Nesunku pastebėti Halo 2 fanus išsirykiavusius per kelis rajonus, keletą valandų iki žaidimo išleidimo ir galvoti jog žaidimų industrija dar nebuvo karštesnė; bet jei tu nori pamatyt kas yra tikras fenomenas, šok į savo laiko mašiną ir keliauk į 1980.

Kai jau atvyksi, užsidėk „tik darbuotojams“ švarką ir patrauk į artimiausią piceriją. Matai tą didelę minią žmonių besibūriuojančių gale? Keisčiausia tai, jog jie žiūri kaip kažkas žaidžia Pac Man.

Neginčyjamai įtakingiausias žaidimas industrijoje (su Pong vieninteliu realiu varžovu), Pac Man uždirbo daugiau negu 100 milijonų dolerių po ketvertį kaskart. Jis pagimdė savo seriją stalo žaidimo kortelių, priešpiečių dėžučių, stalo žaidimų, sausų pusryčių ir net buvo įkvėpimas į Top 40 patekusiam hitui (Buckner & Garcia „Pac Man Fever“ hitui numeris 9 Billboard populiariausių įrašų sąraše).

Šiais metais, Pac Man sukanka 25 metai. Tačiau amžius šio kūrinio nestabdo. 1999-ais ir 2002-aisiais pasirodę Pac Man World ir Pac Man World 2 žaidimai buvo parduoti virš milijono kopijų. Beto Namco paskelbė dar keturis žaidimus kurie išeis šiais metais, juose figuruos Pac Man. Versijos Sony PSP bus paskelbtos netolimoje ateity. Kilimas žaidžiamų žaidimų mobiliuosiuose telefonuose, sukūrė dar vieną galimybę šiai originaliai arkadai.

„Manau labai didelė nostalgija prisiminus Pac Man, daug didesnė negu bet kurio kito klasikinio veikėjo“, – teigia Sean Myllet, vyresnysis Namco marketingo valdytojas, – „Pac Man yra žaidimas, kurį žaisdami žmonės prisimena savo vaikystę kai pumpuodavo monetas į mašinas… Pasiektas naujas lygis Pac Man World 3 charakterio. Jis labai spalvotas, labai saugus. Tai labai skirtinga kryptis negu daugumos dabartinių žaidimų. Jis tiesiog patrauklus. Ir jis nepasitraukia.“

„Kai naujos kartos sistemos pasirodys“ sako Myllet „Aš galiu garantuot – Pac Man bus ir ten“

Viskas gerokai pasikeitė nuo tada kai Toru Iwatani sugalvojo Pac Man pietaudamas. Iwatani, kuris taip pat atsakingas už klasikinę arkadą Galaxian, bandė sugalvot žaidimą kuris atrodytų kaip animacinis filmukas. Picerijoje, jis stabtelėjo poto kai atsipjovė vieną dalį picos ir pagalvojo apie likusią picos dalį, kuri atrodė kaip galva su atidaryta burna. Jis įsivaizdavo ją lakstančią per labirintą ir valgančią ką nors. Taip buvo sukurtas fenomenas.

Tiesą sakant, Iwatani ir norėjo jog Pac Man būtų pica, tačiau technologijų apribojimai to neleido.

Žaidimo pavadinimas taip pat buvo pakeistas. Pac Man originalus vardas buvo Puck Man, bet supratingas vadovaujantis darbuotojas iš Bally/Midway, kurie platino žaidimą JAV, pakeitė ant visų žaidimų automatų, bijodamas ką vandalai galėjo padaryti su originaliu žaidimo pavadinimu.

Žinoma, žaidimo pavadinimo pakeitimas neturėjo nieko bendro su jo sėkme. Lengva-išmokti (easy-to-learn), sunku-įvaldyti (difficult-to-master) žaidimo valdymas nusipelnė garbės už tai. Personalizacija taip pat nepakenkė. Kol mes apsimetam žinodami šių dienų žaidimų herojų ir piktadarių vardus, Pac Man buvo pirmasis video žaidimas, kuris įvardino savo veikėjus( vaiduokliai; primint, buvo Inky, Pinky, Binky and Clyde) ir pirmasis žaidimas kuris siūlė tarpinius epizodus kaip atlygius už tobulėjimą.

Vėlyvaisiais 1990, Twin Galaxies, kurie sekė video žaidimų pardavimų pasaulio rekordus, aplankė naudotų žaidimų aukcionus ir skaičiavo kiek kartų vidutiniškai buvo žaista su Pac Man automatu. Remdamiesi tais faktais ir skaičiumi kiek viso žaidimo automatų buvo pagaminta, organizacija pasakė jog šį žaidimą buvo žaista daugiau negu 10 bilijonų kartų 20-tajame amžiuje.
Pac Man pakeitė vidutinio žmogaus psichologinį profilį“ – aiškina Walter Day iš Twin Galaxies, – „Staiga, seni ir jauni, moterys ir vyrai, daktarai, teisininkai, namų šeimininkės pamatė jog priimtina žaisti video žaidimus. Ir Pac Man atidarė jiems duris, nežiūrint į tai, jog tai buvo techniškai pažangus, jiems jis buvo lengvas kaip kortų žaidimas.“

Na, bėk pažiūrėk ir būk nustebintas kai pamatysi pardavimus išeinančio Grand Theft Auto arba pažiūrėk neramų žaidėją laukianti visą naktį, kad galėtų pirmas prisiliest prie naujos kartos konsolės. Bet palygink tą susijaudinimą, kurį Pac Man sukėlė kai buvo originaliai išleistas Japonijoje. Žaidimas buvo toks populiarus jog sukėlė yen monetų nepriteklių šalyje.

Pabandykim įsivaizduot, kurį nors dabartinių žaidimų padarant kažką panašaus.