Atrodo, jog nė nespėjome pastebėti, kaip visi metai tiesiog pralėkė mūsų akyse ir štai vėl esame priversti sutikti naujuosius metus, kurie nekantraudami beldžiasi pas mus. Žinoma, sutikti juos reikia deramai ir svarbiausia – linksmai. Bet pirmiau trumpai pažvelkime į tai, kas gi įvyko šiais metais žaidimų pasaulyje ir kaip tie įvykiai dar veiks mus ilgą laiką.

Svarbiausias, ir be abejonės reikšmingiausias, įvykis – naujos kartos konsolių pasirodymas. Jeigu per 2005 metus šventėme pirmąjį naujos kartos konsolių pasirodymą ir džiūgavome, jog ateities, apie kurią tiek buvo šnekėta, pradeda kelionę į kiekvieno namus, tai 2006 galime įvertinti kaip metus, per kuriuos atėjo likusios dvi ir pradėjo tą negailestingąjį naujos kartos konsolių karą dėl mūsų simpatijų ir, aišku, pinigų.

Beveik vienu metu visame pasaulyje (tik kelių savaičių skirtumu) į namus pasibeldė inovatyvi „Nintendo“ konsolė „Wii“, su kuria kompanija visiems teigė jos pagrindinį principą – ne tik patenkinti senuosius žaidėjus, bet ir pritraukti visiškai su žaidimais niekados anksčiau nesusijusius. Gal jau pamiršote, kai ji dar vadinosi „Revolution“ ir kiek aistrų visame pasaulyje sulaukė jos sprendimas pakeisti pavadinimą „Wii“. Pripažinkime, visgi protingi dėdės sėdi toje „Nintendo“, nes man dabar senasis „Revolution“ jau pasidarė atgrasus. O štai su „Wii“ kitas reikalas, tai gali būti ne tik konsolės pavadinimas, bet ir smurfų karo šūkis.



Bet didžiausia naujiena iš šios „Nintendo“ konsolės – tai revoliucinis jos požiūris į žaidimų valdymą. Pasak kompanijos, naujos kartos žaidimų konsolė negali žaidėjams pasiūlyti tik šiek tiek geresnę grafiką, bet privalo pateikti tai, dėl ko mes galėtume ją vadinti tokiu vardu. Tūkstančiai amerikiečių tą pripažįstą, dar niekad televizorių skaldymas nebuvo toks revoliucinis. Teisingiau, kažin ar bent keli iš jų nutuokė iš kur kyla grėsmė jų televizoriams. Gerai, jeigu tai senas Šilelis, tai po „Wii“ tenka įsigyti ir „revoliucinį“ televizorių. Bet ką daryti žmonėms, kurių televizoriau jau nešioją tą mielą „HD Ready“ ženklelį?

Na, bet palikime šią problemą spręsti patiems amerikiečiams ir „Nintendo“ padaliniui už Atlanto. Mes juk europiečiai ir juk dar sugebame nesuskaldyti televizoriaus bežaisdami. Ar ne taip? Užtat trečioji naujos kartos konsolė jau negrasina jūsų televizoriui, bet stipriai kerta per piniginę. Net turtingieji amerikiečiai, kurie dažniausiai nesiskųsdavo perkamų žaidimų kainomis (tai etatinis lietuvių darbas), buvo priblokšti, jog jie turi mokėti „šešis šimtus baksų“ už žaidimų konsolę (priminkime jiems, jog europiečiams 600 eurų yra žymiai skaudžiau) ir jau ketino kelti revoliuciją. Bet „Sony“ jiems gražiai paaiškino, jog tikra naujos kartos konsolė (pastebėjote, jog kiekvienai kompanijai tik jų konsolė yra naujos kartos, tuo tarpu konkurentu – tik nesusipratimas šiuolaikiniame pasaulyje) ir kainuoja naujas pinigų sumas.

Mes šimtu procentu sutinkame su „Sony“, juk dar pridėkime, jog ji turi „Blu-ray“ diskų grotuvą (kurio ateitis miglotą, kai tuo tarpu „Microsoft“ remiamas „HD-DVD“ pastaruoju metu eina pirmyn), kurio tikruosius pajėgumus kažin ar panaudosime per kelerius ateinančius metus (prisiminkite situaciją, kai iškart po „PS3“ pasirodymo, jo žaidimai atrodė šiek tiek blogiau, nei „Xbox 360”). O ką dar „PS3“ turi geresnio nei kitos konsolės? Teisybė ji pati techniškai yra galingesnė už abi likusias konkurentes ir nors pastaruoju metu dar nėra žaidimų, kurie pilnai išnaudotų jos pajėgumus, bet po kelių metų viskas gali apsiversti aukštyn kojom.



Bet didžiausia „PS3” problema buvo ne per didelė kainą. Ją sau leisti gali daugelis amerikiečių, žiūrinčių sau geros Kalėdinės dovanos. Ir ne tai, jog ji buvo atidėta Europoje, tai netgi europiečiams išėjo iš dalies į gerą. Bet skaudžiausia dalykas buvo didelis trūkumas, milžiniškos eilės (čia peikti galima ir „Wii“, ir „Xbox 360“) prie parduotuvių, laukiant šaltame rudeniškame ore. Labiausiai šioje vietoje įstrigo vieno amerikiečių žurnalisto pasakymas, jog toks trūkumas ir eilės prie parduotuvių yra kaip iš buvusios Sovietų Sąjungos (paklauskite savo tėvelių, kaip tekdavo stovėti eilėje prie dešrytės ir duonytės). Tai kas pas mus egzistuoja tik žmonių atmintyse, o kiti sužino iš vadovėlių, labiausiai išsivysčiusiose pasaulyje šalyse jau tampa norma per kiekvieną naujos konsolės pasirodymą. Didysis klausimas – ar negali didžiosios kompanijos geriau pasiruošti išleidimams. Juk prognozuoti pirkėjų skaičių yra tikrai įmanoma ir iš anksto paruošti reikiamą kiekį konsolių. Jeigu nesugeba jų paruošti, galbūt reiktų didinti pajėgumus? Juk kodėl mums dabar netrūksta įprastų maisto produktų, kodėl muzikos industrijoje ar filmų, per naujo produkto pasirodymą nestovi eilės prie parduotuvių?



Na bet palikime šiuos klausimus ateičiai ir pažvelkime kaip šiais metais sekėsi naujos kartos konsolei, pasirodžiusiai prieš visus metus. „Microsoft“ atstovai tikrai gali švęsti. Šių metų pabaigoje „Xbox 360” pardavimai siekė apie 9,5 milijono vienetų ir beveik pasiekė užsibrėžtą kompanijos tikslą iki 2007 parduoti dešimt milijonų vienetų. Jeigu šiuos skaičius lygintume su „PS2“ pardavimais, kurių skaičius visame pasaulyje senai peržengė 100 milijonų, tai jie atrodytų juokingai. Bet jeigu žiūrėtume iš „Xbox“ pozicijos, kurio per visą gyvavimo laikotarpį nuo 2002 metų buvo parduota vos 15 milijonų, tai naujasis „Xbox 360“ rezultatas yra nepaprastai geras ir žada „Microsoft“ ateities sėkmę, jeigu tik jai pavyks išlaikyti panašius pardavimus.

O iki sekančių metų pabaigos parduoti 20 milijonų vienetų yra labai realu. Visų pirma konsolė gali džiaugtis, jog šių metų pabaigoje pasirodė pirmas žaidimas, kuris leidžia pajusti naujos kartos konsolių galią. Tai – „Gears of War“, kurio recenziją jau galite rasti ir „Games.lt“. Kartu su juo į „Xbox 360” žaidimų būrį stoja vis daugiau gerų produktų, o taip pat daug galima tikėtis iš buvusių „PS“ išskirtinių žaidimų, kurie tampa multikonsoliniais. Tai ir garsioji „GTA“ serija, „Resident Evil“, „Virtua Fighter“ ir kiti. Taipogi sekančiais metais turintis pasirodyti „Halo 3” gali beabejonės labai stipriai padidinti konsolės pardavimus.



Bet užtenka čia jau apie tas konsoles, nes šiuo metu mūsų spėlionės atrodo gan juokingai, o pirmasis naujos kartos konsolių karo rezultatas turėtų išryškėti po kitų metų Kalėdų, kuomet jau visos konsolės rinkoje bus išbuvusios pilnus metus, o ir jų trūkumo nebus (o jeigu bus, tuomet tai konsolei jau galas), tada galėsime daryti pirmąsias išvadas. Užtat šie metai be naujų konsolių pasirodymo žaidimų rinkoje buvo ypatingi ir kitais aspektais. Ypatingi metai buvo ir Lietuvos žaidimų rinkai.

Tačiau pradėkime nuo užsienio. Turbūt didžiausia naujiena daugeliui tapo žinia, jog daugiau „E3“ parodos nebeišvysime. Nieko negirdėjusiems apie ją, galima pasakyti, jog tai buvo didžiausia žaidimų paroda visame pasaulyje, kuri kasmet gegužės mėnesį vykdavo Los Andžele. Jos rengėjai pranešė, kad dėl kai kurių didžiųjų kompanijų nepasitenkinimo ir jų pareiškimo, jog daugiau tokiame renginyje nedalyvaus, nes tai yra per brangu ir už tokius pinigus, jos gali surengti atskirą savo renginį, kuriame jos gautų žymiai daugiau dėmesio, paroda daugiau nebevyks tokia kaip buvo. Dabar ji turėtų pakeisti pavadinimą, sumažėti ir persikelti į viešbučių konferencijų sales. Galima suprasti ir didžiąsias kompanijas. Kasmet paroda vis didėdavo, kol galiausiai virto sunkiai suvokiamo dydžio. Vienam žmogui per visą parodos laiką peržiūrėti visus stendus būdavo neįmanoma.



Todėl nenuostabu, kad didžiosios kompanijos geriau nusprendė rengti atskirus renginius, kuriuose jos sulauktų žymiai didesnio žiniasklaidos dėmesio. Geriausiu pavyzdžiu galėtų tapti „Microsoft“ jau antrus metus rengtas „X06“, kuris yra skirtas tik „Xbox“ konsolėms ir jų žaidimams. Įdomiausia, jog pagrindinė jo vieta – Europa. Praėjusiais metais jį galėjo išvysti Amsterdamo gyventojai, o šiais metais jis persikėlė į saulėtąją Barseloną. Tenka pripažinti, kad panašiu keliu suka ir kitos didžiosios kompanijos, todėl jau labai greitai per renginių gausa mes neapsisuksime. Iš dalies tai irgi nėra labai gerai, nes tokiu atveju didžiosios kompanijos taipogi sulaukia daug mažiau dėmesio, kurio nė neįmanoma sulyginti su „E3“, apie kurį tuo metu rašydavo beveik visas pasaulis.

Užtat mums, lietuviams, šie metai tikrai nebuvo praradimų, jeigu kalbėt apie žaidimų rinką. Atvirkščiai, jie galėtų būti paženklinti tikru atgimimo ženklu, kadangi tiek įvykių kažin ar buvo per visą Lietuvos žaidimų istoriją. Jau pačioje metų pradžioje išgirdome apie naują studiją Lietuvoje „WireframeDreams“, kuri teisingiau nebuvo nauja, tiesiog mes išgirdome vėliau. Ir jau po to, kovo mėnesį, į mūsų rankas pakliuvo pirmasis rimtas lietuviškas projektas – „PSI: Sibiro Konfliktas“. Problemų jame buvo daug, tačiau tai nenumaldė džiaugsmo daugelio mūsų širdyse, kad pagaliau galime sau leisti pasidžiaugti tokiu didžiu lietuvišku projektu, kuris beje jau buvo išleistas Rusijoje ir, mūsų žiniomis, Italijoje.



Vėliau sekė žinia iš „Ivolgamus“, apie jų naują žaidimų leidybos kompaniją „Uxus Games“. Nors jos žaidimai ir nepasirodė iškart, bet visgi šiais metais jau sulaukėme keturių projektų: Žalgirio Mūšis: Vytauto Narsa, Dangaus Korsarai, Vilniaus Riedlentės: Gatvės Stilius ir Paplūdimio Tinklinis: Karštas Perdavimas. Kai kurie iš jų sulaukė labai daug ir įvairių jūsų atsiliepimų. Buvo tokių, kuriems šie žaidimai – visiška nesąmonė (užsispyrę pesimistai), kitiems – tai būdas palaikyti Lietuvos žaidimų kūrėjus, dar kitiems – puikus būdas linksmai praleisti laiką ir neįpareigojančiai pažaisti, nesukant galvos dėl misijų ir panašiai. Tuo labiau, kad tie žaidimai net ir Lietuvos kainomis kainuoja išties mažus pinigus. Grašius, taip sakant.

O štai po „Uxus‘u“ žinios atėjo vasara ir pats didžiausias metų įvykis – Games.lt gimtadienis. Ar žinote, kad šią vasarą buvo visi du metai, kuomet gyvuoja Games.lt. Nereali žinia, tiesa? Gaila tik dėl vieno dalyko, jog nesugebėjome surengti didelio ir gražaus gimtadienio. Užtat jau 2007 tai švęsim, už visus tris metus. Belieka tik sulaukti vasaros (šiltos, saulėtos ir nuostabios) ir pasiruošti švęsti taip, kad sužinotu visa Lietuva (tik nereikia išvedžiojimų, nekalbame apie visuotinių riaušių sukėlimą).



Rudens pradžioje pas save pranešėme dar vieną naujieną iš Lietuvos žaidimų pasaulio apie kompaniją „WSoft“ ir pristatėme naujausią jų projektą – „Goofy Dream“. Išties pats žaidimas sužavėjo net mus ir esame tikri, jog kitais metais tikrai išgirsime tiek apie juos pačius, tiek ir apie jų projektus. Tikrai norėtume, jog „Goofy Dream“ būtų užbaigtas ir pristatytas Lietuvos žaidėjams. O metus užbaigė gruodžio 2 dieną vykęs „Xbox 360” pristatymas Lietuvoje, kuris buvo pirmas tokio pobūdžio renginys mūsų šalyje. Nors ir pavėlavusi visus metus, bet pas mus oficialiai buvo pristatyta naujos kartos „Microsoft“ konsolė.

„Fashion“ klube Vilniuje vykęs renginys tapo tuo įvykių, kuris pabaigė Lietuvos žaidimų rinkos metų maratoną. Jau po jo prasidėjo visuotinis Kalėdinis maratonas, pirkimų karštinė ir renginiai pasibaigė. O mes turime progą pailsėti, pažaisti daugybę naujų žaidimų, kurie visi pasirodė specialiai šventėms ir pasiruošti kitiems metams, naujam maratonui. Nebandysime būti pranašais ir pradėti spėlioti apie kitais metais laukiančius įvykius, bet apie vieną dalyką jau galime jums pranešti užtikrintai – tai Metu Žaidimo Rinkimai. Ankstesniais metais rengėme konkursą gruodžio mėnesį, bet šiais metais buvo nuspręsta jį perkelti į sausio mėnesį, bei šiek tiek pakeisti. O visas naujoves susijusias su juo turėsite progą sužinoti jau kitą savaitę, iškart po Naujų. O dabar visiems linkime gerai sutikti ateinančius Kiaulės metus.