauja „PlayStation 2″, tarp nešiojamų – „Nintendo DS“ ir „PlayStation Portable“.

1999 metais konsolėms pasirodė tokie žaidimai kaip „Super Smash Bros.“, „Silent Hill“, „Final Fantasy VIII“, „Need for Speed: High Stakes“, „Syphon Filter“, „Tony Hawk’s Pro Skater“, „Soulcalibur“, „Resident Evil 3: Nemesis“, „Grand Theft Auto 2″, „Medal of Honor“, „Tomb Raider: The Last Revelation“, „Donkey Kong 64″, „Shenmue“.