Šią savaitę mus pasiekė net dvi naujienos susijusios su „World of Warcraft“ (WoW). Pirma jų, tikriausiai, džiugiausia mums – lietuviams – kinai gali žaisti „World of Warcraft“! Mes jau šia liga sergam jau keli mėnesiai. Teisingumo dėlei reikėtų paminėti, jog žaidimo platintojai „Vivendi Universla Games“ vėl truputį nuskriaudė ir Lietuvai skirtų žaidimo kopijų kiekis visada yra kelis kartus mažesnis nei bendras užsakytas ir WoW beveik visada trūksta.

Kita įdomi naujiena – JAV ir Europos serveriuose jau įdiegta 1.5 WoW pataisa, kurioje yra daugybė pakeitimų ir patobulinimų. Mano nuomone esminis jų – Garbės sistemos (Honour system) papildymas kovos zonos – „Battlegrounds“.

„World of Warcraft“ pasaulyje yra dvi tarpusavyje kovojančios pusės: Orda ir Aliansas ir kurdamiesi herojų galite pasirinkti, kurioje barikadų pusėje stovėsite. Tarpusavyje priešingų frakcijų atsotvai negali net kalbėtis. Bendravimas tarp jų įmanomas tik taip vadinamų „emotų“ arba emocinių išraiškų ir animacijų pagalba, kurios ekrane dar paaiškinamos tekstu. Jų kiekis ribotas, todėl apie suokalbius nėra ir kalbos. Kai negali bendrauti, o rankose ginklai… Kraujo praliejimas neišvengiamas. Pradiniuose žaidimo etapuose žaidėjai yra užimti nuotykiais ir gausybe naujų dalykų: teritorijų tyrinėjimu, daiktų gamyba, resursų rinkimu, pinigų kaupimu ir panašiai. Vėliau tai atsibosta – juk tai internetinis žaidimas, kuriame jūs turite kariauti su pagrindiniu priešu, o ne galabyti vargšus kompiuterio valdomus personažus.

Klausimas: koks tikslas kariauti?; ką aš iš to gausiu?; kokia man nauda?

Atsakymas: adrenalinas, savo vertės pajutimas nugalėjus stiprų priešą. Viskas. Pirmas kelias dienas, ar paras tai gali būti įdomu ir azartiška. Vėliau tai atsibosta ir nebetenka jokios vertės, todėl žaidimas nustoja vilioti. Mes jį dar žaidžiame, bet daugiau iš įpročio ir tikrai be didelio entuziazmo.

Čia „Blizzard“ meta esminį savo kozirį – Garbės sistema. Kas tai ir kam to reikia?

Jeigu jūs nugalite priešą du per dieną – smagu, jeigu jūs nugalite jų šimtus – tai jau profesionalumas, darbas, „lygis“. Kadangi jų niekada nemažėja, niekas to apart keleto draugų (geriausiu atveju galima pasidžiaugti forumuose, tačiau menka nauda) nesužino, tai neturi prasmės. Jūs didžiuojatės savimi. Puiku, tačiau ar jumis didžiuojasi ir jus gerbia aplinkiniai? Nelabai… Reikia įrodymų. Reikia konkretaus juodu ant balto parašyto teksto:

Vardas: Zogelf,
Rasė: trolis
Klasė: plėšikas
Serveris: „Burning Blade“
Užkapojo: nežmoniškai daug
Gaujoje: „kiečiausias“
Tai žinoma humoras, tačiau mums reikia mūsų aplinkos pripažinimo, galimybės vaikščioti pakelta galva, o aplink visi turėtų ploti ir šūkauti vos tik pamatę. Žmonės yra kaip banda, be kurios jie vieni negali gyventi, tačiau visiems joje norisi būti veisliniais buliais, atsiprašau – taurenais.

Įsivaizduoju, kaip „Blizzard“ darbuotojai sėdi ir masto: „Ko reikia, kad išpildytume visas šių žmogučių svajones? Ką padaryti, kad tai nebūtų sunkiai konktroliuojama, visi tai galėtų gauti, tačiau ne visi tai turėtų… tai nebūtų sudėtinga pasiekti, tačiau ir ne per daug lengva… Hmm… kad iš karto būtų galima matyti ko vertas sutiktas žaidėjas…“

Ir sugalvojo „Garbės sistemą“, kuri duos mums viską, ko tik mes norime…

Rangai

Pirmiausia, ką mes pastebime ir patikriname išvydę sutiktą priešą yra jo lygis ir klasė. Galbūt vardas. Nuo šiol mes matysime ir rangą, kuris leis greitai apsispręsti ar mes norime priešą pulti ar geriau jau būtų apeiti ratu. Rangų bus 14 ir jie iš karto pasakys kiek patirties turi vienas ar kitas mūsų sutiktas priešas. Rangai bus tokie (angliškas pavadinimas ir vertimas, pradedant nuo žemiausio):

Aliansas:

1. Private – eilinis.
2. Corporal – kapralas
3. Sergeant – seržantas
4. Master Sergeant – vyresnysis seržantas
5. Sergeant Major – seržantas-majoras
6. Knight – riteris
7. Knight-Lieutenant – riteris-leitenantas
8. Knight-Captain – riteris-kapitonas
9. Knight-Champion – riteris-čempionas
10. Lieutenant-Commander – leitenantas-komandoras
11. Commander – komandoras (vadas)
12. Marshal – maršalas
13. Field Marshal – lauko maršalas
14. Grand Marshal – vyriausiasis maršalas

Orda:

1. Scout – skautas
2. Grunt – dembelis (reikšmės paklauskit tėvo)
3. Sergeant – seržantas
4. Senior Sergeant – vyresnysis seržantas
5. First Sergeant – pirmasis karininkas
6. Stone Guard – Akmens sargas
7. Blood Guard – Kraujo sargas
8. Legionnare – legionierius
9. Centurion – centurionas
10. Champion – čempionas
11. Lieutenant General – generolas-leitenantas
12. General – generolas
13. Warlord – karvedys
14. High Warlord – armijos vadas

Rangus žaidėjai pelno taip: kiekvieną savaitę bus skaičiuojami taškai, už kuriuos mes gausime arba (už jų trūkumą) neteksime rango-laipsnio. Vienu sakiniu tai būtų galima apibūdinti taip: matai priešą – padaryk taip, lyg jo nebūtų buvę. Nenoriu sukelti susirūpinusios visuomenės pasipiktinimo sakydamas: „Skerskit juos visus! Negailėkit nė vieno iš tų šiknių!”; todėl to ir nesakysiu. Ne, tas žodis prasidėdantis raide „š“ nebuvo skirtas taurenams ir visai ne dėl to, kad jie pastoviai kasosi, krapštosi, aš nežinau, gal jie nesiprau… na nesvarbu – tai buvo skirta ir dvorfams. Ne, aš nesu rasistas. Ne, aš myliu karves. Suprantu, kad dvorfai gyvena po žeme ir jiems sunku, bet praust… Viskas! Mes ne apie tai!

Tiems, kas mėgsta konkrečias detales pateikiu platesnį rango suteikimo paaiškinimą:
Tarkime, jog yra 1000 žaidėjų, kurie aktyviai dalyvauja kariniame konflikte. Kiekvienas nukautas priešas yra arba „Honorable Kill“ (garbingas) arba „Dishonorable Kill“ (negarbingas). Iki 12 lygių mažesnį priešą nukauti dar garbinga, o mažesnį arba civilį (taip pažymėti, kompiuterio valdomi personažai, kurie nėra susiję su „karinėmis“ WoW pasaulio struktūromis.) – nėra garbinga.

Už garbingai nukautą priešą yra skiriami „Contribution points“ (CP) arba kitaip tariant – taškai, už žalą, paradytą silpninant priešo pajėgas. Nors ir laikinai, nes priešas prisikelia ir vėl gyvas.

Tarkime, jog per savaitę mano minėti 1000 žaidėjų surenka 1000 000 (CP). Kiekvieno žaidėjo indėlis vertinamas procentais. Tai yra: Aš surinkau 5000 CP, todėl mano indėlis yra 0,2 proc. Taip pat yra taip vadinamas Garbės taškų kiekis („Honor points pool“), kurio tikslus dydis nėra žinomas, todėl įvertinkime jį 10 000. Aš surinkęs 0,2 proc. Bendro CP kiekio turiu teisę gauti 0,2 proc. Garbės taškų. Tai sudaro 20 garbės taškų. Rangai turi savo lenteles. Pvz. Pirmam rangui pasiekti reikia 10 garbės taškų, todėl aš jį gaunu. Daugiausiai taškų surinkęs gali gauti vienu rangu aukštesnį įvertinimą. Tai, kaip paskata dar aktyviau konkuruoti. Kitą savaitę situacija kartojasi ir vėl skirtsomi rangai, tačiau skaičiuojami visi per karinę „karjerą“ surinkti garbės taškai, todėl antrą savaitę daugiausiai CP surinkęs žaidėjas gali mane aplenkti rangu, net jeigu pirmą saivaitę jis nenukovė nė vieno priešo.

Jūsų rangas yra matomas šalia vardo ir net pačiam kvailiausiam veršiui (na, ne apie taurenus aš – tai toks lietuviškas posakis!) bus aišku, kad priešas įgudęs. Kuo aukštesnis rangas, tuo daugiau baimės turėtumete įvaryti. Ar mes galim rimtai? Ne į kelnes “įvaryti”. Vienu žodžiu – bus baisu.

Atrodo viskas paprasta – einu, medžioju priešus gaunu laipsnį visi mane gerbia, bet… nebelieka laiko lankytis požemiuose, rėžti monstrus ir rinkti daiktus, be kurių progreso nebus jokio. Išeitis? Pirkti aukcione! Jeigu neini į požemius, tai ne tik sau, bet ir pardavimui daiktų nėra. Iš kur pajamos? Gauti daiktus, kaip premiją už rangą! Nemokamai arba beveik nemokamai.

Taigi yra du pasitinkimai „investuoti“ savo žaidimo laiką į kovas su monstrais ir ieškoti daiktų pas juos arba stengtis kaunantis su priešais ir gauti apdovanojimus, kurie tikrai yra labai vertingi ir naudingi. Visa bėda, jog ilgėliau nežaidžiant už karinius apdavanojimus gauti daiktai tampa vėl nebeprieinami, net jeigu jūs juos ir nusipirkote. Reikės vėl stengtis, kad pasiektumėte minimalų jiems rango keliamą reikalavimą. Tai nėra taip paprasta. Skiriant per dieną dvi-tris valandas nėra labai sunku pasiekti ir išlaikyti 7-8 rangą, tačiau aukščiau – konkurencija pasidaro nežmoniška, nes žmonių, kurie turės aukščiausius rangus kiekis yra labai ribotas. Sklando gandai, jog aukščiausią rangą serveryje turės tik 10 žaidėjų t.y. po 5 iš kiekvienos konfliktuojančios pusės.

Pagrindine konflikto zona iki šiol buvo teritorija, kuri vadinosi Taren Milu. Tai strategiškai patogi vieta, kurią “Blizzard” iš karto numatė, kaip tinkamiausią didesnio masto kautynėms. Šalia du miestai, kurie lengvai pasiekiami, taip pat kaip ir kapinės iš kurių netenka ilgiausiai bėgti iki žūties vietos.

Nuo šiol kovos iš esmės persikels į tam skirtas mūšių zonas, kuriomis jau kelias savaites bandomuosiuose serveriuose galėjo džiuagtis ir europiečiai. Tai padės pagerinti žaidimo serverių apkrovimą, taip pat palengvinti gyvenimą tiems, kas Taren Milo teritorijoje vykdė užduotis ir rinkosi patirties taškus. Kitas sunkesnis, tačiau ne toks nuobodus metodas garbės taškams rinkti, buvo neutralių teritorijų “šukavimas” ieškant priešininkų. Tai ne toks populiarus tačiau taip pat labai efektyvus būdas ir jis išliks po “Battlegrounds” atsiradimo.

Išbandę Kovos zonas – jums pateiksime antrą Garbės sistemos aprašymo dalį. Šiam kartui – trumpas Blacknemo pristatymas.