Didžiojoje Britanijoje atliktos apklausos metu, paaiškėjo, kad net 59% mokytojų mielu noru mokymo tikslais, naudotų kompiuterinius žaidimus pamokose. Šį palankumą lėmė ir tai, kad beveik trečdalis respondentų jau naudojo juos savo vedamose pamokose.
Apklausa buvo vykdoma kaip „Teaching with Games“ projekto dalis. Projekto autoriai Electronic Arts ir NESTA Futurelab – organizacija kuri technologijas stengiasi panaudoti mokymo ir mokymosi tikslais. Be didesnio nei tikėtasi mokytojų palankumo kompiuteriniams žaidimams klasėse, apklausa parodė, kad 53% neprieštaraujančių žaidimams, norėtų naudoti žaidimus pamokose todėl, kad tai galėtų būti interaktyvus būdas vaikus motyvuoti bei skatinti jų pareigingumą. Dauguma mokytojų, balsavusių teigiamai, taip pat tiki, kad tam tikri žaidimai galėtų padėti lavinti įvairius įgūdžius ir gilinti žinias. Pavyzdžiui, 91% apklaustųjų nurodė, kad žaidėjai pasiekė geresnį loginio mąstymo lygi, o 60% mano, kad žaisdami galėtų pagerinti suvokimo įgūdžius bei įgyti specifiniu žinių vienoje ar kitoje srityje.
Apklausos rezultatai, taip pat pabrėžia ir keletą barjerų, trukdančių žaidimų naudojimui mokyklose. Nurodomi įrangos, kurią naudojant būtų galima žaisti, trūkumas, taip pat trūksta ir tvirtų įrodymų, kad žaidimai mokyklose teiks apčiuopiamos naudos. Respondentai nurodė, kad reiktų labai atidžiai pasirinkti žaidimus, kuriuos būtų galima žaisti mokyklose. Nepaisant to, kad 3 su trupučiu mėnesio patys apklaustieji žaidė kompiuterinius žaidimus, du trečdaliai jų teigė, kad tai galėtų privesti prie pernelyg stereotipinio požiūrio į visuomenės reiškinius, bei privesti prie antisocialinio elgesio.
„Teaching with Games“ bandydami atskleisti praktinius žaidimų panaudojimus mokyklose, naudojo tris žaidimus: „The Sims 2“, „RollerCoaster Tycoon 3“ ir „Knights of Honor“. Sekančiame etape projekto kūrėjai dirbs kartu su mokytojais ir bandys sukurti mokymo planus, kaip panaudoti žaidimus pamokų metu.
Bristolio Universiteto profesorė, Angela McFarlane teigia, kad susidomėjimas žaidimų panaudojimu mokymo tikslais auga. Pradinės tyrimo išvados davė gerų rezultatų klasėse. Ji taip pat pabrėžia, kad nederėtų per nelyg skubėti ir pirmiausia reiktų išsiaiškinti kaip ir kada naudoti bei nenaudoti kompiuterinių žaidimų pamokų metu. Angela tikisi, kad „Teaching with Games“ projektas padės atsakyti į šiuos klausimus.
Savo ruožtu EA Europe rinkodaros ekspertas Claus Due sako, jog apklausa parodo tai, kuo EA jau senai tikėjo – kad interaktyvus kompiuterinių žaidimų panaudojimas mokymui, gali būti naudingas tiek mokytojams, tiek mokiniams. Per trumpą laikotarpį „Teaching with Games“ parodė bendradarbiavimo svarbą tarp industrijos ir švietimo sektorių, bei atskleidė kaip mokymasis gali būti išplėstas žaidimų dėka.
Nepaisant to, kad kai kurios mokyklos ir mokytojai jau bando paversti savo pamokas interaktyviomis, Lietuvoje panaši rimtesnė programa sulauktų ne tik finansinių sunkumų dėl įrangos ir mokomosios medžiagos, bet ir didelės kritikos vien dėl mokytojų ir valdininkų konservatyvumo. Daugumos jų tarpe jau nusistovėjo nuomonė, kad kompiuteriniai žaidimai – blogis. Ir vien mintis apie jų panaudojimą pamokose, daugeliui sukelia panišką baimę. Kadangi bijoma to, ko nežinoma – pradžioje, ko gero, teks šviesti ne mokinius, o mokytojus.
Tačiau nepaisant viso konservatyvumo, privalome pripažinti, kad pirmosios kregždutės pastebėtos ir Lietuvoje. Lygiuojantis į užsienio valstybes, kuriami ar jau sukurti keli žaidimai skirti būtent naudojimui pamokose arba darant namų darbus. Kaip pavyzdį galima pateikti lietuvių kalbos mokomąjį kompiuterinį žaidimą „Kieti Riešutėliai“ arba kompiuterinę istorijos mokomąją programą „Istorijos Laboratorija„. Atsižvelgiant į nuolatos augantį žaidėjų kiekį, galima spėti, kad daugelis moksleivių tikrai mieliau mokytusi naudodami interaktyvias priemones, o ne tik klausydami surūgusio mokytojo tiradų, sakomų jau dvidešimtai mokinių kartai iš eilės.
49 Komentarai
NIGTMER@S#
istorija-Medal of Honor
kuno kultura-NBA 🙂
matematika-MYST
geografija-atlantis
anglu k.-angliski geimai 😀
rusu k.-rusiski geimai 😀
prancuzu k.-prancuziski geimai 😀
vokieciu k.-vokieciu geimai 😀
biologija-7 sins
chemija-chemination
fizika-fenom
technologija-the rise of tenchonogion 🙂
pilietine-politizm
muzika-ejay 5
wsio atrodo wiskas 😀 bet galetu but kokie …. TIk GTA,MANHUNT(lb tiktu lietuviu kalbos [pamokoje:-]:-):)(!) ), CoL ir t.t 🙂 wa taip;):)
greituolis009
tikrai galetu padaryti kad kiekvienoj klasej po 30 kompu ir mokinasi vaikai per tam tikras programas. o jei pvzd. kokios info reikia tai i usb rakta isirasai kad nereiktu ranka perkelineti
narkoteris
nu as sutinku kad per pamokas galetumem zaist zaidimus bet aisku proto ribose. Bet jau kaip cia pasake kad ir per fizini reiketu zaist NBA, RAW ar dar ten ka nors tai visiska nesamone… geraiu jau zmones pasportuotumet grynu oru pakviepuotumet o ne vien mygtukus spaudinetumet…. ir dar vienas pastebejimas jei sis projektas butu igivendintas tai tikrai niekas neleistu zaist sims myst gta… butu sukurti spec. zaidimai kurie istikruju mokytu vaijkus rasyt ar skaijtyt o ne saudyt rusus vokiecius ar su masinom lakstyt nuo policijos….
Tom"
Jo tikrai galėtų taip būt:-]:-]:-]:D
rasmuss
siaip tikrai nerealia minti sugalvojo, mokiniai praleistu maziau pamoku:) o kad zaidimai lavina prota, tai jau seniai yra nustatyta, tad galu gale kazkas nusprende visa tai panaudoti mokyklose!
Paulyzas123
Tejsingai sako kad pirmeu rejkes mokytojus sviest o ne mokinius :-]:-]:-]
GooD BoY
O ne, namu darbams pereiti The Godfather :-]
Dievas_Tevas
tai gal tu durnas? ar kas tau yra? tai jei ir atsirastu tokia mokymo priemone, kaip kompiuteriniai zaidimai, tai tikrai ne GTA gautum zaist. nes toks shlamstas nei lavina igudzius, nei ka. tai laiko gaishimas. Cia toks tipinis kaimieciu poziuris, kurie kazkur isgirde, kad kompiuteriniai zaidimai lavina smegenis, zaidzia Counter-Strike ir isivaizduoja, jog taps protingesni. kaiptik, toks beprasmis sedejimas tik vercia smegenis atrofuotis. nei ten ka mastyt reikia (GTA praktiskai taspats), nei kalbos pasimokysi, nes bazaro zaidime nedaug. Taip, kad tokiem kaip tu, manau isvis reiketu uzdraust kompiuteriu zaist su tokiu poziuriu. 😛
cornolio007
NE NU KOKS TIKSLAS RASYTI TOKIAS apzvalgas, jei 3/4 dalyviu visiskai nesubrende 12 meciai, kuriems nedasunta tokios apzvalgos, o poto raso nesamones komentaruose :O
Vykis
Man 13 ir einu ne su mielu noru mokyklon. Bet pvz jei ten kompais atsižaistume tai namie net nežiūrėtume. O išvis prie ko čia visi GTA, NBA, MANHUNT? Tada taptume profesionaliais žudikais. Aš tą mokymą suprantu žaidimais tokiais kur pvz LT kalboje reik kokias galūnes darašyti, sukirčiuoti. Matematikoj ten veiksmus atlikti uždavinius spręsti.
bombermenas
siap yra gidejau lietuwoje kokyklu, kuriose pamokos wyksta kompiuteriuose: atees mokynis i klase atsidaro sawo user’i ir dirba, tai wat..:P bet zaidimai kiek zinau nenaudojami..(s)
Woop
:(:(:(, bet po 20 metų aš tikrai jau nebesimokysiu 🙂
Woop
Na joa, aš irgi taip galvoju, tik kaikurie per daug fantazuoja.
naikz
zmones pagalvokit kaip jau tas kompas jums atsibos, skoloj kompas, namie kompas taj …. :?:-/
bmxRIDER
Nesijaudink as kiek praleidziu laiko prie kompo prilygtu kiek ir mokykloj butu ir namie, as losiu kompu nuo 5vakaro iki antors nakties;)
Kebaba
As tai per informatikos pamokas visada zaidziu, nes mokomes atgyvenusius dalykus, bet aisq nieko ten tokie nelavina
Kentokas
Gerai pasakei:);)
Domaz
mes per lietuwiu papildoma zaidziam kompu mokamus zaidimus butu kruta jei taip butu per normalias pamokas
ValkyroN
Nu jo, jei tai atsirastų Lietuvoje aš jau senis būčiau 😉
Pukisss
Kas pc neturi visi tie ir melstusi kad po pamoku paliktu..