Prieš keturiolika metų San Franciske, viešųjų ryšių agentūroje „TriplePoint“ įsidarbinusi amerikietė Audra McIver pradėjo ilgą kelią kompiuterinių žaidimų populiarinimo srityje. Vėliau įvykusi dirbti į centrinę kompanijos būstinę JAV rytų pakrantėje netrukus prisijungė prie Niujorke įsikūrusios „B/HI“ agentūros.
Kiek vėliau darbas Audrą McIver atvedė į Europą, o 2013 metais – į Amsterdamą, kuriame kartu su kitu savo srities specialistu Chris‘u Clarke‘u įkūrė viešųjų ryšių kompaniją „Plan of Attack“. Sėkmingu darbu su kompanija gali pasigirto tokie puikiai žinomi vardai, kaip „Unity“, „Perfect World“, „Versu Evil“ ir „Gaijin Entertainment“.
„Plan of Attack“ strateginė komandorė Audra McIver apsilankė ir mūsų pokalbių kambaryje ir pasidalino savo patirtimi dirbant su žaidimų viešųjų ryšių kampanijomis.
Kada įvyko pirmoji pažintis su kompiuterinių žaidimų pasauliu?
Aš pradėjau dirbti kompiuterinių žaidimų industrijoje 2003 metais kaip viešųjų ryšių praktikantė agentūroje, dabar žinomoje kaip „TriplePoin“ (tuomet ji vadinosi „Kohnke Communications“).
Kokia viešųjų ryšių kampanija, kurioje pati dalyvavote, Jums yra labiausiai įsiminusi?
Labiausiai įsiminusi kampanija yra įvykusi 2008 metais, kuomet aš dirbau agentūroje Niujorke, kuri padėjo išleisti „Cooking Mama: World Kitchen“ žaidimą. Tai buvo smagus Wii konsolei skirtas populiarios serijos žaidimas. Mes smarkiai viešinome žaidimą, įskaitant ir jo reklamą Martha‘os Stewart ir Rachel Ray [JAV televizijos asmenybės, vedusios laidas apie maisto gaminimą – aut. past.] laidose. Kas įsiminė šios kampanijos metu, tai gyvūnų teises ginančios organizacijos PETA sprendimas jų interneto svetainėje išleisti pakankamai žiaurų žaidimą, kuriame buvo nuoroda „paprašyti „Majesco“ sukurti vegetarišką „Cooking Mama: World Kitchen“ versiją“. Kadangi mano el. pašto adresas buvo vienintelis, kuris tuo metu buvo nurodytas „Majesco“ puslapyje, visi tie tūkstančiai laiškų pasiekė mane. Prireikė mėnesių, kol srautas sumažėjo iki toleruojamo dienos lygio!
Kokie yra didžiausia iššūkiai rengiant viešųjų ryšių kampanijas žaidimams?
Didžiausias iššūkis bet kuriuo žaidimo išleidimui yra būti aukščiau viso industrijos triukšmo. Vis augančioje mobilioms platformoms, asmeniniams kompiuteriams ir konsolėms rinkoje spauda kasdien yra bombarduojama naujienomis, tad yra sunku padaryti taip, kad žaidimas būtų pirmoje vietoje prieš visus kitus. Šioje vietoje atsiperka spaudos ir jų pomėgių žinojimas ir ryšių palaikymas.
Ką galėtumėte įvardinti kaip geriausią darbo su žaidimų viešaisiais ryšiais dalį?
Man patinka bendrauti su klientais ir matyti gerus jų žaidimus giriamus spaudoje. Labai šaunus jausmas, kuomet tavo klientai yra laimingi.
Jei turėtumėte galimybę grįžti prie bet kurios viešųjų ryšių kampanijos ir ją pakeisti, kokia kampanija tai būtų ir ką pakeistumėte?
Aš sakyčiau tai būtų Wii konsolei skirto „Jillian Michael’s Fitness Ultimatum“ kampanija. Tai buvo žaidimas, kurį aš padėjau išleisti 2008 metais, tačiau jame buvo pakankami nemažai klaidų. Manau, jei galėčiau viską padaryti iš naujo – ir daryčiau tai savaip, kas ne visuomet yra įmanoma, kuomet klientas arba viršininkas sako tau paspausi kažką – aš tiesiog perspėčiau spaudą apie klaidas. Tačiau žaidimas buvo vienas perkamiausių 2008 metais, tad kuomet mes pasiekėme savo tikslą iš viešųjų ryšių pusės, jaučiausi blogai, nes žaidimui reikėjo dar bent vieno mėnesio kūrimui.
Ar galėtumėte įvardinti geriausią savo viešųjų ryšių kampaniją?
Aš tikrai pasakyčiau, kad tai buvo „The Sims 3“ arba „Metal Gear Solid IV“. Su abiem žaidimais dirbau vienu metu, abu jie buvo tikrai puikūs, nors ir labai skirtingi, žaidimai ir su jais buvo labai smagu dirbti.
Kurią viešųjų ryšių kampaniją, kurioje nedalyvavote, galėtumėte įvardinti kaip blogiausią? Ir kurią įvardintumėte kaip geriausią?
Aš sakyčiau, kad viena blogiausių yra 2014 metais įvykęs „Middle-earth: Shadow of Mordor“ priverstinės partnerystės fiasko. Vakarų kultūra plačiai diktuoja kompanijoms, kad jos turi būti atviros rėmimų ir perkamo turinio klausimais, tad ši situacija mane šokiravo.
O geriausia kampanija įvardinčiau žymiąją 2004 metų „I Love Bees“ kampaniją „Halo 2“ žaidimui. Tai buvo pirmas kartas, kuomet aš pamačiau tokio tipo virusinę kampaniją ir maniau, kad tai yra sumanu ir smagu.
Kartais mes matome dideles viešųjų ryšių kampanijas, kurios kuria dar didesnį susidomėjimą žaidimu, kuris po išleidimo pasirodo tikrai nuviliantis. Kaip dažnai pastebite prastą VR kampaniją, už kurios slepiasi potencialiai tikrai geras žaidimas?
Deja aš manau, kad yra tikrai daug blogų viešųjų ryšių kampanijų, už kurių yra geri žaidimai, tačiau juos sunku pastebėti, kadangi bloga kampanija reiškia, kad žaidimas negauna dėmesio ir tu nesužinai apie puikų žaidimą.
Pakalbėkime apie nesenstančią diskusiją. Kas, Jūsų nuomone, yra geriau: grafiniu varikliu sukurti filmukai, kurie neparodo tikrojo žaismo ar gražūs trumpus filmus primenantys kompiuterinės grafikos filmukai?
Šis klausimas sudėtingas, kadangi, kaip ir visiems, man patinka kompiuterinės grafikos filmukai, bet aš niekad nepirkčiau žaidimo nepamačiusi tikrojo žaismo. Tad sakyčiau, kad jei tu nerodai kompiuterinės grafikos filmuko parodoje arba per televiziją, aš rinkčiausi žaismo filmukus.
Jei galėtumėte rinktis bet kuriuo kūrėjus ir projektus, su kuriais labiausiai norėtumėte dirbti?
Aš nuoširdžiai norėčiau dirbti su „Nintendo“. Nors man patinka vaidmenų žaidimai kaip „Mass Effect“ ir „Destiny“, „Nintendo“ turi savitų žaidimų, kurie mano kartai yra nepavaldūs laikui ir man patinka, kaip ši kompanija, kalbant apie techniką, iš naujo atranda būdų neatsilikti nuo augančios rinkos. Kaip ir bet kuri kompanija, turinti tokią ilgą istoriją, taip ir iš, deja, turi nemažai nuviliančių momentų, bet aš manau, kad jie tikrai gerai tvarkosi, kuomet reikia vėl atsistoti, nusivalyti dulkes ir pradėti iš naujo.
Dėkojame Audrai McIver už pokalbį ir pasidalintomis patirtimis.
Taip pat nekantraujame su ja susitikti gyvai rugsėjo 16-17 dienomis „Litexpo“ parodų rūmuose vyksiančiame „GameOn III“ renginyje. Jo metu Audra skaitys pranešimą anglų kalba apie tai, kaip populiarinti savo žaidimą net jei viešieji ryšiai nėra stipriausioji jūsų pusė.
Games.lt
Privatumo politika
PASTABA: Kiekvieną kartą lankydami Duomenų valdytojui priklausančią interneto svetainę, sutinkate su sąlygomis, aprašytomis šioje Privatumo politikoje. Prašome atidžiai ją perskaityti ir susipažinti.
Jei nesutinkate su toliau nurodytomis sąlygomis, prašome nesilankyti mūsų svetainėje, nesinaudoti mūsų turiniu ir/ar paslaugomis ir mums neteikti savo asmens duomenų.
Asmenys, kurie yra jaunesni negu 16 metų, negali teikti jokių asmens duomenų per mūsų svetainę. Jei esate asmuo, kuris yra jaunesnis negu 16 metų, prieš pateikdami asmeninę informaciją, turite gauti savo tėvų arba kitų teisėtų globėjų sutikimą.
1. Bendrosios nuostatos:
Games.lt, (toliau – Duomenų valdytojas arba Mes), teikiame informaciją apie video žaidmus. Norime, kad bendradarbiaudami su mumis žinotumėte, kaip mes naudojame informaciją, ir būdus, kuriais galite išsaugoti savo privatumą.
Šioje Privatumo politikoje paaiškinama, kokius asmens duomenis renkame ir kodėl, kaip juos naudojame, kokius pasirinkimus siūlome, įskaitant tai, kaip tokius duomenis pasiekti ir atnaujinti.
Games.lt rūpi jūsų privatumas, todėl skirkite laiko susipažinti su mūsų praktika ir, jei kils klausimų, susisiekite su mumis.
Patvirtiname, kad Duomenų valdytojo svetainės lankytojų duomenys bus renkami laikantis galiojančių Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų bei kontroliuojančių institucijų nurodymų. Taikomos visos protingos techninės ir administracinės priemonės tam, kad mūsų surinkti duomenys apie svetainės lankytojus būtų apsaugomi nuo praradimo, neleistino naudojimo ir pakeitimų.
Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente Nr. 2016/679.
2. Kokiu tikslu renkame ir tvarkome informaciją apie jūsų asmens duomenis?
Mes užtikriname, kad informaciją, susijusią su fiziniu asmeniu, pagal kurią galima tiesiogiai ar netiesiogiai Jus identifikuoti (toliau - asmens duomenys), naudojame tik teisėtais tikslais, įsitikinę, kad jūs suteikėte savo sutikimą naudoti šiuos asmens duomenis mūsų nustatytiems tikslams arba turėdami kitą teisinį pagrindą tvarkyti Jūsų asmens duomenis (pvz., vykdydami sutartį su jumis, teisės aktų reikalavimų pagrindu teikdami duomenis teisėsaugos institucijoms ir kt.). Duomenis tvarkome laikydamiesi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, taip pat kituose teisės aktuose nustatytų asmens duomenų tvarkymo reikalavimų, galiojančių pagrindinių duomenų tvarkymo principų, ypač duomenų minimizavimo principo ir kitų norminiuose aktuose pateiktų reikalavimų.
Renkame duomenis, siekdami veikti efektyviai ir siūlyti Jūsų poreikius geriausiai atitinkančius paslaugas, bendradarbiavimo tikslais, dėl Games.lt vykdomų projektų, siekdami pradėti ar tęsti jau vykdomą veiklą. Asmens duomenys gavus jūsų sutikimą arba patiems juos pateikus taip pat tvarkomi siekiant pateikti pasiūlymus prisijungti prie mūsų kolektyvo (darbo pasiūlymai ir kitos bendradarbiavimo formos), tam pasitelkiant trečiuosius asmenis arba atrankas vykdant patiems. Informaciją apie jūsų asmens duomenis taip pat naudojame informavimui apie mūsų veiklą ar naujienas, komunikacijos tikslais, reklamos pateikimui per socialinių tinklų platformas, paieškos sistemas ar kitas reklamos platformas, priskiriant reklamą tikslinei auditorijai.
3. Kaip gauname jūsų asmens duomenis?
Mes renkame Jūsų asmens duomenis tiesiogiai keletu būdų, pvz., kai Jūs pateikiate mums savo asmeninę informaciją, el. paštu, telefonu, registruodamiesi mūsų svetainėse, naudodami mūsų programėlėmis, iš mūsų pirkdami paslaugas, teikdami užklausas, pateikdami savo gyvenimo aprašymą ar motyvacinį laišką, bendraudami socialinių tinklų svetainėse (pvz., LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).
Mes taip pat galime gauti Jūsų asmens duomenis iš kitų šaltinių, įskaitant komercinio sektoriaus duomenų šaltinius, pvz., viešas duomenų bazes ir duomenų bazes bei informaciją iš trečiųjų šalių. Jei nenorite, kad gautume Jūsų asmens duomenis iš kitų šaltinių, atitinkamiems šaltiniams nurodykite savo pageidavimus.
Naujienlaiškiams siųsti naudojame „Mailchimp“ platformą. Sutikdami gauti naujienlaiškius, kartu perduodate ir leidžiate apdoroti savo duomenis pagal „Mailshimp“ privatumo politiką.
„Mailshimp“ Privatumo politika.
4. Kokius asmens duomenis mes renkame ir naudojame?
Bendrai mūsų renkami duomenys gali būti skirstomi į šias duomenų kategorijas:
- Informacija, kurią mums pateikiate. Pagrindiniai duomenys, tarp jų vardas, pavardė, kontaktinis telefono numeris, e. pašto adresas. Duomenys, gauti remiantis Jūsų sutikimu ir apibrėžti tuo metu, kai sutikimas buvo pateiktas: gimimo data, pareigos, darbovietės adresas, Skype ar kitų komunikacinių kanalų naudotojo vardas;
- Jūsų naudotojo vardas, el. pašto adresas, pareigos ir bet kokia kita informacija, kurią sutinkate bendrinti naudodamiesi trečiųjų šalių svetainėmis (pvz., socialinių tinklų svetainės, kuriuose Games.lt turi savo oficialias ir viešas paskyras);
- Informacija apie Jūsų naudojamą naršyklę, kai lankotės mūsų svetainėse, Jūsų IP adresas ir įrenginio adresas, pažymėtos nuorodos. Išsiuntę naujienlaiškį, galime rinkti statistinius duomenis apie jūsų elgesį su pranešimu, pavyzdžiui, ar atidarytas el. laiškas, kokios nuorodos paspaustos.
Mes naudojame slapukus t. y. nedideles teksto rinkmenas, kurios apsilankius svetainėje išsaugomos Jūsų kompiuteryje arba judriojo ryšio įrenginyje, todėl svetainė gali tam tikrą laiką „atsiminti“ jūsų veiksmus ir parinktis (toliau - slapukai) ir panašias technologijas, kad pagerintume savo produktus ir Jūsų patirtį mūsų svetainėse, rinkdami informaciją apie tai, kaip naudojatės mūsų svetainėmis. Dalis naudojamų slapukų reikalingi pagrindinėms svetainės funkcijoms, pvz., siekiant suteikti saugų prisijungimą; tačiau slapukus mes taip pat naudojame ir analizuodami naudojimąsi svetaine (kad galėtume įvertinti ir pagerinti jos veikimą).
Mūsų svetainėse naudojami slapukai:
Būtini ir analitiniai:
Slapuko pavadinimas |
Aprašymas/ |
Sukūrimo momentas |
Galiojimo laikas |
Naudojami duomenys |
JSESSIONID |
Naudojami tinklapio veikimo užtikrinimui, saugojamas sesijos ID |
Įeinant į puslapį |
Sesija |
HTTP slapukas |
_ga |
Naudojami statistinei informacijai apie interneto svetainės lankomumą rinkti. Gauti duomenys naudojami ataskaitoms rengti ir siekiant patobulinti puslapį. |
Įeinant į puslapį |
2 metai |
Apskaitai naudojai IP adresai ir unikalūs ID numeriai. Apskaitos rezultatas statistinis. Apskaita vykdoma per “Google analytics” |
Funkciniai arba tiksliniai:
Slapuko pavadinimas |
Aprašymas/ |
Sukūrimo momentas |
Galiojimo laikas |
Naudojami duomenys |
_hjIncludedInSample |
Naudojami sekti vartojo egseną svetainėje |
Viso apsilankymo metu |
1 metai |
HTTP slapukas |
NID |
Užregistruojamas lankytojo kompiuteris arba judriojo ryšio įrenginys, skirtas pateikti personalizuotą informaciją. |
Pirmo apsilankymo metu |
6 mėn |
HTTP slapukas |
fr |
Užregistruojamas lankytojo kompiuteris arba judriojo ryšio įrenginys, skirtas pateikti personalizuotą informaciją. |
Pirmo apsilankymo metu |
3 mėn |
HTTP slapukas |
Slapukus galite valdyti ir (arba) pašalinti savo nuožiūra naudodamiesi savo naršyklės nustatymais. Galite ištrinti visus jūsų įrenginyje jau esančius slapukus, o daugumą naršyklių galite nustatyti taip, kad slapukai jūsų įrenginyje nebūtų įrašomi. Tačiau tokiu atveju kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, jums gali reikėti iš naujo nustatyti kai kurias parinktis, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.
Mūsų svetainėje gali būti nuorodų į kitų asmenų, įmonių ar organizacijų interneto tinklalapius. Atkreipiame dėmesį, kad Duomenų valdytojas nėra atsakingas už tokių interneto tinklalapių turinį ar jų naudojamus privatumo užtikrinimo principus. Tad jei paspaudę nuorodą iš Duomenų valdytojo interneto svetainės pateksite į kitus tinklalapius, turėtumėte atskirai pasidomėti jų Privatumo politika.
Mes specialiai nerenkame ir netvarkome asmeniškai identifikuojamos informacijos iš asmenų, kurie yra jaunesni nei norminiuose aktuose nustatyto amžiaus, suteikiančio teisę dirbti savarankiškai. Mes gerbiame tokių asmenų teises ir, prireikus teikti Paslaugas, prašome su mums susisiekti to asmens tėvus ar globėjus.
5. Kaip mes saugome Asmens duomenis?
Mes naudojame tinkamas technines ir organizacines priemones, leidžiančias apsaugoti Jūsų pateiktus asmens duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, neteisėto atskleidimo ar neteisėtos prieigos prie Jūsų asmens duomenų.
Surinkta informacija yra laikoma tik tiek, kiek to reikalauja teisės aktai ir tik tol, kol įgyvendiname pirmiau minėtus tikslus, kuriems rinkome arba gavome Jūsų asmens duomenis. Surinkta informacija yra reguliariai peržiūrima ir trinama, jei tampa neaktuali. Nuasmenintų duomenų saugojimui netaikomi apribojimai, tačiau ir juos mes saugome tik tol ir tik tiek, kiek reikia.
Galime dalintis surinkta informacija su kompetentingomis institucijomis, kaip to reikalauja teisės aktai. Informacija gali būti teikiama valstybės institucijoms ar atitinkamoms tarnyboms. Informacija yra pateikiama ir tais atvejais, kai yra pagrindas manyti, jog asmeninė informacija yra pateikiama neteisėtai.
Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad informacija apie Klientą būtų teisinga ir aktuali. Todėl skatiname Klientus informuoti mus apie bet kokius pateiktos informacijos pasikeitimus.
6. Kam galime perduoti (bendrinti) Jūsų asmens duomenis?
Jūsų duomenis galime perduoti patikimoms trečiosioms šalims:
- sėkmingam įmonės atstovavimui įmonės paslaugų/produktų pardavimo tikslais
- jei yra jūsų sutikimas asmens duomenų atskleidimui;
Teisėsaugos ir kitoms institucijoms, jeigu atskleisti Jūsų asmens duomenis reikalaujama pagal įstatymus, teisėtą valdžios institucijų/pareigūnų nurodymą ar teismo sprendimą.
7. Kokios jūsų teisės?
- Susipažinti su savo asmens duomenimis, kreipdamiesi su prašymu patvirtinti, kad tvarkome jūsų asmens duomenis, norėdami gauti duomenų kopiją ar suteikti informaciją;
- Prašyti ištaisyti Jūsų asmens duomenis ir (arba) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, jei nustatote, kad duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs;
- Prašyti sunaikinti asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymą, jei yra tvarkomi neteisėtai, nebėra reikalingi įgyvendinti tikslams, kuriems buvo surinkti, kai nebenorite, kad su jumis susiję asmens duomenys būtų tvarkomi;
- Turi teisę į duomenų perkėlimą (teisė perkelti);
- Nesutikti, kad būtų tvarkomi Jūsų asmens duomenys, kai šie duomenys tvarkomi ar ketinami tvarkyti tiesioginės rinkodaros neteisėto intereso tikslais.
Vieną kartą per metus informacija apie asmens duomenis pateikiama nemokamai. Užklausą galima pateikti elektroniniu paštu arba registruotu paštu įmonės buveinės adresu. Jeigu kreipiamasi daugiau nei vieną kartą per metus dėl tokios informacijos pateikimo, mokestis už šios informacijos pateikimą negali viršyti tokios informacijos pateikimo sąnaudų. Apie mokesčio privalomumą informuosime jus iš anksto, prieš atsakant į jūsų pateiktą atsakymą ar užklausą.
8. Kaip galima sužinoti apie šios Privatumo politikos pasikeitimus?
Esant poreikiui, mes galime keisti šią Privatumo politiką, paskelbdami atnaujintą informaciją mūsų interneto svetainėje ir kituose mūsų komunikacijos kanaluose. Maloniai prašome Jus aplankyti šią skiltį ir susipažinti su aktualia Privatumo politikos redakcija prieš naudojantis mūsų interneto kanalais.
9. Kaip su mumis susisiekti?
Paklausimai dėl informacija apie tvarkomus duomenis gali būti teikiami gamesltmail@gmail.com, taip pat kitais aukščiau nurodytais kontaktais. Atsakymą stengsimės pateikti kuo greičiau, tačiau ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo, jei tik dėl klausimo apimties nebus reikalingas papildomas laikas. Jei toks laikas būtų reikalingas, jus nedelsdami informuosime ir nurodysime to priežastis.