Ryšių su visuomene kompanijai „Publicum” atlikus tyrimą ir susumavus Lietuvos politikų viešųjų ir asmeninių profilių bei grupių narių skaičius socialiniame tinkle „Facebook”, paaiškėjo, kad Prezidentė Dalia Grybauskaitė, turinti daugiau nei 59.000 fanų, artimiausią konkurentą lenkia daugiau nei 6 kartus.

Antrasis pagal populiarumą Darbo partijos lyderis Viktoras Uspaskich turi kiek daugiau nei 9.500 fanų, o judėjimo „Taip!” pirmininkas Artūras Zuokas – virš 5.500 pasekėjų. Šie trys politikai buvo vieninteliai peržengę 5.000 gerbėjų ribą.

„Lietuvos politikai vis dar nepakankamai vertina „Facebook” kaip bendravimo su potencialiais rinkėjais kanalą. Žiniasklaida perduodama politikų pasisakymus neretai juos papildo oponentų mintimis, komentarais apie partinius interesus ir taip originali žinutė tampa ne tokia matoma, aiški. Tuo tarpu socialiniuose tinkluose galima nevaržomai komunikuoti tokias žinias, kokias norima perduoti rinkėjams,” – sakė „Publicum” projektų vadovas Lukas Mikelaitis.

Nors Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų pirmininkas Premjeras Andrius Kubilius neišsiskiria populiarumu „Facebook”, jo vadovaujama partija gana aiškiai lenkia kitas pagal populiarumą „Facebook”. Sekančias keturias vietas dalijasi partijos, kurių lyderiai buvo tarp populiariausių socialiniame tinkle.

„Tinkamai naudojant, „Facebook” galėtų tapti vienu pagrindinių politikų ir partijų komunikacijos kanalų, ypatingai siekiant patraukti jaunuosius rinkėjus, kurie yra aktyviausi socialinių tinklų vartotojai. 18-24 metų jaunuoliai sudaro net 32 procentus visų Lietuvos „Facebook” vartotojų, o tai yra kiek daugiau nei 309.000 potencialių rinkėjų. Palyginimui, 2008 metų Seimo rinkimuose partijoms norint peržengti 5 proc. barjerą ir gauti Seimo narių mandatų pakako surinkti 65.499 balsus,” – sakė L. Mikelaitis.